Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Skikkelig nybegynner med PCOS og ønske om vektreduksjon

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-09-09, 23:15   #1
trivsel2009
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 20
trivsel2009 er på en erverdig vei
Question

Skikkelig nybegynner med PCOS og ønske om vektreduksjon

Jeg er i den situasjonen at jeg har diagnosen PCOS og har fått metformin for det. Jeg synes egentlig ikke det hjelper så mye, men så glemmer jeg ofte å ta tablettene (ett stort problem for meg, å huske å ta tabletter). Jeg har nå bestemt meg for å gjøre noe med vekten. Er ikke skikkelig overvektig, men har litt jeg vil bli kvitt. Er ca 160 høy og veier nå 69 kg.

Leser her inne om lavkarbo, ketose og mange andre ord som blir brukt, og skjønner egentlig ingenting. Har skjønt såpass, at jeg skal holde meg unna karbohydrater, men er det noen som er en a,b,c- oppskrift på hva jeg skal gjøre/begynne med? Hvilke bøker er det dere snakker om? Og hvor finner jeg infoen jeg trenger for å komme igang?

trivsel2009 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-09-09, 23:51   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Skikkelig nybegynner med PCOS og ønske om vektreduksjon

Du kan jo begynne med å lese dette!

En kort og grei innføring og et sted å begynne i hvert fall!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 20-09-09, 23:51   #3
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Skikkelig nybegynner med PCOS og ønske om vektreduksjon

Hei,
Denne er genial å begynne med, http://www.lchfnorge.no/lavkarbo3minutter.pdf

Lavkarbo er en paraplybetegnelse på karbo redusert kosthold, alt opp til 150 kh pr dag betegnes som lavkarbo, og her på forumet finner du ulike retninger også kalt filosofier.
De som ønsker å komme i ketose hvor man holder seg til 15 kh for damer og 20 kh for menn pr dag velger ketolysekuren og andre velger Skaldemann som har en litt annen tilnærming.
Informasjon om de ulike lavkarbo retningene finner du her: http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=6

For de som ønsker en god progresjon på vektnedgangen anbefaler jeg å lese om de ulike lavkarbo variantene og velge en som du kan leve med. Da vil det også være lettere å få råd og veiledning av de andre medlemmene. Bøker får du lånt på biblioteket og supplementer med informasjon fra forumet. Husk å les tråder som er klistret de trådene er som regel geniale.
Lykke til...

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-09-09, 23:52   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Skikkelig nybegynner med PCOS og ønske om vektreduksjon

To sjeler, en tanke etc.....

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 20-09-09, 23:56   #5
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Skikkelig nybegynner med PCOS og ønske om vektreduksjon

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

To sjeler, en tanke etc.....

...man blir jo litt hjernevaska som medlem av denne lavkarbosekta
men du var et nanosekund kjappere enn meg i dag

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-09-09, 12:25   #6
trivsel2009
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 20
trivsel2009 er på en erverdig vei

Sv: Skikkelig nybegynner med PCOS og ønske om vektreduksjon

tusen takk for kjappe svar skal lese meg litt opp, å se hva jeg ender opp med.

trivsel2009 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-09-09, 20:22   #7
trivsel2009
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 20
trivsel2009 er på en erverdig vei

Sv: Skikkelig nybegynner med PCOS og ønske om vektreduksjon

da har jeg lest litt, og syntes den ketolysekuren så grei ut. Men går ikke alle disse diettene ut på det samme egentlig...holde seg unna karbohydrater? Er motivert for det meste nå, men er dårlig med å planlegge matlaging, så vi får se hvordan det ender

trivsel2009 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 18:56   #8
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Skikkelig nybegynner med PCOS og ønske om vektreduksjon

Jeg har kjøpt meg en sånn http://www.enklereliv.no/productDeta...tId=0&pId=1569 for å huske tablettene. Det funker!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 10:17   #9
trivsel2009
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 20
trivsel2009 er på en erverdig vei

Sv: Skikkelig nybegynner med PCOS og ønske om vektreduksjon

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg har kjøpt meg en sånn http://www.enklereliv.no/productDeta...tId=0&pId=1569 for å huske tablettene. Det funker!


Det var ingen dum idè Kanskje jeg skulle prøve det. Takk for tipset.

trivsel2009 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 12:07   #10
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Skikkelig nybegynner med PCOS og ønske om vektreduksjon

Opprinnelig lagt inn av trivsel2009, her.

da har jeg lest litt, og syntes den ketolysekuren så grei ut. Men går ikke alle disse diettene ut på det samme egentlig...holde seg unna karbohydrater? Er motivert for det meste nå, men er dårlig med å planlegge matlaging, så vi får se hvordan det ender

På ketolyse så skal du få kroppen i ketose og da er det viktig at du får i deg den maten kroppen har behov for.
Uansett hvilket kostholdsendring man velger så er planlegging alfa og omega. Jo bedre jobb du gjør med planleggingen i begynnelsen jo lettere vil det bli etterhvert og mindre sjanser for å sprekke.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar

Emneord
lavkarbo, metformin, pcos, vektreduksjon


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hypnose for vektreduksjon? quebec Generell diskusjon 19 02-10-09 23:04
Kun vektreduksjon? Nike Fysisk og mental helse 51 26-06-08 14:57
vektreduksjon og melkeprodukter wis Ketolysekuren 6 18-06-05 18:46


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no