Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Er denne noe jeg kan spise?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-08-10, 16:50   #1
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Er denne noe jeg kan spise?

Heisann.

Har lyst på en kjapp middag i dag, og lurte på om dette er noe jeg kan spise:

Torskefilet Sandefjordsmør 280g

Innhold:
Torskefilet 71 %, vann, fløte, smør, løk, skummet melkepulver, stivelse, salt, persille, sitronskall, sitronkonsentrat, fiskepulver, krydderekstrakt, maltodekstrin, gjærekstrakt, druesukker, løkpulver, vegetabilsk olje og smøraroma. Saltinnhold: 0,5 %. Fisken er fanget i Atlanterhavet FAO27.
Næringsverdi per 100g:
Energi 340kJ/80kcal, Protein 14 g, Karbohydrat 0,7 g hvoarv sukkerarter 0,1 g, Fett 2,5 g hvorav mettet fett 1,8 g, Kostfiber 0,6 g, Natrium 0,2.

Dette er altså en fryst pakke med torsk fra Findus. Huska jeg spiste disse en del på høykarbokostholdet mitt, og disse synes jeg er skikkelig gode.
Men er det ok i forhold til melkepulver og stivelse? Selv om karbohydratene er veldig få i denne pakka?

Håper på svar

Marius

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 16:52   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Er denne noe jeg kan spise?

Viss ikke det er mer karber enn det du skriver; hiv innpå

likte ikke innholdsfortegnelsen da, med all det rare i, men skader vel ikke en sjelden gang

Et tips ved senere anledning: Kjøp ren fisk, og lag sandefjordsmør fra Ketolyseboka. Den er Og kjemperask å lage.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 17:07   #3
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Er denne noe jeg kan spise?

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Viss ikke det er mer karber enn det du skriver; hiv innpå

likte ikke innholdsfortegnelsen da, med all det rare i, men skader vel ikke en sjelden gang

Et tips ved senere anledning: Kjøp ren fisk, og lag sandefjordsmør fra Ketolyseboka. Den er Og kjemperask å lage.

Skjønner, bare at jeg er ferdig på jobb klokka 18 i dag og skal videre kl 19.. Så har ca en time på meg til å komme meg hjem, spise litt og så reise... Men ville du heller anbefale meg å stikke innom ica og kjøpe ett par ferdig grilla kylling lår??

Marius

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 17:08   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Er denne noe jeg kan spise?

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.

Skjønner, bare at jeg er ferdig på jobb klokka 18 i dag og skal videre kl 19.. Så har ca en time på meg til å komme meg hjem, spise litt og så reise... Men ville du heller anbefale meg å stikke innom ica og kjøpe ett par ferdig grilla kylling lår??

Marius

nei, spis fisken du Jeg hadde gjort det

Det jeg mener er at det er like kjapt å lage sjøl enn å lage sånn fra fysedisken

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 21:33   #5
Cilie.
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 41
Innlegg: 28
Cilie. er på en erverdig vei

Sv: Er denne noe jeg kan spise?

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.

Heisann.

Har lyst på en kjapp middag i dag, og lurte på om dette er noe jeg kan spise:

Torskefilet Sandefjordsmør 280g

Innhold:
Torskefilet 71 %, vann, fløte, smør, løk, skummet melkepulver, stivelse, salt, persille, sitronskall, sitronkonsentrat, fiskepulver, krydderekstrakt, maltodekstrin, gjærekstrakt, druesukker, løkpulver, vegetabilsk olje og smøraroma. Saltinnhold: 0,5 %. Fisken er fanget i Atlanterhavet FAO27.
Næringsverdi per 100g:
Energi 340kJ/80kcal, Protein 14 g, Karbohydrat 0,7 g hvoarv sukkerarter 0,1 g, Fett 2,5 g hvorav mettet fett 1,8 g, Kostfiber 0,6 g, Natrium 0,2.

Dette er altså en fryst pakke med torsk fra Findus. Huska jeg spiste disse en del på høykarbokostholdet mitt, og disse synes jeg er skikkelig gode.
Men er det ok i forhold til melkepulver og stivelse? Selv om karbohydratene er veldig få i denne pakka?

Håper på svar

Marius

Den så no grei ut mtp karboene,men den inneholder druesukker da
Det er så typisk!!

Cilie. er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 22:16   #6
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Er denne noe jeg kan spise?

Rent bortsett fra at du sikkert ikke vil vite hva smøraroma er (det har neppe vært i nærheten av en ku for å si det sånn!) så er den grei den der med så lite karber.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 23:14   #7
LiMe
Medlem
 
LiMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Nordland
Innlegg: 138
LiMe er på en erverdig vei

Sv: Er denne noe jeg kan spise?

Næringsverdi per 100g:
Energi 340kJ/80kcal, Protein 14 g, Karbohydrat 0,7 g hvoarv sukkerarter 0,1 g, Fett 2,5 g hvorav mettet fett 1,8 g, Kostfiber 0,6 g, Natrium 0,2.

Når jeg legger sammen næringsinnholdet kommer jeg bare til 19 gram tilsammen (protein 14 g, karbo 0,7 g, fett 2,5 g og kostfiber/natrium 0,8 g). Summen må jo bli 100 tilsammen. Så her har du kanskje regnet feil?

__________________




Lille Meg
LiMe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse tidligere, nå lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 07:01   #8
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Er denne noe jeg kan spise?

Det er dette næringsinnholdet som står på hjemmesiden til produsenten
( http://www.findus.no/produkter/fisk.asp )

Forstørre bildet
Torskefilet Sandefjordsmør 280g

Innhold:
Torskefilet 71 %, vann, fløte, smør, løk, skummet melkepulver, stivelse, salt, persille, sitronskall, sitronkonsentrat, fiskepulver, krydderekstrakt, maltodekstrin, gjærekstrakt, druesukker, løkpulver, vegetabilsk olje og smøraroma. Saltinnhold: 0,5 %. Fisken er fanget i Atlanterhavet FAO27.
Næringsverdi per 100g:
Energi 340kJ/80kcal, Protein 14 g, Karbohydrat 0,7 g hvoarv sukkerarter 0,1 g, Fett 2,5 g hvorav mettet fett 1,8 g, Kostfiber 0,6 g, Natrium 0,2.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 07:10   #9
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Er denne noe jeg kan spise?

Opprinnelig lagt inn av LiMe, her.

Næringsverdi per 100g:
Energi 340kJ/80kcal, Protein 14 g, Karbohydrat 0,7 g hvoarv sukkerarter 0,1 g, Fett 2,5 g hvorav mettet fett 1,8 g, Kostfiber 0,6 g, Natrium 0,2.

Når jeg legger sammen næringsinnholdet kommer jeg bare til 19 gram tilsammen (protein 14 g, karbo 0,7 g, fett 2,5 g og kostfiber/natrium 0,8 g). Summen må jo bli 100 tilsammen. Så her har du kanskje regnet feil?

Det er nok en del vann også, ettersom det bare er 71% fisk, men nå ble jeg også litt forvirret, merker jeg, men jeg tror det er litt for tidlig på morran til å tenke .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 15:57   #10
Cilie.
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 41
Innlegg: 28
Cilie. er på en erverdig vei
Unhappy

Sv: Er denne noe jeg kan spise?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Det er nok en del vann også, ettersom det bare er 71% fisk, men nå ble jeg også litt forvirret, merker jeg, men jeg tror det er litt for tidlig på morran til å tenke .



De sprøyter faktisk inn vann ja..

Cilie. er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 16:06   #11
Kira71
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 62
Kira71 er på en erverdig vei

Sv: Er denne noe jeg kan spise?

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Det er dette næringsinnholdet som står på hjemmesiden til produsenten
( http://www.findus.no/produkter/fisk.asp )

Forstørre bildet
Torskefilet Sandefjordsmør 280g

Innhold:
Torskefilet 71 %, vann, fløte, smør, løk, skummet melkepulver, stivelse, salt, persille, sitronskall, sitronkonsentrat, fiskepulver, krydderekstrakt, maltodekstrin, gjærekstrakt, druesukker, løkpulver, vegetabilsk olje og smøraroma. Saltinnhold: 0,5 %. Fisken er fanget i Atlanterhavet FAO27.
Næringsverdi per 100g:
Energi 340kJ/80kcal, Protein 14 g, Karbohydrat 0,7 g hvoarv sukkerarter 0,1 g, Fett 2,5 g hvorav mettet fett 1,8 g, Kostfiber 0,6 g, Natrium 0,2.

Jeg skjønner ikke at en rett med Sandefjordsmør kan inneholde kun 2,5 % fett. Ikke mye ekte saker der i gården nei... men jeg ville også ha spist den i din situasjon. Kanskje du kan hive oppå en liten pakke smør på toppen?

Kira71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 17:08   #12
Inger85
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 24
Inger85 er på en erverdig vei

Sv: Er denne noe jeg kan spise?

Opprinnelig lagt inn av LiMe, her.

Næringsverdi per 100g:
Energi 340kJ/80kcal, Protein 14 g, Karbohydrat 0,7 g hvoarv sukkerarter 0,1 g, Fett 2,5 g hvorav mettet fett 1,8 g, Kostfiber 0,6 g, Natrium 0,2.

Når jeg legger sammen næringsinnholdet kommer jeg bare til 19 gram tilsammen (protein 14 g, karbo 0,7 g, fett 2,5 g og kostfiber/natrium 0,8 g). Summen må jo bli 100 tilsammen. Så her har du kanskje regnet feil?

Mengde prot. karb og fett må jo ikke bli 100 totalt..Det finnes jo mye annet i de fleste matvarer som ikke gir energi, som f.eks vann

Inger85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Low carber Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 17:51   #13
LiMe
Medlem
 
LiMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Nordland
Innlegg: 138
LiMe er på en erverdig vei

Sv: Er denne noe jeg kan spise?

Mener du at det kan være 81 % vann i fisken?

__________________




Lille Meg
LiMe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse tidligere, nå lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 18:45   #14
Alkazelters
Seniormedlem
 
Alkazelters sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 504
Alkazelters er en juvelAlkazelters er en juvelAlkazelters er en juvel

Sv: Er denne noe jeg kan spise?

Kjøtt og fisk generelt har for det meste et vanninnhold på cirka 70%, noe har sikkert en del lavere og noe kanskje litt høyere. Hvor stor del av menneskekroppen var vann igjen? Omtrent det samme. Så det er mye vann i alt kjøtt, og det har ingenting med at de sprøyter vann inn i det. Noe kjøtt har kanskje dette i tillegg, men det er en annen diskusjon.

Alkazelters er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 18:47   #15
Alkazelters
Seniormedlem
 
Alkazelters sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 504
Alkazelters er en juvelAlkazelters er en juvelAlkazelters er en juvel

Sv: Er denne noe jeg kan spise?

Jeg ville forresten ikke hatt noe problem med å spise en slik rett. Mengden druesukker er så liten at jeg velger å ikke bry meg. På ketolyse må man dog holde orden på karbohydratene!

Alkazelters er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 21:47   #16
Snopsnoken
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 64
Snopsnoken er på en erverdig vei

Sv: Er denne noe jeg kan spise?

Opprinnelig lagt inn av LiMe, her.

Næringsverdi per 100g:
Energi 340kJ/80kcal, Protein 14 g, Karbohydrat 0,7 g hvoarv sukkerarter 0,1 g, Fett 2,5 g hvorav mettet fett 1,8 g, Kostfiber 0,6 g, Natrium 0,2.

Når jeg legger sammen næringsinnholdet kommer jeg bare til 19 gram tilsammen (protein 14 g, karbo 0,7 g, fett 2,5 g og kostfiber/natrium 0,8 g). Summen må jo bli 100 tilsammen. Så her har du kanskje regnet feil?

Nei, summen må IKKE bli 100. Jeg kan ikke si at jeg kommer på så mye kjøtt eller fisk (spekk, kanskje) som har så høy næringstetthet. Hverken kjøttdeig, laks, koteletter eller andre vanlige middagsalternativer er i nærheten av dette.

Skulle man regne ut energisammensetningen i prosent måtte det blitt 100.

__________________




Fra snoking etter snop til jakt på bedre helse :-)
Snopsnoken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 22:34   #17
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Er denne noe jeg kan spise?

Summen av alkohol, protein, karbohydrat, fett, mineraler, vitaminer og _VANN_ (som de andre nevner) utgjør 100% tilsammen


Her er alt som er i torsk, atlanterhavet:
http://www.nal.usda.gov/fnic/foodcom...1&NDB_NO=15015

Grundig og grei.
http://www.nal.usda.gov/fnic/foodcomp/search/

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kan man spise for mye på denne kuren? klompenmio Ketolysekuren 7 02-09-09 20:56
Sukkerfri sjokolade, kan jeg spise denne? hilde29 Ketolysekuren 12 25-01-09 19:42
Økt 10 cm denne uka! geysirland Ketolysekuren 3 07-09-07 07:44
BØR jeg spise/eller la være å spise skinnet på den grillede kyllingen? Tette80 Ketolysekuren 2 27-04-07 09:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no