Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Irritabel tarm og lavkarbo

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-09-11, 19:19   #1
Cezali
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 3
Cezali er på en erverdig vei

Irritabel tarm og lavkarbo

Vet ikke om det er rett underforum, men prøver likevel.

Jeg har slitt med magen i 10 år. Og da snakker vi plager som gjør at jeg har vansker med å leve et normalt liv. MYE smerter og utallige dobesøk daglig. Konkulsjonen etter undersøkelser i bauger og kanter er irritabel tarm.

Har surfet litt rundt og sett at mange med mageproblemer merker bedring etter å ha lagt om til et kosthold med lavkarbo.
Dere som har prøvd, hvor fort merket dere bedring? Jeg trenger i utgangspunktet å gå så mye ned i vekt (men sier ikke nei til et par kilo i minus). Men jeg er villig til å gjøre alt for å få magen på rett kjøl (i alle fall rettere kjøl).

Cezali er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Si det? Svar med sitat
Gammel 03-09-11, 19:35   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Irritabel tarm og lavkarbo

Hei og velkommen hit!
Kan nok si en del, men tenker at dersom du scroller heeeelt nederst på siden her, finner du flere tråder om emnet og kan lese masse i fred og ro!

Spør gjerne mer om det er noe!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 03-09-11, 20:00   #3
aslaug
Seniormedlem
 
aslaug sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.251
aslaug har en fantastisk aura rundt segaslaug har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Irritabel tarm og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Cezali, her.

Vet ikke om det er rett underforum, men prøver likevel.

Jeg har slitt med magen i 10 år. Og da snakker vi plager som gjør at jeg har vansker med å leve et normalt liv. MYE smerter og utallige dobesøk daglig. Konkulsjonen etter undersøkelser i bauger og kanter er irritabel tarm.

Har surfet litt rundt og sett at mange med mageproblemer merker bedring etter å ha lagt om til et kosthold med lavkarbo.
Dere som har prøvd, hvor fort merket dere bedring? Jeg trenger i utgangspunktet å gå så mye ned i vekt (men sier ikke nei til et par kilo i minus). Men jeg er villig til å gjøre alt for å få magen på rett kjøl (i alle fall rettere kjøl).

Enig med Kitt, men må bare si at jeg er i hvertfall mye bedre!

__________________


aslaug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5-25-70 Svar med sitat
Gammel 03-09-11, 20:35   #4
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Irritabel tarm og lavkarbo

Jeg har chrons - merket ekstrem bedring etter 4 uker, men jeg ble en hel del dårligere underveis mot 4 uker

Nå har jeg ikke hatt magesmerter på så lenge jeg kan huske (spist lavkarbo i to år), og har bare litt løs mage av og til, men det styrer ikke lengre hverdagen min i det hele tatt!!

Ta med at jeg ikke drakk lettbrus, spiste lavkarbobrød, eller brukte særlig med søtningsstoff den første tiden. Jeg kan bli littegranne verre av lettbrus, men har ikke hatt noen reaksjon på at jeg spiser et par skiver lavkarbobrød nesten hver dag

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 03-09-11, 23:28   #5
Cezali
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 3
Cezali er på en erverdig vei

Sv: Irritabel tarm og lavkarbo

Takk for svar.
Er som sagt villig til å gjøre alt, men det hjelper jo å lese at noen har merket bedring i løpet av kort tid.

Cezali er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Si det? Svar med sitat
Gammel 18-09-11, 19:48   #6
lårannediskon
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 112
lårannediskon er ny på veien

Sv: Irritabel tarm og lavkarbo

Jeg har det og jeg merker STOR forskjell etter bare noen dager! Nå har jeg gått på Ketolyse i 3 uker og jeg har hatt vondt i magen en gang og diare to Superdupert!

__________________


www.ketolch.blogspot.com
En nystartet blogg med lchf-oppskrifter og ketolysemat
lårannediskon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Irritabel tarm? Marika Fysisk og mental helse 12 01-10-11 10:27
Grønnsaker vs irritabel tarm Kathja Fysisk og mental helse 2 02-06-11 19:52
Irritabel tarm: Når bør en merke bedring? Inarion Spørsmål og svar 44 09-02-11 20:19
Lavkarbo og irritabel tarm Solange Lavkarbo generelt 17 02-02-11 19:32
Lavkarbo med trening og irritabel tarm ftv88 Lavkarbo generelt 8 25-05-10 11:00


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no