Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 26-11-13, 15:32   #21676
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Passkontrollen er i sikkerhetskontrollen på Gardermoen, ja. Det tar ti typ sekunder.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 26-11-13, 15:42   #21677
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg bruker konsekvent minimum 2 timer. mye dødtid, javel, men da har man hvertfall litt slingringsmonn om noe skulle være forsinket. jeg kjeder meg heller en time enn å løpe som en tulling gjennom terminalen.

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 26-11-13, 15:45   #21678
Julie
Seniormedlem
 
Julie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 29
Innlegg: 1.629
Julie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Sanney, her.

Jeg bruker konsekvent minimum 2 timer. mye dødtid, javel, men da har man hvertfall litt slingringsmonn om noe skulle være forsinket. jeg kjeder meg heller en time enn å løpe som en tulling gjennom terminalen.

Enig der, regner alltid ca. to timer fra jeg kommer til flyplassen til flyet går.

__________________

Julie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life! ♥
Gammel 26-11-13, 16:08   #21679
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Sanney, her.

Jeg bruker konsekvent minimum 2 timer. mye dødtid, javel, men da har man hvertfall litt slingringsmonn om noe skulle være forsinket. jeg kjeder meg heller en time enn å løpe som en tulling gjennom terminalen.

Opprinnelig lagt inn av Julie, her.

Enig der, regner alltid ca. to timer fra jeg kommer til flyplassen til flyet går.

Er generelt enig med dere, men så pleier jeg ikke dra kl 0720 heller.

Fra Gatwick på vei hjem skal vi dra kl 0620!

Neste gang nekter jeg å spare på flyprisene. Denne gangen var jeg nødt, men det blir nok siste gang!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 26-11-13, 16:14   #21680
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Passkontrollen er i sikkerhetskontrollen på Gardermoen, ja. Det tar ti typ sekunder.

Dat har du ikke reist ofte til ikke-schengenland.. Hver gang vi reiser til Irland må vi gjennom passkontrollen nettopp grunnet at det er et ikke-schengenland, og det kan ta laaang tid. Det samme med både USA og England. Det er derfor disse landene ligger helt ytterst i terminalen.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 26-11-13, 16:27   #21681
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Jeg reiste for 14 dager siden, da tok det 14 minutter gjennom sikkerhetskontrollen. Dette var for et fly med avgang kl 14:45 på en fredag - altså i "rushet"... og såvidt jeg husker åpnes ikke bagage drop/sjekkinn før 2t før avgang? Vi regner (for Gardemoen) en time fra vi går inn dørene til gaten... For utenlandsturer.

Passkontroll er i sikkerhetskontroll og av og til på boarding, ikke ellers på utreise vel?

Godt tips den APPen, Lemen.

Passkontroll er på alle ikke-schengen og USA. Sikkert flere jeg ikke vet om.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 26-11-13, 17:21   #21682
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Passkontroll ved reise til UK er ved innsjekk + før man skal til gateområdet som er helt i enden på utenlands. Tar som regel ikke lang tid på Gardermoen, og i hvert fall ikke så tidlig på morgenen. Passkontrollen i UK derimot kan ta lang tid, men det spiller ingen rolle for da er dere jo fremme Jeg ville beregnet 1.5-2 timer før avgang.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 26-11-13, 22:49   #21683
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Er generelt enig med dere, men så pleier jeg ikke dra kl 0720 heller.

Fra Gatwick på vei hjem skal vi dra kl 0620!

Neste gang nekter jeg å spare på flyprisene. Denne gangen var jeg nødt, men det blir nok siste gang!

Paradisisk. Da vi kom hjem fra Mallorca i sommer kom vi hjem kl. 3:30 om natten! Forsåvidt greit å fly så sent siden alle småungene på flyet da sov så det var stille og fredelig og de dempet lyset i kabinen så det var rent koselig. Men et pyton tidspunkt å komme hjem på.

Utsjekking fra hotellet kl. 12 og busshenting kl. 18:30 er en bortkastet dag.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 26-11-13, 22:56   #21684
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Paradisisk. Da vi kom hjem fra Mallorca i sommer kom vi hjem kl. 3:30 om natten! Forsåvidt greit å fly så sent siden alle småungene på flyet da sov så det var stille og fredelig og de dempet lyset i kabinen så det var rent koselig. Men et pyton tidspunkt å komme hjem på.

Utsjekking fra hotellet kl. 12 og busshenting kl. 18:30 er en bortkastet dag.

Vi reiste fra hotellet på Kreta kl 2230. Da hadde vi sjekket inn bagasjen allerede på hotellet kl 18 og vi hadde bestilt hotellrom frem til det. Spiste så middag og koste oss litt i baren og vips! kom bussen.
Ganske behagelig. Hadde vært bedre om flyet ikke hadde vært forsinket, men, men...

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 27-11-13, 07:52   #21685
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

http://www.ravelry.com/patterns/library/tit-bits

Oppskrift

Ha ha ha, bare hive på litt tape på baksiden så fønker nok disse minst like bra somd en bh'en. Jeg dauer.....

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 27-11-13, 11:24   #21686
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Ha ha ha, bare hive på litt tape på baksiden så fønker nok disse minst like bra somd en bh'en. Jeg dauer.....

Fine

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 27-11-13, 13:48   #21687
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Ok, jenter. Med mindre det er noe dere faktisk lurer på, så kan dere vel ta fjasinga deres inn i en journal eller noe?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 27-11-13, 16:33   #21688
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Går det å laste ned og lagre på sin egen pc videoer fra youtube? Så enkelt at selv jeg klarer det altså...

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 27-11-13, 16:47   #21689
Julie
Seniormedlem
 
Julie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 29
Innlegg: 1.629
Julie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Går det å laste ned og lagre på sin egen pc videoer fra youtube? Så enkelt at selv jeg klarer det altså...

Vet ikke om det er lov å legge ut linker til nettsider som laster ned videoer og sånt her på forumet, men om du googler "download YouTube videos" så kommer det opp et par nettsider som sikkert gjør susen.

__________________

Julie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life! ♥
Gammel 27-11-13, 16:58   #21690
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Julie, her.

Vet ikke om det er lov å legge ut linker til nettsider som laster ned videoer og sånt her på forumet, men om du googler "download YouTube videos" så kommer det opp et par nettsider som sikkert gjør susen.

Det tipset holder i lange baner - at jeg ikke tenkte på det selv! *klaske panne* Takker og bukker!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 29-11-13, 11:55   #21691
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

En dag kom toåringen hjem fra barnehagen med et stort klor på ene kinnet. Han hadde gjort det selv i søvne iflg barnehagepersonlaet, noe som aboslutt ikke er utenkelig. Men etter episoden sier han stadig at K (bhgansatt) er skummel, og at han klorte han på kinnet og etterpå ropte H (styrer) og K til hverandre.
Han har god fantasi, så uten videre tenkte jeg ikke så mye på det, men han gjentar samme historien konsekvent (andre historier er engangs eller veldig forskjellig fra gang til gang). I tillegg har ikke K vært på jobb siden like etter dette skjedde, visstnok grunnet vondt i ryggen.

Bør vi gjøre noe med dette? Eller er det bare en historie sammensatt av flere uavhnegige elementer?

Uhell kan skje, jeg har selv ved uhell klort han når han har vridd seg vilt i armene mine f.eks, men jeg syns det i såfall er rart med "dekkhistorien"?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 29-11-13, 12:06   #21692
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.198
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg hadde bedt om et møte med barnehagestyrer om dette. Det kan være en logisk forklaring, men det kan også være at styrer vet mer enn han/hun har sagt så langt. Det er aldri feil å engasjere seg...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg
Gammel 29-11-13, 21:38   #21693
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg strikker en genser til min niese (osloanorakken fra Pickles), og først nå, over halvveis i andre ermet ser jeg at jeg enten må ha tatt feil garn, eller så er innfarginga ganske forskjellig. Det gikk akkurat et helt nøste på bolen, og jeg begynte bare på et nytt et, og dermed så jeg ikke det før nå.

Det jeg lurer på, da, er om det ser helt dust ut eller om det er gangbart å ha ermene i en litt annen nyanse enn bolen? Jeg synes liksom ikke det ser så verst ut, men jeg vet ikke helt ... Hva tror dere? Ikke vær snille med meg, altså. Vær helt ærlige!

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 2013-11-29 21.32.57.jpg (378,5 KB, 28 visninger)
__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 29-11-13, 23:41   #21694
Butterfly83
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 1.069
Butterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvel

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg syns det så helt fint ut jeg med ermene i annen farge

Butterfly83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 29-11-13, 23:55   #21695
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Begynner å synes det jeg også, begrenset hvor mye tid jeg har til julegaver. Får se nøyere i dagslys i morgen, kanskje. Nå er uansett begge ermene ferdige ...!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 30-11-13, 13:20   #21696
Ziltoidia
Seniormedlem
 
Ziltoidia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 34
Innlegg: 1.080
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Snublet over såkalt shirataki/konnyaku/miracle/vomfyll-nudler og ris forleden. Lurer på hvilke erfaringer folk har, hvilke retter jeg kan, og ikke bør, bruke de til.

Har skjønt såpass som at noen elsker dem og andre hater dem, så er spent.

Også lurer jeg på hva man bruker nudler, spaghetti og ris til i utgangspunktet? Over 3 år på lavkarbo, og jeg har glemt det.

__________________

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker
Gammel 30-11-13, 13:23   #21697
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Ziltoidia, her.

Snublet over såkalt shirataki/konnyaku/miracle/vomfyll-nudler og ris forleden. Lurer på hvilke erfaringer folk har, hvilke retter jeg kan, og ikke bør, bruke de til.

Har skjønt såpass som at noen elsker dem og andre hater dem, så er spent.

Også lurer jeg på hva man bruker nudler, spaghetti og ris til i utgangspunktet? Over 3 år på lavkarbo, og jeg har glemt det.

Jeg synes å spise shirataki føles mest som bortkastede tygg. Kelpnudler er bedre! (Ellers, bruksområde, tja - ris til å legge curryer oppå, nudelgreier til å bade i carbonarasaus, noe å bade i ost og kalle makaronigrateng/mac'n'cheese...?)

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
Gammel 30-11-13, 13:40   #21698
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

De smaker ingenting, det synes jeg er det mest fishy med de Og den funky konsistensen minner meg om blekksprut. Bleh.

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 30-11-13, 13:57   #21699
Ziltoidia
Seniormedlem
 
Ziltoidia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 34
Innlegg: 1.080
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Høhø, ja.. har hørt de har tvilsom konsistens og ingen smak.
Så tenker på å gi dem et raskt oppkok i kraft og så leke meg med noen sauser eller noe. Curryer, chilligryter, soyasaus eller noe sånt, ja. Har også en pastasaus og noe pesto å bruke opp, men ingen kjøttdeig, akk.

__________________

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker
Gammel 30-11-13, 15:28   #21700
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Den ene katten min har tråkka på noe på PCen og nå er siden snudd på langs. Hvordan får jeg den "normal" igjen?

__________________
"Dyrene i denne verden eksisterer for sin egen skyld. De er ikke skapt for mennesker mer enn svarte er skapt for hvite eller kvinner for menn."
-Alice Walker, forfatter
Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede.
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 7 (0 medlemmer 7 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no