Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold

Atkins produktene

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-01-05, 11:32   #1
Therese74
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2004
Alder: 49
Innlegg: 3
Therese74 er på en erverdig vei
Question

Atkins produktene

Var å kjøpte 3 forskjellige Atkins produkter i går.
Advantage decadence bar, Endulge wafer crisp og Endulge milk chocolate bar. Blir spennende å prøve disse.
Men er litt usikker på dette med karbohydratene.
Kan noen forklare meg hvorfor det står net carb 2 g på framsiden og på baksiden
karbohydrater 18,4 g per 60 g?
Hva menes med sukkerarter og sukkeralkoholer?
Hvor mange karbo er det egentlig i den Advantage bar'en?? hehe. Eg er ikke inne på åssen man regner ut dette med karbo tydligvis

Hmmmm....håper på svar av dere som er inne på dette
sukket ikke oppgitt eg nei...neiiiida!!! hehe

Therese74 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 14-01-05, 11:36   #2
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

For å finne ut hvor mange karber det er i Atkins-produktene er det bare å lese på FORSIDEN inni den røde greia. Det er 2 net-carbs i advantagebarene, iallefall Decadence.
NET-CARBS er karbohydratene minus sukkeralkoholer og evt fiber. Sukkeralkoholer telles ikke med siden de ikke har noen påvirkning på blodsukkeret/ikke blir tatt opp i kroppen eller hva det er.

Iallefall, bare se på forsiden inni den røde rundingen, der står karboinnholdet, da det er net-carbs.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 14-01-05, 11:37   #3
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Sukkeralkoholene/sukkerartene er karbohydrater som IKKE påvirker blodsukkeret, derfor skal du trekke fra det. Da blir det bare igjen 2gr, som det står på fremsiden av papiret!

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56
Atkins' diett - farlig eller genial? donjuanwannabe Lavkarbo generelt 27 22-05-08 08:08
Atkkins Nutritionals Clashes With Atkins Philosophy Nille Nyheter / media 7 30-07-04 15:27
Atkins Warns Consumers About Low-Carbohydrate Product Frenzy HP Nyheter / media 0 18-04-04 12:06


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no