Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hvorfor går jeg ikke ned i vekt?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-08-10, 11:17   #1
ketolysebloggen.blogg.no
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 25
ketolysebloggen.blogg.no er på en erverdig vei

Hvorfor går jeg ikke ned i vekt?

Off.. jeg tror jeg gjør dette helt feil. Kan noen hjelpe meg?

Start (mandag): 63,7
Onsdag: 63,3
Torsdag: 63,0
Fredag: 62,6
Lørdag: 62,9
Søndag: 63,3

Har jo ikke akkurat noe vektnedgang første uka.. De andre jeg leser om her har jo 5-6 kilo først uka.

Spiser jeg helt feil? Vil noen titte innom bloggen å se?

Jeg vet jeg må gi det tid og alt det der, og at jeg må være tolmodig, men er det ikke første veka man skal gå ned mest?

ketolysebloggen.blogg.no er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 11:23   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor går jeg ikke ned i vekt?

Nei, man går ikke nødvendigvis ned første uke på ketolysekuren.
Har ikke boka foran meg nå, men det står en oversikt der over "vanlig" nedgang de første ukene.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 11:23   #3
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor går jeg ikke ned i vekt?

Sannsynligsvis fordi du er blandt majoriteten som faktisk ikke går ned 6kg første uka. Dessuten har du jo faktisk gått ned 400g og det ser ikke ut til at du har veldig overvekt og da går det ofte ikke kjempefort.
Jeg gikk ned 3kg første uka, men det var bare vann og i tillegg startet jeg med mere overvekt enn du veier..Og siden sto det stille i 5 uker.. Jeg har alikevel gått ned hele 20kg på 1år!

La kroppen få tid til å ordne opp, spis ren mat, unngå søtstoffer og spis deg mett slik boka beskriver og la kroppen ordne opp.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 12:39   #4
Lillemeg1
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 77
Lillemeg1 er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor går jeg ikke ned i vekt?

Og kanskje fordi du ikke har like mye å ta av som mange andre?

__________________


Lillemeg1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 12:54   #5
manne
Seniormedlem
 
manne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 47
Innlegg: 564
manne er ny på veien

Sv: Hvorfor går jeg ikke ned i vekt?

Sålenge du fullammer så er det vel mulig at kroppen din er opptatt av andre ting enn at du skal gå ned i vekt?

__________________
Mannemannens fulltidskokk og guttemamma til B-des99, J-aug01 og M-nov02
manne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 13:32   #6
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor går jeg ikke ned i vekt?

Fullammer du på ketolyse?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 13:56   #7
Titania
Medlem
 
Titania sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 119
Titania er ny på veien

Sv: Hvorfor går jeg ikke ned i vekt?

Dette innlegget i en svensk blogg fikk meg til å tenke.
Jeg vet ikke om det passer deg men det er verdt å merke seg.

http://www.annahallen.se/svart-att-ga-ner-i-vikt

Forfatteren hadde ødelagt forbrenningen med for mye slanking og hadde svært vanskelig for å gå ned i begynnelsen.
Det er bare å være tåmodig vektreduksjonen kommer.

Titania er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 13:59   #8
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor går jeg ikke ned i vekt?

Du er 700 gram over den laveste vekta di på en uke. Det er fullstendig normalt! På så små marginer vil du særlig på daglige veiiinger se variasjoner som har med alt fra mageinnhold, vannnivå, syklus etc å gjøre. Dette er ingenting å tenke på, virkelig!
Om du tror at alle går ned fem kg første uka, så kan det være en idé å se på startvekta til de ytterst få det gjelder, det er som regel snakk om svært overvektige folk med mye vann i kroppen.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 19:34   #9
ketolysebloggen.blogg.no
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 25
ketolysebloggen.blogg.no er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor går jeg ikke ned i vekt?

Tusen takk for svar

Hehe, jeg hadde overhode ikke regnet med å gå ned 5-6 kg første uken altså, om noen missforstod meg. Synes bare det var så veldig lite i forhold til alle andre, og bare lurte på om jeg kanskje spiste feil/for lite? Menmen, jeg har gått ned litt og er fornøyd med det

Og nei, jeg har jo ikke såå mye å ta av. Men jeg er veldig lita, så 63 kg er ikke så lite som det kanskje høres ut for noen av dere.

Og ja, jeg fullammer. Eller, det vil si - jeg gir 1 flaske for dag utenom ved behov. Noen dager blir det 2. Slik har det vært i ett par mnd nå Ketolysekuren har ikke hatt noen innvirkninger på melken min, og Torkil har sagt det er helt OK å gå på ketolysekuren selv om man fullammer.

ketolysebloggen.blogg.no er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 20:17   #10
Lillemeg1
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 77
Lillemeg1 er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor går jeg ikke ned i vekt?

Opprinnelig lagt inn av ketolysebloggen.blogg.no, her.

Tusen takk for svar

Hehe, jeg hadde overhode ikke regnet med å gå ned 5-6 kg første uken altså, om noen missforstod meg. Synes bare det var så veldig lite i forhold til alle andre, og bare lurte på om jeg kanskje spiste feil/for lite? Menmen, jeg har gått ned litt og er fornøyd med det

Og nei, jeg har jo ikke såå mye å ta av. Men jeg er veldig lita, så 63 kg er ikke så lite som det kanskje høres ut for noen av dere.

Og ja, jeg fullammer. Eller, det vil si - jeg gir 1 flaske for dag utenom ved behov. Noen dager blir det 2. Slik har det vært i ett par mnd nå Ketolysekuren har ikke hatt noen innvirkninger på melken min, og Torkil har sagt det er helt OK å gå på ketolysekuren selv om man fullammer.

Mente ikke at du ikke hadde noe å ta av heller Mente bare at du er sannsynligvis ikke 30kg ++ overvektig slik som mange andre som går på denne kuren er.. så tenker man prosentvis så har du kanskje gått ned like mange prosent av kroppsvekten din som det andre har.
Sånn liker i alle fall jeg å tenke er ikke så veldig stor jeg heller.. hverken i bredden eller høyden

__________________


Lillemeg1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 21:54   #11
manne
Seniormedlem
 
manne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 47
Innlegg: 564
manne er ny på veien

Sv: Hvorfor går jeg ikke ned i vekt?

Opprinnelig lagt inn av ketolysebloggen.blogg.no, her.

Og ja, jeg fullammer. Eller, det vil si - jeg gir 1 flaske for dag utenom ved behov. Noen dager blir det 2. Slik har det vært i ett par mnd nå Ketolysekuren har ikke hatt noen innvirkninger på melken min, og Torkil har sagt det er helt OK å gå på ketolysekuren selv om man fullammer.

At det ikke har noe å si på melkemengden er jo så.... men når man bruker fett til forbrenning kan man tilogmed lukte (på svetten) osv at det kommer ut ekle ting... Mange bruker ketolyse som en AVGIFTNING av kroppen...fordi man blir kvitt gammelt grums ut gjennom svette, urin og andre kroppsvesker... og siden morsmelken er laget av DEG og din kropp....

...jeg hadde aldri klart å la et barn drikke noe som faktisk KAN være full av stoffer som kroppen min forsøker å kvitte seg med...

__________________
Mannemannens fulltidskokk og guttemamma til B-des99, J-aug01 og M-nov02
manne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 23:04   #12
ketolysebloggen.blogg.no
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 25
ketolysebloggen.blogg.no er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor går jeg ikke ned i vekt?

Opprinnelig lagt inn av manne, her.

At det ikke har noe å si på melkemengden er jo så.... men når man bruker fett til forbrenning kan man tilogmed lukte (på svetten) osv at det kommer ut ekle ting... Mange bruker ketolyse som en AVGIFTNING av kroppen...fordi man blir kvitt gammelt grums ut gjennom svette, urin og andre kroppsvesker... og siden morsmelken er laget av DEG og din kropp....

...jeg hadde aldri klart å la et barn drikke noe som faktisk KAN være full av stoffer som kroppen min forsøker å kvitte seg med...

Nå er ikke jeg en overhysterisk person av natur, så dette tar jeg litt med en klype salt. Torkil hadde aldri sagt det var OK å fullamme/amme under ketolysekuren om det virkelig ikke var det. Det er jo ikke akkurat som vi spiser gift, eller noe. Det er jo sunn kost!

Dessuten tar jenta mi puppen helt fint, legger på seg som hun skal, er blid og fornøyd, og viser ingen tegn til missnøye.. Og er hun fornøyd, så ser jeg ingen grunn til å snu nå. Dessuten er hun snart 5 mnd så er ikke så lenge jeg fullammer nå uansett.

Jeg får si som Imse sa; det frigjøres giftstoffer uansett om man går ned når man ammer og hvilken rolle spiller det om man går ned ved å spise sunt eller bare lite og usunt? Imse virker som en meget fornuftig dame

Men ellers tusen takk for infoen, og "advarselen"

ketolysebloggen.blogg.no er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 23:35   #13
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvorfor går jeg ikke ned i vekt?

Torkil sier vel at det er ok etter barnet er seks mnd og barnet spiser mye annen mat? Husk at kroppen tviholder på de siste fem i ammingen. De slipper etter at du er mye lenger ute i ammeforløpet. Ta deg tid, det er ikke godt for mammahjertet å slanke seg når man fullammer!

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 00:39   #14
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor går jeg ikke ned i vekt?

Opprinnelig lagt inn av manne, her.

...jeg hadde aldri klart å la et barn drikke noe som faktisk KAN være full av stoffer som kroppen min forsøker å kvitte seg med...

Så om du er av de som naturlig mister mange kilo under amming så hadde du slutta å amme?

De nye anbefalingene jeg har hørt er at det er OK å slanke seg om man vil under amming fordi man finner IKKE noe belegg for at det kan være farlig. Dessverre klarer jeg ikke å finne link, men i fjor var dette hett tema på noen andre forum (altså slanking, ikke ketose).

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 10:23   #15
manne
Seniormedlem
 
manne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 47
Innlegg: 564
manne er ny på veien

Sv: Hvorfor går jeg ikke ned i vekt?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Så om du er av de som naturlig mister mange kilo under amming så hadde du slutta å amme?

De nye anbefalingene jeg har hørt er at det er OK å slanke seg om man vil under amming fordi man finner IKKE noe belegg for at det kan være farlig. Dessverre klarer jeg ikke å finne link, men i fjor var dette hett tema på noen andre forum (altså slanking, ikke ketose).

Jeg fullammet alle mine i over 12 mnd'er... (Ja, de fikk ikke engang smake annet enn morsmelk før ettårsdagen sin ) ... og jeg forsvant mer eller mindre mens jeg ammet... MEN jeg spiste som en hest...

Jeg mener at det er forskjell på at kroppen går naturlig ned OG at den er i ketose.

__________________
Mannemannens fulltidskokk og guttemamma til B-des99, J-aug01 og M-nov02
manne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 10:32   #16
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor går jeg ikke ned i vekt?

Opprinnelig lagt inn av manne, her.

Jeg fullammet alle mine i over 12 mnd'er... (Ja, de fikk ikke engang smake annet enn morsmelk før ettårsdagen sin ) ... og jeg forsvant mer eller mindre mens jeg ammet... MEN jeg spiste som en hest...

Jeg mener at det er forskjell på at kroppen går naturlig ned OG at den er i ketose.

Kan man ikke selv få ta avgjørelsen uten å føle at man gjør noe grusomt for barnet sitt?

Noen går ned når de ammer og andre ikke. Jeg la på meg 15kg etter nr 2 ble født og hun fullammet jeg i drøye 10mndr og siden bare 6-10ganger i døgnet til hun var 17mndr.. Det siste halvåret jeg ammet åt jeg ketogent og fikk plustelig mere melk, så ble jeg gravid og spiste kun generell lavkarbo og melkmengden gikk ned på 2 dager( jeg er ekstremt følsom der, sluttet å fullpumpe på to dager og ikke ikke ut en dråpe etter 2 dager fra 600ml to dager før), jeg er av de som må jobbe stenhardt for å holde melkeproduksjoen oppe og gjør hva som helst for å få amme.


Nøyaktig hvorfor mener du ketose er farligere enn å gå ned pga man ammer og forbruker mere energi? Her må man ha en god grunn. Ja, jeg vet det er opplest og vedtatt at man ikke skal spise ketogent og amme, med eneste gode grunn at man ikke har forska på det.. Det blir i mitt hode som å si at fett er farlig, det legger man på seg av fordi kroppen lagrer overskuddsenergi til fett.

Beklager at jeg er kjerringa mot strømmen, men det er nå engang slik.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 10:37   #17
manne
Seniormedlem
 
manne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 47
Innlegg: 564
manne er ny på veien

Sv: Hvorfor går jeg ikke ned i vekt?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Nøyaktig hvorfor mener du ketose er farligere enn å gå ned pga man ammer og forbruker mere energi?

Jeg har vel svart på dette lenger opp i tråden også, men...

Da jeg ammet hadde jeg ikke slankeånde, men jeg gikk likevel ned i vekt. På ketose rapporterer folk om ketoseånde og hestesvette. Da virker det som om det skjer ettellerannet her...

Nå var det strengt tatt ikke dette tråden handlet om...jeg bare svarte at kroppen hennes kanskje ikke var helt klar for å slanke seg vha ketolysekuren mens hun fullammet.

__________________
Mannemannens fulltidskokk og guttemamma til B-des99, J-aug01 og M-nov02
manne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 10:43   #18
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor går jeg ikke ned i vekt?

Opprinnelig lagt inn av manne, her.

Jeg har vel svart på dette lenger opp i tråden også, men...

Da jeg ammet hadde jeg ikke slankeånde, men jeg gikk likevel ned i vekt. På ketose rapporterer folk om ketoseånde og hestesvette. Da virker det som om det skjer ettellerannet her...

Nå var det strengt tatt ikke dette tråden handlet om...jeg bare svarte at kroppen hennes kanskje ikke var helt klar for å slanke seg vha ketolysekuren mens hun fullammet.

Den ketoseånaden og ketosesvetten mm har jeg aldri opplevd, selv ikke på 5g karbo( som jeg prøvde en ukes tid)... Men at det skal bety at man frigjør mere giftstoff enn om man ikke psiser ketogent, det skjønner jeg ikke.

Nei, det var jo ikke det denne tråden handlet om, men jeg er nå engang engasjert i akkurat dette temaet.

Det er jo viktig at man spiser nok når man ammer, og jeg er ikke sikker på at HI her spiser nok. Sunne proteinkilder,masse grønt og nok fett er bra ammekosthold, om man vil slenge på korn eller ikke får være opp til hver enkelt, men nok mat må man ha.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 11:24   #19
sitv
Juniormedlem
 
sitv sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Arendal
Innlegg: 24
sitv er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor går jeg ikke ned i vekt?

Hei !! Hvordan i all verden skal man få i gang forbrenningen???Jeg har gått på LCHF i et par mnd uten å få til vektnedgang,jeg har heller gått opp i vekt ca 2kg. Nå er ikke tall min sterke side ,så å regne ut får jeg ikke til,men prøver å bruke oppskrifter til Skaldeman som er ferdig utregnet,men resultatet er null.Jeg har lavt stoffskifte,og sliter med dårlig søvn,så det kan jo være noe av grunnen.Jeg trives godt med kosten og har ingen søtsug,men har treg mage,som jeg har fått løst ved å ta 2ss olivenolje og 2ss knust linfrø.Ville gjerne ned ca 10 kg(har vært i ketose hele tiden) Ser at du svarer mange,og virker som du vet mye,så om du har noen råd så er jeg veldig takknemlig.Kan ikke spise såkalt vanlig mat,da jeg blir helt hol,og sulten kort tid etter maten.Nå er jeg mett og fornøyd.

sitv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/spis deg slank Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 12:11   #20
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor går jeg ikke ned i vekt?

Den slankeånden har jo ingenting med eventuelle miljøgifter å gjøre, bare for å ha presisert det. Det er overskuddsketoner som gir denne aceton-aktige ånden, og for jevnt de fleste gå det over etter noen uker når ting har stabilisert seg litt. Jeg er verken for eller i mot, for jeg vet ikke nok om det, men jeg merker at jeg nok heller mot å være enig med Imse.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 12:15   #21
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor går jeg ikke ned i vekt?

Hvor er det Torkil har sagt at det er greit med ketose når man fullammer?
Bare undrer, for de stedene jeg har sagt har han sagt det er greit når barnet får annen mat i tillegg.. Merkelig om han sier en ting, flere ganger også brått noe annet i et annet tilfelle..

Fullamming er vel et begrep som "misbrukes" litt. Får ungen mat på flaske 1-2 ganger om dagen, så er det jo ikke fullamming..

Jeg skjønner godt at de som mener at ketose er lyset, veien og livet og ja.. den eneste metoden som finnes for å leve et sunt liv, gjerne vil være i ketose når de ammer også Men for de som ikke er av denne oppfatningen så skjønner jeg ikke poenget.. Da er det i tilfelle for å slanke seg da? Og slanke seg er vel det man IKKE skal gjøre når man ammer..

(Jaaada, jeg vet at veldig mange fyker ned i vekt når de ammer)

__________________

Sist redigert av nellie : 23-08-10 kl 12:30.
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 15:45   #22
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor går jeg ikke ned i vekt?

Opprinnelig lagt inn av sitv, her.

Hei !! Hvordan i all verden skal man få i gang forbrenningen???Jeg har gått på LCHF i et par mnd uten å få til vektnedgang,jeg har heller gått opp i vekt ca 2kg. Nå er ikke tall min sterke side ,så å regne ut får jeg ikke til,men prøver å bruke oppskrifter til Skaldeman som er ferdig utregnet,men resultatet er null.Jeg har lavt stoffskifte,og sliter med dårlig søvn,så det kan jo være noe av grunnen.Jeg trives godt med kosten og har ingen søtsug,men har treg mage,som jeg har fått løst ved å ta 2ss olivenolje og 2ss knust linfrø.Ville gjerne ned ca 10 kg(har vært i ketose hele tiden) Ser at du svarer mange,og virker som du vet mye,så om du har noen råd så er jeg veldig takknemlig.Kan ikke spise såkalt vanlig mat,da jeg blir helt hol,og sulten kort tid etter maten.Nå er jeg mett og fornøyd.

Jeg gikk på generell lavkarbo i 6 mnd uten å gå ned... måtte tilslutt redusere kcal til 15-1600 pr dag- DA kom vektnedgangen!

Vi er alle forskjellige... når det gjelder stoffskiftet har det økt kraftig i løpet av de 6 mnd fra (fritt tyroksin) 13 til nesten 17....

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 17:35   #23
sitv
Juniormedlem
 
sitv sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Arendal
Innlegg: 24
sitv er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor går jeg ikke ned i vekt?

Hei ,og tusen takk for svar!! Ja det er jo mulig at jeg spiser for mye,og tror det må være middagen som i tilfelle blir for mye.Det er jo så mye god mat med denne kosten,så jeg skal se om det kan være det som bremser.Jeg har gått ned på Eurodiett før( ca 3 år siden),da gikk jeg ned 9 kg ..2kg første uken,og en halv kilo i uka resten,men da jeg kom til fase 3 så stoppet det opp. Er greit å følge Fedon,men jeg klarer ikke å holde vekten med den.Derfor ville jeg prøver LCHF da det hørtes riktig ut med mer fett i kosten.

sitv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/spis deg slank Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 20:05   #24
ketolysebloggen.blogg.no
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 25
ketolysebloggen.blogg.no er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor går jeg ikke ned i vekt?

Off... kjenner jeg blir litt sliten og lei av denne diskusjonen.

Jeg teller verken kalorier, fett eller proteiner. Jeg spiser ketogent, og jeg er i ketose. Jeg spiser SUNN mat, jeg spiser MYE mat, og jenta mi har det veldig fint, vokser som hun skal, og er blid som ei sol. Og tross alt er hun snart 5 måneder, og vi er bare ett steinkast ifra å begynne med grøt. Så, la meg være så snill å ta denne avgjørelsen selv uten at jeg trenger å føle meg som en dårlig mor eller ei som kun tenker på seg selv. Jeg føler det er slik enkelte av dere prøver å vinkle det, og det synes jeg ingenting om for å være helt ærlig.

Jeg spurte bare om ett par spørsmål, og det har absolutt ikke noe med dette her å gjøre i det hele tatt, og jeg har fått svar så da tenker jeg at vi legger saken død.

Men ellers tusen takk for råd, og takk for hjelp til dere som svarte på det jeg lurte på

ketolysebloggen.blogg.no er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 03:45   #25
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor går jeg ikke ned i vekt?

Det er jo interessant å legge diskusjonen død fordi man får noen svar man ikke ønsker..

Forøvrig er det vel pga at kroppen slipper endel østrogen som er lagret (sammen med miljøgifter) i fettet som gjør at det ikke anbefales å slanke seg så lenge man fullammer (ketogent eller lavkalori).

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor man ofte står stille i vekt eller går OPP i vekt på lavkarbo! Iset Lavkarbo generelt 28 20-10-11 19:43
Hvorfor går jeg ikke ned i vekt? Har faktisk gått opp! caroline72 Ketolysekuren 38 07-02-11 18:19
Hvorfor opp i vekt i dag? nybegynner85 Spørsmål og svar 3 04-05-10 17:50
Vet du hvorfor jeg går opp i vekt? Chantelle Lavkarbo generelt 18 17-06-09 21:16
Hvorfor går jeg ikke ned i vekt? Thalen Ketolysekuren 13 12-02-09 08:44


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no