Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Sterke menssmerter

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-05-11, 20:41   #1
Nurse
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 31
Nurse er på en erverdig vei

Sterke menssmerter

Hei alle sammen.

Etter at jeg begynte med lavkarbomat har jeg fått sterke menssmeter som starter 14 dager før mensen. Smertene er såpass sterke at jeg må ty til paracet flere ganger om dagen. Jeg har lest her inne på forum at mange får mer mens, mindre mens og at enkelte får sterkere menssmerter, mens andre får mindre. Jeg vil tro at hormonbalansen i kroppen begyner å normalisere seg, men alikevel er dette veldig plansomt og ikke minst vondt. Er det flere som har fått mer smerter og som har de hele 14 dager i strekk for mensen? I mine yngre dager hadde jeg sterke menssmerter når jeg fikk mensen, men dette bedret seg etter at jeg fikk barn. Nå er det virkelig ille.
Vil dette bedre seg etter hvert? Jeg håper det løser seg for meg og at jeg slipper å ha disse færle smertene. Jeg må for sikkerhets skyld opplyse om at jeg ikke er gravid

Noen med erfaringer?

Nurse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 21:23   #2
Ana
Medlem
 
Ana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 394
Ana er på en erverdig vei

Sv: Sterke menssmerter

Ingen erfaring med akkurat det, men har opplevd at hele syklusen min har snudd seg når hormonene kom i balanse.
Og så ville jeg bare tipse deg om Naproxen som kan kjøpes reseptfritt på apoteket, fungerer mye bedre enn paracet på menssmerter

__________________
Julemålet



Ana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 14:23   #3
Nurse
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 31
Nurse er på en erverdig vei

Sv: Sterke menssmerter

Opprinnelig lagt inn av Ana, her.

Ingen erfaring med akkurat det, men har opplevd at hele syklusen min har snudd seg når hormonene kom i balanse.
Og så ville jeg bare tipse deg om Naproxen som kan kjøpes reseptfritt på apoteket, fungerer mye bedre enn paracet på menssmerter

Tusen takk for tipset Skal ut å kjøpe Naproxen nå. Paracet har jeg ikke hatt effekt av i det hele tatt

Nurse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 14:33   #4
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Sterke menssmerter

Så i en annen tråd her (som jeg ikke finner nå ment tror det er iherb-tråden) inne at te av bringebærblad eller kapsler med brinebærbladekstrakt skal være effektivt mot dette. Jeg har ikke prøvd det selv, men har tentk å prøve det ut for jeg har både fått sterkere blødninger og mer kramper igjen etter at jeg begynte på lavkarbo.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 14:33   #5
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Sterke menssmerter

Jeg la om kostholdet nå for noen dager siden...fikk mensen i går...og i flere dager før dette har jeg hatt ulidelig vondt i magen!!..Skikkelig vondt...sånn at jeg må sette meg ned...og må holde stillinga for at det ikke skal bli verre....

Hmm...tenkte egentlig ikke så mye på det før jeg så innlegget ditt...Vet det har vært noe omgangssyke på jobb, så jeg tenkte kanskje det var noe sånt...

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 17:42   #6
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Sterke menssmerter

Her er den tråden jeg snakka om, se spm og svar fra innlegg nr 7462 sånn ca.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 18:44   #7
Nurse
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 31
Nurse er på en erverdig vei

Sv: Sterke menssmerter

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Så i en annen tråd her (som jeg ikke finner nå ment tror det er iherb-tråden) inne at te av bringebærblad eller kapsler med brinebærbladekstrakt skal være effektivt mot dette. Jeg har ikke prøvd det selv, men har tentk å prøve det ut for jeg har både fått sterkere blødninger og mer kramper igjen etter at jeg begynte på lavkarbo.

Tusen takk for tipsetJeg prøver alt som kan hjelpe. På en måte er det en trøst at det er flere som opplever det samme som meg, men unner absolutt ingen å ha slike smerter. Håper det bedrer seg for deg og at du finner en løsning på det. Har i det siste lurt på om jeg bør gå over til litt mer karbohydrater, men ønsker ikke det heller. Men hvis smertene bare fortsetter, så må jeg finne på noe Lykketil og takk igjen

Nurse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 18:47   #8
Nurse
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 31
Nurse er på en erverdig vei

Sv: Sterke menssmerter

Opprinnelig lagt inn av Hyper, her.

Jeg la om kostholdet nå for noen dager siden...fikk mensen i går...og i flere dager før dette har jeg hatt ulidelig vondt i magen!!..Skikkelig vondt...sånn at jeg må sette meg ned...og må holde stillinga for at det ikke skal bli verre....

Hmm...tenkte egentlig ikke så mye på det før jeg så innlegget ditt...Vet det har vært noe omgangssyke på jobb, så jeg tenkte kanskje det var noe sånt...

Nesten så jeg håper på at det er omgangsyken, det går jo over uansett Får håpe at disse mensensmertene også er noe som gir seg etter hvert.
Vi får krysse fingrene. Ønsker deg all lykke. Fortell gjerne hvordan det går utover måneden. Har kjøpt meg Naproxen nå og det har litt mer effekt enn Paracet, men ikke full virkning.

Nurse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 18:51   #9
Nurse
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 31
Nurse er på en erverdig vei

Sv: Sterke menssmerter

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Her er den tråden jeg snakka om, se spm og svar fra innlegg nr 7462 sånn ca.

Tuuusen takk! Dere er så snille

Nurse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 19:19   #10
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Sterke menssmerter

Jeg er bedre allerede....var verst før mensen faktisk kom...kjenner det enda...Men ikke så ille at jeg ikke takler det...

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 20:09   #11
Mithila
Medlem
 
Mithila sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Hordaland
Alder: 39
Innlegg: 368
Mithila er på en erverdig vei

Sv: Sterke menssmerter

Opprinnelig lagt inn av Hyper, her.

Jeg er bedre allerede....var verst før mensen faktisk kom...kjenner det enda...Men ikke så ille at jeg ikke takler det...

Eg la over kostholdet til lavkarbo i starten av januar, og hadde små/store blødningar i over to månadar før eg vart så drittlei at eg gjekk til legen. Det var også vondare enn vanleg, og eg som alltid har stolt på p-pillene, og hatt kontroll på kva tid mensen kom, kjente at slik ville eg ikkje ha det, uansett.

Legen min er heldigvis super, og eg fekk Primolut som stoppa blødningen. Då mensen kom (på rett tid) hadde eg betydeleg mindre smerter, og best av alt, den varte berre nokre få dagar. Kjempekjekt for meg som alltid har hatt mensen i ei veke.

Elles kan eg skrive under på Naproxen, det er den som desidert har best verknad!

Lykke til!

__________________




Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39309
Mithila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dahlquist/Hexeberg Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 20:22   #12
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Sterke menssmerter

Har du CO eller cyster? Det høres ut som de smertene vi med PCO får når cystene sprekker rundt eggløsning.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 09:41   #13
Nunne Mor
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 50
Nunne Mor er på en erverdig vei

Sv: Sterke menssmerter

Jeg har endometriose, det gir smerter ved og rundt eggløsning og mens.

Mine smerter har blitt verre etter jeg har begynt på lavkarbo.. men håper det går seg til med litt tid og stablisering.

__________________


Nunne Mor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo som passer helsen min ;) Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 20:25   #14
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Sterke menssmerter

Jeg fikk så sterke eggløsningssmerter etter noen uker på lavkarbo at jeg ikke klarte å gå på en hel dag en gang pr mnd....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lovlige, sterke halspastiller? Lindaplinda Ketolysekuren 3 24-11-10 09:56
Menssmerter! sara Fysisk og mental helse 3 22-10-09 10:26
Lage mat til bare én? Skal vi være sterke sammen? Snehvit Ketolysekuren 22 14-01-09 16:52
Sterke krydder Tingeling Lavkarbo generelt 6 24-04-06 20:31


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no