Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hva skal dere spise 17. mai?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-05-09, 23:33   #26
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal dere spise 17. mai?

Rødvin!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 23:45   #27
Juve
Juniormedlem
 
Juve sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: østlandet et sted
Alder: 34
Innlegg: 23
Juve er på en erverdig vei

Sv: Hva skal dere spise 17. mai?

Tenkte å prøve meg på en av lavkarbo-kakene her inne=)

Men det har vært så deilig å gå over til lavkarbo mht formen, humøret og alt, at det ikke frister å skeie noe mer ut utover det:P

Edit: Eller kanskje én is.... is hører jo med til 17. mai. Og is er det jeg savner mest. Ja, det skal jeg jammenmeg unne meg. Hvis man ikke kan unne seg is på 17. mai, når kan man da?

__________________
Konsentrer deg om å være den personen du vil være, istedenfor å irritere deg over den personen du har blitt=)
Juve er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 23:52   #28
nomma
Seniormedlem
 
nomma sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 51
Innlegg: 1.942
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

Sv: Hva skal dere spise 17. mai?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Rødvin!



Jeg bor jo i sodd-land så det er nok ingen vei utenom det jeg skal greie å spise uten potet, gulrot og skjenning, det værste blir å holde seg unna Ingefærøl. Men det skal gå. Til kvelds blir det spekemat på grenda-huset.

Fikk akkurat vite at jeg skal vist være med i komiteen på grenda-huset. ja-ja.

__________________
Ho Nomma



"her we go again"
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 00:05   #29
Stilken
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 89
Stilken er på en erverdig vei

Sv: Hva skal dere spise 17. mai?

Lavkarbo vennlig frokost, middag ute,men det blir ikke noe problem, så blir det kake her hjemme 16 mai blir det tapas for lavkarbo folk

__________________
7 kg borte,1 kg igjen
Tar vektnedgangen som en BONUS
Stilken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 00:05   #30
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal dere spise 17. mai?

Opprinnelig lagt inn av nomma, her.



Jeg bor jo i sodd-land så det er nok ingen vei utenom det jeg skal greie å spise uten potet, gulrot og skjenning, det værste blir å holde seg unna Ingefærøl. Men det skal gå. Til kvelds blir det spekemat på grenda-huset.

Fikk akkurat vite at jeg skal vist være med i komiteen på grenda-huset. ja-ja.


Ingefærøl... der sa du noe... kan jo ikke spise sodd uten ingefærøl og skjenning så klart... men brusen er værstingen

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 00:08   #31
saxpia
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 128
saxpia er på en erverdig vei

Sv: Hva skal dere spise 17. mai?

Vet ikke ennå, for jeg vet ikke helt hva som skjer den dagen. Mannen skal på jobb, så jeg må høre med svigerfamilien hva de skal, og om vi kan hive oss med. Håper det blir grilling.

Tenkte kanskje jeg skulle bake ei kake, er jo så mange gode oppskrifter her inne

saxpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 09:37   #32
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva skal dere spise 17. mai?

Jeg har invitert foreldrene min på grilling, da har jeg full kontroll over hva jeg kan spise. Desverre er det veldig lite jeg kan spise akkurat nå (går på eurodiett, kan spise et "vanlig måltid", så det blir kjøtt. Og grønnsaker. Og til nød litt krydder - og thats it..

men det går bra

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 09:50   #33
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal dere spise 17. mai?

Opprinnelig lagt inn av Areola, her.

Jeg har invitert foreldrene min på grilling, da har jeg full kontroll over hva jeg kan spise. Desverre er det veldig lite jeg kan spise akkurat nå (går på eurodiett, kan spise et "vanlig måltid", så det blir kjøtt. Og grønnsaker. Og til nød litt krydder - og thats it..

men det går bra

Kjøtt, grønnsaker og krydder... Mitt li i ett nøtteskall. Og jeg elsker det

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 10:02   #34
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva skal dere spise 17. mai?

Ja, men jeg skulle gjerne ha en smørklatt og litt dressing på også. Og fake potetsalat

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 10:09   #35
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal dere spise 17. mai?

Ja, ser den. Er det ikke noe olje dere kan spise i den fasen heller?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 10:14   #36
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva skal dere spise 17. mai?

Jo, det er tillatt med to spiseskjeer olje om dagen

Men jeg spiser faktisk litt smør, jeg altså. Sunt fett, det er smør det!

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 10:23   #37
Grovsnus
Medlem
 
Grovsnus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 460
Grovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snill

Sv: Hva skal dere spise 17. mai?

Det blir nok den tradisjonelle som jeg er vant med fra barndommen (og det er i stund sia)
Tidlig på mårran så er det å kryddre ei høne (ja da Lokkebiff) eller en kylling eller to. legge den i ildfastform og i steikovnen på 90 grader.Og der får den koze seg til det passer å spise middag.Utmerket når en har unger som skal til og fra byen, bort på skolen osv. Lage potetsalat, som jeg i år erstatter med blomkålsalat. Og fruktcoktail til dessert.
det er som med Julaften, ingen lurer på hva vi skal ha den dagen.
Mvh Grosnus
ha en fin blomkålsalat (he he, lurte deg der)

Grovsnus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er tilbake til en mellomting Ketolyse/Skaldemann Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 11:42   #38
Muff-muff
Medlem
 
Muff-muff sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: England
Alder: 41
Innlegg: 229
Muff-muff har en fantastisk aura rundt segMuff-muff har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva skal dere spise 17. mai?

Frokost: To egg, litt grønnsaker, mest sannsynlig.

Lunsj: Salat av et eller annet slag, antar jeg.

Middag: Biff med grønnsaker og lavkarbo-saus tror jeg.

Kanskje en atkinsbar inne i mellom der.

Ikke noe 17. mai-feiring her i gården, nei Bor i England og tror ikke jeg klarer å overbevise de om å feire Norges nasjonaldag... *sukk*

Muff-muff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 11:50   #39
Mona S
Medlem
 
Mona S sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 269
Mona S er ny på veien

Sv: Hva skal dere spise 17. mai?

Grill!!! Mauriske svinekebaber (indisk, veldig godt!) med lavkarbo raita og salat. Og siden vi ant. ikke skal være hjemme må jeg ta med noe desserete. Tenkte jeg skulle lage porsjonsglass med Heistad gele og sjokoladepudding (hver for seg selvf) med vaniljesaus. Og kanskje jeg baker noe... men ser ikke bort i fra at jeg snoker til meg en grillpølse med lompe i løpet av dagen. Siden målet var å komme inn i bunaden, noe jeg forhåpentligvis gjør på 17. mai, så kan jeg unne meg noe ekstra...

Mona S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 16:39   #40
candyland
Medlem
 
candyland sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 42
Innlegg: 91
candyland er på en erverdig vei

Sv: Hva skal dere spise 17. mai?

Opprinnelig lagt inn av Muff-muff, her.

Frokost: To egg, litt grønnsaker, mest sannsynlig.

Lunsj: Salat av et eller annet slag, antar jeg.

Middag: Biff med grønnsaker og lavkarbo-saus tror jeg.

Kanskje en atkinsbar inne i mellom der.

Ikke noe 17. mai-feiring her i gården, nei Bor i England og tror ikke jeg klarer å overbevise de om å feire Norges nasjonaldag... *sukk*


hvor i england bor du da?? jeg bodde ett år i london og der var det full feiring av 17 mai med pølser, solo, firkløver og tog, hehe

__________________



candyland er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 17:43   #41
SusieBlues
Seniormedlem
 
SusieBlues sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Bislett
Alder: 46
Innlegg: 3.854
SusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressurs

Sv: Hva skal dere spise 17. mai?

jeg er på cruise til Amsterdam. Søndag ligger vi til kai der.
Så det blir vel vanlig buffet-mat og middag på kvelden.
Håper å kjøre lavkarbo (ikke noe problem i utgangspunktet, gjelder bare å bestemme seg for det og være beinhard).
Eneste planlagte utskeielse er Oriocookiemilkshake som var sinnsvakt god i fjor!

__________________
________________


Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15258
SusieBlues er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 19:00   #42
Trude123
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 11
Trude123 er på en erverdig vei

Sv: Hva skal dere spise 17. mai?

Kan noen gi meg oppskrift på ostekaken til Gerd

Er i 14-dagers fasen av Dr. Atkins, kan denne kaken spises da tro?

Ellers tar jeg imot alle tips om "snacks" jeg kan få

Takk på forhånd for svar.

Trude123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 19:15   #43
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal dere spise 17. mai?

Opprinnelig lagt inn av Trude123, her.

Kan noen gi meg oppskrift på ostekaken til Gerd

Er i 14-dagers fasen av Dr. Atkins, kan denne kaken spises da tro?

Ellers tar jeg imot alle tips om "snacks" jeg kan få

Takk på forhånd for svar.

Du finner den her!
Sammen med litt annen snadder!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 15:46   #44
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal dere spise 17. mai?

Etter å ha oppdaget at rabarbra kun inneholder 0,7g karbo pr 100g skal jeg definitivt ha rabarbrasuppe på 17.mai! Til den hjemmelagde kokkosisen..

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 16:01   #45
Liv:)
Medlem
 
Liv:) sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Alder: 38
Innlegg: 172
Liv:) er ny på veien

Sv: Hva skal dere spise 17. mai?

Jeg savner is, så kommer til å unne meg litt is på 17. mai. Ellers skal vi på buffet med foreldrene våre, så det kommer helt anpå hva de har der. Men blir nok mest mulig lavkarbo, selv om jeg lar diett være diett på sånne dager.

__________________


Liv:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generell Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 16:05   #46
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal dere spise 17. mai?

Opprinnelig lagt inn av Liv:), her.

Jeg savner is.

jeg har laget lavkarboiskrem med stort hell flere ganger. Servert gjester også

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 16:08   #47
Liv:)
Medlem
 
Liv:) sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Alder: 38
Innlegg: 172
Liv:) er ny på veien

Sv: Hva skal dere spise 17. mai?

Ja, men vi har ikke så stor fryserplass. Savner å bare kunne kjøpe en liten is mens jeg er ute og gå f.eks.

Har kjøpt sånne små is-pinne-greier på IKEA nå da, så skal ta frosne bær i blenderen og fryse ned i de der igjen.

__________________


Liv:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generell Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 16:11   #48
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal dere spise 17. mai?

Opprinnelig lagt inn av Liv:), her.

Savner å bare kunne kjøpe en liten is mens jeg er ute og gå f.eks..

Ja, jeg også. Jeg er sikker på det var bedre utvalg i dia-produkter før? Jeg likte veldig godt dia-isen uten sukker som Diplom is hadde på 80-tallet husker jeg

Forøvrig har Hjem-Is en pakke med diverse iser uten tilsatt sukker.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 16:32   #49
ixi
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Fredrikstad
Alder: 43
Innlegg: 163
ixi er på en erverdig vei

Sv: Hva skal dere spise 17. mai?

Det blir grilling og det som hører med. Mini skal få is, jeg står over. Det er ikke så lenge til ferien, får spare utskeielsen til da.

__________________
Fake it till you make it!
Har krympet 11 cm, 43 cm igjen!
Ixi skal bli sunn!
ixi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 16:54   #50
Mistral
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Paris
Innlegg: 190
Mistral er på en erverdig vei

Sv: Hva skal dere spise 17. mai?

Opprinnelig lagt inn av Muff-muff, her.

Ikke noe 17. mai-feiring her i gården, nei Bor i England og tror ikke jeg klarer å overbevise de om å feire Norges nasjonaldag... *sukk*

Det er da bare å invitere venner, det! Spesielt i år som det er på en søndag. Hos oss blir vi elleve personer til 17. mai-frokost (brunsj), og bare tre av oss er ekte nordmenn. De andre er iranere, kongolesere, franskmenn eller en blanding av noen av de foregående. Alle gleder seg!

Jeg har tenkt å spise spekemat og eggerøre, roastbiff, røkelaks, salat og cherrytomater, kanskje litt asparges. Litt brød og flatbrød og muligens en kake til karbojunkiene må vi vel også ha, det rører imidlertid ikke jeg. Men kanskje jeg tar en liten skvett akevitt...

Mistral er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva for noe godt skal dere kose dere med i helgen? miss_chica Ketolysekuren 57 30-01-09 20:39
Hva spiser dere når dere skal kose dere? Lisekir Dr Lindbergs 11 24-04-08 10:08
skal jeg spise alt det der!? tullann Ketolysekuren 3 08-08-07 11:46
Hva skal dere spise 17. maj? Ullabulla Generell diskusjon 16 17-05-07 00:50
Hva skal jeg spise når!? Snippis Induksjonen 0 09-06-05 22:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no