Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Kosttilskudd

IBS og jern

Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-04-16, 23:05   #1
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

IBS og jern

Mange med IBS har problemer med å ta opp jern, og kroppen liker ikke jerntabletter. I hvert fall ikke min.

Noen andre som har noen gode råd om jern som ikke forverrer trøblete mager? (Jeg får diare av jern der andre får forstoppelse)

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 23-04-16, 00:37   #2
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: IBS og jern

Hva annet er det i jern-tilskuddet du tar? Hjelpestoffer eller smaksstoff som sorbitol, xyliotol?

Har du forsøkt low FODMAP? http://www.med.monash.edu/cecs/gastro/fodmap/

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 23-04-16, 21:40   #3
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: IBS og jern

Har blant mange andre ting irritert tarm og lever etter FODMAP. Femijern+C http://www.kinsarvik.no/kosttilskudd...jern--c-60-tab
er de som funker for meg

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 26-04-16, 13:59   #4
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: IBS og jern

Har du prøvd med Nifrex jerntabletter?

Jeg har ikke tålt noen av de andre jerntilskuddene jeg har prøvd (Duroferon, Ferromax, Ferro-retard), men nå har jeg endelig funnet en type som gjør at jeg klarer å bygge opp jernlageret mitt.

Har vært under 5 i ferritin i lang tid, og var på nippet til å måtte få jerninfusjon fordi jeg ikke tålte noen av jerntablettene. (Eller dvs, jeg tåler Femi Jern + C som det er linket til i innlegget før meg, men de har bare 18mg jern i seg, slik at de passer bedre til vedlikehold enn til å bygge opp lageret igjen.)

Nifrex har 100 mg jern i seg, og jeg tar nå 1-2 hver dag, og har endelig kommet opp i 12 i Ferritin på blodprøver! Merker jo forsåvidt at også denne virker inn på farge og konsistens av avføringen, men ikke diare, og ikke de uutholdelige luftsmertene som jeg har hatt av andre jerntilskudd!

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jern og ketolysetabletter Karolinee Ketolysekuren 0 14-07-10 14:58
Jern, hvor mye jern skal et barn ha i seg? Imp Generell ernæringsdebatt 8 28-03-08 12:16
Jern? Bambino Spørsmål og svar 1 11-02-07 23:44
jern kate Kosttilskudd 4 29-05-06 14:19
jern Tidl. medlem Atkins kosthold 11 21-02-06 22:44


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no