Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Atkins muffins/vaffel og pannekakemixer..

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-09-07, 20:03   #1
snupperella
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2006
Innlegg: 114
snupperella er på en erverdig vei

Atkins muffins/vaffel og pannekakemixer..

På de atkins sjokoladene jeg har brukt før så står det at personer som følger en diett der man teller karber kun skal telle 1 karb pr sjokolade. Så har atkins laget pakker med både pannekaker, vafler, muffins osv. Dette kunne jeg godt tenkt meg å laget av og til når jeg får lyst på noe søtt, men her står ikke hvor mange karber vi skal telle. Bak står karbene delt i 3 forskjellige......ja vet ikke hva jeg skal si men det er iallefall delt opp. Noen som vet gvordan jeg skal regne det der? Noen på ketolysekuren som har prøvd disse??? Jeg vet ingenting om atkins bare så det er sagt.

__________________
snupperella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 20:56   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Atkins muffins/vaffel og pannekakemixer..

Opprinnelig lagt inn av snupperella, her.

På de atkins sjokoladene jeg har brukt før så står det at personer som følger en diett der man teller karber kun skal telle 1 karb pr sjokolade. Så har atkins laget pakker med både pannekaker, vafler, muffins osv. Dette kunne jeg godt tenkt meg å laget av og til når jeg får lyst på noe søtt, men her står ikke hvor mange karber vi skal telle. Bak står karbene delt i 3 forskjellige......ja vet ikke hva jeg skal si men det er iallefall delt opp. Noen som vet gvordan jeg skal regne det der? Noen på ketolysekuren som har prøvd disse??? Jeg vet ingenting om atkins bare så det er sagt.

Disse mixene kan du glemme om du går på ketolysekuren. Det er for mange karber.

Tror næringsinnholdet er delt opp i "hele pakka" - "pr. porsjon" (x-antall vafler/muffins/pakkekaker) pg "pr. stk"

Du skal regne netto karber, dvs. karbetallet minus sukker
alkoholer.
Siden jeg ikke bruker eller har slike pakker i hus kan jeg dessverre ikke svare deg bedre. Husker bare at jeg leste på pakka i butikken og tenkte "oi, dette kan vi jo kun spise på vedlikehold".

Endrer overskriften i tråden din, da får du flere svar !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 21:02   #3
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Atkins muffins/vaffel og pannekakemixer..

Synes å huske at det er ca 10 kh pr vaffel, og det er ganske mye. Anbefaler deg heller å prøve deg på Monix sine vafler.

http://forum.lavkarbo.no/showthread....ghlight=vafler

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 21:03   #4
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Atkins muffins/vaffel og pannekakemixer..

De tre delene du nevner er: 100 gr. tørr vare, 100 gr. ferdig vare og pr. porsjon, som er oppgitt til 75 gr.

Men disse er ikke å anbefale i starten av en kur. Kanskje evt. langt ute i vedlikeholdsfasen når en har god kontroll på kostholdet. Selv om de ikke inneholder sukker, så inneholder de mye hvetemel, og det er nesten like ille som sukker...

Anbefaler deg heller å finne ei oppskrift på noe her inne, f.eks Ziggy`s polarbrødlapper.

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 13-10-07, 22:26   #5
Valeriana
Medlem
 
Valeriana sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 253
Valeriana har en fantastisk aura rundt segValeriana har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Atkins muffins/vaffel og pannekakemixer..

Jeg har hatt ei pakke med Atkins muffinsmix liggende i skapet ei god stund. Da jeg kjøpte den tenkte jeg først: "Jippi, nå kan jeg spise sjokolademuffins med god samvittighet!". Men da jeg kikket nærmere på pakka så jeg at den inneholdt hvetemel og at karboinnholdet var ganske høyt. Derfor har pakka med muffinsmixen blitt liggende i skapet.

Tidligere i dag ryddet jeg i kjøkkenskapet. Da jeg fant muffimsmixen tenkte jeg at jeg like godt kunne teste hvordan muffinsene smaker. Men fyttigrisen, de var ikke gode! Æsj . De har en skikkelig ekkel bismak, tror det kommer fra soyamel. Jeg føler meg kvalm og uvel etter å ha spist en av dem.

De så luftige og lekre ut da jeg tok dem ut av ovnen, men nå har de havna i søppeldunken. Jeg har også ei pakke med Atkins vaffelmix, men hvis de smaker like ille kan jeg like godt kaste den også.

Valeriana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 17:56
Atkins' diett - farlig eller genial? donjuanwannabe Lavkarbo generelt 27 22-05-08 09:08
Lavkarbo resurser HP Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 32 01-08-05 12:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no