Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Noen spørsmål

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-05-05, 19:33   #1
Forlani
Juniormedlem
 
Forlani sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 24
Forlani er på en erverdig vei

Noen spørsmål

Hei!
Jeg er nytt medlem, dvs jeg har fulgt med disse sidene en stund nå og fant ut at det var på tide å bli medlem!
Jeg skal starte på ketolysekuren, har nettopp fått boka (lest) + diverse som jeg hadde bestilt. Er motivert og gleder meg til å begynne!
Noen spørsmål:
1.Karbohydrater: skal man regne med eller uten kostfiber?
2. Er Udos ok å bruke som fettkilde? Og hvor mye fett trenger man egentlig hver dag?
3. Ang steking av mat; er cocosa (steke)olje grei å bruke? Eller er det feks bedre med meierismør?
4. Mener jeg leste at makrell i tomat var ok å bruke en gang i blandt, men det er det jo sukker i...
5. Sukkererstatning!Noen erfaringer på hva som er godt å bruke? (Candarel?). Trenger man forskjellige? Feks. hva hvis man skal piske krem? Og hvor dere kjøper dette, helst i Norge.
6. Og så til slutt: TYGGIS! Har forstått det slik at det ikke finnes noen på markedet som det er greit å bruke???!!! Sliter litt med at jeg er avhengig av tyggegummi altså, må liksom ha det, særlig når jeg er ute og går eller trener. Noen tips på brukbare erstatninger? Eneste jeg har kommet på så langt er å tygge/suge på en kanelstang...

Oj, dette ble mye! Og 1000 takk for evt svar!

Forlani er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren/Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-05-05, 19:43   #2
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

1. På norske matvarer er karbohydrater deklarer uten kostfiber.
2. Udos er en god fettkilde. Hvor mye fett? 100-120g? Kommer an på størrelse og aktivitetsnivå det
3. Cocosa er best til steking pga stabile fettsyrer, meierismør er også bra men tåler mindre varme enn kokosfett.
4. Sukker er vel bare krydder i makrell i tomat, tror du må kjenne litt selv der hva som fungerer for deg.
5. Natreen, Candarel, splenda, Stevia. Når du pisker krem må du huske å tilsette søtstoff til slutt, hvis ikke blir det suppe... Stevia og splenda må du importere fra utlandet.
6. Sukkerfri tyggegummi er vel ok? Søtet med Xylitol eller sorbitol. Les på pakka

Lykke til, og velkommen som medlem!

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 12-05-05, 19:43   #3
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

1. i norge så er fiber trukket fra i usa må du trekke de fra selv
2. udos er bra (mener jeg...) hvor mye? eh... vet ikke helt... men hvis du spiser som anbefalt vil det jo begrense seg, for du for en god metthetsfølelse av fett
3. cocosa er bra. smør er også bra...
4. aner ikke...
5. jeg bruker splenda kjøpt i usa og natreen. vet ikke hvor optimal natreen er , men jeg bruker det innimellom.
6. hm... vet ikke.. jeg tygger tyggis hvis jeg vil

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ny på dette greiene her, har noen spørsmål :) albester Lavkarbo generelt 44 26-03-05 01:08
Div info til Atkins-brukere, og noen spørsmål Bambina Atkins kosthold 7 10-03-05 21:11
Noen spørsmål - noen som kan svare? Mokia Lavkarbo generelt 3 08-01-05 13:25
Noen spørsmål (fase 1) prinsesse Fase I 11 22-11-04 00:55


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no