Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Spiser jeg for mye fløte?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-01-11, 16:52   #1
60-tallet
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 5
60-tallet er på en erverdig vei

Spiser jeg for mye fløte?

Jeg har nettopp begynt på lavkarbo, og har som regel noe fløte i alle måltidene jeg spiser. Siden jeg er helt "grønn" på dette, lurte jeg på om jeg burde legge om dietten min litt?

Her er eksempel på en dag:

Frokost: 2 fiberrik med 2 kokte egg eller rekesalat

Lunsj: Skinkesalat (som består av fløte, majones, ost, skinke, rødløk, paprika)

M.M: Eggesuffle (som består av bacon, egg, fløte, ost og paprika)

Middag:
-Strimlet svinekjøtt stekt med fløte, eller
-kyllingform (som består av wokgrønnsaker, fløte, creme fraiche, kylling og krydder), eller
-karbonadedeig, fløte og ost i form inn i ovnen

Hver dag ligger jeg på rundt 12-15 k.
Høres dette greit ut, eller er det noen endringer jeg absolutt bør ta?
Har bare gått på lavkarbo 1 uke enda, så kommer nok til å spise litt mer variert enn dette hver eneste dag

60-tallet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 17:06   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Spiser jeg for mye fløte??

Heisann og velkommen hit


Du har skrevet ketolyse i filiosofiboksen din, og da går jeg ut fra at det er den du følger. Bruk menyene og oppskriftene fra boka i starten. Etterhvert blir det lettere å ta ting på feelingen
Fløte kan du bruke. Fiberrik ville jeg kutta ut. Bruk heller salatblader, osteknekkis eller tykke osteskiver. Viss du absolutt må ha noe som "skive".

Planlegging er viktig.
Sett deg gjerne opp ukeplaner og følg de slavisk i starten.
Det er viktig å lese karboinnhold på alle varer du kjøper.
En pekepinn er å ikke kjøpe noe som ikke er merket. Da vet du ikke hva du får i deg.
Grønnsaker er unntaket da. Det(og de aller fleste andre varer) kan du finne oversikt over her: www.matvareguiden.no

Så anbefaler jeg deg å lese denne tråden:http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Her har ArnaKristin samlet masse nyttig info.

Håper du vil trives her.

Lykke til

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 17:16   #3
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Spiser jeg for mye fløte??

Teller du karbene i fløten med som totalkarb? På ketolyse skal du forresten ligge på minimum 15 karbohydrater og de fleste av disse skal komme fra grønnsaker.

Det er ingenting i veien for å spise for mye fløte i utgangspunktet. Så lenge det er KREMFLØTE og du går ned i vekt så kan du beholde det som du har det, men dersom du stagnerer i vekta kan du vurdere å kutte ut litt fløte.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 17:19   #4
60-tallet
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 5
60-tallet er på en erverdig vei

Sv: Spiser jeg for mye fløte??

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Heisann og velkommen hit


Du har skrevet ketolyse i filiosofiboksen din, og da går jeg ut fra at det er den du følger. Bruk menyene og oppskriftene fra boka i starten. Etterhvert blir det lettere å ta ting på feelingen
Fløte kan du bruke. Fiberrik ville jeg kutta ut. Bruk heller salatblader, osteknekkis eller tykke osteskiver. Viss du absolutt må ha noe som "skive".

Planlegging er viktig.
Sett deg gjerne opp ukeplaner og følg de slavisk i starten.
Det er viktig å lese karboinnhold på alle varer du kjøper.
En pekepinn er å ikke kjøpe noe som ikke er merket. Da vet du ikke hva du får i deg.
Grønnsaker er unntaket da. Det(og de aller fleste andre varer) kan du finne oversikt over her: www.matvareguiden.no

Så anbefaler jeg deg å lese denne tråden:http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Her har ArnaKristin samlet masse nyttig info.

Håper du vil trives her.

Lykke til

Takk for svar, skal sjekke ut linkene

Jeg har laget store posjoner av skinkesalaten og eggesuffleene slik at jeg alltid har ferdiglaget mat i kjøleskapet. Det er nok veldig viktig for meg Og kan jeg spise så "mye" fløte som jeg har skrevet opp i matinntaket mitt i første innlegg, skal nok denne dietten gå kjempefint!

Fiberrik inneholder 2,7 k per skive så trodde det gikk greit, men da kuttes det herved ut

Skal ned 13 kilo, så har en lang vei foran meg.

60-tallet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 17:34   #5
60-tallet
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 5
60-tallet er på en erverdig vei

Sv: Spiser jeg for mye fløte??

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Teller du karbene i fløten med som totalkarb? På ketolyse skal du forresten ligge på minimum 15 karbohydrater og de fleste av disse skal komme fra grønnsaker.

Det er ingenting i veien for å spise for mye fløte i utgangspunktet. Så lenge det er KREMFLØTE og du går ned i vekt så kan du beholde det som du har det, men dersom du stagnerer i vekta kan du vurdere å kutte ut litt fløte.

Takk for svar

teller karbene i fløten med i totalkarb ja, og det er kremfløte det går i
Da skal jeg prøve ut dette en stund, og går jeg ikke ned, får jeg prøve å forandre litt på maten. De fleste karbene mine kommer jo fra fløten og majones, så må kanskje prøve å få inn et eller to måltider med litt flere grønnsaker enn dags dato.

60-tallet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 16:39   #6
alexsandra
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 284
alexsandra er på en erverdig vei

Sv: Spiser jeg for mye fløte??

skriver at det er kremfløte som gjelder. er det dumt og bruke matfløte til sauser og div,eller er det greit med kremfløte. er det forskjell på det.
er helt grønn på dette. har nesten aldri brukt noe form for fløte noen gang.
og nå er det og helle på

alexsandra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: nytt forsøk på ketolyse kuren (15.6) Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 16:41   #7
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Spiser jeg for mye fløte??

Alexsandra: Det er ingenting i veien med å bruke matfløte, bortsett fra at den har litt mer karb og mindre fett enn kremfløte. Dersom målet er å ligge under 15 karber om dagen, så er det nok best med kremfløte

Har du valgt en filosofi? Alt kommer liksom veldig ann på hvilken filosofi man går etter.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 16:55   #8
alexsandra
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 284
alexsandra er på en erverdig vei

Sv: Spiser jeg for mye fløte??

jeg prøver ut lavkarbo. er helt fersk jeg begynte i går. jeg har ikke regnet ut noe karbo men det er kanskje lurt og gjøre det i begynnelen så jeg finner det som passer best har lest litt i tabeller.
det er så stor forskjell hva folk spiser,har ikke klart og sett meg inn i så mye enda.

alexsandra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: nytt forsøk på ketolyse kuren (15.6) Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 16:58   #9
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Spiser jeg for mye fløte??

Ja, det er veldig stor forskjell på hva som passer til hvilken kostholdsfilosofi Det lureste er nok å velge seg en retning å gå og holde seg til den også heller komponere litt selv etterhvert som man kommer inn i det. Ellers så går det ann å komponere selv fra starten, men da er det liksom vanskelig å gi deg råd for da er det egentlig bare du som bestemmer selv hva som passer

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 19:24   #10
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Spiser jeg for mye fløte??

Opprinnelig lagt inn av alexsandra, her.

jeg prøver ut lavkarbo.

Lavkarbo er et veldig vidt begrep, og derfor er det vanskelig å gi spesifike råd og veiledning. Det er som å komme på et verksted og si man kjører bil... De må som regel vite hva slags bil man kjører for å kunne hjelpe...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fløte ~Hilla~ Spørsmål om matvarer og oppskrifter 2 09-06-10 00:37
Fløte Bigmamma Spis deg ned i vekt med Skaldeman 6 28-05-08 18:08
Ang. fløte Elanessë Spørsmål og svar 11 24-04-08 11:06
Fløte cilemora Lavkarbo generelt 3 23-01-08 22:38
Fløte Kanari Spørsmål og svar 3 26-11-06 17:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no