Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 31-08-13, 00:53   #20976
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvor lenge lar man sambo sove på sofan før en leier ham i seng? Synes en time er nok jeg....

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 31-08-13, 11:40   #20977
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Kan man bruke induksjonsbaserte stekepanner på gode gammeldagse kokeplater?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 31-08-13, 11:46   #20978
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Kan man bruke induksjonsbaserte stekepanner på gode gammeldagse kokeplater?

Ja.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 31-08-13, 22:03   #20979
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Helt enig

Hey - hva skjedde med sola Den er borte..................

Du har jo bestilt D-vitamin så.....

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out



Sist redigert av Lillemy71 : 02-09-13 kl 08:40.
Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 01-09-13, 15:04   #20980
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvorfor ble jeg så utrolig stresset da jeg fikk vite at en familie på 4 har meldt sin ankomst for å feire jula sammen med oss? De kommer 22. des og skal være til 2. jan.... Det er foreldre med to barn på 1 og 3 år...
Jeg gruer meg!!! Jeg vil egentlig ikke ha besøk, i allefall ikke så lenge. Det har jo skjedd så mye med oss det siste året og især i jula i fjor, så jeg hadde gledd meg så mye til en stille, god og koselig jul med bare oss nærmeste. Nå må jeg stå på kjøkkenet og lage mat samt vaske opp hele jula....

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 01-09-13, 15:10   #20981
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Hvorfor ble jeg så utrolig stresset da jeg fikk vite at en familie på 4 har meldt sin ankomst for å feire jula sammen med oss? De kommer 22. des og skal være til 2. jan.... Det er foreldre med to barn på 1 og 3 år...
Jeg gruer meg!!! Jeg vil egentlig ikke ha besøk, i allefall ikke så lenge. Det har jo skjedd så mye med oss det siste året og især i jula i fjor, så jeg hadde gledd meg så mye til en stille, god og koselig jul med bare oss nærmeste. Nå må jeg stå på kjøkkenet og lage mat samt vaske opp hele jula....

Jamen, si nei da! Du skal ikke måtte gjøre slike ting. Og i alle fall så får de ta en del av støyten. Mine gjester (ikke hvis de bare kommer til middag) blir oppfordret til å ta sin del av arbeidet.

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet
Gammel 01-09-13, 15:13   #20982
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av milena, her.

Jamen, si nei da! Du skal ikke måtte gjøre slike ting. Og i alle fall så får de ta en del av støyten. Mine gjester (ikke hvis de bare kommer til middag) blir oppfordret til å ta sin del av arbeidet.

Går ikke an å si nei. De har allerede bestilt flybilletter og leiebil. Vi ble ikke engang spurt om det passet. De har vært hos oss før og mannen i heimen er flink å hjelpe, mens fruen har visst ferie fra alt så lenge hun er hos oss.
Leter nå etter sydentur i jula....

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 01-09-13, 15:16   #20983
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Går ikke an å si nei. De har allerede bestilt flybilletter og leiebil. Vi ble ikke engang spurt om det passet. De har vært hos oss før og mannen i heimen er flink å hjelpe, mens fruen har visst ferie fra alt så lenge hun er hos oss.
Leter nå etter sydentur i jula....

Uff. Men, hvordan kan folk ta seg slik til rette . Jeg hadde sagt til dem at det ikke passet og at de skulle spurt før de bestilte billettene sine Ta dere en tur og/eller vær så frekk og krevende med henne at hun aldri vil komme på besøk mer!!!

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet
Gammel 01-09-13, 16:58   #20984
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Går ikke an å si nei. De har allerede bestilt flybilletter og leiebil. Vi ble ikke engang spurt om det passet. De har vært hos oss før og mannen i heimen er flink å hjelpe, mens fruen har visst ferie fra alt så lenge hun er hos oss.
Leter nå etter sydentur i jula....

Joda, det går fint an å si nei. Ring tilbake og si at det dessverre ikke passer. Jeg hadde meldt meg ut hadde noen kommet sånn på meg - og så med to småunger! Det er så tankeløst at jeg ikke finner ord...

At de alt har bestilt flybilletter og leiebil er deres eget problem, så kanskje de lærer til en annen gang at de må spørre først. Man kommer jo bare ikke og bosetter seg hos noen andre i absolutt hele jula! Jeg hadde blånektet og gitt blanke i om de ikke hadde snakket med meg på 10 år i etterkant.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 01-09-13, 19:15   #20985
synsegulla
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 575
synsegulla har en fantastisk aura rundt segsynsegulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Joda, det går fint an å si nei. Ring tilbake og si at det dessverre ikke passer. Jeg hadde meldt meg ut hadde noen kommet sånn på meg - og så med to småunger! Det er så tankeløst at jeg ikke finner ord...

At de alt har bestilt flybilletter og leiebil er deres eget problem, så kanskje de lærer til en annen gang at de må spørre først. Man kommer jo bare ikke og bosetter seg hos noen andre i absolutt hele jula! Jeg hadde blånektet og gitt blanke i om de ikke hadde snakket med meg på 10 år i etterkant.

Helt enig! Dette går ikke an! Vi har selv hele vår familie på andre kanter av landet, og har ofte besøk i jula, men dette hadde jeg dessverre ikke funnet meg i. Og det var jo uendelig lenge det besøket skulle vare også. Håper du finner deg en tur.

__________________




Følg min vei ned i vekt på bloggen min synsegulla.wordpress.com
synsegulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse på vei mot paleo
Gammel 01-09-13, 22:10   #20986
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Joda, det går fint an å si nei. Ring tilbake og si at det dessverre ikke passer. Jeg hadde meldt meg ut hadde noen kommet sånn på meg - og så med to småunger! Det er så tankeløst at jeg ikke finner ord...

At de alt har bestilt flybilletter og leiebil er deres eget problem, så kanskje de lærer til en annen gang at de må spørre først. Man kommer jo bare ikke og bosetter seg hos noen andre i absolutt hele jula! Jeg hadde blånektet og gitt blanke i om de ikke hadde snakket med meg på 10 år i etterkant.

Opprinnelig lagt inn av synsegulla, her.

Helt enig! Dette går ikke an! Vi har selv hele vår familie på andre kanter av landet, og har ofte besøk i jula, men dette hadde jeg dessverre ikke funnet meg i. Og det var jo uendelig lenge det besøket skulle vare også. Håper du finner deg en tur.

Signerer begge to! Oppfører de seg slik så kan de bare ha det så godt! Trenger ikke slike folk rundt oss. De bare suger ut energi!

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet
Gammel 01-09-13, 22:37   #20987
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Alternativt kan du tvinge ned lengden på besøket da. Det kjennes kanskje litt lettere? Men vær "egoistisk" og velg det som dere ønsker.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 02-09-13, 11:24   #20988
Veronicakar
Juniormedlem
 
Veronicakar sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2013
Hvor: Hordaland
Innlegg: 37
Veronicakar er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeeeg lurer på;
mandag er bakedag for mange.
Hva baker du idag?

__________________


Veronicakar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 02-09-13, 19:49   #20989
Julie
Seniormedlem
 
Julie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 29
Innlegg: 1.629
Julie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Noen som har peiling på hvilke datareparasjonssenter som er billigst? Bor som dere ser i Trondheim men kommer liksom ikke på andre steder enn Lefdal og kanskje Mamoz - selv om jeg forøvrig tror at den ene butikken jeg kjente til fra sistnevnte kjede har stengt...

__________________

Julie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life! ♥
Gammel 02-09-13, 21:44   #20990
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Mamoz er lagt ned ja. Det ligger en butikk i Fjordgata, der Datakjeden/Amentio lå før, om du vet hvor det er? De tror jeg kanskje gjør slik uten at jeg skal si det for sikkert.

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 02-09-13, 22:07   #20991
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Julie, her.

Noen som har peiling på hvilke datareparasjonssenter som er billigst? Bor som dere ser i Trondheim men kommer liksom ikke på andre steder enn Lefdal og kanskje Mamoz - selv om jeg forøvrig tror at den ene butikken jeg kjente til fra sistnevnte kjede har stengt...

Du kan jo sjekke elkjøp og exptert, men jeg tror elkjøp sender inn så da må du akseptere å vente lenge....

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 02-09-13, 22:24   #20992
Julie
Seniormedlem
 
Julie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 29
Innlegg: 1.629
Julie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Du kan jo sjekke elkjøp og exptert, men jeg tror elkjøp sender inn så da må du akseptere å vente lenge....

Aha, Expert tenkte jeg ikke på! Takk!

Og ventetid er ikke så farlig, altså, jeg bruker bare mamma sin laptop i mellomtiden.

__________________

Julie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life! ♥
Gammel 02-09-13, 22:41   #20993
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Dytter på denne og håper at noen kan svare.

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Mspoden min tar b-tilskudd av ymse slag, spes tiamin (vet det også er en b-vit), c-vit, e-vit, krom, selen, magnesium, mariatistel, omega-3, melamin ,k-vit og ldn. Tror jeg har fått med alt. Men han tar alt i en slamring på kveldstid sammen med copaxoneinjeksjonen? Bør han ikke fordele litt?? Smgj?

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 02-09-13, 23:08   #20994
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Er det vanlig med sinnsykt hodepine i 2 uke i ketose? (Har glemt dette...)

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 02-09-13, 23:16   #20995
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Dytter på denne og håper at noen kan svare.

Bør fordele - men husker ikke hva... det der er en vitenskap. Antakelig blir problemet mindre siden han tar jenrinjeksjoner... Jerntabletter binder opp en del annet, så de er det best å ta alene.

De fettløselige (a, d, e & k) bør også tas samlet, gjerne med fett/fet mat. En del sier at de blir våken av d-vitamin og derfor vil ta dem på morgenen.

Ldn skal tas før sengetid. Det samme gjelder for magnesium - det er også et "sengekanttilskudd".

Dersom man tar jern fra tabletter så bør det tas sammen med c-vitamin (hever opptaket), men jeg vet ikke hvordan det har seg med injeksjoner. Vil tro du da kan se bort fra det.

Resten er jeg mer usikker på. Generelt skal man være forsiktig med å ta mange mineraler samlet da de (enkelte) kan binde seg med hverandre og gå tvers gjennom. Sjekk om krom og selen konkurrerer om opptak (er antagonister)...
Mariatistelen er jo leverstøttende, så den ville jeg ha tatt før et av de større måltidene, men ellers tror jeg nesten du må google.

Melanin(?) - om det er innsovningshormonet, så sier det seg selv ... om det er "bli brun i huden"-stoffet, så hadde jeg tatt det midt på dagen... rett og slett fordi det er det som ville være det naturlige tidspunktet for kroppen å danne noe sånt?

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint

Sist redigert av smgj : 02-09-13 kl 23:22.
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 02-09-13, 23:21   #20996
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Er det vanlig med sinnsykt hodepine i 2 uke i ketose? (Har glemt dette...)

Ja.

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 04-09-13, 07:58   #20997
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Når det i en oppskrift står seltzervann, kan jeg erstatte det med farris? Eller er det noe annet som er nærmere?

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat!
Gammel 04-09-13, 08:53   #20998
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av blåbær, her.

Når det i en oppskrift står seltzervann, kan jeg erstatte det med farris? Eller er det noe annet som er nærmere?

Du kan nok bruke farris, men seltsers er vel mer som clubsoda eller vann tilsatt kullsyre. Spørs jo hva du skal brukte det til for personlig synes jeg farris er litt vel salt og utpreget i smaken.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 04-09-13, 19:06   #20999
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Du kan nok bruke farris, men seltsers er vel mer som clubsoda eller vann tilsatt kullsyre. Spørs jo hva du skal brukte det til for personlig synes jeg farris er litt vel salt og utpreget i smaken.

Clubsoda er vel nærmere ja Det var en pannekakeoppskrift, og det stod at seltser gir "fluff". Jeg ble litt nysgjerrig.

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat!
Gammel 04-09-13, 19:31   #21000
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av blåbær, her.

Clubsoda er vel nærmere ja Det var en pannekakeoppskrift, og det stod at seltser gir "fluff". Jeg ble litt nysgjerrig.

Å bruke farris i vaffelrøre for å få dem luftigere er et godt, gammelt knep.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 13:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 14-03-09 00:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 19:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 18:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no