Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Ketose for andre gang?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-06-18, 14:49   #1
MariusAM
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2015
Innlegg: 1
MariusAM er på en erverdig vei

Ketose for andre gang?

Heisann! Jeg har et spørsmål som jeg håper noen har svar på. Jeg kjørte 4-5 uker i ketose for en liten stund tilbake, er vel ca 3-4 år siden. Nå har jeg startet på ny runde. Spørsmålet mitt er da, vil det ta kortere tid for kroppen min å komme inn i ketose denne gangen siden kroppen har vært gjennom det før, eller burde jeg påregne 10-14 dager ca igjen?

MariusAM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-06-18, 16:59   #2
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Ketose for andre gang?

Hvis du spiser ketogent (mindre enn 20g karbohydrat) så tar det normalt 3-5 døgn. Det er ingen forskjell hvis det er år siden sist, du kan få mindre de potensielle omstillings-bivirkningene hvis det er dager siden sist du var i ketose.

Hva spiste du når du brukte 10-14 dager? Måler du ketoner?

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 10-06-18, 00:03   #3
Marshall
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2017
Innlegg: 5
Marshall er på en erverdig vei

Sv: Ketose for andre gang?

Det skal normalt ta 1-3 dager å komme i ketose hvis du faktisk spiser riktig. Kjøtt, smør, vann, spinat, mineraler. Jeg brukte 1 dag, men noen bruker kanskje 2 eller 3.

Marshall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-06-18, 01:07   #4
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Ketose for andre gang?

Opprinnelig lagt inn av Marshall, her.

Det skal normalt ta 1-3 dager å komme i ketose hvis du faktisk spiser riktig. Kjøtt, smør, vann, spinat, mineraler. Jeg brukte 1 dag, men noen bruker kanskje 2 eller 3.

Hvis du starter fra et karbohydratriktig kosthold med fulle glykogenlagre (i lever og muskler) så tar det ca 3 døgn for en voksen kropp å omstiller seg. Hvis man trener hardt, faster, eller av andre grunner allerede har tappet glykogenlagrene eller akselererer tappingen så går det kortere tid.

Glykogenlagrene er også grunnen til at de første kiloene ned bare er vann.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Svar

Emneord
ketose, ketose start


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo for andre gang T91 Generell diskusjon 9 25-02-17 02:25
På ketolyse for andre gang ... cmh Ketolysekuren 8 30-05-12 10:27
Ketolyse for andre gang ... Almyrida Ketolysekuren 12 11-01-10 10:08
Er det vanskeligere å komme i ketose andre gang? Sandy Ketolysekuren 8 19-11-08 17:03
Ketose -- bra første gang, ingenting andre gang Corporem Lavkarbo generelt 6 12-05-08 22:19


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no