Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Stillestand!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-05-14, 10:58   #1
happyhippo
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 1
happyhippo er på en erverdig vei

Stillestand!

Argh, så frustrerende!

Jeg har gått akkurat 2 uker på ketolyse, og jeg er i ketose.
Gikk ned 3 kg den første uken, den andre uken har jeg stått helt i ro og gått opp 500 gram.

I går spiste jeg:

frokost: 100 gram tyrkisk yoghurt + 4 paranøtter + 4 valnøtter
lunsj: 2 kokte egg, en halv rød paprika med 6 skiver kyllingpålegg
en kaffe med en lite dært fløte
Middag: en stk hamburger ( uten brød) med ost og bacon, salat dressing på creme fraish og seterrømme og 2 stk ostechips.

dagen før spiste jeg
Frokost: 1 kokt egg + 2 babybell ost
lunsj: 1 avokado med et posjonsbeger makrell i tomat + 1 kokt egg
en liten kopp kaffe med en liten dært fløte
middag: 200gram laks med en skive brie, spinat og 4 valnøtter og et dryss oliven olje.

Er dette så galt?

happyhippo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 29-05-14, 18:12   #2
jankph
Seniormedlem
 
jankph sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
Innlegg: 503
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: Stillestand!

Etter bare to uker er det altfor tidlig å kalle det stillstand. Det kan være så enkelt at kroppen din bruker litt tid på å omstille seg og holder igjen så godt den kan, ikke verre enn det. Dessuten blir magen gjerne noe tregere på ketolyse, og her er det nok noen gram for ikke å si kilo som kan ha samlet seg opp. 3kg på 2 uker er bra. Menyen ser grei ut, men du kan gjerne pøse på med grønnsaker/salat, det må jeg gjøre for at det skal virke. Og drikke mye, men ikke lettbrus, da stopper vekta mi å gå ned. Husker du på nok mosjon, f.eks. en halvtimes rask gange før frokost, det hjelper også. Uansett, etter to uker er det altfor tidlig å si om det virker eller ikke eller om det er noe du bør endre på.

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat
Gammel 30-05-14, 02:02   #3
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Stillestand!

Slapp av. Kroppen er inga maskin, du kan ikkje diktere den til å gjere det hovudet ditt vil. Som jankph seier er det altfor tidleg å snakke om noko stillstand. Ketose er ikkje "er lik" vektnedgang, nødvendigvis. Dessutan samlar ein somme tider meir vatn enn andre gongar, vi kvinnfolk har til dømes syklusar som bestemmer litt i forhold til vassvekt.
Kan eg spørje kor mykje du skal ned? Det går ofte tregare om du ikkje har "SÅ" mykje som skal vekk ... Som sagt, slapp av! Gjer det du gjer med maten, drikk nok vatn, sørg for litt dagleg mosjon, og slutt å stresse.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-06-14, 10:28   #4
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.195
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Stillestand!

Du er frustrert over å ha gått ned 2,5 kilo på to uker?? Hvor mye hadde du egentlig forventet? Vekttap tar tid, sånn er det bare. Lavkarbo er ikke noen tryllekur, det er en kostholdjustering som over tid får vekten til å justere seg inn til det den burde vært. Så hold ut, så stort vekttap på to uker viser at du gjør veldig mye rett!

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Stillestand i en mnd i starten. Ariel Lavkarbo generelt 3 30-09-06 21:16


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no