Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > South Beach > Fase I

Nå har jeg startet på fase 1

Fase I De første 14+ dagene

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-10-04, 13:25   #1
Donkea
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2004
Alder: 46
Innlegg: 74
Donkea er ny på veien
Unhappy

Nå har jeg startet på fase 1

Har startet på fase 1 i går (17.10.2004). Men synes allerede at dette er vanskelig. Synes det er vanskelig å få noen som helst metthetsfølelse. ER FORFERDELIG sulten, og ikke minst GODTERIKLEIN . Samboeren min kjenner seg heller ikke helt pigg.

MEn jeg skal prøve å lese meny forslag litt bedre, og finne ut hva som egentlig funker på meg (jeg blir rett og slett ikke mett av kaninfór)...

Noen forslag...

Donkea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LavKarbo Svar med sitat
Gammel 18-10-04, 13:36   #2
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Fase en av hva?

Mett av kaninfor?
Det er det da ingen som blir..
Det er proteiner og fett man blir mett av.
Hva du spiser da? og hvor mye? Får du i deg ca 30 g proteiner i måltidet(ca 150 g kjøtt) og har du fett på?

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 18-10-04, 15:17   #3
Donkea
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2004
Alder: 46
Innlegg: 74
Donkea er ny på veien

Det er SB fase 1 jeg prøver på... Ja. Spiser masse protein og med fett og sånt... Men tror jeg spiser rett og slett for lite ennå. jeg har vanskeligheter med å finne noe jeg klarer å få i meg (er VELDIG kresen ). Formiddag: Selleristilker med ost er ikke noe jeg klarer å bli mett på... plusss jeg har vanskeligheter med å få det ned. Egg og slikt blir jeg også fort lei av (selv om jeg er veldig gla i egg). Biff middag med blomkålmos (litt godt) ble jeg litt mett av (hadde stekte grønnsaker attåt for å få litt fett).

Jeg skal se mere i Atkins boka, for å finne noe spiselig der.

Donkea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LavKarbo Svar med sitat
Gammel 18-10-04, 15:31   #4
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Jeg kan ikke noe særlig om SB jeg, men hvis du leser litt i boka og litt i Journalen til Melene...Hun gikk over til SB tror jeg, og der finner du hva hun spiser

Ikke gi opp det tar bare et par dager å komme i gang

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 18-10-04, 15:34   #5
Donkea
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2004
Alder: 46
Innlegg: 74
Donkea er ny på veien

Jeg Skal Ikke Gi Opp!!!!

Jeg har bare litt "oppstart problemer"...
Men i SB fase 1 har jeg vel ikke lov å spise yougurt? Yoplait eller noe sånt?

Donkea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LavKarbo Svar med sitat
Gammel 18-10-04, 19:52   #6
Donkea
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2004
Alder: 46
Innlegg: 74
Donkea er ny på veien

Middag i dag ble TACO uten tacoskjell...

Donkea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LavKarbo Svar med sitat
Gammel 19-10-04, 11:30   #7
cococococat
Juniormedlem
 
cococococat sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 21
cococococat er ny på veien

Føler med deg - men det blir bedre!!!!

Hei,

Jeg er i fase 1 nå. Det var grusomt de første dagene...og etter en uke sprakk jeg skikkelig...så jeg måtte begynne på nytt....men etter dette sprekke kjente jeg så utrolig stor forskjell på kroppen...at det ble uaktuelt å ikke fortsette. Det samme gjelder mannen min. Så nå er vi begge i fase 1 igjen, og innstillingen hos begge er en annen så det går strålende, samtidig minsker søthungeren og karbohydrat desperasjonen for hver dag som går!!!

Stå på det blir bedre!!!

__________________
Cococococat
cococococat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 19-10-04, 11:40   #8
cococococat
Juniormedlem
 
cococococat sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 21
cococococat er ny på veien

Glemte å si at vi begge følte oss uvel i starten også. Men etter litt justering på kostholdet...mer bruk av oljer, og litt kreativ middagslaging har dette bedret seg :-)

Omelett med kjøttsaus er nam nam!! ( Få de til å kverne opp magert kjøtt til kjøttdeig...tror det er lov?! ) Taco uten sjell hørtes jo også digg ut , det tror jeg vi skal prøve idag :-)

Lagde et super godt måltid med biff, blomkål stappe, parmesan chips og grillet tomat her om dagen!! Jeg har funnet ut at ved å spise magert kjøtt blir vi ikke så uvelle

__________________
Cococococat
cococococat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 19-10-04, 12:09   #9
Donkea
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2004
Alder: 46
Innlegg: 74
Donkea er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av cococococat

Lagde et super godt måltid med biff, blomkål stappe, parmesan chips og grillet tomat her om dagen!! Jeg har funnet ut at ved å spise magert kjøtt blir vi ikke så uvelle

Parmesan CHIPS???? Har lyst på CHIPS jeg og . Hvordan ble blomkålstappen deres? Synes vår ble litt for vassen...
Har dere holdt på i mange dager?

Donkea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LavKarbo Svar med sitat
Gammel 19-10-04, 12:40   #10
cococococat
Juniormedlem
 
cococococat sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 21
cococococat er ny på veien

Parmesan chips er superenkelt å lage. Riv parmesan i små hauger på et bakepapir eller noe. Putt i micro'n eller ovnen...og etter kort tid er det blitt parmesan chips. Faktisk ganske godt, men litt kvalmt å så du klarer ikke spise for mye av det ;-)


Blomkål stappen ble litt vassen ja.......... den smakte ihvertfall ikke som potetstappe.......

Vi er på dag 5 etter det dumme sprekket!!! Om ikke hadde vi nesten vært ferdig...grhmph.... men det som var fint med å sprekke var at da kjente jeg virkelig hva dårlig kosthold gjør med kroppen..så nå frister det ikke å sprekke igjen !!!

Lykke til videre da du!! Og om du finner noen bra oppskrifter så si ifra! :-)

__________________
Cococococat
cococococat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 19-10-04, 15:32   #11
Donkea
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2004
Alder: 46
Innlegg: 74
Donkea er ny på veien

... går det ikke an å lage chips med vanlig ost?... forresten, jeg har ikke mikro Får prøve ovnen... Er bare på dag 3 vi.

Donkea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LavKarbo Svar med sitat
Gammel 19-10-04, 16:56   #12
cococococat
Juniormedlem
 
cococococat sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 21
cococococat er ny på veien

Vanlig ost går sikkert fint , jeg har bare ikke testet det ut enda ;-) Kanskje digg med litt hvitløk og krydder på....namnam :-)

Jeg syntes de tre første dagene var verst, så var jeg liksom litt tilvendt!! Dvs. fra nå av blir det bare bedre for dere ;-)

Nå er det snart middag. Jippi!!!

__________________
Cococococat
cococococat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 19-10-04, 17:47   #13
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Jeg tror også det blir bedre. Karbosuget er forsvunnet etter dag 3-4.

Men, spis nok! Småspis nøtter eller mandler og all den type grønnsaker som er lov i tillegg til måltider. Tenk etter hva dere liker best av alt som står på Fase 1 Ja-mat listen, og sørg for at du har alt dette i huset. Se hva du kan småspise, kanskje du kan lage slangeagurkstaver i stedet for stangselleri og dyppe i lett smøreost for eksempel.

Lykke til!
marianne

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 20-10-04, 09:03   #14
Donkea
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2004
Alder: 46
Innlegg: 74
Donkea er ny på veien

Agurkstaver.... NAM NAM. Og sånn quiche greier med kylling og ost er NAM NAM

Takker for oppmuntring

Donkea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LavKarbo Svar med sitat
Gammel 20-10-04, 09:44   #15
Cinderella
Medlem
 
Cinderella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Alder: 45
Innlegg: 177
Cinderella har en fantastisk aura rundt segCinderella har en fantastisk aura rundt seg

Heisann, i dag starter jeg på SB fase 1 for første gang.
Ser at du har holdt på noen dager, jeg er kjempe glad for alle tips.

Ville bare si det, og lykke til ; )

__________________






Cinderella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 20-10-04, 11:46   #16
cococococat
Juniormedlem
 
cococococat sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 21
cococococat er ny på veien

Veldig inspirerende med andre i fase 1 !! Jeg blir skikkelig motivert av det :-)

Marianne hvilken dag er du på?

Vi har lunch buffet på jobben og da er det enkelt å spise riktig, men noen som har noen gode ideer til "matpakke" når man skal ut?

Lykke til alle sammen :-)

__________________
Cococococat
cococococat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 20-10-04, 11:59   #17
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Jobblunsj og sånt

Jeg er ferdig med fase 1 og egentlig i min andre uke av fase 2. Jeg blander fase 2 med Lindberg/Atkins/Sonekosthold, jeg. For denne fasen har jeg egentlig tenkt at skal vare lenge. Mer sånn resten av livet, og da er det greit å spise generell lavkarbo. Jeg gikk ned 3 kg og 3 cm i livet i løpet av fase 1, men etter det har jeg ikke gått ned mer, så kanskje det er lurere å følge fase 2 en stund. Har begynt å jobbe og stresser endel med det og barnevakter osv., og det er vanskelig å lage mat om dagen. Blir bare rask og kald mat. Dumt...

På jobben, når jeg jobber 6 timer, har jeg hatt med 2 Yo'plait + ett eple + mandler. Det blir noe mellom et hovedmåltid og et mellommåltid. Da spiser jeg før jeg drar på jobb og med en gang jeg kommer hjem. Jeg har også laget en salat av:

ost, kalkunskinkeboks, stangselleri, valnøtter, purre, ruccula, salat, slangeagurk og tomat. Har bare hatt majones som dressing. Veldig godt og det tar ikke så mye mer enn fem minutter og lage det. Sjekk ut om ingrediensene er lov på fase 1.

Du får kjøpt mange pakker med ferdig grillede kyllinglår og salatkylling i butikken. Dette kan du ha oppi en bolle med soltørkede tomater, pesto og et utvalg grønnsaker og salat.

Skinkeboksen er jo også ganske genial fordi det går så raskt å lage noe av den.

Jeg har laget forskjellige salater av tunfisk også - hvis du liker det?
Tunfisk, egg, tomat (maks. 1 pr.måltid i fase 1), vårløk, stangselleri, slangeagurk. Du kan helle over litt rømme og strø over karri.

Det som også er enkelt å ta med på jobben er en salat av egg, reker, majones med grønnsaker du liker. Litt sitron må du vel ha oppi.

Prøv å tenke ut hva du spiser til vanlig og tilpass det:

F.eks. brødskive med ost og skinke kan gjøres om til ostebiter, skinkebiter med grønnsaker eller annet tilbehør til.

Du kan lage en smoothie av 3 egg og 100 g bringebær eller blåbær og ta oppi litt lettyoghurt og søtstoff og ta med på flaske/termos.

Du kan i hvert fall tenke at det er faktisk bare for to uker, og to uker gåt utrolig fort. Det hjelper...

Ha en fin matdag!
marianne

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 20-10-04, 12:37   #18
cococococat
Juniormedlem
 
cococococat sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 21
cococococat er ny på veien

Takk for mange gode tips :-)

Ha en fin mat dag du og :-)!!!

__________________
Cococococat
cococococat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 20-10-04, 14:53   #19
Cinderella
Medlem
 
Cinderella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Alder: 45
Innlegg: 177
Cinderella har en fantastisk aura rundt segCinderella har en fantastisk aura rundt seg

Takk Marianne!
Perfekte tips! Det er akkurat sånne småting som er litt vannskelig i starten.

Listen over hva man kan spise og ingrediensene i oppskriftene på fase 1 stemmer jo ikke akkurat veldig bra overens. Du har ikke tilfeldigvis satt opp en liste over hva som "faktisk" er tillatt?

Vi burde kanskje prøve å kliste en slik?

__________________






Cinderella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 20-10-04, 15:13   #20
Cinderella
Medlem
 
Cinderella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Alder: 45
Innlegg: 177
Cinderella har en fantastisk aura rundt segCinderella har en fantastisk aura rundt seg

Et eple...... det er vel ikke lov i fase 1?

__________________






Cinderella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 21-10-04, 09:06   #21
Donkea
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2004
Alder: 46
Innlegg: 74
Donkea er ny på veien
Talking

Hei Yeah

Nå er jeg bare SÅÅÅÅ blid . Jeg har ikke vært i fase 1 (bare ett par dager) så lenge, men allerede merker jeg store resultater . Hengemagen er allerede blitt mye mindre (har keisersnitt-arr, og når jeg blir litt overvektig, blir det ett veldig lite pent syn ). Men nå er den på vei bort .
Jeg veidde meg også i noen dager før jeg satte i gang med fase 1. Resultatet ble ikke som ønsket, så jeg har ett offisielt resultat , og ett som jeg holder for meg selv. Og allerede nå er jeg -1,5 kg under det offisielle resultatet .
Men så har jeg også vært KJEMPE FLINK .

Ville bare fortelle om min fremgang...

Donkea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LavKarbo Svar med sitat
Gammel 21-10-04, 09:26   #22
cococococat
Juniormedlem
 
cococococat sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 21
cococococat er ny på veien

Så bra!!! Gratulerer det var gøy!!

SB er virkelig verdt det! Selv er jeg ikke tykk egentlig, skulle bare hatt av noen kilo som har dukket opp de siste årene.......men hoved tingen er at hverdagen har blitt mye bedre, og jeg føler at kroppen fungerer som den skal :-) Og jeg er mye gladere, og harmonisk Jippi!

Men vekten står litt stille nå føler jeg...... har ikke badevekt så jeg tar det på feelingen men føler at jeg står litt stille nå....men det kommer seg vel igjen...

Eple er forresten ikke lov i fase 1...dessverre

__________________
Cococococat
cococococat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 21-10-04, 11:00   #23
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Donkea


Og allerede nå er jeg -1,5 kg under det offisielle resultatet .
Men så har jeg også vært KJEMPE FLINK .

Ville bare fortelle om min fremgang...

Så hyggelig dette var da Donkea. Alltid fint når en får lønn for strevet

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 21-10-04, 11:33   #24
ryli
Danseløve
 
ryli sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Alder: 46
Innlegg: 890
ryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastisk

Gratulerer med kjempeflott resultat, Donkea!

ryli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Varierende... Svar med sitat
Gammel 21-10-04, 12:45   #25
Cinderella
Medlem
 
Cinderella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Alder: 45
Innlegg: 177
Cinderella har en fantastisk aura rundt segCinderella har en fantastisk aura rundt seg

GRATULERER!

Det er så hyggelig og ikke minst inspirerende å høre om! Tusen takk, det får meg virkelig til å "hang in there"
Takk skal du ha.

__________________






Cinderella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavt stoffskifte MHM Stoffskifte / hormonproblemer 64 18-03-07 16:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no