Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Noen som vet ang. svimmelhet

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-05-05, 09:29   #1
konepone
Medlem
 
konepone sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Oslo, men snart Flateby
Alder: 49
Innlegg: 172
konepone er en juvelkonepone er en juvelkonepone er en juvel

Noen som vet ang. svimmelhet

Jeg har gått på ketolysekuren nå i 4 uker og har hatt det strålende. Men de siste dagene har jeg blitt mer svimmel, ør og "lett" i hodet....i tillegg føles det som om hjertet slår et slag ekstra flere ganger, og det er ganske ekkelt. Noen som har vært borte i dette? Kan nevne i en bisetning at jeg fikk menstruasjon for et par dager siden, kan det ha noen innvirkning? Jeg går også en del mer enn anbefalt, opptil 2-3 timer pr dag.....trenger litt hjelp, jeg!! Og tusen takk!!

__________________
KONEPONE til mannbrann




Vi åler oss sakte nedover.........



konepone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 03-05-05, 10:08   #2
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Hvor mange gram karbohydrat ligger du på daglig? Og hvor mange kilo tar du av i uken? Og hvor mye vann drikker du per dag?

Plagene dine virker kjente de, tror ikke det er noe "farlig".

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 03-05-05, 10:12   #3
konepone
Medlem
 
konepone sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Oslo, men snart Flateby
Alder: 49
Innlegg: 172
konepone er en juvelkonepone er en juvelkonepone er en juvel

Hei HP!

Opprinnelig lagt inn av HP

Hvor mange gram karbohydrat ligger du på daglig? Og hvor mange kilo tar du av i uken? Og hvor mye vann drikker du per dag?

Plagene dine virker kjente de, tror ikke det er noe "farlig".

Ligger rett under 15 karber pr dag, tar av rundt 1,5 kilo pr uke, og jeg drikker 3-4 liter vann pr dag (eller mer). Det er godt å høre at plagene er "kjente" fenomen - vil nødig slutte på denne kuren, har det jo vanligvis strålende...men ikke helt på topp de siste dagene!

__________________
KONEPONE til mannbrann




Vi åler oss sakte nedover.........



konepone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 03-05-05, 10:31   #4
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Hvor mange måltider spiser du? Og hvor mange kalorier sånn ca?

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 03-05-05, 10:39   #5
konepone
Medlem
 
konepone sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Oslo, men snart Flateby
Alder: 49
Innlegg: 172
konepone er en juvelkonepone er en juvelkonepone er en juvel

Spiser tre måltider om dagen

Opprinnelig lagt inn av HP

Hvor mange måltider spiser du? Og hvor mange kalorier sånn ca?

for jeg har ikke ork til mer.
Spiser ca 1 karb til frokost (Osteskiver med salami og litt majones)
ca 5 karber til lunsj, salat av noe slag, med egg, skinke og ost - (noe bladsalat, brokkoli og agurk oppi)
Til middag spiser jeg rundt 8-10 karber, tunfisksalat.
Synes du jeg skal spise oftere? Takker masse for hjelpen, HP!!

__________________
KONEPONE til mannbrann




Vi åler oss sakte nedover.........



konepone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 03-05-05, 10:42   #6
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

En mulig årsak til svimmelheten er at du kansje spiser litt lite, og tar av litt for mye. Svimmelheten vil nok uansett gå bort om du øker mengden karbohydrat noe, reduserer tempoet på vekttapet noe. Det er en avveining du trenger å ta selv.

Regelmessige/tilstrekkelige måltider er også viktig - selv om vi er koblet på vår egen reservetank.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 03-05-05, 10:52   #7
konepone
Medlem
 
konepone sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Oslo, men snart Flateby
Alder: 49
Innlegg: 172
konepone er en juvelkonepone er en juvelkonepone er en juvel

Millioner av takk!!

Tusen takk for hjelpa, HP - tror jeg bare får leve med svimmelheten en liten stund til - har så mye å gå ned - men når jeg kommer på 80 tallet skal jeg øke måltider/karb-mengde. Ha en strålende dag!

__________________
KONEPONE til mannbrann




Vi åler oss sakte nedover.........



konepone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 03-05-05, 10:56   #8
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Hei konepone Ville bare nevne at Atkins har 20 karber pr. dag - og at du kanskje kan øke til dette en periode for å se? Du vil med all sannsynlighet fremdeles være i ketose.

Jeg tenkte også på at du kanskje kan ha en fordel av å spise flere karber tidligere på dagen - fordele de mere.

Tar du vitaminer og mineraler?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 03-05-05, 12:24   #9
konepone
Medlem
 
konepone sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Oslo, men snart Flateby
Alder: 49
Innlegg: 172
konepone er en juvelkonepone er en juvelkonepone er en juvel

Hei mofe!

Opprinnelig lagt inn av mofe

Hei konepone Ville bare nevne at Atkins har 20 karber pr. dag - og at du kanskje kan øke til dette en periode for å se? Du vil med all sannsynlighet fremdeles være i ketose.

Jeg tenkte også på at du kanskje kan ha en fordel av å spise flere karber tidligere på dagen - fordele de mere.

Tar du vitaminer og mineraler?

Ja, jeg tar vitaminer og mineraler, får de gjennom ketolysekuren - og tar tran i tillegg. Jeg er enig i det at jeg kanskje bør fordele karbene mer utover dagen, jeg får ta en gjennomgang av slankekuren, og se hva jeg kan gjøre annerledes. Tusen takk for tips!!

__________________
KONEPONE til mannbrann




Vi åler oss sakte nedover.........



konepone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 03-05-05, 12:26   #10
Amica
Seniormedlem
 
Amica sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 2.499
Amica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt likt

Nå husker jeg ikke om du var glad i mat på morran eller, ikke..Skulle bare si at jeg var aaaaaaaldri sulten på morran før, men etter å ha "tvinget" i meg en skive med egg om morran, så kan jeg ikke leve uten nå (2 mnd siden jeg startet ca.). Merkelig, men tror kroppen trenger en god "plattform" fra morran av..Frokosten er viktig!

__________________
Vi slanker oss sammen! Hårek og Amicas journal
Styrer litt for meg selv or tida
-
noen kilo lost, noen to go!

Amica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 04-05-05, 10:30   #11
konepone
Medlem
 
konepone sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Oslo, men snart Flateby
Alder: 49
Innlegg: 172
konepone er en juvelkonepone er en juvelkonepone er en juvel

Har du svimmelhet og hjertebank?

Skrev i innlegget under at jeg hadde en del hjertebank og noe svimmelhet/ørhet.
Har nå tatt magnesium og kaleroid, og merker at jeg begynner å bli bedre. Så et lite tips dersom du har /får de samme symptomene jeg beskrev i det forrige innlegget.

Ha en flott dag videre!

__________________
KONEPONE til mannbrann




Vi åler oss sakte nedover.........



konepone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 04-05-05, 11:02   #12
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Trodde du tok det allerede jeg

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 04-05-05, 12:36   #13
konepone
Medlem
 
konepone sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Oslo, men snart Flateby
Alder: 49
Innlegg: 172
konepone er en juvelkonepone er en juvelkonepone er en juvel

Det trodde jeg også

Opprinnelig lagt inn av HP

Trodde du tok det allerede jeg

For gjennom ketolysekuren tar jeg krom/magnesium morgen/kvelden og sink og selen på dagen. Trodde alt jeg trengte var i dem, men nå tar jeg 200 mg magnesium og 1 kalium tablett daglig i tillegg. (Det sies at Farris hjelper i stedet, men jeg hæler ikke den smaken..) men takk for hjelpen uansett, HP!

__________________
KONEPONE til mannbrann




Vi åler oss sakte nedover.........



konepone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
Noen som vet; millilitermål på ginsengflaska??? mofe Generell diskusjon 9 24-11-04 22:27
Matvare inntoleranser: Hvorfor hver enkelt trenger en unik diett HP Atkins kosthold 0 15-07-04 22:45
noen som vet? ayliah Induksjonen 11 03-05-04 16:23
er det noen som vet?? ayliah Atkins kosthold 9 19-02-04 14:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no