Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 19-03-14, 12:30   #22526
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Men kan ikke ipadene fjernslettes?

Muligens, men tyveri er ikke hovedsikkerhetsbristen. Det er veldig lett å lese data inne på en ipad (eller andre apple-mobile devices) for hackere, og å f.eks kopiere ut ting. Ei på jobben fikk alt innhold på iphonen sin stjålet og kontoen tappet. hun hadde ikke satt opp jobbmail der heldigvis, men begge privatmailene pluss facebook ble overtatt av hackerene.
Og en kammerat opplevde at iphonen levde sitt eget liv, det viste seg det var hackerangrep på den. Firmaet hans har etter det forbudt mobiler og ipad i jobbsammenheng.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 19-03-14, 13:03   #22527
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Muligens, men tyveri er ikke hovedsikkerhetsbristen. Det er veldig lett å lese data inne på en ipad (eller andre apple-mobile devices) for hackere, og å f.eks kopiere ut ting. Ei på jobben fikk alt innhold på iphonen sin stjålet og kontoen tappet. hun hadde ikke satt opp jobbmail der heldigvis, men begge privatmailene pluss facebook ble overtatt av hackerene.
Og en kammerat opplevde at iphonen levde sitt eget liv, det viste seg det var hackerangrep på den. Firmaet hans har etter det forbudt mobiler og ipad i jobbsammenheng.

Og jeg kunne med min samsung s4 styre det stepoden så på sitt philipstv?? Liker ikke dette jeg...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 20-03-14, 13:50   #22528
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Noen som har vært med på eller enda bedre; arrangert mordmysterie-party? Jeg har lyst til å arrangere det på 30-årsdagen min. Er det mye jobb på kvelden? Hvor mye kan man nyte det hvis man er verten? Bør jeg spørre noen andre om å arrangere det for meg eller bør jeg være verten selv? Selskapet skal være på bygdetunet og ikke hjemme hos meg. Og jeg er tidlig ute så jeg har god tid til å planlegge. Har ikke bursdag før i juli. Jeg håper det kommer sånn 30-40 folk kanskje. Har sett pakker på nettet som er større enn det, så det burde gå bra. Jeg tenker å si i invitasjonen at de må si ifra om de vil ha en liten eller stor rolle. Noen vil jo bli skuffet hvis de får en liten rolle og andre vil jo bli skuffet hvis de får en stor rolle.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 20-03-14, 20:19   #22529
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvordan trykker man seg tilbake et hakk på iPad?

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 20-03-14, 20:56   #22530
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Hvordan trykker man seg tilbake et hakk på iPad?

I nettleseren eller i en app? I nettleseren er det piler øverst (installert gjerne en annen nettleser enn safari...), hvis ikke brukes den runde knappen.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 20-03-14, 21:15   #22531
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg mente i apper. Så det er altså ikke en knapp som tar deg tilbake steg for steg i appene, slik som det f.eks. er på Samsung? For når man trykker på den runde kommer man jo bare på forsiden.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 20-03-14, 21:28   #22532
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Det kommer an på appen, noen har knapper, andre ikke.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 20-03-14, 22:18   #22533
BAN
Juniormedlem
 
BAN sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2014
Innlegg: 23
BAN er ny på veien

Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Når det gjelder sikkerhet på Ipad, Android osv, så finnes det ikke.

Jeg har verktøy som kan hente ut all info på mobiler og padder som har WIFI eller Blåtann påslått og kommer innenfor rekkevidde. All sms og kontakter hente ut uten at eieren kan oppdage det, og det finnes ikke noen innstillinger som kan hindre at informasjonen hentes ut.

Selv om Android er Linux så er all sikkerheten som normalt finnes i Linux avslått. Dette er gjort for å hindre brukere i å få kontroll på mobilen sin og selv bestemme hva som skal være installert.

BAN er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell karbokutt :)
Gammel 21-03-14, 00:22   #22534
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Jeg mente i apper. Så det er altså ikke en knapp som tar deg tilbake steg for steg i appene, slik som det f.eks. er på Samsung? For når man trykker på den runde kommer man jo bare på forsiden.

Nei, apple har ikke en egen, dedikert tilbakeknapp slik som samsung, sony og andre androidenheter. Tyngste grunnen til at jeg ikke vil ha iphone igjen. :-)

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 21-03-14, 18:45   #22535
elien
Seniormedlem
 
elien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 532
elien er en juvelelien er en juvelelien er en juvel

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Lurer på hvor langt tid som er normalt for katter å bli "venner"
er så heldige å ha fått oss 2 katter.

Den vi hadde fra før er rett over året, kastrert gutt.
Litla nya jente, 16 uker.

Lillegutt kom inn i går etter å ha vært borte i litt over en uke,
når han kom inn så lå jeg å litlå i sengå i kvilte
De freste en del, men Zerto når han kom inn hadde nok stort behov for kos.
For det gikk ca en time så lå hu i fotenden
og han kom opp å la seg på bryste mitt

Holdt stort sett avstand resten av dagen.
I dag har de nesten ikke frest, og tilogmed snust litt snute mot snute
Ser jo at de kommer til å bli gode venner, å lurer bare på hva som er normal tid.
Vi lar de ta alt i sitt eget tempo, men de er litt utskjemte
å ligger med oss i sengen om natta.
Rekner med begge blir liggende der

Å det er utrolig så leken han har blitt nå etter hu har komt.
Det er helt løye å se på de, de leker ikke med hverandre
men ungene leker med de.

__________________
Elin
elien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilbake på generell lavkabo
Gammel 21-03-14, 19:49   #22536
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Alle katter forskjellige; noen blir aldri venner, noen blir venner med en gang og så er det alle mulige varianter mellom.
Vå kastrerte hannkatt var nesten ett og et halvt år da vi hentet hjem ei lita frøken på 16 uker. To uker senere var det som om begge alltid hadde vært der.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 21-03-14, 20:00   #22537
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvordan får man forandret tålegrensen på barn? Har 2 barn. Den ene tåler mye, den andre sutrer for alt! Hun tøffeste er minst! Vil ikke at hun som sutrer skal være så pyse, for det tror jeg er dumt for henne i framtiden!! Hvordan forandre med kjærliget? Eller skal de bare få være seg selv? Selv om det kan ødelegge for de i fremtiden med hvordan de oppfattes av andre barn? Hun som sutrer er 8 år, hun andre er 6.

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 21-03-14, 20:29   #22538
elien
Seniormedlem
 
elien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 532
elien er en juvelelien er en juvelelien er en juvel

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Alle katter forskjellige; noen blir aldri venner, noen blir venner med en gang og så er det alle mulige varianter mellom.
Vå kastrerte hannkatt var nesten ett og et halvt år da vi hentet hjem ei lita frøken på 16 uker. To uker senere var det som om begge alltid hadde vært der.


Tror nok disse også kommer til å bli gode venner.

Men et teit spørmål kanskje, men blir katter sånn gode venner at de leker sammen,
som hunder kan gjøre?

__________________
Elin
elien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilbake på generell lavkabo
Gammel 21-03-14, 21:47   #22539
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lemen, her.

Nei, apple har ikke en egen, dedikert tilbakeknapp slik som samsung, sony og andre androidenheter. Tyngste grunnen til at jeg ikke vil ha iphone igjen. :-)

Så teit! (At det ikke er tilbakeknapp altså, ikke at du ikke vil ha iphone )

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 21-03-14, 21:49   #22540
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Hvordan får man forandret tålegrensen på barn? Har 2 barn. Den ene tåler mye, den andre sutrer for alt! Hun tøffeste er minst! Vil ikke at hun som sutrer skal være så pyse, for det tror jeg er dumt for henne i framtiden!! Hvordan forandre med kjærliget? Eller skal de bare få være seg selv? Selv om det kan ødelegge for de i fremtiden med hvordan de oppfattes av andre barn? Hun som sutrer er 8 år, hun andre er 6.

Ikke gi henne fordeler eller mye oppmerksomhet når hun sutrer, ikke la henne sutre seg til noe. Si vennlig og bestemt at hun skal snakke ordentlig når hun snakker til dere dersom hun sutre-snakker. Hun er nok ikke en så tøff type som lillesøstra, men det betyr ikke at hun skal få lov til å sutre seg til ting av den grunn. Det er lov å være engstelig.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 21-03-14, 23:03   #22541
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Ikke gi henne fordeler eller mye oppmerksomhet når hun sutrer, ikke la henne sutre seg til noe. Si vennlig og bestemt at hun skal snakke ordentlig når hun snakker til dere dersom hun sutre-snakker. Hun er nok ikke en så tøff type som lillesøstra, men det betyr ikke at hun skal få lov til å sutre seg til ting av den grunn. Det er lov å være engstelig.

Takk for tilbakemelding! Sytingen gjelder om hun er syk eller slår seg...

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 22-03-14, 00:39   #22542
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Har inntrykk av at 8-10 års alderen er litt sånn for jenter? Sambo har ei veldig mye yngre halvsøster og hun var veldig sånn! (Nå er hun 16 og tøff som bare det)

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 22-03-14, 00:47   #22543
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Så teit! (At det ikke er tilbakeknapp altså, ikke at du ikke vil ha iphone )

Det kommer nok an på hva man har vendt seg til først. Jeg syns tilbakeknappen på sambos android-brett er helt ubrukelig og umulig å finne, siden jeg er vant til at det ligger mye mer synlig i diverse apper, eller bare er en stor rund knapp.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 22-03-14, 10:21   #22544
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Takk for tilbakemelding! Sytingen gjelder om hun er syk eller slår seg...

Ikke til daglig som en vanlig oppførsel altså? Å syte _litt_ når man er syk må da være lov.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 22-03-14, 14:09   #22545
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Har inntrykk av at 8-10 års alderen er litt sånn for jenter? Sambo har ei veldig mye yngre halvsøster og hun var veldig sånn! (Nå er hun 16 og tøff som bare det)

"Godt å høre"

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Ikke til daglig som en vanlig oppførsel altså? Å syte _litt_ når man er syk må da være lov.

Hun syter veldig! Selvfølgelig er det lov til å klage litt når man er syk, hehe... Men hun lager klagelyder og syter veldig! Og om hun får et lite sår, så er det krise! Hun er livredd for smerte! Hyler om jeg sier at vi må ta en tur til lege, er så redd for å ta sprøyte. Ikke tatt mye sprøyter, bare vanlig. Hun er redd for å få sykdommer. Hun hadde litt vondt i munnen, og hylte at kanskje det var et hull... og hun ville ikke borre... Jeg skjønner ikke hvorfor hun er sååå redd for smerte. Jeg og faren er ikke sånn, og ikke lille søsteren som sagt.

Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 22-03-14, 14:23   #22546
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Hun syter veldig! Selvfølgelig er det lov til å klage litt når man er syk, hehe... Men hun lager klagelyder og syter veldig! Og om hun får et lite sår, så er det krise! Hun er livredd for smerte! Hyler om jeg sier at vi må ta en tur til lege, er så redd for å ta sprøyte. Ikke tatt mye sprøyter, bare vanlig. Hun er redd for å få sykdommer. Hun hadde litt vondt i munnen, og hylte at kanskje det var et hull... og hun ville ikke borre... Jeg skjønner ikke hvorfor hun er sååå redd for smerte. Jeg og faren er ikke sånn, og ikke lille søsteren som sagt.

Hvis det er syting fordi hun har vondt og heller ikke vil ta smertestillende - som min snuppe har hatt store tendenser til - så får min bare beskjed om at greit nok at hun ikke vil ta smertestillende, men da får hun sannelig la være å syte også.

Vi har også hatt tilnærmet sammenbrudd på legekontoret (med 3 studenter tilstede...) da legen sa hun måtte ta crp, altså stikk i fingeren... *hehe* Heldigvis er legen vår fantastisk så han gikk ned på kne foran jentungen, la armene rundt henne og trøstet, hun var da 11 år gammel. Jeg må bare innrømme at mor ikke var fullt så forståelsesfull. Ungen selv flirte etterpå da stikket var unnagjort og det gikk opp for henne at hun hadde overdramatisert en smule.

Det samme med blodprøve, der legesekretæren var en engel og mor var utålmodig, "Men så stikk og bli ferdig med det!" Nå har hun gjort det og vet hvordan det er så jeg regner med det vil gå lettere neste gang.

Nå høres jeg jo ut som en monster av en mor, men det er jeg ikke altså. Ungene får massevis av omsorg, varme og kjærlighet, men jeg gidder ikke at de syter og klager for småting og jeg får hetta når jeg observerer foreldre som diller og daller for den minste ting (jeg sier ikke at du gjør det altså!!!).

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 22-03-14, 14:43   #22547
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Hun syter veldig! Selvfølgelig er det lov til å klage litt når man er syk, hehe... Men hun lager klagelyder og syter veldig! Og om hun får et lite sår, så er det krise! Hun er livredd for smerte! Hyler om jeg sier at vi må ta en tur til lege, er så redd for å ta sprøyte. Ikke tatt mye sprøyter, bare vanlig. Hun er redd for å få sykdommer. Hun hadde litt vondt i munnen, og hylte at kanskje det var et hull... og hun ville ikke borre... Jeg skjønner ikke hvorfor hun er sååå redd for smerte. Jeg og faren er ikke sånn, og ikke lille søsteren som sagt.

Har du forsøkt å spørre hvorfor hun er redd for sykdommer feks (ikke midt i kampens hete, men kanskje snakke gjennom det etterpå)?
Hvordan er hun ang å presse seg f.eks i gymtimene? Gir hun opp når noe er slitsomt eller er det bare i forbindelse med sykdom/sår o.l?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 22-03-14, 17:43   #22548
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av elien, her.

Tror nok disse også kommer til å bli gode venner.

Men et teit spørmål kanskje, men blir katter sånn gode venner at de leker sammen,
som hunder kan gjøre?

Tja kommer litt ann på, men jeg vil vel ikke akkurat si at katter leker sammen slik hunder kan. Jeg har to snupper som er fra samme kull og vokst opp i sammen. De kan leke og herje, men som oftest hver for seg. Noen ganger herjer de sammen opp og ned i trappa, lekeslåss og ligger på lur på hverandre, men det ender rett som det er i skikkelig slåssing. Skikkelig søskenkjærlighet med andre ord

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 22-03-14, 18:30   #22549
elien
Seniormedlem
 
elien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 532
elien er en juvelelien er en juvelelien er en juvel

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Tja kommer litt ann på, men jeg vil vel ikke akkurat si at katter leker sammen slik hunder kan. Jeg har to snupper som er fra samme kull og vokst opp i sammen. De kan leke og herje, men som oftest hver for seg. Noen ganger herjer de sammen opp og ned i trappa, lekeslåss og ligger på lur på hverandre, men det ender rett som det er i skikkelig slåssing. Skikkelig søskenkjærlighet med andre ord

Det er bare dag 3 ennå, men ser tydelige tegn på at det går fremover
blir spennende å ser etterhvert hvordan de blir

__________________
Elin
elien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilbake på generell lavkabo
Gammel 22-03-14, 18:42   #22550
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

"Godt å høre"



Hun syter veldig! Selvfølgelig er det lov til å klage litt når man er syk, hehe... Men hun lager klagelyder og syter veldig! Og om hun får et lite sår, så er det krise! Hun er livredd for smerte! Hyler om jeg sier at vi må ta en tur til lege, er så redd for å ta sprøyte. Ikke tatt mye sprøyter, bare vanlig. Hun er redd for å få sykdommer. Hun hadde litt vondt i munnen, og hylte at kanskje det var et hull... og hun ville ikke borre... Jeg skjønner ikke hvorfor hun er sååå redd for smerte. Jeg og faren er ikke sånn, og ikke lille søsteren som sagt.

Noen er bare helt enkelt slik.
4 voksne barn her; som barn var tre av dem tøffere enn toget og ga stort sett aldri uttrykk for redsel eller smerte, mens en var stikk imot. Barn er som voksne, bare i miniatyrformat, og de vil derfor være like forskjellige som oss voksne. Selv om man er helsøsken og vokst opp i akkurat samme rammer, så blir man forskjellige.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 2 (0 medlemmer 2 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no