Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Livets lyse side

"Indoktrinerte" barn

Livets lyse side Har du en suksesshistorie, nådd et delmål, gått ned et kilo eller to? Føler du for å dele suksess og glede, så er dette stedet.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-02-10, 14:41   #1
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

"Indoktrinerte" barn

Jeg har en elleve år gammel sønn som snakker om; høykarbo, lavkarbo, mettet fett og plantefett som den naturligste ting i verden.
Og han tar opp kampen på skolen og forteller sine venner at brød og melk ikke ER så sunt som de tror!

Han er dønn seriøs og jeg kan ikke annet enn å smile :-)
Små gryter har også ører, og han har nok fulgt med på min og samboers samtaler her hjemme

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 16:01   #2
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: "Indoktrinerte" barn

Hehe gøy Jeg prøver å la være å snakke om kosthold mens grytene er våkne. Siden min mor konstant snakket slanking, slanking og atter slanking og det ikke har hjulpet meg noe særlig

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 17:14   #3
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: "Indoktrinerte" barn

Forsøker også å ikke snakke om slanking og vektnedgang. Men min på 11 år legger sammen to og to og får..fire.
Hennes bonus-mor er også on/off lavkarbo, og hun er helt åpen på at hun gjør det for slankingen sin del. Ikke helsen. Jeg forsøker å vinkle det til helsefordelene med lavkarbo.

__________________
FAILURE IS NOT AN OPTION!



Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 20:43   #4
frkprym
Medlem
 
frkprym sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Røyken
Alder: 48
Innlegg: 213
frkprym er ny på veien

Sv: "Indoktrinerte" barn

Jeg snakker med min sønn, 12, om kosthold. Han er jo oppdratt i det gamle regimet her, og er vant med brød tre ganger om dagen og noe stivelsesholdig til middagen. Det er jo ikke like lett å endre hans kosthold som for et mindre barn. Han er en sunn gutt som aldri har hatt et gram for mye på kroppen.
Når vi snakker om det, sier jeg alltid at det ikke har noe med slanking å gjøre, men med å spise det kroppen trenger. Jeg har sagt at vi burde lage noe annet enn bare brød til lunsj, har har ofte vondt i magen eller hodet, så han forstår at det noen ganger kommer av at han spiser for lite.

Jeg synes jo at jeg har vært flink. Men i dag spurte han om jeg sa at han spiste for mange kalorier. (Det begrepet har han ikke fra meg). Jeg så med skrekk for meg at han snakket om det på skolen, og at barnevernet skulle dukke opp fordi jeg driver med sulteforing. Barna lyver jo aldri, de bare utelater noe, og bytter om på noe annet.

(Jeg hadde sagt at han skulle MER pålegg osv sammen med brødet, så han fikk litt proteiner og fett som energi på trening)

__________________
Du spør meg hva jeg ler av, lille venn. Jeg ler fordi jeg lever, simpelthen.(André Bjerke)
frkprym er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mer om lavkarbo til barn? Caprifolium Barns kosthold 2 10-01-09 09:03
Sukkerbomber til barn ... Ista Barns kosthold 3 13-10-08 01:57
Barn og lavkarbo Sense Ketolysekuren 10 18-06-08 21:28
Er du som et barn? HP Generell diskusjon 2 20-03-04 00:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no