Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Den store HTML-tråden

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-12-04, 01:58   #1
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk
Arrow

Den store HTML-tråden

Evt. hjemmeside-tråden

Jeg har i mange år hatt min egen hjemmeside, og syns HTML - som er "språket" eller "koden" hjemmesider oftest skrives i - er veldig morsomt. Kanskje andre også synes dette er morsomt, evt. kommer til å synes at det er morsomt, så da tenkte jeg å lage en tråd om det

Fint om vi holder tråden ryddig og grei, med ikke altfor mye "pjatt" - sånn at det blir greit å lete opp ting. *sette standarden* (hooi.. nå hørtes jeg streng ut nå! )

Nå er jeg langt fra noen guru, men.. En tråd er nå engang bare en tråd


------------


For å ha en hjemmeside, må man først ha et sted å ha den på - en serverplass. Mange har internettleverandører som tilbyr dette gratis. Men man kan også skaffe seg dette gratis millioner av andre steder på nettet - men man må da oftest "lide" under masse popups og annet dritt når man besøker siden...

-

Så må man lage siden. En hjemmeside skrives "oftest" i HTML - hyper text markup language. Enten så må man lære seg dette "språket", eller man kan bruke en WYSIWYG-editor (what you see is what you get). Jeg foretrekker det første, da WYSIWYG som regel legger til masse ekstra tegn her og der og overalt i koden - noe som gjør siden større (av tegn) - dvs. mere å laste ned fra nett - ergo tar det lengre tid å få opp siden, og å manøvrere seg rundt blir tregere.

-

WYSIWYG-editorer kan man laste ned overalt, f.eks download.com. (Om noen har gode erfaringer med noen program, del gjerne erfaringer!)

-

Mere kommer senere!

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 09-12-04, 04:02   #2
smosje
Seniormedlem
 
smosje sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.334
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

Flotters Mofe! (å nei, nå ble det pjatt ) Synes bare alltid at en nystartet tråd trenger et svar, så den kommer igang, på en måte. Stusslig uten noe svar! men egentlig har jeg ikke noe fornuftig å komme med. Eller jo, forresten! Da jeg begynte med denne (tåpelige) hjemmesiden min, så lastet jeg ned masse HTML-programmer, men de fleste var bare rubbish. Den jeg synes var enklest å starte med for å skjønne greia, var QuickPage, lastet den ned fra www.download.com tenker jeg. Se så, så fikk jeg sagt no fornuftig også!

__________________
- - The most important thing to bear in mind is not to become obsessed with weight or body shape - -
smosje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Økologisk, naturlig, supermat Svar med sitat
Gammel 09-12-04, 10:53   #3
Gunnar
Medlem
 
Gunnar sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Romsdal
Alder: 46
Innlegg: 95
Gunnar er veldig godt liktGunnar er veldig godt liktGunnar er veldig godt liktGunnar er veldig godt liktGunnar er veldig godt liktGunnar er veldig godt liktGunnar er veldig godt likt

En annen forferdelig enkel måte å lage selve siden på, er å lage den i Word.
Du putter inn tekst og bilder og greier, og går til "Lagre som..." -> "Web-side".
Word fikser det automatisk. Bilder blir lagt i en egen folder tilhørende sida (hvis sida heter index.htm, blir bilder lagt i en mappe som heter noe sånt som "index-filer". Både htm-fila og mappa må lastes opp til serveren).

Når det er sagt, er det beste om man kan html også (er ikke så vanskelig å lære).
Jeg bruker som oftest en blanding av wysiwyg-editor og koding i html for å ha kontroll på hvordan sida skal se ut.

www.home.no gir ut gratis hjemmesideområde på 20Mb, om jeg ikke tar feil.
Ingen popups, og du får et par epost-adresser i tillegg.

G

__________________
Let us eat and drink, for tomorrow we diet. - Wendy Morgan

Gunnar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins-ish Svar med sitat
Gammel 09-12-04, 11:27   #4
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Jeg har veldig god erfaring med TextPad og UltraEdit32 - men ingen av disse er wysiwig...

Wysiwig-editorer har jeg bare dårlige erfaringer med, og jeg har testet både Frontpage og Dreamweaver.

Html er kult!

Begynn dokumentet slik:

<html>
<body>


Innhold i dokumentet:

<h1>Størst overskrift</h1>
<h2>Nest størst overskrift</h2>
<h3>Tredje største overskrift</h3>
<h4,5,6>osv</h4,5,6>
<p>et avsnitt</p>
<hr /> en horisontal linje
<br /> mykt linjeskift (dvs ikke nytt avsnitt)
<ol>nummerert liste med <li>listelementer inni</li></ol>
<ul>punktliste med <li>listelementer inni</li></ul>


Der er mer... Men dette er det elementære for å få en side på nettet.

Og avslutt slik:

</body>
</html>


__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 09-12-04, 11:43   #5
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

En lenke:

<a href="url til lenkemål">besøk lenkemål</a>

HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 17-12-04, 14:00   #6
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Jeg også bruker ultraedit, er så kjekt med "replace"-funksjonen

Opprinnelig lagt inn av HP


Begynn dokumentet slik:

<html>
<body>


Innhold i dokumentet:

<h1>Størst overskrift</h1>
<h2>Nest størst overskrift</h2>
<h3>Tredje største overskrift</h3>
<h4,5,6>osv</h4,5,6>
<p>et avsnitt</p>
<hr /> en horisontal linje
<br /> mykt linjeskift (dvs ikke nytt avsnitt)
<ol>nummerert liste med <li>listelementer inni</li></ol>
<ul>punktliste med <li>listelementer inni</li></ul>


Der er mer... Men dette er det elementære for å få en side på nettet.

Og avslutt slik:

</body>
</html>


Nå er det lenge siden jeg har sjekket diverse standarder, men jeg har lært - av andre - at man skal avslutte alle tagger, dvs. <br></br> og <hr> </hr>

Denne tråden håper jeg blir bra - jeg tenkte å bruke litt tid på den nå i ferien

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 17-12-04, 14:18   #7
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Du åpner og avslutter med: <br /> og <hr />, dette er for å gjøre koden XHTML kompatibel

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 17-12-04, 14:24   #8
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Ah, selvfølgelig, my mistake

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 17-12-04, 14:26   #9
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Skal vi lage en CSS tråd også?

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 17-12-04, 14:35   #10
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Åh ja, det hadde vært genialt! Lenge siden jeg har fiklet med CSS nå, men det hadde vært gøy å friske opp kunnskapene Starter du en du da?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 17-12-04, 15:17   #11
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Her er et HTML dukument som jeg har snekret sammen i en fei nå. 4 kollonner laget i CSS

http://forum.lavkarbo.no/hp/

Ingen tabeller

Kode:
<html>
  	<html>
 	<head>
 		<style>
 		#venstre {
 		    	width:	    	150px;
 		    	float:	    	left;
 		}
 		#innhold {
 				padding-left:	150px;
 				padding-right:	310px;
 
 
 		}
 		#hoyre1 {
 		    	width:	    	150px;
 		    	float:	    	right;
 				padding-left:	5px;
 				padding-right:	5px;
 
 
 		}
 		#hoyre2 {
 		    	width:	    	150px;
 		    	float:	    	right;
 				padding-left:	5px;
 				padding-right:	5px;
 		}
 		</style>
 
 	</head>
 
 <body>
  <div id="venstre">
  
  	<h2>Meny
  
  	<ul>
  		<li>Velkommen
  		<li>Artikkel 1
  		<li>Artikkel 2
  		<li>Artikkel 3
  		<li>Om sidene
  		<li>Kontakt oss
  		<li>Lavkarbo.no
  	</ul>
  
  </div>
  
  <div id="hoyre1">
  
  	<h2>Kolonne 4
  		<ol>
 			<li>Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  			<li>Aliquam egestas ipsum sit amet libero.
 			<li>Donec porttitor magna in enim consequat ultricies.
  
  			<li>Donec fermentum mauris vel turpis.
 			<li>Etiam sit amet ipsum in risus tristique semper.
  			<li>Cras placerat euismod eros.
  			<li>Sed gravida vulputate pede.
 			<li>Pellentesque sed massa convallis lacus hendrerit iaculis.
  
  			<li>Nunc vel eros vel felis iaculis volutpat.
  			<li>Praesent sollicitudin aliquam orci.
  			<li>Donec volutpat velit non massa.
  
  			<li>Aenean hendrerit rutrum pede.
  			<li>Fusce lacinia vulputate mi.
  			<li>Nam consequat suscipit felis.
  
  			<li>Vivamus gravida malesuada wisi.
 			<li>Pellentesque eget wisi ac massa egestas dignissim.
  			<li>Mauris blandit dolor vel tortor.
  			<li>Pellentesque nonummy tellus at eros.
  		</ol>
  
  </div>
  
  <div id="hoyre2">
  
  	<h2>Kolonne4
  		<ul>
      		    <li>Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
 				<li>Aliquam egestas ipsum sit amet libero.
      		    <li>Donec porttitor magna in enim consequat ultricies.
  
 				<li>Donec fermentum mauris vel turpis.
      		    <li>Etiam sit amet ipsum in risus tristique semper.
 				<li>Cras placerat euismod eros.
 				<li>Sed gravida vulputate pede.
      		    <li>Pellentesque sed massa convallis lacus hendrerit iaculis.
  
 				<li>Nunc vel eros vel felis iaculis volutpat.
 				<li>Praesent sollicitudin aliquam orci.
 				<li>Donec volutpat velit non massa.
  
 				<li>Aenean hendrerit rutrum pede.
 				<li>Fusce lacinia vulputate mi.
 				<li>Nam consequat suscipit felis.
  
 				<li>Vivamus gravida malesuada wisi.
      		    <li>Pellentesque eget wisi ac massa egestas dignissim.
 				<li>Mauris blandit dolor vel tortor.
 				<li>Pellentesque nonummy tellus at eros.
  		</ul>
  </div>
  
  <div id="innhold">
  
  	<h1>Lorem ipsum dolor sit amet,
  
      	<p>consectetuer adipiscing elit. Sed orci. Sed sed erat vitae dolor vehicula rhoncus.
      	Maecenas imperdiet dignissim wisi. Etiam a ipsum non augue lacinia consectetuer. Vivamus tortor
      	arcu, laoreet vitae, pretium quis, hendrerit non, nisl. Maecenas fermentum imperdiet est. Sed sit
  	amet augue. Nam sagittis tortor quis dui. Duis id diam. Vestibulum tellus. Mauris nisl. Etiam pharetra
 	vestibulum mi. Maecenas lorem. Phasellus sollicitudin. Duis tristique. Nunc bibendum placerat augue.</p>
  
  	<p>Sed hendrerit interdum felis. Donec rhoncus tristique elit. Maecenas elementum rutrum magna.
      	Aliquam nunc ligula, lobortis non, elementum nec, interdum eu, leo. Pellentesque eget eros. Lorem
  	ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing
      	elit. Donec magna risus, tempor sit amet, fringilla ut, faucibus id, quam. Donec sodales tincidunt
 		ante. In eros justo, pellentesque quis, malesuada quis, pulvinar ac, augue.</p>
  
 	<p>Sed facilisis mauris sit amet metus. Nunc eget tortor. Vestibulum condimentum nibh eu diam. Mauris
  	sapien elit, congue vel, eleifend ut, molestie ut, arcu. Nullam congue sodales orci. Curabitur lobortis
      	urna sed nulla. Proin lobortis. Vivamus sed erat. Maecenas diam lectus, sodales vel, ultrices id,
      	tempor a, est. Aliquam mollis, lectus sit amet feugiat congue, velit nunc pretium dolor, nec auctor
      	tellus turpis eu lectus. Donec leo purus, varius et, tincidunt vel, pharetra sed, nulla. Aenean
  	volutpat. Aenean laoreet eros a sem. Suspendisse blandit interdum risus. Donec neque ante, condimentum
 	vitae, tempor eget, pharetra imperdiet, justo. Suspendisse rhoncus dignissim eros. Nullam tincidunt,
  	mauris eget facilisis mattis, mauris lacus eleifend enim, at lobortis dolor ipsum nec magna.</p>
  
 	<p>Nulla fringilla nunc in turpis. Vestibulum varius, sem ac pellentesque mollis, tortor metus tempus
 	mauris, a luctus mi mauris quis diam. Donec vel ipsum ac diam venenatis volutpat. Donec aliquet quam
  	sit amet quam. Praesent ut dolor luctus erat condimentum sodales. Nulla et massa luctus dui porttitor
  	semper. In hac habitasse platea dictumst. Proin faucibus wisi ut dui. Nam ut mauris. Duis scelerisque
  	massa nec ipsum. Sed gravida porta arcu. Vestibulum commodo. Mauris porttitor consequat nibh. In felis.
      	Etiam hendrerit blandit tellus. Maecenas quis lacus vel nulla posuere vestibulum. Phasellus eget
  		lectus. Nulla facilisi. Curabitur id nunc at diam tempor bibendum.</p>
  
 	<p>Proin in risus hendrerit neque aliquam malesuada. Praesent ut pede. In pede ipsum, facilisis sit
  	amet, dignissim euismod, blandit ut, lorem. Aliquam eget dui quis neque tristique ullamcorper. Aenean
      	et nunc nec nibh consequat gravida. Donec lacus pede, pulvinar eu, iaculis eget, scelerisque quis,
      	diam. Mauris facilisis, purus vitae semper placerat, mi pede aliquet velit, et sagittis elit turpis
  	sodales est. Phasellus et augue eget ante consequat placerat. Aenean ut dui eu tortor blandit tempus.
      	Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Nam dolor.
      	Praesent ultricies sagittis sapien. Aenean tellus. Maecenas placerat, turpis non lacinia sodales,
      	lorem tellus commodo libero, nec lacinia justo odio vitae nunc. Nullam nonummy mollis mi. Maecenas
 	volutpat, diam eu elementum ullamcorper, libero ante ultricies metus, nec ullamcorper quam mauris et
 		wisi. Mauris lacus velit, nonummy at, sagittis a, dignissim nec, odio.</p>
  
  </div>
  
  
  
  </body>
  </html>

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 17-12-04, 15:18   #12
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Psst.. HP, lage tråååd! Den store CSS-tråden!

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 17-12-04, 15:23   #13
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av mofedilla

Psst.. HP, lage tråååd! Den store CSS-tråden!

Den kommer den... men er ikke inspiert til det enda...

linken til kodene over, slik ser de ut: http://forum.lavkarbo.no/hp/

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 18-12-04, 06:24   #14
smosje
Seniormedlem
 
smosje sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.334
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

*gresk*

__________________
- - The most important thing to bear in mind is not to become obsessed with weight or body shape - -
smosje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Økologisk, naturlig, supermat Svar med sitat
Gammel 18-12-04, 12:49   #15
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av smosje

*gresk*

Latin faktisk

HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 14-05-06, 23:00   #16
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Den store HTML-tråden

*dytte*

*inspirert*

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 15-05-06, 16:30   #17
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Den store HTML-tråden

Opprinnelig lagt inn av mofe

*dytte*

*inspirert*

Hadde ikke inspirasjonen noe å bidra med

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 15-05-06, 16:31   #18
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Den store HTML-tråden

Nope

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 15-05-06, 20:35   #19
Sturemmt
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Fyllingsdalen
Alder: 38
Innlegg: 166
Sturemmt er ny på veien

Sv: Den store HTML-tråden

Ahh, fett! Jeg selv snekret hjemmesider i 6-7 år.

Slik kan dere bygge opp sitater:

Kode:
<q>Lavkarbo.no har hjulpet meg veldig masse det siste året!</q>
<cite>Remi Sture uttaler til familie og venner.</cite>

og slik kan du f.eks. style dem:

Kode:
q {
    font-weight: bold;
    display: block
}
cite {
    margin-top: 5px;
    margin-bottom: 5px;
    display: block
}

__________________

Sturemmt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 15-05-06, 20:36   #20
Sturemmt
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Fyllingsdalen
Alder: 38
Innlegg: 166
Sturemmt er ny på veien

Sv: Den store HTML-tråden

Her er en layout-generator dere kan teste: http://www.inknoise.com/experimental/layoutomatic.php

__________________

Sturemmt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 23-05-06, 01:09   #21
Mum 4 2
Seniormedlem
 
Mum 4 2 sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Sør for Trondheim
Alder: 53
Innlegg: 2.021
Mum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store HTML-tråden

Bra tråd dette!

Fant akkurat det jeg trengte (har glemt litt for jeg har sløvet bort hjernen med FrontPage....... men jeg kommer ikke alltid til målet med FrontPage )

Slapp jo å slå opp i den store fete html-boken jo.

Takk!

__________________
Hilsen Mamma for 2
Nesten i mål.
Mum 4 2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert og lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 17:56
Melk Kristian Generell ernæringsdebatt 39 06-06-05 05:52
En liten själ talar med Gud Fedonisten Livets lyse side 1 05-05-04 20:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no