Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Bakst

Oopsie-roll

Bakst Her finner du, og poster du oppskrifter på lavkarbovenlig bakst, som lavkarbo-brød, pannekaker, vafler, muffins, og andre gode ting du kommer på som kan bakes på et lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-09-08, 23:04   #26
fett-nok
Medlem
 
fett-nok sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Nedre Eiker
Alder: 51
Innlegg: 211
fett-nok har en fantastisk aura rundt segfett-nok har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Oopsie-roll

Himlaaa duuuuhhh!!!

Dette var noe av det beste jeg har smakt innenfor "lapper",
brukte krydderost i røra, tok på philadelphiaost og paprika oppe på,
mmmmmmmm!!! Nyter virkelig.

Jeg som er så var for egg, smakte ikke egg i det hele tatt.

Jeg pisket eggehvitene så stive at jeg fint kunne snu bollen på hodet uten at noe rørte på seg, blandet inn krydderrøra veldig forsiktig.
Helt genialt!

Takk!

__________________


fett-nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lakarbo +/- 20 g karbo:) Svar med sitat
Gammel 26-09-08, 01:07   #27
Sothøna
Seniormedlem
 
Sothøna sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Møre & Romsdal
Alder: 57
Innlegg: 6.752
Sothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastisk

Sv: Oopsie-roll

Disse her må jeg prøve

Sothøna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig lavkarbo for å ha det bra. Svar med sitat
Gammel 26-09-08, 09:13   #28
fett-nok
Medlem
 
fett-nok sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Nedre Eiker
Alder: 51
Innlegg: 211
fett-nok har en fantastisk aura rundt segfett-nok har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Oopsie-roll

Opprinnelig lagt inn av Sothøna, her.

Disse her må jeg prøve

Ja, det burde du, også så enkelt.....gjort i en fei, det som tar lengst tid er stekingen, det andre er gjort på en liten timinutt.

Lot dem ligge på benken uten innpakning i hele går kveld(ca 4-5 timer) før jeg la dem i en pose som ikke var helt lukket, fortsatt på benken.
Dermed fikk jeg meg en GOD frokost, philadelphia har kommer inn i varmen igjen i alle fall

Jeg lagde dem sikkert ikke like store som oppskriften, jeg fikk 12 passe store "lapper".

__________________


fett-nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lakarbo +/- 20 g karbo:) Svar med sitat
Gammel 26-09-08, 09:52   #29
Mentira
Medlem
 
Mentira sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 52
Mentira er på en erverdig vei

Sv: Oopsie-roll

Oi oi! Disse må jeg prøve ut altså
Og kanskje man kan steke vafler av dem også?

Mentira er avlogget   Min kostholdsfilosofi: usikker... Svar med sitat
Gammel 26-09-08, 10:17   #30
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Oopsie-roll

De er KJEMPEgode med littebitt søtt og kremost med ananas og madarin(?).
Vafler er jeg ikke helt sikker på..

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 26-09-08, 10:28   #31
Mentira
Medlem
 
Mentira sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 52
Mentira er på en erverdig vei

Sv: Oopsie-roll

Jeg gikk inn på den nettsiden som oppskriften er fra og da så jeg et bilde av noe som liknet på krumkaker/vafler. Får bare prøve meg fra tenker jeg

Mentira er avlogget   Min kostholdsfilosofi: usikker... Svar med sitat
Gammel 26-09-08, 11:57   #32
fett-nok
Medlem
 
fett-nok sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Nedre Eiker
Alder: 51
Innlegg: 211
fett-nok har en fantastisk aura rundt segfett-nok har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Oopsie-roll

Nei, jeg tror heller ikke dette er greia for vafler,
men nå er det jo så himla enkelt å putte ett brett i ovnen i stedet for å steke de som vafler.

Jeg hadde ikke hatt problemer med å servere dette til alle og enhver i alle fall.
Skal prøve flere varianter etterhvert.
Har en boks med mandarin og en boks med naturell som jeg tenkte jeg skulle ha litt forskjellig urtekrydder i.

__________________


fett-nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lakarbo +/- 20 g karbo:) Svar med sitat
Gammel 26-09-08, 14:22   #33
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Oopsie-roll

Har noe av dere prøvd med kakao i? tenkte det kunne være godt også jeg..? Naturell smøreost, splenda og kakao?
Skal prøve ulike varianter i helgen.
har blitt en sånn helgegreie for meg dette. lørdagsmorgen steker jeg ett brett og knasker hele dagen egentlig.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 28-09-08, 11:21   #34
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Oopsie-roll

Opprinnelig lagt inn av kokopeli, her.

Salami? på ketose

Gilde sin er jo med glukose, som er FY

Finnes det noen som lager salami uten glukose?
Da vil jeg gjerne vite for har vært kjempe keen på salami jeg

.kokopeli.

Vi spiser da Gilde salami, å på min pakke er det 0 karber. Ingen Glukose heller.. Så hvor har du det fra?

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 28-09-08, 12:19   #35
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Oopsie-roll

De her er virkelig verdt å prøve!
Nyyyydelige!

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 29-09-08, 17:20   #36
kokopeli
Medlem
 
kokopeli sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 57
kokopeli er på en erverdig vei

Sv: Oopsie-roll

Opprinnelig lagt inn av Amariel, her.

Vi spiser da Gilde salami, å på min pakke er det 0 karber. Ingen Glukose heller.. Så hvor har du det fra?

Sånn da var jeg på Spar å sjekket salami fra Gilde igjen
Ville sjekke en gang til før jeg evt svarte deg - for å være på helt sikre siden.

Det står ikke forran på pakken, men på baksiden av pakken står det en hvit påklistret lapp - og der står det klart og tydelig at den inneholder glukose.

Sjekket også på Rema1000 når jeg var der å kjøpte noe annet, samme der.

Så jeg vet ikke jeg

.kokopeli.

__________________
http://ketolyse.blogg.no
Min side for å holde oversikt over dagligemåltider


kokopeli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-09-08, 20:17   #37
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Oopsie-roll

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Er det noen som har prøvd å fryse disse oopsie- rollene, forresten?

Nå har jeg prøvd selv. Gikk helt fint. Puttet dem frosne i brødristeren og fikk varme, gode "skiver"!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 29-09-08, 21:01   #38
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Oopsie-roll

Opprinnelig lagt inn av kokopeli, her.

Sånn da var jeg på Spar å sjekket salami fra Gilde igjen
Ville sjekke en gang til før jeg evt svarte deg - for å være på helt sikre siden.

Det står ikke forran på pakken, men på baksiden av pakken står det en hvit påklistret lapp - og der står det klart og tydelig at den inneholder glukose.

Sjekket også på Rema1000 når jeg var der å kjøpte noe annet, samme der.

Så jeg vet ikke jeg

.kokopeli.


Merkelig!
Men kanskje de produserer på forskjellige steder i norge da.. Min pakke er uten karber og glukose.. hmmm Gilde salami asså

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 29-09-08, 21:05   #39
nattfrue
Seniormedlem
 
nattfrue sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 740
nattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snill

Sv: Oopsie-roll

Opprinnelig lagt inn av Amariel, her.

Merkelig!
Men kanskje de produserer på forskjellige steder i norge da.. Min pakke er uten karber og glukose.. hmmm Gilde salami asså

Det står i innholdsdeklarasjonen på Gildes egne websider at det er glukose i alle salami-typene deres - men de oppgir også 0 karbohydrater. Regner med at det da dreier seg om forsvinnende små mengder, kanskje?

Gilde Spesial Salami (sic!)
Gilde Salami
Go' og mager salami
Jegersalami

__________________
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Min journal
nattfrue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketogen diett med utgangspunkt i Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-09-08, 22:54   #40
Vibekebra
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Voss
Alder: 45
Innlegg: 51
Vibekebra er på en erverdig vei

Sv: Oopsie-roll

dette hørtes godt ut... må prøves absolutt!!!

__________________


Vibekebra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-10-08, 22:12   #41
beths
Medlem
 
beths sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 46
Innlegg: 189
beths er en juvelbeths er en juvelbeths er en juvel

Sv: Oopsie-roll

MÅ man bruke bakepulver mon tro?

beths er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 02-10-08, 00:13   #42
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Oopsie-roll

Det lurer jeg også på. For stivpisket egg virker jo også som hevelse (eller hvordan skriver man det?)

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 02-10-08, 14:48   #43
Sirius
Medlem
 
Sirius sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslojente i Bergen
Alder: 41
Innlegg: 222
Sirius har en fantastisk aura rundt segSirius har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Oopsie-roll

Må prøve disse. Har noen forresten smakt dem som burger-brød?

__________________
Karbojunkie in recovery
Ikke lavkarbo for vektnedgang, men for de andre frynsegodene!
Mål: Stabilisere blodsukkeret, curbe cravings, drikke nok vann, trene jevnlig, få ro i sjelen...

Bilder av matretter
Sirius er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins vedklikehold - for life! Svar med sitat
Gammel 02-10-08, 15:09   #44
Lillegutten
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 22
Lillegutten er på en erverdig vei

Sv: Oopsie-roll

har prøvd disse nå, tror nok det skal funke, men den gjørma jeg lagde ble så flytende, så jeg fikk ikke laga en og en. Jeg bare helte hele røra utover stekebrettet jeg. Kan ikke påstå at de ligner de bildet da.. ble mer som sveler eller noe

Lillegutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-10-08, 15:21   #45
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Oopsie-roll

Prøvde det samme som degm Lullegutt, og da de var ferdig stekt, slengte jeg på et slag med gulost, litt danskepølse, litt norzola, litt oliven, litt kokt skinke, litt soltørkede tomater og litt sjaminjonger...stekte alt i ca 10 min på 200gr.

Nesten som...ja...pizzaoopsie...

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 02-10-08, 15:26   #46
Anitra
Seniormedlem
 
Anitra sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Skien
Alder: 53
Innlegg: 817
Anitra har en fantastisk aura rundt segAnitra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Oopsie-roll

Disse bare MÅ prøves når dere skryter så av de

__________________
Bloggen
Anitra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-10-08, 16:01   #47
Lillegutten
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 22
Lillegutten er på en erverdig vei

Sv: Oopsie-roll

Jeg fiksa det ihvertfall ikke ble bare håpløst resultat, og så de som så så gode ut, skuffelsen brer seg her, he he

Lillegutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-10-08, 16:17   #48
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Oopsie-roll

Opprinnelig lagt inn av Lillegutten, her.

Jeg fiksa det ihvertfall ikke ble bare håpløst resultat, og så de som så så gode ut, skuffelsen brer seg her, he he

Ikke gi opp! Prøv igjen!

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 02-10-08, 17:08   #49
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Oopsie-roll

Jeg lagde for første gang i går kveld. Perfekt resultat et er svæææært viktig å piske eggehvitene helt stive så du kan sette bollen på hodet uten at de rører seg. land forsiktig inn egge-og osteblandingen. Mine lå ute på kjøkkenbenken i natt og så la jeg dem på en tallerken i kjøleskapet. De er ikke svampete, men bare gode og fine.

Prøv igjen !

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 01:16   #50
Bamse
Juniormedlem
 
Bamse sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 32
Bamse er på en erverdig vei

Sv: Oopsie-roll

Disse med sjokolade pudding og krem ser supergode ut:

http://cleochatra.blogspot.com/2008/...eam-puffs.html





Mon tro man kan pruke heistad sjokoladepudding Jummi!

__________________

Bamse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar

Emneord
brøderstatning, oopsie


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no