Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Mint mot kvalme

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-12-05, 23:57   #1
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Mint mot kvalme

Jeg har så lenge jeg kan huske vært plaget en del med kvalme, og fikk et tips en gang om å bruke mintdrops når jeg er kvalm, og det hjelper faktisk... eller er det bare placebo?

noen med erfaring?
tenkte å prøve peppermyntete for å se om det også hjalp

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 06-12-05, 00:02   #2
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Mint mot kvalme

Ingefær hjelper også - imgefærte, f.eks. Kjøp rot på butikken, skjær i skiver, og la trekke i varmt vann i fem minutter.

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 06-12-05, 00:06   #3
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Mint mot kvalme

Opprinnelig lagt inn av mofe

Ingefær hjelper også - imgefærte, f.eks. Kjøp rot på butikken, skjær i skiver, og la trekke i varmt vann i fem minutter.

thanx! må kjøpe en kg med sånn rot jeg da så mye kvalm som jeg er... jeg skal sikkert på butikken i morgen, og prøver da. hjeøper det mot luft i magen også?

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 06-12-05, 01:39   #4
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Mint mot kvalme

Både mint og ingefær hjelper meg mot kvalme (ingefær hjelper best av de to), men det som desidert har hjulpet meg mest mot kvalme (var endel kvalm noen perioder da jeg jobbet i helsekosten pga alle utrensingskurene vi gikk på hehehe) var SEA-BAND, sjøsykearmbåndene. Det er to strikk-armbånd som har en kule på innsiden, som trykker mot et akupunktur-punkt som stimulerer kroppen til å fjerne kvalmen!

Jeg nektet å tro noe slikt kunne hjelpe først, men det er helt utrolig - de hjelper noe helt vanvittig! Moren min fikk mine da hun var mye kvalm en periode, hun har enda ikke sluttet å snakke om dem, de hjalp etter noen sekunder! Tok hun dem av, eller de forflyttet seg litt så kulen presset et annet sted (uten at hun merket det, så dette er ikke placebo, folkens!) kom kvalmen tilbake.

Men du må sette det riktig på da, jeg slet litt i begynnelsen, men så sitter det. Kulen må være på nøyaktig riktig sted på hvert håndledd.

Mint hjelper veldig mot lufti magen, tror ikke ingefær er like effektivt, men er ikke sikker.

Gravid, Jeef?

Forresten; sea-band hjalp UTROLIG på alle typer kvalme hos meg, men IKKE svangerskapskvalme.. Jeg var jo bråkjekk da kvalmen kom og tok glatt på meg armbåndene og tenkte "dette går jo som smurt" men neida.. INGEN effekt, og resultatet - 1 måneds sykemelding og nesten innlagt pga dehydrering. :sukk:
Kanskje pga at den type kvalme er hormonelt betinget, ikke vet jeg.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 06-12-05, 23:42   #5
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Mint mot kvalme

Opprinnelig lagt inn av Iset

Gravid, Jeef?

Ja det hadde passet bra... Alene på 40 kvadrat Det hadde vært koselig å vært gravid, men litt vanskelig å få til over telefon og msn

Jeg har vært plaget med kvalme siden jeg sluttet med morsmelk da jeg var 6 mnd, så det er desverre ikke noe baby på gang her nei...

Skal prøve ingefær og pepermyntete og se om jeg blir bedre (får ikke ha armband på jobb)

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 07-12-05, 00:11   #6
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Sv: Mint mot kvalme

Jeg syns mint hjelper veldig mot kvalme. Alt fra små "Frisk"-pastiller til peppermyntete.

Har ikke selv prøvd ingefær, men jeg har lest at det skal være veldig bra. Et sted ble det til og med anbefalt å ta en syltynn skive frisk ingefær i munnen, om man klarte.

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-12-05, 00:21   #7
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Mint mot kvalme

Opprinnelig lagt inn av Karin

Jeg syns mint hjelper veldig mot kvalme. Alt fra små "Frisk"-pastiller til peppermyntete.

Har ikke selv prøvd ingefær, men jeg har lest at det skal være veldig bra. Et sted ble det til og med anbefalt å ta en syltynn skive frisk ingefær i munnen, om man klarte.

Litt sterkt det da kanskje, men jeg har planer om å shoppe litt på torsdag (skal ned til byen) og skal kjøpe både ingefær og peppermyntete da... Jeg har brukt sånne tic-tac pastiller jeg (0,5 gr karber pr 100 gr, og en eske er 16 gr) de hjelper til en viss grad. og sånne isbredrops, men de har mere sukker i seg da, så de er vell egentlig uaktuelle nå...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 10-12-05, 18:41   #8
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Mint mot kvalme

Opprinnelig lagt inn av Nicella

Hvor får jeg kjøpt peppermyntete!

Går det ann å bruke peppermynteolje mot kvalme?

Jeg har kjøpt det på kaffe og tehuset i trondheim, der har de te i løs vekt. vet det er en del helsekostbutikker som også selger te i løsvekt. (og den er drikkbar som iste også)

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 10-12-05, 18:41   #9
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Mint mot kvalme

Opprinnelig lagt inn av Nicella

Hvor får jeg kjøpt peppermyntete!

Så og si overalt. Helsekost, apotek, dagligvare...

Går an å bruke peppermynteolje ja, ha 1-2 dråper i et glass vann. Funker fint mod hodepine og, da masserer du inn litt olje på hver side av tinningene.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kvalme i forbindelse med Eurodiett OBERTH Spørsmål og svar 5 26-09-05 11:54
Smerter i eggstokkområdet som stråler ut mot ryggen og nedover lårene.. Iset Fysisk og mental helse 15 31-07-05 23:56
B-vitaminer mot depresjoner mofe Kosttilskudd 15 23-03-05 00:11
Bli med i 21-klubben! nalana Trening 66 10-03-05 15:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no