Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Vanlig kjøttdeig-Ok eller ikke? Hvilken type kjøttdeig er best? Kyllingkjøttdeig?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-09-08, 21:00   #1
tonemor
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 29
tonemor er på en erverdig vei

Vanlig kjøttdeig-Ok eller ikke? Hvilken type kjøttdeig er best? Kyllingkjøttdeig?

I denne kjøttdeigjungelen, er det noen jeg kan spise`? Er i uke 1 på ketolysekuren, er det noen kjøttdeig som er "bedre" enn annen kjøttdeig?

tonemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 19.09.08, restart 08.12.2010 Svar med sitat
Gammel 19-09-08, 21:35   #2
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Vanlig kjøttdeig-Ok eller ikke? Hvilken type kjøttdeig er best? Kyllingkjøttdeig?

Hva som helst av kjøttdeig som ikke er tilsatt stivelse eller melkepulver, altså helt rent kjøtt. Om det er kylling eller storfe eller svin eller lam må du vurdere ut fra hva du selv liker
Husk at man skal ha en del fett på ketolysekuren, så velg gjerne den feteste, eller bruk litt ekstra smør når du steker, det blir også veldig godt på smak

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 14:35   #3
Sisseline
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Alder: 57
Innlegg: 3
Sisseline er på en erverdig vei

Sv: Vanlig kjøttdeig-Ok eller ikke? Hvilken type kjøttdeig er best? Kyllingkjøttdeig?

Jeg vil bare nevne at Prior bruker mye MUK (mekanisk utbenet kjøtt). Dette finner man i "farse" mat som pølser, kjøttboller, sikkert kylling kjøttdeig også. Spesielt kylling brukes til å lage MUK. Dette har jo ikke noe med spørsmålet ditt å gjøre, men jeg ville bare nevne det. Det er som regel opplyst på produktene. Jeg syns det er kvalmende ihvertfall.

http://matportalen.no/artikler/2005/...e_kalles_kjott

Sisseline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 16:35   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Vanlig kjøttdeig-Ok eller ikke? Hvilken type kjøttdeig er best? Kyllingkjøttdeig?

jeg pleier å kjøpe medisterdeig i sverige (ikke farse altså) Ser for meg at den er mest fettfylt

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 17:41   #5
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Vanlig kjøttdeig-Ok eller ikke? Hvilken type kjøttdeig er best? Kyllingkjøttdeig?

Opprinnelig lagt inn av Sisseline, her.

Jeg vil bare nevne at Prior bruker mye MUK (mekanisk utbenet kjøtt). Dette finner man i "farse" mat som pølser, kjøttboller, sikkert kylling kjøttdeig også. Spesielt kylling brukes til å lage MUK. Dette har jo ikke noe med spørsmålet ditt å gjøre, men jeg ville bare nevne det. Det er som regel opplyst på produktene. Jeg syns det er kvalmende ihvertfall.

http://matportalen.no/artikler/2005/...e_kalles_kjott

De gjør så mye rart altså, de matprodusentene. F.eks kalveløpe i ost... Noe å plutselig finne ut når man er veggis

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 17:53   #6
danish
Seniormedlem
 
danish sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 535
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Vanlig kjøttdeig-Ok eller ikke? Hvilken type kjøttdeig er best? Kyllingkjøttdeig?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

De gjør så mye rart altså, de matprodusentene. F.eks kalveløpe i ost... Noe å plutselig finne ut når man er veggis

Kalveløpe har vært brukt i osteproduksjon i minst 3000 år. Det er helt ufarlig, og brukes for å få ostestoffet (kasein) til å koagulere og skille seg fra mysen.

danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 18:00   #7
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Vanlig kjøttdeig-Ok eller ikke? Hvilken type kjøttdeig er best? Kyllingkjøttdeig?

Opprinnelig lagt inn av danish, her.

Kalveløpe har vært brukt i osteproduksjon i minst 3000 år. Det er helt ufarlig, og brukes for å få ostestoffet (kasein) til å koagulere og skille seg fra mysen.

Joda, jeg vet det. Men man vil jo ikke ha det når man er vegetarianer, noe jeg var i mange år. Og første gang man får høre om det så synes man så klart det er ekkelt. Benmel er også naturlig, forsåvidt.
Det finne mikrobiell løpe også, men det brukes ikke i så mange oster, den eneste jeg vet om er Norbo.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 18:05   #8
danish
Seniormedlem
 
danish sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 535
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Vanlig kjøttdeig-Ok eller ikke? Hvilken type kjøttdeig er best? Kyllingkjøttdeig?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Joda, jeg vet det. Men man vil jo ikke ha det når man er vegetarianer, og første gang man får høre om det så synes man så klart det er ekkelt. Benmel er også naturlig, forsåvidt.
Det finne mikrobiell løpe også, men det brukes ikke i så mange oster, den eneste jeg vet om er Norbo.

Norbo-osten er den eneste jeg kjenner til. TineSmør er forresten tilsatt D3, fra saue-ister. Dyreprodukt det òg

danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 18:31   #9
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Vanlig kjøttdeig-Ok eller ikke? Hvilken type kjøttdeig er best? Kyllingkjøttdeig?

Opprinnelig lagt inn av danish, her.

Norbo-osten er den eneste jeg kjenner til. TineSmør er forresten tilsatt D3, fra saue-ister. Dyreprodukt det òg

Hoho, morsomt
Jaja, jeg er ikke så veldig lett å skremme når det kommer til mat, altså.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kjøttdeig nettie Ketolysekuren 22 30-03-10 23:20
Kjøttdeig Heidisvry Spørsmål om matvarer og oppskrifter 6 21-01-09 16:21
Kjøttdeig ratatouile Ketolysekuren 4 14-02-08 15:07
Kjøttdeig ... Selma Ketolysekuren 26 29-10-07 15:20
Kjøttdeig går an? Sturemmt Induksjonen 16 23-09-05 19:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no