Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Flere som skal begynne 1. mai?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-05-11, 13:19   #76
cola
Juniormedlem
 
cola sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 34
cola er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Opprinnelig lagt inn av trultemamma, her.

Drikke nok vann er nok lurt ja, er veldig glad i farris så får imeg en 1,5 liter om dagen pluss vann.

Lurer på om dere skriver ned og veier? Føler at jeg ikke får dette til jeg.
Gruer meg veldig til denne neste halvannen måneden, med eksamenspress og stress hjemme. Men jeg skal greie det!

Er det forresten greit å spise pittelitt atkins sjokolade evt 70 % sjokolade eller er det helt fyfy?

Jeg må skjerpe inn på mengden av mat pr måltid jeg, kjenner jeg erstatter mat med alt.. Følelser, røyk og mer. Ja jeg prøver å slutte/trappe veldig ned. HAr røyka 2 i dag. Og venta helt til i kveld med den første.

Bruker sukkerfri sjokolade fra rema1000/meny. 2 karb pr 100 gram! kjempegod!!

__________________


cola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 13:32   #77
FrustrertFrøken
Medlem
 
FrustrertFrøken sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 75
FrustrertFrøken er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Jeg begynte egentlig i April, men da var det såå mye som skjedde, så jeg klarte ikke! Nå er jeg med igjen Begynte i dag
Har trent en økt med 30 day shred, og spist eggerøre og laks til frokost

__________________
FrustrertFrøken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 13:40   #78
cola
Juniormedlem
 
cola sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 34
cola er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Opprinnelig lagt inn av Unnimoor, her.

Jeg begynte egentlig i April, men da var det såå mye som skjedde, så jeg klarte ikke! Nå er jeg med igjen Begynte i dag
Har trent en økt med 30 day shred, og spist eggerøre og laks til frokost

Begynte ordentlig i dag jeg og
Eggmelk kakao til frokost..
3 bløtkokte egg til lunsj
oppfinnsom...nei! hehe

__________________


cola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 13:43   #79
Euphita
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: nordvest
Alder: 51
Innlegg: 314
Euphita har en fantastisk aura rundt segEuphita har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Eggmelk kakao? Hva er det?

Tissa på sticksen nå og det var svakt svakt utslag i rett retning, jippi! Da går det rette veien
Hvor lang tid tar det før man er i ketose tro? Ett par dager?
Husker jeg kom raskt i ketose sist gang, men hadde sikkert noe med kostholdet mitt førut for start på lavkarbo.

__________________



Euphita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på egenkomponert Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 13:49   #80
cola
Juniormedlem
 
cola sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 34
cola er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Opprinnelig lagt inn av Euphita, her.

Eggmelk kakao? Hva er det?

Tissa på sticksen nå og det var svakt svakt utslag i rett retning, jippi! Da går det rette veien
Hvor lang tid tar det før man er i ketose tro? Ett par dager?
Husker jeg kom raskt i ketose sist gang, men hadde sikkert noe med kostholdet mitt førut for start på lavkarbo.

Har lest at det kan ta fra 12 timer opptil 3 døgn...

Eggmelk-kakao; syntes den er god og mettende og du får i deg fett:
1 egg
25 gram meierismør
1/2 ts kakaopulver
litt søtning
ca, en kopp med varmt kokt vann

Har alt i blender maks et minutt.. og jeg som er vandt med å spise ofte...og ikke føler meg mett lenge av gangen er mett ca 3-4 timer

__________________


cola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 13:55   #81
Euphita
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: nordvest
Alder: 51
Innlegg: 314
Euphita har en fantastisk aura rundt segEuphita har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Jøss, ja den bør vel prøves
Takk for tips!

__________________



Euphita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på egenkomponert Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 14:44   #82
Annne
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 134
Annne er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Opprinnelig lagt inn av aliena, her.

Jeg følte at det gikk så trått med vekta (jadda, vet jeg bare skal måle en gang i uka, men det greier jeg ikke), så jeg tok en kjapp overgang på målene mine, og det viser seg at jeg har gått ned 10 cm (!) i midja på under en uke! I tillegg har jeg mistet 5 cm der magen er tjukkest, og 1 cm på de andre målene, kjempefornøyd!

Så anbefaler folk å ikke bare veie seg, men også ta en runde med målebåndet.

Jeg har vært i ketose siste 3 dagene, selv om jeg har unnet meg masse salat og grønnsaker, og noe bær. Drikker altfor mye kaffe også, men det er hektiske dager så noen laster må jeg unne meg.

Glemte magnesiumtablettene en kveld, og merket antydning til kramper allerede neste dag, så det skjer ikke igjen.

Tenkte vente med å trene til den verste slappheten har gitt seg, men jeg går mye. Mellom 15-20 000 skritt for dagen, så jeg får nok mosjon vil jeg tro. Men gleder meg til å begynne trene igjen, akkurat nå orker jeg det rett og slett ikke, kroppen føles tung og treig.
)

Så flott og litt rart at du har blitt så mye smalere uten at det har vist seg noe særlig på vekta! Har vekten stått helt stille i samme periode? Jeg rotet vilt gjennom sakene mine i går på jakt etter målebånd, men fant det desverre ikke.. Jeg får stole på speilet og vekta så lenge.

Jeg synes også det har vært tungt å trene, helt fryktelig faktisk. Og enda verre; jeg har ikke hatt noe lyst heller. Beina har liksom blitt blytunge bare jeg har tenkt på trening. OG da hjelper det hvertfall ikke at de faktisk oppfører seg som betongklosser når jeg endelig kommer meg ut. Vi får ta tiden til hjelp! Fikk betryggende tilbakemeldinger her inne om at kroppen er i en omstillingsfase og at det kommer til å gå over.. Puh!

Selv er jeg i gang med nye uke, og jeg som allerede forrige uke begynte å kjenne meg litt matlei, har masse ideer til ting jeg vil spise. I dag står rømmegrøt på agendaen, og i løpet av uken har jeg lyst til å prøve meg på noen blåbærmuffins eller noe sånt. Lagde iskrem i går, med bringebær. Har allerede noen forbedringsideer til neste runde (varme opp bærene først, eller ialle fall tine og knuse dem så de gir fra seg saft og sprer seg jevnere utover i isen) og så må jeg skaffe meg flytende natreen eller noe for å blande med Sukrinet og forhåpentligvis få bort den rare bismaken..

Kom det forresten noe svar på prisen på ketosticks? Jeg lusket rundt og lette på et par apotek i byen i dag, men fant det ikke... Er det sånt de oppbevarer bakk kassen kanskje? Jeg turte ikke å spørre i tilfelle det var veldig dyrt...

__________________
~Min Journal~


Annne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 14:47   #83
Annne
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 134
Annne er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

I dag var forresten første veiedag, og jeg kunne notere -2,7kg den første uka.

Litt kjedelig at dette er 300g mer enn jeg veide på fredag eller lørdag, før jeg skeiet litt ut lørdag kveld.. Men det er derfor det er bra å ha veiedag på mandag, det er en ekstra motivasjon til å holde seg på matta, også på lørdagene...

__________________
~Min Journal~


Annne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 18:54   #84
kattungen
Medlem
 
kattungen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Stor-Oslo
Alder: 36
Innlegg: 367
kattungen er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Jeg sniker meg stille og rolig inn her jeg

kattungen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <40 g/carbs pr dag Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 19:39   #85
Euphita
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: nordvest
Alder: 51
Innlegg: 314
Euphita har en fantastisk aura rundt segEuphita har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Annne: jeg kjøpte på apotek, heter Keto-Diabur Test 5000 og kostet noen å 90 kroner, nesten 100 for en boks med 50 strimler. Den måler både keton og glukose, om det finnes andre typer har jeg ikke peil på. Jeg bare spurte etter urinstix som tester keton
Kjempebra vektnedgang da!

__________________



Euphita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på egenkomponert Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 21:32   #86
Annne
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 134
Annne er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Euphita: Det var jo absolutt ikke ille. Tror jeg skal gå til innkjøp, det er jo gøy å sjekke! Og hvis det er så mange sticks så har man jo en god stund også...

Mistenker at det meste av vekta er vann, men herlighet, nedgang er nedgang

__________________
~Min Journal~


Annne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 22:18   #87
Euphita
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: nordvest
Alder: 51
Innlegg: 314
Euphita har en fantastisk aura rundt segEuphita har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Nedgang er nedgang ja!

Hihi, ja det er gøy å sjekke den stixen. Første gangen fikk jeg litt sånn graviditets-test følelse

__________________



Euphita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på egenkomponert Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 22:58   #88
cola
Juniormedlem
 
cola sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 34
cola er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

jeg skjønner ikke helt dette...det står overalt at inntak av karbohydrater bør være rundt 5%. Men når jeg fyller inn på diett.no, får jeg opp at jeg har spist 17.8 gram karbohydrater som utgjør 14%.... hvordan skal man holde seg til 5% om man spiser 15-20 karb om dagen?

__________________


cola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 23:00   #89
Superteddy
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Lillehammer
Alder: 42
Innlegg: 239
Superteddy er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Jeg har bakt knekkebrød nå, og steike de var gode!! Eneste problemet er at jeg ikke greier å la være å spise dem...

__________________


Superteddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 23:07   #90
kroi
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Hedmark
Innlegg: 33
kroi er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Hvis 18 gram karber utgjør 14% betyr det at du har spist for lite proteiner og fett.

kroi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 23:25   #91
cola
Juniormedlem
 
cola sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 34
cola er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Opprinnelig lagt inn av kroi, her.

Hvis 18 gram karber utgjør 14% betyr det at du har spist for lite proteiner og fett.

vet ikke om jeg skjønner meg helt på den diett-siden lengre hehe. finnes det annen grei side å bruke?

Jeg har spist 1573 kalorier
fett: 141,36 g
karb:17,8
Prot:52,93

Så hvis jeg har regnet riktig nå så er det
66,6% fett
8,39% karb
24,96% prot.

håper jeg har skjønt dette nå!

__________________



Sist redigert av cola : 03-05-11 kl 00:07.
cola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 07:10   #92
kroi
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Hedmark
Innlegg: 33
kroi er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Den prosentvise energifordelingen står oppført i en eller annen tabell eller graf eller diagram inne på diett.no, du trenger ikke regne på det sjøl. Husk at det er mer energi i fett (ca 9 pr gram) enn i protein og karbo (4 pr. gram).

kroi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 08:10   #93
aliena
Medlem
 
aliena sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 50
aliena er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Opprinnelig lagt inn av Annne, her.

Så flott og litt rart at du har blitt så mye smalere uten at det har vist seg noe særlig på vekta! Har vekten stått helt stille i samme periode? Jeg rotet vilt gjennom sakene mine i går på jakt etter målebånd, men fant det desverre ikke.. Jeg får stole på speilet og vekta så lenge.

Jeg synes også det har vært tungt å trene, helt fryktelig faktisk. Og enda verre; jeg har ikke hatt noe lyst heller. Beina har liksom blitt blytunge bare jeg har tenkt på trening. OG da hjelper det hvertfall ikke at de faktisk oppfører seg som betongklosser når jeg endelig kommer meg ut. Vi får ta tiden til hjelp! Fikk betryggende tilbakemeldinger her inne om at kroppen er i en omstillingsfase og at det kommer til å gå over.. Puh!

Selv er jeg i gang med nye uke, og jeg som allerede forrige uke begynte å kjenne meg litt matlei, har masse ideer til ting jeg vil spise. I dag står rømmegrøt på agendaen, og i løpet av uken har jeg lyst til å prøve meg på noen blåbærmuffins eller noe sånt. Lagde iskrem i går, med bringebær. Har allerede noen forbedringsideer til neste runde (varme opp bærene først, eller ialle fall tine og knuse dem så de gir fra seg saft og sprer seg jevnere utover i isen) og så må jeg skaffe meg flytende natreen eller noe for å blande med Sukrinet og forhåpentligvis få bort den rare bismaken..

Kom det forresten noe svar på prisen på ketosticks? Jeg lusket rundt og lette på et par apotek i byen i dag, men fant det ikke... Er det sånt de oppbevarer bakk kassen kanskje? Jeg turte ikke å spørre i tilfelle det var veldig dyrt...

I dag hadde jeg plutselig gått ned, så jeg har sammenlagt gått ned 2,7 kg i løpet av en knapp uke, så kroppen har nok bare holdt på vannet

Beina mine kjennes periodevis blytunge ut også, som om tyngdekraften klistrer meg til bakken og beina såvidt greier å subbe seg avgårde, hehe. Men regner med det gir seg etterhvert, kroppen må vel bare venne seg til å forbrenne frett fremfor sukker. Håper det ikke tar så lang tid..

Husker ikke prisen på ketosticks, men vet at enkelte Menybutikker har de, står sammen med de andre ketolyseproduktene

aliena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 08:39   #94
aliena
Medlem
 
aliena sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 50
aliena er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Hva spiser dere sånn vanligvis?

Sånn ser en vanlig dag ut for meg:

Frokost:
2 ss med cottage cheese + 1 ss med linfrøolje og 1-2 jordbær eller bringebær
2 kopper kaffe med 1 ts cocosa pr kopp

Lunsj:
Omelett av 2-3 egg, med ca 4 baconskiver, en skvett fløte og ost på toppen (av og til har jeg diverse grønnsaker i eller til omeletten, kommer an på dagsformen, om jeg lengter etter noe litt friskt..)

Middag:
Kylling, fet fisk eller kjøtt, og broccoli/blomkål, eller salat med fetaost og oljer (kaldpresset olivenolje og rapsolje), har seterrømme (eller saus om jeg gidder å lage)til

Ettermiddagskos:
1-2 kopper kaffe med cocosa, evt te med cocosa

Kvelds:
Fenalår og eggerøre, evt ost og skinke, av og til bare noen nøtter

Jeg er ingen kokk i utgangspunktet, så jeg har ikke eksperimentert så mye med oppskrifter enda, men det må jeg vel etterhvert, ellers kommer jeg til å bli salig lei... Har heller ikke bakt knekkebrød, men det står på planen, gleder meg til å få noe å legge pålegget på.

Ellers tar jeg ketolysetablettene, og drikker vanligvis 1-2 liter farris og minst like mye vann i løpet av en dag.

aliena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 08:41   #95
aliena
Medlem
 
aliena sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 50
aliena er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Annne, hvordan var rømmegrøten?
Jeg vurderer å prøve det, er glad i "vanlig rømmegrøt" nemlig.

aliena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 09:31   #96
Euphita
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: nordvest
Alder: 51
Innlegg: 314
Euphita har en fantastisk aura rundt segEuphita har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Jeg bare måtte gå på vekta i dag.....dag 3 og mistet 1,3 kg vann

__________________



Euphita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på egenkomponert Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 11:07   #97
cola
Juniormedlem
 
cola sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 34
cola er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Opprinnelig lagt inn av aliena, her.

Annne, hvordan var rømmegrøten?
Jeg vurderer å prøve det, er glad i "vanlig rømmegrøt" nemlig.

nam! oppskrift?

__________________


cola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 13:45   #98
Annne
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 134
Annne er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Rømmegrøten var god den! Lenge siden jeg har spist vanlig rømmegrøt, men synes ikke den smakte noe særlig annerledes enn hva jeg husker.. Kanskje litt skarpere rømmesmak, men det kan man jo avhjelpe ved å bruke litt mer fløte. Jeg brukte litt sukrin sammen med kanel og smør på toppen, og merket ingen rar bismak. Positiv overraskelse..

Men skal si det er mektige saker!! Jeg lagde grøt av en boks seterrømme, og spiste halve porsjonen. Da jeg øste den oppi skåla så det veldig lite ut, men skal si jeg ble god og mett!! Resten står i kjøleskapet nå, og jeg tror jeg skal ta det som en heidundrende frokost i morgen.. Jeg fant oppskriften på lenabeatrice.net, og hun har igjen funnet den her inne

I dag har jeg gitt blod, og ble nærmest tvunget til å spise vestlandslefse:
-Har du spist i dag?
-Ja, spiste frokost..
-For lenge siden?
-Njaa, kl. 07.30?
-Du skal ikke ha en Vestlandslefse da?
-Neitakk, det går fint.
-Det hjelper på blodsukkeret ditt. Vi anbefaler at du får i deg noe sukker før givingen..
-Vel, MÅ jeg spise sukker?
-Ja, du bør det når det er så lenge siden du har spist.

Jeg har for vane å gjøre som sykepleiere sier jeg, så jeg spiste nå den derre lefsa de ga meg.. 16 karber rett inn. Men jaja.. Jeg besvimte iallefall ikke, og føler meg pigg og fresh selv med en halvliter mindre blod i kroppen..

På vei fra sykehuset stakk jeg innom apoteket og kjøpte ketosticks, til den nette sum av 54,50 for 50 sticks. Det var da en helt overkommelig pris!

__________________
~Min Journal~


Annne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 13:53   #99
FrustrertFrøken
Medlem
 
FrustrertFrøken sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 75
FrustrertFrøken er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Dette går så det suser Har trent 30 day shred både i går og i dag! Ganske stolt over at jeg gjennomførte i dag selv om jeg var så støl at jeg såvidt klarte å gå når jeg våkna i dag!
Har spist kjempe lite karbo! Har ikke telt, men det er under 5 om dagen Mistet 1,1 kg siden i går.. Vann såklart

__________________
FrustrertFrøken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 15:12   #100
flisa77
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Sogn
Innlegg: 87
flisa77 er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Var på vekta i går og på 7 dager så har eg tatt av 1,9kg og må si eg er ganske så fornøygd med det. Det spennede er nå om det stopper opp, dei fleste gangene eg har prøvd og ta av nokre kg så stopper det alltid opp på rundt 68 og det er berre 2 kg til...håper eg denne gangen klarer og komme meg under 68.

flisa77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor skal jeg begynne? SiljeX Spørsmål og svar 3 25-03-11 12:18
Flere som vil slenge seg med og begynne i morgen 15. mai? Drømmepie Ketolysekuren 53 01-07-09 09:29
Hvor skal jeg begynne? Vaffel Spørsmål og svar 3 13-10-05 20:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no