Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Laks à la Marella

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-02-12, 17:29   #1
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Laks à la Marella

Denne må jeg bare dele med dere. Denne ble så farlig god, at jeg klarte å spise meg stappmett!!! Så nå blir det ikke noe mer mat i dag, hehe...

Laks alá Marella: (4 porsoner)

450g Salmalaks
3 dl Fløte
3 ss Creme fraiche
1 Blomkål
1 Brokkoli
2 Gulrøtter
15 cm Purreløk
1 grønn Chilli (husk å ta ut frøene inni!)
1/2 Lime
1 kyllingbuljong terning
2 dl vann
Hvit Pepper
Seltin Salt
1 ss smør
Litt stekeolje. (f.eks Rapsolje)

How to do this:

Kok opp ca 1 dl vann, legg i buljongterningen og 1 ss smør, og rør rundt. Bruk en sånn stålsil til å dampe grønnsakene. Skjær brokkoli og blomkålen i buketter. Skjer gulroten i ringer. Ha dette i silen, salte litt og legg på lokk. Dampes helt til det blir mørt.

Stek laksen i olje på høy varme. Raskt. Krydre med hvit pepper. Tilsett fløte og creme fraiche. Skvis over lime. Skjær opp purreløken i strimler og den grønne chilien i små biter etter tynne ringer. Legg dette i sausen/laksen. La det småkoke litt. Hell over det kokende vannet fra grønnsakene når de er ferdig. (Husk å løfte ut stålsilen med grønnsakene først.)

Server grønnsakene og laksen med litt saus over. Mmmmm....

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Laks alá Marella.jpg (50,1 KB, 6 visninger)
Filtype: jpg Dampet grønnsaker. .jpg (50,4 KB, 2 visninger)
__________________

Sist redigert av Marella77 : 21-02-12 kl 11:35.
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 19:33   #2
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 56
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Laks à la Marella

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 19:34   #3
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Laks à la Marella

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Å hold slevja for deg selv! Her er det flere som vil smake!
Det ser nydelig ut!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 19:35   #4
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Laks à la Marella

Tuuusen takk, så hyggelig å høre

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 23:28   #5
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 56
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Laks à la Marella

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Å hold slevja for deg selv! Her er det flere som vil smake!
Det ser nydelig ut!

Sæææærlig du skal få lov å sikle på maten JEG skal ha!

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 23:58   #6
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Laks à la Marella

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Sæææærlig du skal få lov å sikle på maten JEG skal ha!

Hallo der, Marella er min! Maten også

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-02-12, 00:10   #7
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Laks à la Marella

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Å hold slevja for deg selv! Her er det flere som vil smake!
Det ser nydelig ut!

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Sæææærlig du skal få lov å sikle på maten JEG skal ha!

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Hallo der, Marella er min! Maten også

Hei Folkens !!! Ikke glem meg da................
Jeg har STOOOORE eierandeler her jeg også

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 15-02-12, 20:53   #8
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Laks à la Marella

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Hei Folkens !!! Ikke glem meg da................
Jeg har STOOOORE eierandeler her jeg også

Dere søte raringer!!! Ønsker dere en flott kveld!!

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 22:21   #9
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Laks à la Marella

Må bare si at jeg laget meg dette igjen i dag... Har noen prøvd? Det er såååå godt, hehe... Men virkelig

Ps, lagde uten fløte i dag, hadde ikke. Tok oppi litt lettmelk, og kraften fra grønnsakene. Tok ca en halv boks creme fraiche i. Mmmm

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 21-02-12, 00:40   #10
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Laks à la Marella

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Har noen prøvd?

Mulig jeg prøver til uka. Men ikke med salmalaks. Den må nytes i rå tilstand, alt for bra til å varmes!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-02-12, 00:51   #11
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Laks à la Marella

Det har jeg ikke tenkt på... Sikkert like godt med vanlig laks

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Svar

Emneord
laks, marella


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mmm, laks! actually Middag 2 06-01-12 23:45
laks i ovn magdalena Middag 4 05-10-11 11:14
Spørsmål om laks Jabba Spørsmål om matvarer og oppskrifter 7 11-11-08 22:27
Ny vri på laks Adriane Middag 3 16-10-08 12:21
Laks i ovn Aadi Middag 0 23-02-06 01:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no