Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > LCHF

Hva gjør jeg med påsken?

LCHF Low Carb High Fat – Lavkarbokosthold slik Annika Dalquist, Sofie Hexeberg og Dr. Andreas Eenfeldt anbefaler

Del denne siden:

Se resultatene: Skal du være like flink i påsken?
Ingen utskeielser 21 65,63%
Moderat utskeielser 10 31,25%
I påsken skeier jeg ut 1 3,13%
Deltakere: 32. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-03-13, 10:48   #1
Leyyda
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2013
Innlegg: 58
Leyyda er på en erverdig vei

Hva gjør jeg med påsken?

Jeg er i ketose, og vekten ruller ned jevnt og trutt. Går ned ca 2 kg hver uke. Dersom jeg hadde holdt ut påskeuka og er heldig med - 2 kg pr uke, er jeg nede i 85 kg, noe som er et av mine delmål. Skal ned endelig til 79. Vi har besøk i påsken og en uke til etterpå. Jeg føler at det er ikke bare å servere dette familiemedlemmet mye fet middagsmat. Vedkommende er ganske sunn, så sukker og mel tror jeg ikke er det største problemet. Men det hadde vært kjekt å kose seg litt også.....Skal jeg lage litt ostekake, marsipan og slikt med stevia og sukrin?

Hva gjør dere andre? Og noen tips?

__________________


Leyyda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 10:52   #2
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør jeg med påsken?

Jeg er ikke fan av høytidskosing i matveien. Hvorfor trigge unødvendige behov? Jeg skal kose meg med filmer og serier.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 11:06   #3
amritam
Medlem
 
amritam sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 429
amritam har en fantastisk aura rundt segamritam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva gjør jeg med påsken?

Hvis jeg hadde fått besøk, hadde jeg nok bakt ostekake og kanskje laget noe annet lavkarbo-godt, ja. Ser ikke noe galt i det. 2 kg i uka er jo mye, da, så det kan jo hende du bare går ned 1 kg den uka eller noe, men er det så farlig? Det spørs jo litt om du er av typen som greit begrenser seg når det er noe godt, eller om du mister kontrollen og fråtser, men så lenge det gode er lavkarbo, så går det jo sjelden helt galt. God påske!

amritam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost med allergiske begrensninger Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 11:13   #4
Leyyda
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2013
Innlegg: 58
Leyyda er på en erverdig vei

Sv: Hva gjør jeg med påsken?

Jeg er svært usikker på hvor mye trigget jeg blir. Dritkjip om jeg går opp i vekt i alle fall, så får forsøke å holde meg til lavkarbo utsekeielser. Men jeg spiser omentrent ikke nøtter og sjokolade nå engang. Så skal sikkert ikke mye til før jeg går opp i vekt. Multekrem kan gå i alle fall.

Det som er rart er at jeg ser ingen forskjell på vekta om jeg trener eller ikke?! Da kunne jeg jo være ekstra flink med lange gåturer på de dagene jeg skeier ut.

__________________


Leyyda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 11:31   #5
Ziltoidia
Seniormedlem
 
Ziltoidia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 34
Innlegg: 1.080
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva gjør jeg med påsken?

Ingrid/Lavkarbotips skrev akkurat et ganske fint innlegg om dette: http://lavkarbotips.blogg.no/1363894..._gir_opp_.html
Det er nok et mye bedre svar enn hva jeg klarer å formulere. Anbefales.

__________________

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 12:31   #6
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Hva gjør jeg med påsken?

Jeg er ikke på lavkarbo akkurat nå, så her blir det nok karbopåske.
Men etter påske har jeg store planer om å gå over på lavkarbo, men ikke ketogen kost

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 12:33   #7
Jean1986
Medlem
 
Jean1986 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Hvor: Ålesund
Alder: 38
Innlegg: 264
Jean1986 er ny på veien

Sv: Hva gjør jeg med påsken?

Blir nok litt uskeielse her. Har planlagt en dag med litt godteri

__________________


Jean1986 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 12:54   #8
Humbalaa
Juniormedlem
 
Humbalaa sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Hvor: Lillehammer
Alder: 34
Innlegg: 33
Humbalaa er på en erverdig vei
Thumbs up

Sv: Hva gjør jeg med påsken?

Opprinnelig lagt inn av Leyyda, her.

Det som er rart er at jeg ser ingen forskjell på vekta om jeg trener eller ikke?! Da kunne jeg jo være ekstra flink med lange gåturer på de dagene jeg skeier ut.

Nå må du huske på at muskler veier mer enn fett så egentlig burde du ikke bekymre deg for mye

Humbalaa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 13:36   #9
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør jeg med påsken?

Opprinnelig lagt inn av Humbalaa, her.

Nå må du huske på at muskler veier mer enn fett så egentlig burde du ikke bekymre deg for mye

Muskler veier jo egentlig ikke mer enn fett, da. En kilo muskler veier det samme som en kilo fett, men en kilo muskler tar litt mindre plass en en kilo fett. Det er derfor man anbefales å bruke målebånd i tillegg til vekt!

Men, man binder ofte litt vann i forbindelse med trening, så vektnedgangen/ effekten vil ikke syns med det samme!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 14:45   #10
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør jeg med påsken?

Hva man velger er vel opp til en selv. Noen er i utgangspunktet ikke det minste glad i søtt, andre vil ha.

Jeg skal lage meg marsipan og ha med på tur. Ellers blir det utskeielser som grillpølser (uten lompe, for det er enklere å pakke når jeg skal pakke mat til lavvotur til 5 personer på vinteren( her er det vinter enda ja).
Baker meg sikkert noen knekkebrød og tar med også, knekkebrød og ost til kveldskos. Jeg elsker å kose meg med mat, jeg nyter maten jeg uansett må spise, så hvorfor ikke få lov å si at jeg KOSER meg med maten?

Ostekake blir det ikke, litt upraktisk på tur, men marsipan og kanskje en og annen båt med appelsin.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 16:32   #11
Myrine
Medlem
 
Myrine sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Hvor: Sør-Trøndelag
Innlegg: 217
Myrine er virkelig snillMyrine er virkelig snillMyrine er virkelig snillMyrine er virkelig snill

Sv: Hva gjør jeg med påsken?

Jeg har begynt på en streng protein diett, og har ikke helt bestemt meg for hva jeg skal gjøre med påsken. Om jeg skal kjøre på videre med diett, eller om jeg skal ta en pause med lavkarbo mat og unne meg lavkarbo godterier. Jeg tror jeg ser det litt an jeg.. Det går så utrolig bra med den dietten jeg har startet opp nå. Og jeg kan jo ta med stekt kylling på tur og kose meg med krydder te

__________________
Myrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbokost med fokus på energibalansen ;) Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 18:31   #12
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør jeg med påsken?

Jeg er så "heldig" at jeg må leve like strikt uansett når på året det er, siden jeg regulerer blodsukkeret mitt med kosten.
Det betyr ikke at jeg ikke kan kose meg; har flere sorter kaker og godterier som jeg kan kose meg med i moderate mengder, og så er jo maten så god at jeg i grunnen ikke savner noe.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 21:03   #13
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Hva gjør jeg med påsken?

Atkins barer er jo gode, de med kokos inni er kjempe go. Bacon chips, så har de noen gode chips på apoteket som er mere fedon, gode d å.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 23-03-13, 17:59   #14
amritam
Medlem
 
amritam sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 429
amritam har en fantastisk aura rundt segamritam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva gjør jeg med påsken?

Opprinnelig lagt inn av Ziltoidia, her.

Ingrid/Lavkarbotips skrev akkurat et ganske fint innlegg om dette: http://lavkarbotips.blogg.no/1363894..._gir_opp_.html
Det er nok et mye bedre svar enn hva jeg klarer å formulere. Anbefales.

Veldig bra! Og reglene hennes er veldig nært det jeg selv har havnet på.

amritam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost med allergiske begrensninger Svar med sitat
Gammel 23-03-13, 18:45   #15
sonim
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 370
sonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snill

Sv: Hva gjør jeg med påsken?

Påske er ikke forbundet med noe annet i matveien enn kanskje en større andel av lam mot normalt kosthold.

Tror det er veien å gå også for ts kanskje? Behandle påska som en hvilken som helst annen hverdag, men hvor man heller fokuserer på å pynte til påske og skape koselig påskestemning.

Ellers er det jo utrolig mye sukkerfritt lavkarbokaker og slikt som kan fikses hvis man må ha en kake eller slikt da.

sonim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-03-13, 18:47   #16
sonim
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 370
sonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snill

Sv: Hva gjør jeg med påsken?

Opprinnelig lagt inn av Humbalaa, her.

Nå må du huske på at muskler veier mer enn fett så egentlig burde du ikke bekymre deg for mye

Veier muskler mer enn fett? Det må være positivt feil. 1kg muskler veier like mye som 1 kg fett.....eller har jeg misforstått noe alvorlig hva 1 kg er for noe?

sonim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-03-13, 19:20   #17
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør jeg med påsken?

Opprinnelig lagt inn av sonim, her.

Veier muskler mer enn fett? Det må være positivt feil. 1kg muskler veier like mye som 1 kg fett.....eller har jeg misforstått noe alvorlig hva 1 kg er for noe?

... pr volumenhet.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 28-03-13, 14:41   #18
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør jeg med påsken?

Opprinnelig lagt inn av sonim, her.

Veier muskler mer enn fett? Det må være positivt feil. 1kg muskler veier like mye som 1 kg fett.....eller har jeg misforstått noe alvorlig hva 1 kg er for noe?

1 kg fett tar nesten dobbelt så stor plass som 1 kg muskler, derav "muskler veier mer enn fett".... som jeg er enig med deg i at høres ut og er helt feil

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 28-03-13, 15:12   #19
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør jeg med påsken?

Du må vel hverken skeie ut moderat, litt eller helt. Lag noe lovlig. Jeg skal lage appelsinfromasj, marsipan og har kjøpt inn en sjokolade.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-03-13, 15:54   #20
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Hva gjør jeg med påsken?

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

1 kg fett tar nesten dobbelt så stor plass som 1 kg muskler, derav "muskler veier mer enn fett".... som jeg er enig med deg i at høres ut og er helt feil

Du kan være mye tyngre med mye muskler å se veltrent å slank ut. Si feks en mann på 100 kilo trent med muskler ser slank ut, mens en mann på 100 kilo med mest flesk ser fet ut. Så der er forskjellen.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 28-03-13, 22:08   #21
sonim
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 370
sonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snill

Sv: Hva gjør jeg med påsken?

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Du kan være mye tyngre med mye muskler å se veltrent å slank ut. Si feks en mann på 100 kilo trent med muskler ser slank ut, mens en mann på 100 kilo med mest flesk ser fet ut. Så der er forskjellen.

100 kg mann med bmi 30 og fettprosent på 10 er da bedre enn samme mann på 100 kg med bmi 30 og fettprosent på 25.

Bmi er et forferdelig feil og dårlig mål på enkeltmennesker, men et bra mål på demografiske svingninger.

sonim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-03-13, 22:11   #22
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Hva gjør jeg med påsken?

Opprinnelig lagt inn av sonim, her.

100 kg mann med bmi 30 og fettprosent på 10 er da bedre enn samme mann på 100 kg med bmi 30 og fettprosent på 25.

Bmi er et forferdelig feil og dårlig mål på enkeltmennesker, men et bra mål på demografiske svingninger.

Enig

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Skeie ut en helg i påsken Simpfan Spørsmål og svar 19 27-03-11 23:49
Påsken Torleiv Ketolysekuren 7 03-04-10 19:40
Endelig er påsken over Ramah Generell diskusjon 2 14-04-09 12:24
Ok..for de som er fristet til å skeie ut i påsken..... Gunhild Lavkarbo generelt 1 21-03-08 20:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no