Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Husmodereringstråd

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-03-11, 18:46   #1
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Husmodereringstråd

Jeg aner at det er mange småfrustrerte husmødre blant oss.. Og kanskje noen fedre, og her kan vi kanskje legge inn tips angående tørketrommling, vakumpakking, bortvasking av kattepisslukt etc..

Det JEG lurert på er i allefall... HVORFOR sameler det seg støv rundt lampeledninger!? Eller jeg vet hvorfor det gjør det da, men hvorfor blir det liksom et fettlag rundt lampeledninga og hvordan blir jeg kvitt det? Permanent?

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 20:13   #2
Husmor27
Medlem
 
Husmor27 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Buskerud
Innlegg: 293
Husmor27 er på en erverdig vei

Sv: Husmodereringstråd

En halv sprø husmor melder seg!
Zalo er ganske effektiv på fett, det bruker jeg ofte på vifta over ovnen og det fungerer fint, kan jo testes på ledningen og ?

Om noen har tips for å bli kvitt all klesvasken i en fei tar jeg i mot råd. Føler at jeg når bunn og i takt med det så vokser det et nytt fjell med klær

__________________
]♥✩☾ Til vanlig er jeg slank og bedårende, men i dag har jeg fri!☾✩♥♥
Husmor27 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥Andersen/Lindberg♥ Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 20:49   #3
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Husmodereringstråd

Til effektiv klesvask anbefaler jeg felles-vaskekjeller med tre store maskiner, industri-sentrifuge og tørkeskap med avfukter.

Sørg for å låne bort ungen på overnatting fre til lør, sett opp vasketid lør fra 7, mammaer har det med å være våkne da, og sett i gang. Det blir 8 vask og alt tørt til kvelden. Og ingen tørkestativ som bare blir stående. ELSKER fellesvaskeriet!!

Ellers anbefaler jeg natron til alle som vil høre, eller baking soda som de nå har på min lokale meny, kan brukes til:
brannskademiddel
ovnsrens
gryteskrubb
fjerning av oljeflekker på flis og fuge

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 20:53   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Husmodereringstråd

Hvordan får jeg den j***a jentekatten min til å slutte å tisse every witch were? (sorry betegnelsen, men jeg blir så forbannaaaa) Vi var seint ute med å sterilisere henne og UKA før hun skulle opereres så begynte hun med detta også bare fortsatte det.. Hun er spesielt glad i å tisse i gangen utenfor badet. Hva vasker jeg gulvet med, for å få bort lukta, sånn at hun ikke ser på det som tissested?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 13:28   #5
Husmor27
Medlem
 
Husmor27 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Buskerud
Innlegg: 293
Husmor27 er på en erverdig vei

Sv: Husmodereringstråd

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Hvordan får jeg den j***a jentekatten min til å slutte å tisse every witch were? (sorry betegnelsen, men jeg blir så forbannaaaa) Vi var seint ute med å sterilisere henne og UKA før hun skulle opereres så begynte hun med detta også bare fortsatte det.. Hun er spesielt glad i å tisse i gangen utenfor badet. Hva vasker jeg gulvet med, for å få bort lukta, sånn at hun ikke ser på det som tissested?

Klor & salmiakk skal ta vekk mye av det. Det går også an å anskaffe seg/fylle en sprute flaske med vann/sitronlukt og sprute hver gang du ser katta holder på å tisse inne

__________________
]♥✩☾ Til vanlig er jeg slank og bedårende, men i dag har jeg fri!☾✩♥♥
Husmor27 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥Andersen/Lindberg♥ Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 13:37   #6
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Husmodereringstråd

Opprinnelig lagt inn av KarMa40, her.


Ellers anbefaler jeg natron til alle som vil høre, eller baking soda som de nå har på min lokale meny, kan brukes til:
brannskademiddel
ovnsrens
gryteskrubb
fjerning av oljeflekker på flis og fuge

OG til å få hvitere tenner!!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 13:44   #7
Timiane
Seniormedlem
 
Timiane sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Lørenskog
Innlegg: 513
Timiane er en juvelTimiane er en juvelTimiane er en juvel

Sv: Husmodereringstråd

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Hun er spesielt glad i å tisse i gangen utenfor badet. Hva vasker jeg gulvet med, for å få bort lukta, sånn at hun ikke ser på det som tissested?

Det går ann å prøve edikk. lukter jævlig, men det hjelper. Om jeg får kattepiss på noe, så er det eddik jeg bruker. Husk å lufte godt etterpå.
Lykke til.

__________________
Timiane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og redusert inntak av kunstige søtningsmidler og mere trim i hverdagen! Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 13:51   #8
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Husmodereringstråd

Natron skal visstnok hjelpe mot hodepine, driver å tester - men det smaker pyton og er veldig salt - gikk opp flere hundre gram fra i går, he, he...

...men jeg skulle også nevne at vi har hatt en tilsvarende tråd tidligere, denne her:
Husmortips og kjerringråd

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 14:00   #9
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Husmodereringstråd

…mente bestemt det var en tråd til der ute:
Nyttige ”husmor”tips

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 14:03   #10
wevi
Medlem
 
wevi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Ullerøy
Alder: 46
Innlegg: 349
wevi har en fantastisk aura rundt segwevi har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Husmodereringstråd

Hvis man skal vaske vekk kjæledyruhell så holder det med vanlig grønnsåpe. Pass på å ikke bruke salmiakk. Det har en tendens til å gjøre lukta enda mer intens.. :/

__________________



wevi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tidligere ketolyse, men har gått over til noe omtrent som Fedon. Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 14:24   #11
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Husmodereringstråd

Mitt problem er vask av fliser på gulvet. Har vasket med grønnsåpe og slikt, så det har lagt seg en sånn hinne over flisene. Fikk råd om å vaske med bare vann og microfiberklut, men det blir sånn hvitstripete, og lukter rart. Hvordan får jeg bort den grønnsåpehinna. og på badet så har jeg en vov som skvetter under tørkestativet, så der må jeg ha mer enn bare vann,hva kan jeg bruke av rengjøringsmidler på flisgulvene?

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 15:00   #12
Didi
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Eidsvoll
Innlegg: 11
Didi er på en erverdig vei

Sv: Husmodereringstråd

For å få blank oppvask i oppvaskmaskinen, særlig glass, så ha vanlig salt i beholderen i bunnen av maskinen. (Den stor runde man kan skru. I min maskin er den hvit) Glassene blir blanke som bare det!

Didi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 15:39   #13
babydoll
Medlem
 
babydoll sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 245
babydoll er ny på veien

Sv: Husmodereringstråd

I dusjen vår har det opparbeidet seg et slags svart-aktig belegg på noen av silikonkantene og fugene, helt klart etter at folk ikke vasker skikkelig (kollektiv detta ja). Noen som har noen hokus-pokus-triks for å få det bort? Har prøvd med klorin, men det tar det liksom ikke.

babydoll er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - langtidsperspektiv Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 15:44   #14
Lyktestolpe
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 18
Lyktestolpe er på en erverdig vei

Sv: Husmodereringstråd

Hun er spesielt glad i å tisse i gangen utenfor badet. Hva vasker jeg gulvet med, for å få bort lukta, sånn at hun ikke ser på det som tissested?

Mine katter tåler ikkje lukt av eddik....er det plasser eg ikkje vil de skal nærme seg, plasserer eg små beger med blanding av 35% eddik og litt vann der. Men må tilføye at eg ikkje har små barn som stabber rundt...) Dette er også veldig effektivt å ha på sprayflaske og spraye ute om det kjem ukastrerte kattar på besøk som markerer.

Lyktestolpe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 16:12   #15
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Husmodereringstråd

Opprinnelig lagt inn av Didi, her.

For å få blank oppvask i oppvaskmaskinen, særlig glass, så ha vanlig salt i beholderen i bunnen av maskinen. (Den stor runde man kan skru. I min maskin er den hvit) Glassene blir blanke som bare det!

Jeg skal teste om det har samme effekten på den halvautomatiske Stigomaten jeg har hjemme. (tror vi er blant de få som IKKE har oppvaskmaskin.)

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 17:46   #16
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Husmodereringstråd

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg skal teste om det har samme effekten på den halvautomatiske Stigomaten jeg har hjemme. (tror vi er blant de få som IKKE har oppvaskmaskin.)

Ingen oppvaskmaskin her heller. Måtte velge mellom det og fryser, 1800-talls kjøkken var ikke akkurat store.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 18:20   #17
mysil
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Akershus
Alder: 43
Innlegg: 201
mysil er på en erverdig vei

Sv: Husmodereringstråd

Babyolje funker fint for å få bort plasterlim, limflekker fra møbelknotter, klistremerkerester osv

__________________







mysil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 18:23   #18
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Husmodereringstråd

Opprinnelig lagt inn av mysil, her.

Babyolje funker fint for å få bort plasterlim, limflekker fra møbelknotter, klistremerkerester osv

Takker!!! Vaseline også!!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 19:12   #19
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Husmodereringstråd

Opprinnelig lagt inn av mysil, her.

Babyolje funker fint for å få bort plasterlim, limflekker fra møbelknotter, klistremerkerester osv

Babyvaskeservietter tar forøvrig vannfast mascara og lim som har overlevd oppvaskmaskin. Og sånne papirklistremerkerester på metall.

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 21:39   #20
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Husmodereringstråd

Opprinnelig lagt inn av Kitsu, her.

Ingen oppvaskmaskin her heller. Måtte velge mellom det og fryser, 1800-talls kjøkken var ikke akkurat store.

Vi har heller ikke oppvaskmaskin.huset vårt er 200 år gammelt. Men gjett hva som skal på plass når vi kan pusse opp kjøkkenet

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 21:53   #21
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Husmodereringstråd

Vi bodde en stund i en 100 år gammel leilighet og da hadde vi oppvaskmaskinen i bakgangen, litt upraktisk med bæring av service, men bedre enn å leve uten!

Og bakgangen var stengt med lettvegg i alle tilfelle.

Vi hadde heller ikke strøm nok inn i leiligheten til å ha vanlig komfyr, da måtte vi lage mat i mørket i tilfelle. Vi hadde istedet gass-komfyr. Funker som bare det!

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 22:21   #22
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Husmodereringstråd

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Hvordan får jeg den j***a jentekatten min til å slutte å tisse every witch were? (sorry betegnelsen, men jeg blir så forbannaaaa) Vi var seint ute med å sterilisere henne og UKA før hun skulle opereres så begynte hun med detta også bare fortsatte det.. Hun er spesielt glad i å tisse i gangen utenfor badet. Hva vasker jeg gulvet med, for å få bort lukta, sånn at hun ikke ser på det som tissested?

Sett tissekassen hennes på det stedet der hun liker å tisse.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 22:24   #23
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Husmodereringstråd

Opprinnelig lagt inn av Engledans, her.

Mitt problem er vask av fliser på gulvet. Har vasket med grønnsåpe og slikt, så det har lagt seg en sånn hinne over flisene. Fikk råd om å vaske med bare vann og microfiberklut, men det blir sånn hvitstripete, og lukter rart. Hvordan får jeg bort den grønnsåpehinna. og på badet så har jeg en vov som skvetter under tørkestativet, så der må jeg ha mer enn bare vann,hva kan jeg bruke av rengjøringsmidler på flisgulvene?

Hva i all verden har hunden på badet å gjøre!?

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 22:39   #24
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Husmodereringstråd

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Hva i all verden har hunden på badet å gjøre!?

Hvis vi glemmer å lukke døra, sniker han seg inn for å skvette der....grrrrr....

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 22:57   #25
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Husmodereringstråd

Opprinnelig lagt inn av Engledans, her.

Hvis vi glemmer å lukke døra, sniker han seg inn for å skvette der....grrrrr....

Hell utover natron i en haug og la det tørke i minst et døgn. Støvsug.

Funker også på gulvtepper og madrasser.

Hvordan få h*n til å stoppe derimot?

Flere tisseturer?

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no