Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hva tenker dere om dette?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-08-11, 19:36   #1
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Hva tenker dere om dette?

Jeg får ikke til å spise nok fett som energikilde uten å bli kjempekvalm så jeg har gått over til å spise mer karbohydrater istedet. Jeg føler meg smånervøs fordi jeg ønsker ikke å gå opp i vekt, heller ikke vann. Jeg spiste to store salater idag, en pære og 11 nøtter av karbomat i tillegg til andre ting. Det gav Fett:70.95Karbohydrat:38.68Protein:79.99og slik energifordeling:
Fett
57 %Protein29 %Karbohydrat14 %

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 19:41   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hva tenker dere om dette?

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Jeg får ikke til å spise nok fett som energikilde uten å bli kjempekvalm så jeg har gått over til å spise mer karbohydrater istedet. Jeg føler meg smånervøs fordi jeg ønsker ikke å gå opp i vekt, heller ikke vann. Jeg spiste to store salater idag, en pære og 11 nøtter av karbomat i tillegg til andre ting. Det gav Fett:70.95Karbohydrat:38.68Protein:79.99og slik energifordeling:
Fett
57 %Protein29 %Karbohydrat14 %

Jeg tenker at 70*9=630, 39*4=156 og 80*4=360 - totalt ca 1160 kalorier - er ALTFOR lite mat om du da ikke er ganske lita og er lite aktiv

Du må ikke la redselen for å gå opp gjøre at du sulter kroppen din. Opptil ca 72 g kh pr dag er en generell grense for når du bør begynne og redusere fettinntaket. Hva med og sjekke ut Fedons kosthold? Det kan være lettere for deg og følge en retning med fettinntak du er komfortabel med heller enn å la være og spise av redsel for vektoppgang... tenk HELSE først - vekt kommer litt lengre ned på lista selv om det kanskje ikke føles slik nå

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 24-08-11, 09:01   #3
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva tenker dere om dette?

Takk. Det funket visst dårlig med innføring av pære. Har hatt skikkelig mageknip de to dagene jeg spiste det. Får prøve med gulrot istedet.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-08-11, 16:23   #4
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Hva tenker dere om dette?

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Takk. Det funket visst dårlig med innføring av pære. Har hatt skikkelig mageknip de to dagene jeg spiste det. Får prøve med gulrot istedet.

Pære er jo det reneste avføringsmiddelet...det kunne jeg ha fortalt deg for lengst, men trodde det gjaldt bare meg jeg da.... Derfor jeg har valgt eple....

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vet ikke helt om jeg tør begynne trene enda, hva tenker dere? jenta26 Trening 35 05-06-11 16:45
Hvordan tenker dere mtp mat i jula? Heaven Mer enn 30 kg overvekt 79 18-12-10 17:10
Dere som kan dette; spiser dere aldri godteri? ME-mamma Spørsmål og svar 27 02-03-09 19:36
Hva tenker dere? iren84 Spørsmål og svar 5 25-11-07 03:17
Og hva tenker vi om dette? Tricky Nyheter / media 8 12-12-05 19:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no