Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Utslett

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-06-08, 11:17   #1
Joranna
Juniormedlem
 
Joranna sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 46
Innlegg: 35
Joranna er på en erverdig vei

Utslett

Hei
Er det noen av dere som har opplevd å få utslett av ketolysepillene? Har fått masse utslett i ansiktet etter jeg begynte med di pillene.. Men vet jo ikke sikkert att di kommer fra dem da, men har aldri hatt slik før.. Hmm. Og i helgen skal vi ha barndåp, og jeg ser ikke ut.. Sukk.. Skulle bare høre..

Joranna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-06-08, 11:21   #2
raptor
Medlem
 
raptor sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2006
Hvor: I Lofoten
Innlegg: 256
raptor er ny på veien

Sv: utslett

Kan du ikke bare kutte de ut et par dager, og se om det blir noe forskjell? Ergelig med utslett man ikke vet hvor kommer ifra...

raptor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lite sukker, lite fett Svar med sitat
Gammel 06-06-08, 11:42   #3
Marita
Seniormedlem
 
Marita sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Alder: 38
Innlegg: 1.426
Marita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjent

Sv: utslett

Mener det sto en plass at man kunne få utslett av å spise for mye egg, jeg..

__________________
Besøk meg gjerne på: Maritas vei mot et bedre liv
Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har funnet mitt eget opplegg :) Svar med sitat
Gammel 06-06-08, 16:14   #4
nita58
Medlem
 
nita58 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Alder: 55
Innlegg: 424
nita58 har en fantastisk aura rundt segnita58 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: utslett

Hei!

Jeg har aldri fått noen utslag av Ketolyse vitamintablettene. Jeg er disponibel for elveblest(har hatt det 2 ganger), og er allegisk på våren.

Slutt med tablettene og se om det blir noe forskjell, da vel

__________________









nita58 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse......igjen :o) Svar med sitat
Gammel 19-11-08, 10:18   #5
suzi-q
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Telemark
Innlegg: 10
suzi-q er på en erverdig vei

Sv: Utslett

Jeg har gått på ketolysekuren i litt over to uker. Merket for tre dager siden at jeg begynte å få utslett mellom puppene - og i går merket jeg at det også var utslett på ryggen.

Selv tror jeg dette har å gjøre med den brå overgangen fra vanlig kost til ketolysekost. Men burde kanskje ta en tur til legen for sikkerhetsskyld....

__________________


suzi-q er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-11-08, 12:02   #6
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Utslett

En slik endring i kostholdet kan føre med seg at gammel skit i systemet frigjøres. Bla siden endel giftstoffer deponeres i fettvev. En annen grunn er at kosthold påvirker immunforsvaret mye mer enn man tror. Mange opplever at det forværres og så blir bedre, bla pga frigjøringen av giftstoffer over.
Allergi og utslett er en reaksjon fra immunforsvaret. Man kan være disponert for visse karakteristika i hvordan immunforsvaret reagerer, men generelt blir folk her inne over tid mye bedre når det gjelder alle immunrelaterte reaksjoner som allergi, sykdom, utslett, etc.
Naturlige vitaminer gir ikke allergi, så jeg tror nok mest på at dette er relatert en endring i kostholdet og hvordan immunforsvaret nå regarerer.

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 19-11-08, 13:06   #7
Homer Simpson
Medlem
 
Homer Simpson sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 55
Innlegg: 387
Homer Simpson har en fantastisk aura rundt segHomer Simpson har en fantastisk aura rundt seg

Sv: utslett

Opprinnelig lagt inn av Marita, her.

Mener det sto en plass at man kunne få utslett av å spise for mye egg, jeg..

Hm...mulig det, men jeg har nå spist mellom 7-10 egg hver eneste dag i et helt år nå og har ikke et eneste utslett

__________________


Homer Simpson er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 19-11-08, 13:23   #8
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: utslett

Opprinnelig lagt inn av Homer Simpson, her.

Hm...mulig det, men jeg har nå spist mellom 7-10 egg hver eneste dag i et helt år nå og har ikke et eneste utslett

Det er ikke dermed sagt at andre ikke kan få det

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 20-11-08, 13:04   #9
Homer Simpson
Medlem
 
Homer Simpson sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 55
Innlegg: 387
Homer Simpson har en fantastisk aura rundt segHomer Simpson har en fantastisk aura rundt seg

Sv: utslett

Opprinnelig lagt inn av Areola, her.

Det er ikke dermed sagt at andre ikke kan få det

Naturligvis. Har jo ikke sagt at ingen får utslett av egg.

__________________


Homer Simpson er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 20-11-08, 13:29   #10
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Utslett

80% av immunforsvaret sitter i tarmen. 80% !!!. Mange her inne får mindre plager av allergier ved å endre kosthold. Selvfølgelig, 80% av immunforsvaret sitter jo i tarmen ! Spiser man mat som funker bedre sammen med tarmfunksjon så blir immunforsvaret bedre. Et bedre immunforsvar har mindre skavanker og feilfunksjoner. Endel matintoleranse er et resultat av et stresset immunforsvar. det er blitt stresset til å reagere feil, feks på pollen, matvarer. En immunreaksjon kan være at slimhinner reagerer eller huden får utslett (feks eksem).

Man har disposisjon for visse slike mer autoimmune reaksjoner, men jeg tror alle og da mener jeg alle kan redusere sine allergier eller rent av bli kvitt noen ved optimalt kosthold som er bra for immunforsvaret i tarmen, som jo som kjent står for 80% av totale immunforsvaret.

Eggeallergi er ikke noe man bare får, en sykdom. Det er en følge av at immunforsvaret reagerer på en naturlig kilde til mat som egg. Man får ikke allergi av å spise egg, man får det av at immunforsvaret kan ha en predisposisjon for å reagerer feilaktig mot egg. Og årsaken kan ligge i all annen mat man spiser utenom egg.

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 20-11-08, 13:41   #11
danish
Seniormedlem
 
danish sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 535
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Utslett

Opprinnelig lagt inn av energibunten, her.

80% av immunforsvaret sitter i tarmen. 80% !!!. Mange her inne får mindre plager av allergier ved å endre kosthold. Selvfølgelig, 80% av immunforsvaret sitter jo i tarmen ! Spiser man mat som funker bedre sammen med tarmfunksjon så blir immunforsvaret bedre. Et bedre immunforsvar har mindre skavanker og feilfunksjoner. Endel matintoleranse er et resultat av et stresset immunforsvar. det er blitt stresset til å reagere feil, feks på pollen, matvarer. En immunreaksjon kan være at slimhinner reagerer eller huden får utslett (feks eksem).

Man har disposisjon for visse slike mer autoimmune reaksjoner, men jeg tror alle og da mener jeg alle kan redusere sine allergier eller rent av bli kvitt noen ved optimalt kosthold som er bra for immunforsvaret i tarmen, som jo som kjent står for 80% av totale immunforsvaret.

Eggeallergi er ikke noe man bare får, en sykdom. Det er en følge av at immunforsvaret reagerer på en naturlig kilde til mat som egg. Man får ikke allergi av å spise egg, man får det av at immunforsvaret kan ha en predisposisjon for å reagerer feilaktig mot egg. Og årsaken kan ligge i all annen mat man spiser utenom egg.

Jeg tror det bør redegjøres for andre faktorer, f. eks. arakidonisk syre (en "essensiell" fettsyre) og miljøgifter. For eksempel kan flerumettet frigjøre jern-ioner, som herper kroppen uten sidestykke. En kronisk betennelsestilstand gjør deg mye mer følsom for allergier.

Eggehvitter inneholder avidin, som kan skape biotin-mangel. Den inneholder anti-trypsin, som herper fordøyelsen. Og så videre. Å reagere på eggehvitter er ikke urimelig. God steking fjerner mye av næringshemmere, men enkelte personer er mer følsomme.

danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Gammel 20-11-08, 17:27   #12
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Utslett

ok. eggehvitter er fint å varme før man spiser dem, plomma derimot er sunnest rå.

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 21-11-08, 13:21   #13
suzi-q
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Telemark
Innlegg: 10
suzi-q er på en erverdig vei

Sv: Utslett

Jeg var hos legen i dag, og han kikket på utslettet jeg har på brystet og ryggen og mente det var bivirkninger av Ketolysepillene. Han ba meg slutte med det i en uke for å se om det forsvant... Så da må jeg vel bare gjøre det da!

__________________


suzi-q er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 13:29   #14
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Utslett

Opprinnelig lagt inn av suzi-q, her.

Jeg var hos legen i dag, og han kikket på utslettet jeg har på brystet og ryggen og mente det var bivirkninger av Ketolysepillene. Han ba meg slutte med det i en uke for å se om det forsvant... Så da må jeg vel bare gjøre det da!

Hei
Utslett mellom bryst og på rygg (evt kombinert med hodebunnsflassing ) er typisk for seborrhoisk utslett og skyldes i ditt tilfelle hormonforandringene (normalisering) som følger av ketolyseluren.
Det går over. Er det plagsomt kan daktacortkrem i 2 uker gjøre underverker (egt mot sopp/eksem).
Egg kan hos noen gi utslett i store mengder, men ikke normale doser.
Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 22:31   #15
Sari
Juniormedlem
 
Sari sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 23
Sari er på en erverdig vei

Sv: Utslett

Jeg opplevde å få to ganske "heavy" doser med utslett; i begge armhuler og under bysten. Klødde noe helt infernalsk. Jeg er nok disponert for elveblest eller kryssallergi - eller noe i den duren. Har reagert på ting før. Kan ikke skjønne annet enn at det må være eggene eller så pass mye grøntfòr... Eller en eller annen kombinasjon av det jeg har spist.

Hadde det i 3 uker hver gang (valgte å gå ut av ketose for å se om det hjalp, og det gjorde det vist.)

Men om det skjer igjen skal jeg prøve Daktacortkremen.

__________________


Sari er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose/ketolyse - der omkring.. Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 23:46   #16
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Utslett

Opprinnelig lagt inn av suzi-q, her.

Jeg var hos legen i dag, og han kikket på utslettet jeg har på brystet og ryggen og mente det var bivirkninger av Ketolysepillene. Han ba meg slutte med det i en uke for å se om det forsvant... Så da må jeg vel bare gjøre det da!

Jeg blir så oppgitt over sånne leger … argh! H*n ser noe som de ikke har en forklaring på. Og hvis det finnes en for legen ukjent faktor som f.eks. kosttilskudd så legger h*n skylden på det.

Jeg har byttet lege til en som er positiv til kosttilskudd og som forstår tankegangen bak lavkarbokosthold. Orker ikke slåss mot uvitenhet.

Ser du har fått gode råd av Torkil - lykke til!

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 08:49   #17
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Utslett

Bare som et lite tillegg til det Energibunten skrev, så er jeg kvitt alle allergiene mine; Pels, pollen, nøtter og sitrus. Vet ikke om det ble verre før det ble bedre, da jeg la om kostholdet på høsten og ikke utsatte meg for de andre kildene til allergi før det hadde gått en stund.
Men, jeg ble tørr og kløete i huden, fikk kviser, hvilket jeg aldri hadde hatt før, men sto det ut og til slutt ble det faktisk bedre enn i utgangspunktet, enn om jeg hadde ferskenhud før
Jeg pleide å klø hendene og bringa til kjøttkaker hver vår. Det har ikke skjedd siden jeg la om kosholdet. Og så har jeg endelig oppfylt en livslang drøm og anskaffet meg katt.
(Bare måtte dele, for dette er noe av det fineste som har oppstått som en bieffekt av kostholdet!)

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Utslett som klør ved ketose ... prilla Ketolysekuren 13 26-03-21 12:10
Røde prikker på overkropp Larsie Fysisk og mental helse 81 25-04-14 13:33
Utslett etter 5 uker på ketolysekuren Guffen Ketolysekuren 9 31-03-08 17:56
Er det normalt å få utslett? Hønemor Ketolysekuren 11 11-02-08 15:04


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no