Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Litt hjelp trengs

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-03-10, 00:47   #1
@maritamor
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Mysen
Alder: 55
Innlegg: 34
@maritamor er på en erverdig vei

Litt hjelp trengs

Har prøvet og feilet i 4 uker uker og føler nå at det går rette veien her.
Men er nå usikker på om jeg spiser for mye.
Jeg har fått i meg 31g karber 156g fett 141g protein ca 2100kcal synes dette høres vanvittig rart ut :-)
Tror karbene er ok men så mye fett og proteiner kan det være riktig at jeg kan spise så mye.
Jeg spiser med sunn fornuft og lite karber og er ennå litt i sjokk over å ikke skulle tenke kalorier osv.
Har gått ned 5kg på en mnd. så noe skjer jo men synes ennå at det er vanskelig å tenke slik etter ørten år på sultekurer og pulver :-)
Legen min sier ikke mindre enn 90g proteiner pr dag men ikke noe om hva som er for mye.


Sist redigert av @maritamor : 20-03-10 kl 00:54.
@maritamor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert(DS i 2004)Egenkomponert LCHF maks 50 karber Svar med sitat
Gammel 20-03-10, 10:41   #2
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Litt hjelp trengs

Man regner ca 1gr protein pr kilo kroppsvekt, så du ligger muligens litt høyt. Ellers ser det helt greit ut, går du ned i vekt og er i fin form er det ingen grunn til å forandre ting

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 00:18   #3
@maritamor
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Mysen
Alder: 55
Innlegg: 34
@maritamor er på en erverdig vei

Sv: Litt hjelp trengs

Nå har jeg regnet alt i noen dager og ligger nå på ca 100 proteiner og ca 150 fett ca 2000 kalorier og ca 40 karber.
Nå har jeg tatt med noen grønnsaker men ikke alt for jeg føler det er litt feil å tenke karber i grønnsaker som jo faktisk er sunt.
Men jeg spiser bare over jorda grønnsaker da og tar jeg helt feil når jeg har hørt at lavkarbo er fint opp til 150,da må det være flott å klare å holde 40-50 maks.
Målet mitt er ikke ketose men lavkarbo som blir rett kosthold for meg som er slankeoperert og spiser nå som jeg har fått beskjed om er rett for meg...minst mulig sukker og høy protein fett skal jeg ikke bry meg om da jeg tar opp maks 30% av det.
Sliter litt med å regne helt nøyaktig for disse tallene er jo for normale kropper mens jeg har mindre opptak blir det vanskelig å regne ut nøyaktig.

@maritamor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert(DS i 2004)Egenkomponert LCHF maks 50 karber Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 10:56   #4
frifuggel
Seniormedlem
 
frifuggel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 60
Innlegg: 2.081
frifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjent

Sv: Litt hjelp trengs

Hvis du føler deg bra og går ned i vekt (når det er målet), så synes jeg du skal fortsette sånn. Ikke la deg stresse av å drive med utregninger på den minste lille ting.. Du må finne din "linje" og da er det som virker bra for deg, riktig for akkurat deg. Så enkelt, og så vanskelig, er det.. Synes du er flink, jeg!

__________________
Storkoser meg med verdens fineste lille gutt, en uventet og utrolig premie for riktig mat i 10 måneder..
frifuggel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilpasset Fedonistisk :)) Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 11:59   #5
@maritamor
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Mysen
Alder: 55
Innlegg: 34
@maritamor er på en erverdig vei

Sv: Litt hjelp trengs

Jeg synes selv jeg er flink :-)
Fra og spise masse brødmat og junkfood skjokolade og is...bare slik dritt og jeg var hekta på epler spiste ca 5 til dagen.
Til å gå så drastisk ned til basic slik jeg egentlig skulle spist ifølge legene mine.
Føler meg bra savner nesten ikke gotteri,har jo unnet meg jukseis siden jeg elsker cottage cheese men det var litt for magert var dette suverent.
Det blir ett nydelig mettende måltid og det høyner både protein og fettinntaket bra...
deilig å bli mer bevisst hva jeg putter i meg egentlig.

@maritamor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert(DS i 2004)Egenkomponert LCHF maks 50 karber Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 12:00   #6
frifuggel
Seniormedlem
 
frifuggel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 60
Innlegg: 2.081
frifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjent

Sv: Litt hjelp trengs

Blander du fløte i CC, så blir den feitere, og smaker like godt

__________________
Storkoser meg med verdens fineste lille gutt, en uventet og utrolig premie for riktig mat i 10 måneder..
frifuggel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilpasset Fedonistisk :)) Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 14:19   #7
@maritamor
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Mysen
Alder: 55
Innlegg: 34
@maritamor er på en erverdig vei

Sv: Litt hjelp trengs

Ja jeg pisker en dl fløte med litt fun light sammen med det...da får jeg ett godt måltid.
Ellers ville jeg ikke klart å fått inn mye fett fløte er tingen :-)

@maritamor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert(DS i 2004)Egenkomponert LCHF maks 50 karber Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Frokost og lunsj- forslag trengs Torleiv Ketolysekuren 6 10-03-10 17:15
Snart russetid, råd trengs! anonymen Spørsmål og svar 3 24-04-09 15:51
Helt ny og trenger litt hjelp av Torkil og dere andre med litt erfaring digger Ketolysekuren 4 07-01-09 22:35
Driti meg ut på ketolysekuren!? Tips trengs! a3t Ketolysekuren 1 02-10-08 10:20
Gode råd trengs:) lotte Lavkarbo generelt 16 05-05-05 23:43


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no