Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd i 2010 også?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-02-11, 13:33   #1901
Jannert
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 3
Jannert er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Fint å være i gang

__________________
Forvirring er mer typisk enn forståelig..
Jannert er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Livserfaring Svar med sitat
Gammel 15-02-11, 21:23   #1902
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Vet dere hva? I dag har vi fått godkjent budet vi la inn på huset vi har drømt om! Vi har lenge vært i kontakt med dem for å få kjøpe det og det så ut til å gå veien - helt frem til i går. da kom de plutselig med et urimelig krav, men i dag godtok de budet vårt på takst, 100 000 mindre enn det de krevde i går. Det er ikke offisielt enda, vi må gi budet om advokat først, men nå tør jeg nesten si at vi har kjøpt oss hus! Endelig! Denne prosessen med å kjøpe hus og tape budkrig (som vi også har gjort) og se hus gå fra oss ser endelig ut til å være over snart. Det skal bli en lettelse, for det har tatt på. Jeg ser sånn frem til å kunne flytte til vårt eget hus og ikke leie dette gamle, kalde huset lenger.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 15-02-11, 22:02   #1903
Val
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

hehe gratulerer Håper det blir som du har tenkt Ja huff, kaldt hus er ikke noe særlig

  Svar med sitat
Gammel 15-02-11, 22:18   #1904
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Ja, nå ser det omsider ut til å gå veien. Når det er under -12 grader så fungerer varmepumpa så dårlig at det blir veldig kaldt inne på stua og kjøkkenet. Det er bare 10 og 12 grader når vi står opp om morgenen, og det tar tid å få det varmt. Tre timer når vi fyrer, så vi har fått tak i en gassovn som vi bruker i tillegg for å få opp varmen. Den ene stua og det ene soverommet er ikke isolert i det hele tatt, så det har vi rett og slett kledd igjen med isolasjon for å holde varmen i naborommet. Huset er ikke bare kaldt. Det er også bare 10 ampær på stua og kjøkkenet, doen og gangen, så sikringen går i ett sett (ofte mange ganger daglig). Superirriterende. Nei, det skal bli godt med hus fra midten av nittitallet. Jeg kan nesten ikke tro at vi har kjøpt hus. Nå er jeg glad.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 11:05   #1905
Val
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Ah ja, da skjønner jeg det blir deilig med nytt hus!! Også synes jeg det er så deilig å flytte for da får man sett ordentlig gjennom alt man har, og kaste alt som er unødvendig

I dag veide jeg 84,6. Har lyst til å bli 65 så det er en lang vei å gå

  Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 13:13   #1906
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Vi flyttet jo 11. desember i fjor, så vi har mye stående i kasser enda som vi ikke har pakket ut. Vi visste jo at vi kom til å bo her bare midlertidig, så det er veldig greit å gjøre det sånn, men noen ting skulle vi hatt tak i som vi ikke vet hvor er. Det skal bli veldig godt å pakke ut alt og skaffe seg oversikt igjen. Litt får vi likevel kvitte oss med, for vi hadde to stuer, og nå får vi bare ei stue. Det er godt å kaste litt. I desember flyttet vi 32 mil. Denne gangen skal vi flytte 1,5 km, så det blir noe helt annet.

jeg hadde det samme målet som deg da jeg begynte, på 65 kg. Da jeg begynte, veide jeg 85,7 kg, så vi har ikke så ulikt utgangspunkt. Da jeg gikk på vekten i morges veide jeg 64,2 kg. Følelsen av å gå på vekten 8. februar i fjor (da jeg begynte) mot å gå på vekten i dag kan ikke sammenlignes. Det er en lang vei å gå, det er sant, men det er mulig. Jeg heier på deg.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 13:36   #1907
Val
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

hehe kult! Du blir min inspirasjon da

Ja, det blir litt annerledes å flytte 1,5 km hehe Det hørtes ut som en litt mer avslappet og ikke så stressende flytting som 32 mil.

Jeg har brukt 4 tabletter natreen i dag, og nå holder det. Nå skal jeg ikke drikke mer kaffe før i morgen. Jeg får heller trappe ned enn å bråslutte, det har aldri fungert når jeg har prøvd det før.

  Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 21:57   #1908
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Ja, det skal bli godt å kunne flytte litt etter litt (rom etter rom) istedenfor å ha alt i et lass.

Håper det løsner for deg når du har fått "avruset" deg fra søtningsmiddel. Siden jeg sliter sånn så begynte jeg på med snus igjen. håper den kan hjelpe meg nå i en overgangsperiode. snus er ikke akkurat sunt (eller søtt å se til), men det er godt.

I kveld har jeg vært på zumba og vrikket på rumpa igjen. Snakk om lykkerus! I feel crazy good.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 10:34   #1909
Val
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

84,7...

hehe crazy good ja... Morsomt

  Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 01:25   #1910
Val
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Nå har jeg lest alle postene jeg selv har skrevet i denne tråden...prøver å få litt oversikt over hva jeg egentlig drev med i fjor, sånn i forhold til at jeg faktisk nå har prøvd ketolyse to ganger og gått opp begge gangene. Jeg ser jo at jeg sprukket ganske ofte...ikke sånne kjempesmeller kanskje, men litt for ofte...:S og at mitt forrige forsøk på å ikke bruke søtstoff var mislykka. Skjønner ikke at det er så vansklig for meg å la være? Spesielt å tenke på at jeg nå kunne veid 65-70 kilo, men at noen små hvite søte tabletter er nok til å holde meg på over 80?

  Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 11:52   #1911
Val
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

84,3 så riktig vei i dag hvertfall Men likevel 1,3 kilo over det jeg starta på

  Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 12:07   #1912
Mellon
Seniormedlem
 
Mellon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Jæren
Innlegg: 925
Mellon har en fantastisk aura rundt segMellon har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Val, er i ganske samme situasjon, har holdt på siden september- da generel lavkarbo, og har de siste 3 ukene gått opp 3 kg- så tickeren er ikke helt rett, men vil ikke endre- skal ned. Jeg hadde håpet å være 75 nå, var 92,7 da jeg startet. Vekta har gått ned og opp og stått stilt siden jeg startet. Reknet på det, å går i snitt ned 400 gram i uka, så ikke så ille. Det beste hadde hvert omnjeg gikk ned 400 hver uke, ikke litt og litt ned, så mye opp, så stilt, så litt ned, så litt opp så litt stilt osv.

__________________



Startvekt
76,7- 15.08.13 Første delmål: 70 kg Endelig mål: 65 kg
Min journal Min mat
Mellon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 11:25   #1913
Val
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

84,6....

Ah, håper jeg og snart begynner med tallene som går nedover...

  Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 12:23   #1914
Val
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

84,7....jeg blir gal!

  Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 19:42   #1915
Ana
Medlem
 
Ana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 394
Ana er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Jeg er her Val, sliter med det samme som deg. Vi kan jo "trøste" oss med å ikke være alene *river meg litt i håret*

__________________
Julemålet



Ana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 20:01   #1916
cathrin09
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Nordland
Alder: 36
Innlegg: 35
cathrin09 er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Jeg begynte i dag

Ikke veid meg for jeg tåler ikke se tallet enda .... Huff
Men skal få funnet fram vekta og veid meg mandag om 1 uke

Allerede fått hodepinen, den kom fort sist jeg gikk på lavkarbo/ketolyse, så er på rett kurs.

Skal ned ca. 8 kg til mai Håpe håpe!!

cathrin09 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo / ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 19:34   #1917
Val
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Namba, hvis du trykker inn på denne tråden, også tar endre på din første post, og så ser ned til høyre i det vinduet som kommer opp, så står det "avansert", hvis du trykker der så kan du endre tittelen på tråden. Tenkte kanskje du kunne putte inn "2010" et sted. Ikke fordi det gjør noe om andre blir med i tråden, men for dems egen del tror jeg det er bra å følge med på de som starter samtidig

  Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 21:36   #1918
Val
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Jeg har sprukket i dag...Jeg målte meg rundt livet igjen og det var bare økning, så jeg bestemte meg rett og slett for å dra å kjøpe masse sjokolade. Når jeg kom på butikken klarte jeg å styre meg, så jeg kjøpte "bare" en 30 grams sjokolade, så jeg synes egentlig det var ganske ok, kunne lett ha kjøpt en tohundregrams og en potetgullpose og spist alt sammen. Jeg fikk imidlertid to kjeks også av noen som kom innom for å hilse på. Men alt i alt er jeg fornøyd, tror det kunne gått riktig ille i dag, for jeg er så lei av at jeg ikke går ned.

  Svar med sitat
Gammel 23-02-11, 19:36   #1919
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Forstår godt at du sprekker når vekta ikke går rette veien. Så bra at du klarte å begrense deg. Når det gjelder sprekker... Jeg unnet meg ingenting høykarbo mens jeg slanket meg, men når jeg er fornøyd med vekten og begynner å unne meg lørdagskosen så slutter jeg å gå ned i vekt. Hvis jeg slutter å unne meg lørdagskosen kan jeg gå ned et par kilo til, så det har helt klart en sammenheng for meg. Heldigvis går jeg ikke opp i vekt av å unne meg lørdagskosen når jeg er flink ellers uka. har du hatt lengre perioder der du ikke har sprukket, Val? Jeg leste forresten at dersom man skal spise når man ikke er sulten lenger (på lavkarbo) bør man spise karbofattig og fettfattig mat. Hadde det bare gitt det samme utbyttet.

Jeg sliter fortsatt. Spiseforstyrrelsen min gir meg store vanskeligheter for tiden. Det er nok sorgen sin skyld, for nå føles tapet av broren min for tungt til å bære. Jeg håper jeg får en bedre periode igjen snart.

Så kjekt å høre fra deg igjen Ana. Synd at du ikke har fått resultatene du ønsker deg, men du er flink, synes jeg.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 23-02-11, 19:37   #1920
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Jeg prøvde forresten å endre tema på tråden, men det var ikke så vellykket. Det ble endret i HI, men står som vanlig alle andre steder...

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 23-02-11, 21:53   #1921
Rockabilly
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 41
Innlegg: 4
Rockabilly er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Jeg begynte på mandag så veldig spent på hva vekta viser neste veie dag. Håper den viser iallfall 500g ned. Er så kjedelig om man ikke går ned noke første uka, da forsvinner all motivasjon

Så krysser fingrene!!!

__________________

Rockabilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo Svar med sitat
Gammel 25-02-11, 20:07   #1922
Val
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Jeg har spurt om en administrator eller hva det heter kan endre trådnavn, så da kan det hende de ordner det

  Svar med sitat
Gammel 26-02-11, 11:37   #1923
Val
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd i 2010 også?

Nå har jeg levd tre dager på høykrabo og mista 5 cm rundt midjen? hva skjer..

  Svar med sitat
Gammel 26-02-11, 20:32   #1924
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Opprinnelig lagt inn av Val, her.

Jeg har spurt om en administrator eller hva det heter kan endre trådnavn, så da kan det hende de ordner det

Jeg håper de kan ordne det. Det er jo greit at andre skriver her, men jeg tror de vil ha mest utbytte av å skrive med andre som starter samtidig som seg selv jeg også. Det er noe helt spesielt i begynnelsen på ketolyse. Jeg husker selv hvor sakte tiden gikk og hvordan jeg nesten ikke var i stand til å tenke på andre ting enn ketolyse, -mat, vekttap og cm. Det er rart å tenke på at det er et år siden nå og at jeg har vært slank i et halvt år! I februar i fjor trodde jeg nok egentlig ikke på at det kom til å skje. Selv om jeg fortsatt kan slite med å holde meg til sunn mat, så har jeg fått et mer aktivt liv nå, dvs. et liv som er mer forenelig med en sunn vekt. På torsdag spilte jeg ishockey for aller første gang. Jeg suger med puck og kølle, men det var kjempegøy, så jeg blir nok med på treningene fremover.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 26-02-11, 21:32   #1925
Val
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd i 2010 også?

Haha ishockey, kult Det hørtes morro ut!

Gerd har fikset tråden, så nå står det 2010 der

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Skulle vi hatt en egen middagstråd/oppskriftstråd for ED? Titti Eurodiett 2 23-10-10 20:11
Æsj jeg har hatt sprekk....:( Iset Atkins kosthold 5 05-04-04 12:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no