Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hva menes med....

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-04-05, 13:18   #1
uhan
Juniormedlem
 
uhan sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Hordaland
Alder: 65
Innlegg: 29
uhan er ny på veien
Question

Hva menes med....

Heisann alle sammen Sitter her og leser til øyet blir stort og vått men kan noen fortelle meg hvilket tacokrydder som kan brukes ved lavkarbo (ketolysekuren) og hvor det finnes??? og hvor mange kh inneholder det? I samme slengen - hva er lavkarbotortillas??? + karboinnhold??
Får litt bakoversveis når jeg leser oppskrifter fra dere som undertegner med ketolysekuren men forstår at jeg kanskje er en smule overforsiktig Kanskje det er derfor det går så sakte nedover med vekten også
PS... er fryktelig svak for Nilles oppskrifter men trenger hjelp til å regne ut karboinnholdet.
Klem fra

__________________





uhan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-04-05, 13:58   #2
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

tacokrydderet er på glass og står sammen med annet krydder.
resten kan jeg dessverre ikke svare på...

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-04-05, 15:19   #3
Daizy
Seniormedlem
 
Daizy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 46
Innlegg: 3.162
Daizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt av

Tacokrydderet er av merket "Hindu"

__________________

17/11 = 30 kg lost = Jeg er i mål!!!
~3-5 kg "ønskekilo" igjen~
Daizy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo à la Atkins Svar med sitat
Gammel 27-04-05, 15:30   #4
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 59
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Og jeg kjøper det på Spar eller Meny.

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 27-04-05, 18:33   #5
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av uhan

I samme slengen - hva er lavkarbotortillas??? + karboinnhold??

lavkarbo tortillas er ikke å få i Norge enda dessverre. Jeg har importert mine fra USA. Bror og familie har med når de kommer til gamlelandet på besøk..... Var heldig å klarte å bestille via Atkins en gang tidligere. Fikk en kjempepakke og har fryseren full. Nå er det dessverre slutt på at de sender "ferskvarer" ut av USA...... Sorry !!


Opprinnelig lagt inn av uhan

PS... er fryktelig svak for Nilles oppskrifter men trenger hjelp til å regne ut karboinnholdet.

Takk !! Bare gi meg beskjed hvilke oppskrifter du trenger karboinnhold på, så skal jeg regne det ut for deg !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 28-04-05, 15:56   #6
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk
Talking

[quote=Nille]lavkarbo tortillas er ikke å få i Norge enda dessverre. Jeg har importert mine fra USA. Bror og familie har med når de kommer til gamlelandet på besøk..... Var heldig å klarte å bestille via Atkins en gang tidligere. Fikk en kjempepakke og har fryseren full. Nå er det dessverre slutt på at de sender "ferskvarer" ut av USA......

Hei Nille
Hmmmmmm, kunne man be om innholdsfortegnelsen på de tottillas+ kanskje man kunne få til noe her til lands.?

Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 28-04-05, 20:42   #7
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Her er hjemmesiden til dem jeg bruker:

http://www.latortillafactory.com/

Innhold: Whole Wheat Flour, Water, Oat Fiber, Soy Bean Flour. May contain one or more of the following: Coldpressed Olive of safflower and/or canola oil. Contains less than 2% of the following: Baking powder (sodium acid pyrophospate, sodium bicarbonate, corn starch, monicalcium phosphate) Salt, yeast, Xanthan Gum, Guar Gum, Citric Acid, Sorbic Acid, Calcium Propionate(to maintain freshness).

Næringsinnhold (pr tortilla):
Kalorier: 50
Total fett: 2 gr
Sodium: 180 mg
Total karber: 11 gr
Fiber: 8 gr
Protein: 5 gr

Det er 3 netto karber pr tortilla (på amerikanske innholdsfortegnelser er ikke fiber trukket fra).

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 28-04-05, 20:50   #8
Amica
Seniormedlem
 
Amica sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 2.499
Amica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt likt

Det er jo overhodet ikke ille..Hadde vært godt med tortillas til taco

Mitt TacoKrydder som er BlackBoy inneholder heller ikke sukker (det var vel det som gjorde Hindu så bra?). Er det noe annet med Black Boy som ikke gjør at det egner seg?

__________________
Vi slanker oss sammen! Hårek og Amicas journal
Styrer litt for meg selv or tida
-
noen kilo lost, noen to go!

Amica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 29-04-05, 10:51   #9
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk
Cool

Opprinnelig lagt inn av Nille

Her er hjemmesiden til dem jeg bruker:

http://www.latortillafactory.com/

Innhold: Whole Wheat Flour, Water, Oat Fiber, Soy Bean Flour. May contain one or more of the following: Coldpressed Olive of safflower and/or canola oil. Contains less than 2% of the following: Baking powder (sodium acid pyrophospate, sodium bicarbonate, corn starch, monicalcium phosphate) Salt, yeast, Xanthan Gum, Guar Gum, Citric Acid, Sorbic Acid, Calcium Propionate(to maintain freshness).

Næringsinnhold (pr tortilla):
Kalorier: 50
Total fett: 2 gr
Sodium: 180 mg
Total karber: 11 gr
Fiber: 8 gr
Protein: 5 gr

Det er 3 netto karber pr tortilla (på amerikanske innholdsfortegnelser er ikke fiber trukket fra).

Hei
Dette ser i mine øyne mystisk ut. I en deklarasjon oppføres først den ingrediens det er mest av, så nest mest etc. Fullkornshvetemel inneholder vel ca 54 g KH / 100 g (net)
havrekli 54 g/100 g og soyamel 20g/100 g . Resten er ingredienser som hver utgjør mindre enn 2%.
Ka du tru? går det an å presse innholdet ned i 3 g/ 100 g (net.)
Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 30-04-05, 23:51   #10
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Torkil

Hei
Dette ser i mine øyne mystisk ut. I en deklarasjon oppføres først den ingrediens det er mest av, så nest mest etc. Fullkornshvetemel inneholder vel ca 54 g KH / 100 g (net)
havrekli 54 g/100 g og soyamel 20g/100 g . Resten er ingredienser som hver utgjør mindre enn 2%.
Ka du tru? går det an å presse innholdet ned i 3 g/ 100 g (net.)
Vennlig Hilsen
Torkil

Veeeel, for det første er næringsinnholdet 3 netto karber pr tortilla og ikke pr 100 gram. En tortilla veier ca. 36 gram. Det vil si at det går ca. 3 tortillas på 100 gram. Altså ca. 33 gram karber minus fiber. Dessuten har alle produktene gått igjennom en ganske streng kontroll..... og de har ikke blitt saksøkt for feilinfo enda. Velger å stole på dem jeg !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 02-05-05, 15:54   #11
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk
Smile

Opprinnelig lagt inn av Nille

Veeeel, for det første er næringsinnholdet 3 netto karber pr tortilla og ikke pr 100 gram. En tortilla veier ca. 36 gram. Det vil si at det går ca. 3 tortillas på 100 gram. Altså ca. 33 gram karber minus fiber. Dessuten har alle produktene gått igjennom en ganske streng kontroll..... og de har ikke blitt saksøkt for feilinfo enda. Velger å stole på dem jeg !

Hei
Jeg vet du er flink Nille og prøver på ingen måte å "ta deg", jeg er genuint interessert.
Jeg skal jammen prøve å bake noen tortillas med kli,soyaprotein og hvetemel som klister.
Kanskje går det an å komme ned i 9 gram karbohydrat pr 100 gram. Det går jo an å lage pizzabunn med soyaprotein med ca 4 gram KH i hele bunnen.( en langpanne ) se s 122 i
Slank med ketolysekuren. "I`ll be back"
Vennlig Hilsen
Torkile

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 02-05-05, 21:02   #12
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Torkil

Hei
Jeg vet du er flink Nille og prøver på ingen måte å "ta deg",

Trodde ikke du prøvde å "ta meg" heller jeg Torkil, - det er jo ikke jeg som har produsert dem ! Ville bre presisere at det var pr tortilla og ikke pr 100 gram..... 11 karber pr tortilla minus 8 gr fiber hørtes plausibelt ut for meg. Men jeg må jo innrømme at jeg ikke har oppskrifta da

Lykke til med testen. Hadde vært supert om du hadde fått til en "norsk" tortilla som er spisende da !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 02-05-05, 21:58   #13
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nille

Trodde ikke du prøvde å "ta meg" heller jeg Torkil, - det er jo ikke jeg som har produsert dem ! Ville bre presisere at det var pr tortilla og ikke pr 100 gram..... 11 karber pr tortilla minus 8 gr fiber hørtes plausibelt ut for meg. Men jeg må jo innrømme at jeg ikke har oppskrifta da

Lykke til med testen. Hadde vært supert om du hadde fått til en "norsk" tortilla som er spisende da !

Hei Nille
Jeg har sendt deg svar på din e-post, men kanskje du ikke får svar på grunn av at du har frabedt deg e-post? ( Dette var privat)
Jeg skal prøve, og du har et godt poeng med at den skal være spisendes da !


Stivelse har jo den store fordel, at det klistrer når det oppvarmes, og det får mat til å " henge sammen" Jeg skal prøve okke som. Hvordan er konsistens ( texture) og hvor godt henger dine Amerikanske tortilla sammen ?

Vennnnnnnlig Hilsen
Torkil
Welcome to Best Smileys For Message Boards (Copy & Paste) below textGraphic That Will Show

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 00:03
En liten själ talar med Gud Fedonisten Livets lyse side 1 05-05-04 19:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no