Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Velkommen til spørsmål & svar

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-02-11, 16:41   #426
Shadow
Medlem
 
Shadow sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Sør-Odal
Innlegg: 85
Shadow er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Vet ikke om dette er rett sted å spørre, men altså...
Jeg har lest masse i forumet og er veldig glad i oppskrifter og legger opp noen som favoritter på nettleseren min. Men er det noen måte inne i forumet å merke tråder man har lyst til å se på senere?? Det eneste jeg har funnet er å abonnere

__________________

Det går litt trått nå


Shadow er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-02-11, 16:53   #427
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Shadow, her.

Vet ikke om dette er rett sted å spørre, men altså...
Jeg har lest masse i forumet og er veldig glad i oppskrifter og legger opp noen som favoritter på nettleseren min. Men er det noen måte inne i forumet å merke tråder man har lyst til å se på senere?? Det eneste jeg har funnet er å abonnere

Det er jo bare å bokmerke, det!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 15-02-11, 20:27   #428
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Er jo ikke dumt å abonnere heller!
Må bare rydde litt der av og til, da, har jeg funnet ut! Hjelper ikke mye med 1069 abonnerte tråder!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 18:17   #429
Minith
Juniormedlem
 
Minith sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 30
Minith er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Jeg lurer på om man kan spise gulrøtter på lavkarbo dietten? For jeg leste at man skulle bare spise grønnsaker som vokser over jorden.
Jeg tror nok at til nå så har mitt proteininntak vært altfor høyt, men jeg visste ikke at dette faktisk betydde noe.. Men min måte på å få i meg mer grønnsaker er hvertfall å spise gulrøtter til skole lunsj, men jeg burde nok finne andre grønnsaker?
Må jeg begynne å telle proteiner også?

__________________
Minith er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 18:21   #430
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Om du følger atkins har du vel sett en liste over matvarer du kan spise på de forskjellige fasene? Det finner du på atkins.com. Gulrot er ikke med i fase 1 ihvertfall. Rå gulrot er dog mye bedre enn kokt med hensyn til GI.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 19:24   #431
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Minith, her.

Jeg lurer på om man kan spise gulrøtter på lavkarbo dietten? For jeg leste at man skulle bare spise grønnsaker som vokser over jorden.
Jeg tror nok at til nå så har mitt proteininntak vært altfor høyt, men jeg visste ikke at dette faktisk betydde noe.. Men min måte på å få i meg mer grønnsaker er hvertfall å spise gulrøtter til skole lunsj, men jeg burde nok finne andre grønnsaker?
Må jeg begynne å telle proteiner også?

Gulerøtter skal ikke spises i det hele tatt på Atkins. Se listen under "Tillatte matvarer" nedenfor. Masse å velge i !

Det skal heller ikke være nødvendig å telle proteiner. Det er ikke lett å få i seg altor mye. Som regel blir en mett før en kommer så langt Men porsjonskontroll kan være lurt. Se mengder på listen nedenfor

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 19:48   #432
Minith
Juniormedlem
 
Minith sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 30
Minith er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Gulerøtter skal ikke spises i det hele tatt på Atkins. Se listen under "Tillatte matvarer" nedenfor. Masse å velge i !

Det skal heller ikke være nødvendig å telle proteiner. Det er ikke lett å få i seg altor mye. Som regel blir en mett før en kommer så langt Men porsjonskontroll kan være lurt. Se mengder på listen nedenfor

Men jeg vurderer å gå over til ketolyse, ettersom jeg bare vil fortsette med 20g karbohydrater nesten helt til jeg har gått ned til hvor jeg ønsker at vekta skal være. Kan jeg ha gulerøtter da?

__________________
Minith er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 19:51   #433
Minith
Juniormedlem
 
Minith sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 30
Minith er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Jeg lurer også på om disse sukkeralkoholene.
De utgjør jo endel karbohydrater i forskjellige varer, kan jeg bare stryke disse og kun telle de karbohydratene som ikke kommer av sukkeralkoholer?
Har ikke helt forstått hvordan det med sukkeralkoholer fungerer enda, men er det slik at de bare går rett gjennom kroppen eller noe?

__________________
Minith er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 14:50   #434
Minith
Juniormedlem
 
Minith sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 30
Minith er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Ingen som vil svare meg altså? xd
MEN, lurer på en ting til faktisk. Dette med sukker, hvorfor er det så ille å innta dette? Hvis man klarer å holde kontroll på søtsuge så burde det vell egentlig gå bra å spise det bare man holder seg innenfor karbo inntaket? :P
Har veldig lyst å spise noe mørk sjokolade til helgen, derfor må jeg bare forsikre meg om at det ikke vil ha noe effekt på ketosen.

__________________
Minith er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 15:08   #435
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Minith, her.

Jeg lurer også på om disse sukkeralkoholene.
De utgjør jo endel karbohydrater i forskjellige varer, kan jeg bare stryke disse og kun telle de karbohydratene som ikke kommer av sukkeralkoholer?
Har ikke helt forstått hvordan det med sukkeralkoholer fungerer enda, men er det slik at de bare går rett gjennom kroppen eller noe?

Opprinnelig lagt inn av Minith, her.

Ingen som vil svare meg altså? xd
MEN, lurer på en ting til faktisk. Dette med sukker, hvorfor er det så ille å innta dette? Hvis man klarer å holde kontroll på søtsuge så burde det vell egentlig gå bra å spise det bare man holder seg innenfor karbo inntaket? :P
Har veldig lyst å spise noe mørk sjokolade til helgen, derfor må jeg bare forsikre meg om at det ikke vil ha noe effekt på ketosen.

Dette med sukkeralkoholer er både omstridt og individuelt!
Jeg får ikke blodsukkerstigning av aspartam eller malitol feks, men noen gjør det!
Så om det er lurt for deg eller ikke, må du finne ut selv, men de fleste tåler litt, da! Om de ikke får magesmerter og diare!
Du kan jo lese denne tråden om du vil bli enda mer forvirret!

Sukker gir kjapp blodsukkerstigning og dermed insulinutskillelse. Uten å ha tilført kroppen noe som helst nyttig i tillegg.
Det er derfor man sier at karbene bør komme fra grønnsaker.
Noen få ruter mørk sjokolade vil nok ikke tippe deg ut av ketose og er dermed helt greit å spise en sjelden gang!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 23:18   #436
tora trollmor
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trønderlag
Innlegg: 2.279
tora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likt

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Et lite spørsmål. Når jeg skriver et innlegg på journalen min så får jeg noen ganger medinger tilbake som gir meg poeng!
Hva er meningen med de poengene og hvorfor får man de.

__________________
Min journal
tora trollmor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 23:28   #437
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av tora trollmor, her.

Et lite spørsmål. Når jeg skriver et innlegg på journalen min så får jeg noen ganger medinger tilbake som gir meg poeng!
Hva er meningen med de poengene og hvorfor får man de.

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=14384

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 01:33   #438
Minith
Juniormedlem
 
Minith sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 30
Minith er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Dette med sukkeralkoholer er både omstridt og individuelt!
Jeg får ikke blodsukkerstigning av aspartam eller malitol feks, men noen gjør det!
Så om det er lurt for deg eller ikke, må du finne ut selv, men de fleste tåler litt, da! Om de ikke får magesmerter og diare!
Du kan jo lese denne tråden om du vil bli enda mer forvirret!

Sukker gir kjapp blodsukkerstigning og dermed insulinutskillelse. Uten å ha tilført kroppen noe som helst nyttig i tillegg.
Det er derfor man sier at karbene bør komme fra grønnsaker.
Noen få ruter mørk sjokolade vil nok ikke tippe deg ut av ketose og er dermed helt greit å spise en sjelden gang!

Tusen takk for svar
Dette høres kanskje litt rart ut, men jeg håper jeg får den diareen! Må nok si at den værste bivirkningen jeg har fått av denne dietten er forstoppelse!

__________________
Minith er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 18:23   #439
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Minith, her.

Tusen takk for svar
Dette høres kanskje litt rart ut, men jeg håper jeg får den diareen! Må nok si at den værste bivirkningen jeg har fått av denne dietten er forstoppelse!

Da spiser du nok litt for lite fett og drikker i minste laget!
Men litt malitol hjelper på det også!

Jeg har funnet ut at en rute(!) hvit Cavalier holder for meg som avføringsmiddel!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 05:58   #440
Minith
Juniormedlem
 
Minith sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 30
Minith er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Hei! Jeg lurer på med dette at man skal ikke spise kalori-fattige søtningstoffer som pårvirker blodsukkeret. Er dette virkelig så ille som folk skal ha det til? Gjør det at man ikke forbrenner fett liksom? Eller gjør det bare at man får skikkelig sukker-lyster?

__________________
Minith er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 08:43   #441
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Minith, her.

Hei! Jeg lurer på med dette at man skal ikke spise kalori-fattige søtningstoffer som pårvirker blodsukkeret. Er dette virkelig så ille som folk skal ha det til? Gjør det at man ikke forbrenner fett liksom? Eller gjør det bare at man får skikkelig sukker-lyster?

Dersom du spiser søtstoffer som gir blodsukkerstigning med påfølgende insulinutskillelse, vil du mest sannsynlig legge på deg/lagre fett i stede for å forbrenne fett!

I tillegg får du i deg stoffer uten næringsverdi som kan være giftige, gi dårlig mage, hindre vektnedgang på andre måter, binde vann, opprettholde søtsug.........

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 09:59   #442
TrineG
Medlem
 
TrineG sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Sør-Trøndelag
Innlegg: 280
TrineG er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Jeg har et spørsmål om vitaminer.. har lest mange tråder men fant ikke noe om det jeg lurer på. Jeg tar nycoplus aktiv med magnesium, kalsium og krom. Også tar jeg tribbel omega 3 med A-D og E vitamin.
Er dette nok ? høres det greit ut. bør jeg ta andre vitaminer også ?

TrineG er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 09:41   #443
kthnk
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 192
kthnk er ny på veien

Prosentvis fordeling fett/protein, ketolyse

Hva er en optimal fordeling av fett/protein/karbs ila en dag på Ketolyse? Mitt kakediagram (diett.no) viser som regel 60-70% fett, 25-30% protein og ca 5% karbs (ligger på 12-15 gram hver dag). Er dette en akseptabel fordeling? Leste et sted at fettprosent bør ligge på 50-75%, mens jeg også har lest her inne at veldig mange ligger på 70-80% fett hver dag, og da også selvsagt en del lavere på protein.
Noen som har erfaring?

__________________
Kathinka

kthnk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (max 20) Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 10:58   #444
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Prosentvis fordeling fett/protein, ketolyse

Opprinnelig lagt inn av kthnk, her.

Hva er en optimal fordeling av fett/protein/karbs ila en dag på Ketolyse? Mitt kakediagram (diett.no) viser som regel 60-70% fett, 25-30% protein og ca 5% karbs (ligger på 12-15 gram hver dag). Er dette en akseptabel fordeling? Leste et sted at fettprosent bør ligge på 50-75%, mens jeg også har lest her inne at veldig mange ligger på 70-80% fett hver dag, og da også selvsagt en del lavere på protein.
Noen som har erfaring?

Fordelingen din ser helt fin ut!
Noen foretrekker å ligge høyt på fettet, andre vil ha litt mer proteiner og for de fleste blir det noen dager av hver!

Det er ingen grunn til å ligge under 15 karber pr dag, da. Det eneste du oppnår er å få for lite grønnsaker med tilhørende vitaminer og mineraler!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 20:01   #445
kthnk
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 192
kthnk er ny på veien

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Et sikkert molbo spørsmål, men likevel...

Jeg har fulgt ketolyse-"reglene" til punkt og prikke i 12 dager. Fikk ikke veid meg før etter 9 dager, men merket på klær at jeg gikk ned den første perioden. Har nå gått ned 1kg de to siste dagene. Så det ser ut som det funker som det skal. Bruker stix hver kveld og den har vært rosa/lilla hver dag.

Spørsmålet er om man bør tenke på partystoppere og sånne ting (meieriprod, kunstig søtning osv) nå i starten, selv om det går nedover med vekta? Mitt eneste "sidesprang" denne perioden er Pepsi Max. Skal slutte med den også, men får av erfaring en del plager bla svimmelhet og hodepine) når jeg slutter med den, så jeg kan tenke meg å vente til jeg er ordentlig i gang med kuren. Eller kan jeg gå ut fra at det går greit med Pepsi Max siden jeg er i ketose, spiser rett og vekten går ned likevel...?

__________________
Kathinka

kthnk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (max 20) Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 20:12   #446
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av kthnk, her.

Et sikkert molbo spørsmål, men likevel...

Jeg har fulgt ketolyse-"reglene" til punkt og prikke i 12 dager. Fikk ikke veid meg før etter 9 dager, men merket på klær at jeg gikk ned den første perioden. Har nå gått ned 1kg de to siste dagene. Så det ser ut som det funker som det skal. Bruker stix hver kveld og den har vært rosa/lilla hver dag.

Spørsmålet er om man bør tenke på partystoppere og sånne ting (meieriprod, kunstig søtning osv) nå i starten, selv om det går nedover med vekta? Mitt eneste "sidesprang" denne perioden er Pepsi Max. Skal slutte med den også, men får av erfaring en del plager bla svimmelhet og hodepine) når jeg slutter med den, så jeg kan tenke meg å vente til jeg er ordentlig i gang med kuren. Eller kan jeg gå ut fra at det går greit med Pepsi Max siden jeg er i ketose, spiser rett og vekten går ned likevel...?

Ikke tenk på partystoppere før partyet faktisk stopper opp! Om du står stille i ukesvis, da kan du vurdere det, men ikke nå. Tenk så herlig å kunne spise variert, og fortsatt gå ned i vekt? Fortsett med det.
Pepsi Max-en kunne jeg ikke vært mer enig i at du kan kutte ut, om det så ikke skulle være noen partystopper, så har INGEN godt av å helle i seg helkemiske drikkevarer! Ikke for å dømme noen, eller ta fra noen kosen, men om du alt vurderer det, og merker at du ikke tåler det så godt, så kan du like godt kutte det ut!

Og, jeg skjønner iveren, men så lenge du spiser riktig antall karbohydrater, har det ingen hensikt å teste med sticks hver dag. Bruk de heller som en kontrollindikator dersom du skulle være usikker.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 20:44   #447
kthnk
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 192
kthnk er ny på veien

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Takk for svar! Og ja, jeg skal etterhvert kutte PepsiMax også
Tror jeg kanskje bare syns det er for godt til å være sant. At jeg spiser og ikke går sulten og koser meg med god mat, og likevel slanker meg. Det er ikke akkurat det jeg er vant til fra alle de foregående årene med slankekurer av alle slag... "Slankefølelsen" skal jo være sult, slapphet og gnagende tom mage
Jeg føler meg rett og slett ikke på slankekur, og derfor ender det kanskje med at jeg blir litt småparanoid og redd for å gjøre feil

__________________
Kathinka

kthnk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (max 20) Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 21:05   #448
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av kthnk, her.

"Slankefølelsen" skal jo være sult, slapphet og gnagende tom mage

Det er noe vi har blitt lurt til å tro, ikke minst av hverandre, ettersom det er noe som har blitt repetert så mange ganger at det har blitt til en "sannhet", det er ikke på ekte før knokene er hvite, liksom!
Bare tull, altså. Når man tenker over det, virker det i det hele tatt naturlig? Og rettferdig? Eller sunt? Nope. Dersom dét faktisk skal funke, så må man lide på den måten resten av livet.
Kos deg, og nyt det.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 22:46   #449
kthnk
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 192
kthnk er ny på veien

Treg og vanskelig start

Etter nesten to uker med ketolyse (ketose fra dag 2) føler jeg meg egentlig ikke verken veldig opplagt eller i bedre humør el noe av alt det som nevnes her. Er trøtt fremdeles, har ikke veldig mye energi, har problemer med konsentrasjonen, oppblåst mage og er aldri sulten. De første dagene var alt topp, men jeg tror det like gjerne kan ha vært psyken og kanskje skyldtes at jeg var igang med noe jeg hadde høye forhåpninger til...
Har spist rett hele tiden, ligger på ca 13 karbs pr dag (mest for å ha noe "å gå på", da jeg ikke veier alle grønnsakene), ingen utskeielser, men har brukt litt søtning (lightbrus). Et problem er at jeg aldri er sulten. Spiser som regel fordi jeg bør spise, og har grønnsaker/salat til minst to måltider pr dag. Drikker ca 2 liter, skal prøve å øke det litt. Har ikke trent mye, mye pga ekstrem slapphet i kroppen som jeg antar kommer pga ketose, men gått ca 30 min spasertur el mer. Målte eller veide meg ikke vstart el den første uka, men merket på klær at jeg ble mindre. Veide meg etter 10 dager og har veid meg i dag (13 dager), og står på det samme (-100g). Er også full/oppblåst i magen og føler at huden og håret er dårligere enn før. Er det en slags "renselses-prosess" kroppen må gjennom før den har funnet seg til rette med ketose? Hvor lang tid pleier sånt å ta? Jeg vil gjerne oppleve den gode følelsen alle snakker om, og å begynne å se vekten gå nedover

__________________
Kathinka

kthnk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (max 20) Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 23:10   #450
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Det kan ta opp til 6-8 uker før kroppen fikser optimal bruk av ketoner som brennstoff!
Inntil det skjer, er det helt vanlig å føle seg som du gjør!

Må jo smile litt også! Er det ikke rart å være litt deppa fordi man ikke har matlyst? Da jeg gikk på ketolyse sist, syns jeg det var så trist at jeg ikke hadde lyst på all den gode maten jeg egentlig kunne spise!

Hold ut i hvert fall 6 uker til, så skal du se det er mye som endrer seg!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Svar

Emneord
oppbækking


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Pannekaker (og inspirasjon til bruk) dingpot Middag 35 04-01-12 23:46
Påstand Summer Fysisk og mental helse 46 29-04-05 21:36
5 spørsmål, håper på mange svar *Tussi* Ketolysekuren 5 16-04-05 22:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no