Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

BMI-vekt nådd, men ikke målvekt - fortsette/over til lavkalori?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-03-14, 10:04   #1
jente86
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 17
jente86 er på en erverdig vei

BMI-vekt nådd, men ikke målvekt - fortsette/over til lavkalori?

Hei!
Jeg har på 1 år gått ned 13-16 kg med lavkarbo/perioder med ketose.
Jeg er 169 og begynte på 76 kg. Jeg har hatt flere perioder med vanlig kosthold (brød, vanlig mat, godteri, kaker..) i ferier og høytider. Vekten har da selvsagt stagnert for noen dager, for så å bevege seg nedover igjen etter noen dager. På grunn av at jeg har unnet meg selv slike dager/kortere perioder har det vært veldig greit å slanke meg med denne dietten og jeg har aldri hatt problemer med å bane meg inn på rett spor igjen. (Snakk om 6-7 dager/perioder).

Problemet mitt nå, er at jeg har riktig bmi, ca 22. Veier nå 63, men ønsker meg ned til 58kg. Før juleferien veide jeg 59 (gikk på ketolyse). Etter jul har jeg slitt med motivasjonen og har ikke vært veldig streng, holdt meg til lavkarbo/under 50KH/dag. Jeg har heller ikke trent mer enn 3 dager i uka. Før jul trente jeg 5-6.
Jeg står nogenlunde stille rundt 62,5-63,5 kg. Jeg lurer på om det er mulig å gå ned de siste kiloene med ketolyse til tross for at jeg er normalvektig. Jeg veide jo mindre før jul, så sånn sett burde det vel være mulig..? Men jeg står jo stille, uansett hvor streng jeg er nå..?
Eller er det på tide å gå over til "normal" slanke kost, magert, lite, ofte, under 14-5000 kcal/dag for å gå ned de siste kiloene?

Man leser jo om ketolyse som vektregulerende, og jeg blir jo redd for å legge på meg av å fortsette på ketolyse, i stedet for å gå ned..

Evig takknemlig for alle tilbakemeldinger.
Hilsen en tankefull, forvirret -gir-snart-opp jente

jente86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-03-14, 10:27   #2
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: BMI vekt nådd, men ikke målvekt-fortsette/over til lavkalori?

Om jeg leser rett så er du jo 169 cm høy. Jeg vet ikke hvor gammel du er eller hvordan kroppen din er bygget, men i utgagnspunktet så høres jo under 60 kg for en som er så pass høy litt vell for mye å forlange av kroppen din. Det går, som du sier, men er det bra for deg? Lett og mager matt er aldri bra for kroppen din uansett vekta er nå min mening. Når kroppen din ikke har noe overflødig fett å slanke bort hva slanker den da? Da slanker du kanskje bort indreorganene dine og nødvendig fettvev, musklene ++. Er det sunt for deg? Så lenge du fortsetter å spise sunn lavkarbo, ikke overspise, så tviler jeg sterkt på at du skulle plutselig begynne å legge på deg med mindre du er underernært. Jeg ville nok ikke stresset med de siste kg og heller konsentrert meg om å stramme inn kroppen og sett på målband og klesstørrelsen

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 30-03-14, 11:37   #3
BAN
Juniormedlem
 
BAN sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2014
Innlegg: 23
BAN er ny på veien

Re: BMI vekt nådd, men ikke målvekt-fortsette/over til lavkalori?

Høres litt ut som om du er nær idealvekten, og prøver å pine deg under den. Prøver du å pine kroppen kan du oppleve energiunderskudd og det virker inn på motivasjonen.

Du bør vurdere om vektmålet ditt har noen hensikt. Kvinner som har kropp som en hesjestaur er ikke mer attraktiv en de med normal kropp.

Ville heller ha brukt energi på å holde normalvekten en å stresse med enda mer vektnedgang.

BAN er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell karbokutt :) Svar med sitat
Gammel 30-03-14, 12:37   #4
jente86
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 17
jente86 er på en erverdig vei

Sv: BMI vekt nådd, men ikke målvekt-fortsette/over til lavkalori?

Takk for tilbakemeldinger. Jeg er 28 år, og har fortsatt nok fett å ta av, spesielt rompe og lår. Har som nevnt en bmi på 22-22,5, så er absolutt ikke for mager. Trener en del styrke, og ser noe antydning til muskler under det fettet jeg har. Men minker ingenting i cm eller størrelse lenger heller, til tross for treningen

jente86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-03-14, 13:21   #5
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: BMI-vekt nådd, men ikke målvekt - fortsette/over til lavkalori?

Om du vil over på lavkalori må være opp til deg, men husk at en kostholdsendring må være varig for å gi varige resultater. Går du tilbake til lavkarbo etter å ha pint vekta lenger ned, er det godt mulig den kommer til å regulere seg opp igjen. Jeg tror du heller bør satse på trening, styrke som du alt sier du gjør, og heller få opp muskelmassen. Større muskelmasse gir bedre insulinfølsomhet og høyere basalforbrenning. Har du mulighet til å konsultere en PT eller noen som har god peiling, som kan sy sammen et skikkelig godt opplegg for deg, er det helt supert.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 31-03-14, 19:40   #6
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: BMI-vekt nådd, men ikke målvekt - fortsette/over til lavkalori?

Hadde du tenkt til å sulte deg resten av livet du ønsker å ligge på 58 da eller? Sulten eller normal BMI? Jeg skulle likt å stille det spørsmålet til alle. Lavkalori, hva er det for deg? Omlegging til annen mat? håper ikke det. Lavkarbo metter best og du kan spise mer lavkarbo(-kalorier) enn vanlig kosthold (-kalorier) for å holde samme vekt.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-03-14, 22:41   #7
jente86
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 17
jente86 er på en erverdig vei

Sv: BMI-vekt nådd, men ikke målvekt - fortsette/over til lavkalori?

Helt enig i at lavkarbo kost metter mer, og det at man kan spise mer og slipper tellingen av kalorier. Jeg trives jo på ketolyse/lavkarbo kosthold, det er bare så frustrerende da jeg vet jeg har gått ned mer på dette kostholdet for noen måneder siden - lagt på meg 4 kilo igjen og klarer ikke å bli kvitt de igjen..

jente86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-04-14, 11:56   #8
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.195
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: BMI-vekt nådd, men ikke målvekt - fortsette/over til lavkalori?

Dette er naturlige svingninger. Gi det litt tid, så ordner det seg nok. At vekten varierer litt er helt naturlig, så når du har vært der før på lavkarbo så kommer du nok dit igjen også engang. Spis rett og tren godt, så tar kroppen seg av resten;-)

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 01-04-14, 13:31   #9
Ethereal
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2013
Alder: 40
Innlegg: 306
Ethereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt av

Sv: Re: BMI vekt nådd, men ikke målvekt-fortsette/over til lavkalori?

Opprinnelig lagt inn av BAN, her.

Du bør vurdere om vektmålet ditt har noen hensikt. Kvinner som har kropp som en hesjestaur er ikke mer attraktiv en de med normal kropp.

Altså, må bare kommentere denne- er det gitt at å være attraktiv for menn er eneste grunn til å sikte mot en spesifikk vekt?

Sånn, vi vet godt at vi kan finnes attraktive i en hel masse fasonger. Vi er ikke dumme.

Ethereal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Liberalt, men disiplinert lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 01-04-14, 15:36   #10
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Re: BMI vekt nådd, men ikke målvekt-fortsette/over til lavkalori?

Opprinnelig lagt inn av Prettypony, her.

Altså, må bare kommentere denne- er det gitt at å være attraktiv for menn er eneste grunn til å sikte mot en spesifikk vekt?

Sånn, vi vet godt at vi kan finnes attraktive i en hel masse fasonger. Vi er ikke dumme.

Liker

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-04-14, 16:50   #11
BAN
Juniormedlem
 
BAN sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2014
Innlegg: 23
BAN er ny på veien

Re: Sv: Re: BMI vekt nådd, men ikke målvekt-fortsette/over til lavkalori?

Opprinnelig lagt inn av Prettypony, her.

Altså, må bare kommentere denne- er det gitt at å være attraktiv for menn er eneste grunn til å sikte mot en spesifikk vekt?

Sånn, vi vet godt at vi kan finnes attraktive i en hel masse fasonger. Vi er ikke dumme.

Har lenge lurt på hvorfor kvinner har helt andre skjønhetsidealer en det menn liker. En av grunnene kan være at det er homser og gamle kjerringer som styrer motebransjen.

Kvinner klager hele tide på kroppsfiksering og kroppsideal som er usunn, men hvorfor pokker driver de med det da.

Hvis dere sikter mot en spesiell vekt uten at det er for å være attraktiv så vil jeg gjerne vite hvorfor.

Å slanke bort overvekt for å få et bedre liv forstår jeg. Å pine seg ned 2-3 kg hvis man har idealvekt forstår jeg ikke.

BAN er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell karbokutt :) Svar med sitat
Gammel 01-04-14, 16:57   #12
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Re: Sv: Re: BMI vekt nådd, men ikke målvekt-fortsette/over til lavkalori?

Opprinnelig lagt inn av BAN, her.

Har lenge lurt på hvorfor kvinner har helt andre skjønhetsidealer en det menn liker. En av grunnene kan være at det er homser og gamle kjerringer som styrer motebransjen.

Kvinner klager hele tide på kroppsfiksering og kroppsideal som er usunn, men hvorfor pokker driver de med det da.

Hvis dere sikter mot en spesiell vekt uten at det er for å være attraktiv så vil jeg gjerne vite hvorfor.

Å slanke bort overvekt for å få et bedre liv forstår jeg. Å pine seg ned 2-3 kg hvis man har idealvekt forstår jeg ikke.

Jeg er enig i premisset ditt, men ikke argumentasjonen. Indirekte sier du at de som er veldig tynne/smale/ikke formfulle av natur, ev. har et undervektsproblem, ser ut som hesjestaurer og ergo er uattraktive. Det kan være greit å ordlegge seg på en litt heldigere måte. Det er vel hva folk prøver å si deg her, uavhengig av hva TS spør om.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 01-04-14, 17:24   #13
Ethereal
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2013
Alder: 40
Innlegg: 306
Ethereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt av

Sv: Re: Sv: Re: BMI vekt nådd, men ikke målvekt-fortsette/over til lavkalori?

Opprinnelig lagt inn av BAN, her.

Har lenge lurt på hvorfor kvinner har helt andre skjønhetsidealer en det menn liker. En av grunnene kan være at det er homser og gamle kjerringer som styrer motebransjen.

Kvinner klager hele tide på kroppsfiksering og kroppsideal som er usunn, men hvorfor pokker driver de med det da.

Hvis dere sikter mot en spesiell vekt uten at det er for å være attraktiv så vil jeg gjerne vite hvorfor.

Å slanke bort overvekt for å få et bedre liv forstår jeg. Å pine seg ned 2-3 kg hvis man har idealvekt forstår jeg ikke.

Ehh. Igjen, du har misforstått premissene- og "kvinner", er vi en homogen gruppe? Som klager? Hele tiden?

Og "homser og gamle kjerringer som styrer motebransjen", jada, sånn 30 motedesignere styrer verdens kroppsideal? Det er derfor det er så delt mellom "thigh gap" og fitnessideal og, ehh, ja, skjønnhetsidealet er ganske bredspektret, egentlig. Men, det er ikke sikkert at alle vil "pine" seg ned for å bli fotballfrue, eller?

Idealkroppen, og forestillingen av den, har eksistert lenge før Vouge og Chanel.

Og ja, vi trenger vel ikke forklare oss på hvorfor vi vil toppe formen for deg? Sånn, ja, det finnes andre grunner enn å dra menn- for, menn er ikke så selektive generelt. Men hvis du virkelig ikke kan forestille deg det, og må vite sånn spesifikt hvorfor, da gir jeg opp. Kan du ikke heller bare godta at om du ikke forstår hvorfor en bmi innen normalvekt ikke er helt greit for oss alle? Uten å dra inn "kvinne"-arguementet, for det er søren meg bra mange menn som deffer før sommeren.

(og unnskyld til TS for digresjon fra tråden, jeg sier nok for meg nå )

Ethereal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Liberalt, men disiplinert lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 01-04-14, 17:34   #14
BAN
Juniormedlem
 
BAN sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2014
Innlegg: 23
BAN er ny på veien

Re: BMI-vekt nådd, men ikke målvekt - fortsette/over til lavkalori?

Javel, skal holde kjeft jeg hvis dere ikke vil ha et maskulint synspunkt. Har lært nok om lavkarbo til at jeg ikke trenger dette forumet mer.

BAN er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell karbokutt :) Svar med sitat
Gammel 01-04-14, 17:41   #15
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: BMI-vekt nådd, men ikke målvekt - fortsette/over til lavkalori?

Du er bare én person, og representerer ikke hele manneverdenen, heldigvis.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 01-04-14, 17:43   #16
Ethereal
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2013
Alder: 40
Innlegg: 306
Ethereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt av

Sv: Re: BMI-vekt nådd, men ikke målvekt - fortsette/over til lavkalori?

Opprinnelig lagt inn av BAN, her.

Javel, skal holde kjeft jeg hvis dere ikke vil ha et maskulint synspunkt. Har lært nok om lavkarbo til at jeg ikke trenger dette forumet mer.

Helt greit. For, vi trenger faktisk ikke et maskulint synspunkt på kvinnekroppen, verken fra hetero menn her eller homofile motedesignere, som vi prøver å si. Hvis vi vil ha et "maskulint synspunkt", så har vi ofte menn i livet vårt vi har dratt allerede som kan gi oss det hvis vi spør. Men sånne fordømmende og fordummende påstander, nei takk!

Ethereal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Liberalt, men disiplinert lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 01-04-14, 17:52   #17
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Re: BMI-vekt nådd, men ikke målvekt - fortsette/over til lavkalori?

Opprinnelig lagt inn av Prettypony, her.

Helt greit. For, vi trenger faktisk ikke et maskulint synspunkt på kvinnekroppen, verken fra hetero menn her eller homofile motedesignere, som vi prøver å si. Hvis vi vil ha et "maskulint synspunkt", så har vi ofte menn i livet vårt vi har dratt allerede som kan gi oss det hvis vi spør. Men sånne fordømmende og fordummende påstander, nei takk!

Signerer

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-04-14, 19:42   #18
sonim
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 370
sonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snill

Sv: Re: BMI vekt nådd, men ikke målvekt-fortsette/over til lavkalori?

Opprinnelig lagt inn av Prettypony, her.

Altså, må bare kommentere denne- er det gitt at å være attraktiv for menn er eneste grunn til å sikte mot en spesifikk vekt?

Sånn, vi vet godt at vi kan finnes attraktive i en hel masse fasonger. Vi er ikke dumme.

Kvinner med hesjastaur er ikke attraktive for noen, kanskje bedre med lyspæra da ;-) Men uansett er ikke det temaet her i tråden da. Alle finner noen å like hesjastasur eller ei.


Sist redigert av sonim : 01-04-14 kl 20:03.
sonim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-04-14, 21:07   #19
jente86
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 17
jente86 er på en erverdig vei

Sv: BMI-vekt nådd, men ikke målvekt - fortsette/over til lavkalori?

Så, så!
Menn og kvinner liker forskjellige kropper. Jeg skal ned de 4 kiloene jeg har lagt på meg igjen bare for meg selv. Det er MIN trivselsvekt, og jeg er absolutt ikke radmager på 58 kilo.
Takk for oppmuntrende kommentar Index

jente86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-04-14, 22:15   #20
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: BMI-vekt nådd, men ikke målvekt - fortsette/over til lavkalori?

Opprinnelig lagt inn av jente86, her.

Så, så!
Menn og kvinner liker forskjellige kropper. Jeg skal ned de 4 kiloene jeg har lagt på meg igjen bare for meg selv. Det er MIN trivselsvekt, og jeg er absolutt ikke radmager på 58 kilo.
Takk for oppmuntrende kommentar Index

Nemlig. Jeg er så lita at jeg er blubbete på 58 kg til og med... Og det er helt sant - da har jeg en bmi på 25,1 og regnes som overvektig, akkurat det vil jeg egentlig ikke si, men litt blubbete ja.

Og jeg trener for å holde kroppen frisk og sterk og synes det er sexy å se sporty ut. Lille Gubben liker meg uansett om jeg veier 52 eller 60 kg, men jeg trives selv bedre på 53-54 enn på 58.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 01-04-14, 22:26   #21
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: BMI-vekt nådd, men ikke målvekt - fortsette/over til lavkalori?

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Nemlig. Jeg er så lita at jeg er blubbete på 58 kg til og med... Og det er helt sant - da har jeg en bmi på 25,1 og regnes som overvektig, akkurat det vil jeg egentlig ikke si, men litt blubbete ja.

Og jeg trener for å holde kroppen frisk og sterk og synes det er sexy å se sporty ut. Lille Gubben liker meg uansett om jeg veier 52 eller 60 kg, men jeg trives selv bedre på 53-54 enn på 58.

Jeg trives også med mine 55kg, ser absolutt ikke mager ut (snarere muskuløs) og mannen min er stolt av meg

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-04-14, 09:37   #22
sonim
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 370
sonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snill

Sv: BMI-vekt nådd, men ikke målvekt - fortsette/over til lavkalori?

Det er mange gode bildeeksempler på at normalvektige kvinner og menn med fettprosent innenfor anbefalte verdier ikke har vondt av å gå opp 5-10 kg i vekt så lenge fettprosenten bevares. Ja sågar vil vel enkelte hevde at særlig kvinner da får mer kvinnelige former, rumpe og lår, skuldre. Men skal det skje må man fri seg fra BMI målene som nok kan gjøre enhver litt rar i topplokket. Viltige er bel å være fornøyd med slik gud har skapt den enkelte, men noen er kanskje mer fornøyd enn andre. Flerparten av de som er her inne er nok ikke spesielt fornøud med egen kropp, utseende eller livsstil skal man lese trådene om vekt, vekt og atter vekt kombinert med alle mulige oppstarter og måltråder. Det som er sikkert er at ønsker du finne din vei så er det vel få steder med bredere samling av oppskrifter og gode retter du kan få tips til enn her. Det i seg selv er jo verdt å surfe rundt.

sonim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-04-14, 09:38   #23
sonim
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 370
sonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snill

Sv: BMI-vekt nådd, men ikke målvekt - fortsette/over til lavkalori?

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Jeg trives også med mine 55kg, ser absolutt ikke mager ut (snarere muskuløs) og mannen min er stolt av meg

Tviler ikke 😄

sonim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Går ikke ned i vekt - trenger motivasjon til å fortsette kremfløte Atkins kosthold 8 07-04-12 15:51
Heistad Lavkalori er ikke i produksjon lenger Decca1226 Lavkarbo generelt 8 31-05-10 18:50
Hvorfor kan jeg ikke fortsette ...? veitja Ketolysekuren 14 30-08-09 09:55
Hva når man har nådd vekten man ønsker? Har dere planer om å fortsette med lavkarbo bella donna Lavkarbo generelt 3 10-06-09 21:40
Når målvekt er nådd - hva gjør dere? emma1 Spørsmål og svar 6 28-05-08 14:44


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no