Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Velkommen til spørsmål & svar

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-03-11, 20:40   #501
Ashley
Medlem
 
Ashley sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 242
Ashley er ny på veien

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Men du trenger ikke REGNE ut noe på diett.no, du legger jo bare inn maten og antall gram så regner diett.no ut for deg Kakediagram viser prosentvis fordeling av fett, protein og karbo, mens etikett viser antall gram for de forskjellige næringsstoffene

du svarte ikke på spm mitt da. er fullt klar over det. men prosentvis sier meg forholdet mellom alt. 10 % er det 10 g karber om dagen? va nede i det da jeg var i ketose. skal ut av ketosen. 32% karber gjør vel dette?

fy så dårlig jeg har spist idag, skeiet ut med kransekake, sjokolade og syltetøy på frokostblandingen men nå vil jeg ut av ketose, du lurer sikkert på hvorfor, men har hatt store mensblødninger pga ketosen i 3 uker. grusomt har vist idag jeg har spist mer karber enn proteiner, litt fyfy, men sånn blir det.

en sunnere dag i morgen vanskelig å komme utav ketose, haha for et luksus problem. er enda i ketose ser du. noe som er ganske rart.

Ashley er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 20:57   #502
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Ashley, her.

du svarte ikke på spm mitt da. er fullt klar over det. men prosentvis sier meg forholdet mellom alt. 10 % er det 10 g karber om dagen? va nede i det da jeg var i ketose. skal ut av ketosen. 32% karber gjør vel dette?

fy så dårlig jeg har spist idag, skeiet ut med kransekake, sjokolade og syltetøy på frokostblandingen men nå vil jeg ut av ketose, du lurer sikkert på hvorfor, men har hatt store mensblødninger pga ketosen i 3 uker. grusomt har vist idag jeg har spist mer karber enn proteiner, litt fyfy, men sånn blir det.

en sunnere dag i morgen vanskelig å komme utav ketose, haha for et luksus problem. er enda i ketose ser du. noe som er ganske rart.

Jeg svarte deg jeg?

Sitat:

Det blir ikke helt rett. Først må du finne ut hvor mye totalt kalorier du har spist i dag. så regner du ut hvor mange kalorier 32% er. Og så deler du på 4 og får antall karbo i gram

Hvis du spiser 1000 kalorier hver dag, og 10% av dette er karber har du spist 100 delt på 4 = 25 gram karber den dagen.
Prosentandelen er prosent av totalt antall KALORIER du har spist den dagen. Du må så regne om prosentdelen til kalorier som jeg har vist over, feks er 10% av 1000 = 100 kalorier. 100 kalorier karbohydrater må du dele på 4 for å finne antall gram siden 1 gram karbohydrat = 4 kalorier...

(samme som 1 gram protein = 4 kalorier og 1 gram fett = 9 kalorier)

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 15:38   #503
tora trollmor
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trønderlag
Innlegg: 2.279
tora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likt

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

tortilla lefser. Er det noen som har oppskrift på dette

__________________
Min journal
tora trollmor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 16:35   #504
Minith
Juniormedlem
 
Minith sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 30
Minith er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Jeg lurer på om lavkarbo dietten vil ha noen positiv effekt på bekhterev?

__________________
Minith er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 16:55   #505
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av tora trollmor, her.

tortilla lefser. Er det noen som har oppskrift på dette

Jeg lager ostewraps og bruker til taco og fajitas. Du tar et bakepapir og legger på ost, og inn i ovnen med det. Ellers så kan du jo søke i forumet

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 22:41   #506
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av tora trollmor, her.

tortilla lefser. Er det noen som har oppskrift på dette

Jeg vet at det er en oppskrift i boka til Fedon, Barn i balanse. Nå har ikke jeg min her, kanskje noen andre vil dele den. Du kan jo prøve å legge ut en tråd.

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-03-11, 18:27   #507
Ashley
Medlem
 
Ashley sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 242
Ashley er ny på veien

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Våkna idag morges og var superfornøyd med vekta. Spiste en sunn frokost, før jeg drog i barnedåp. Der spiste vi smørbrød og jeg spiste en del kaker. Regna det ut på diett.no å det ble ingen kalorioverskudd. puhh. er ikke opptatt av å være i ketose, men bør jeg trene i kveld å droppe kvelds for å holde på vekta? det kan da være umulig at man går opp 1 kg for å spise kaker 1 dag... eller?

Ashley er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 27-03-11, 19:19   #508
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av tora trollmor, her.

tortilla lefser. Er det noen som har oppskrift på dette

Det ligger en del forslag i denne samletråden: Tex Mex-mat

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-03-11, 19:25   #509
tora trollmor
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trønderlag
Innlegg: 2.279
tora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likt

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Anarko, her.

Jeg lager ostewraps og bruker til taco og fajitas. Du tar et bakepapir og legger på ost, og inn i ovnen med det. Ellers så kan du jo søke i forumet

Opprinnelig lagt inn av Imp, her.

Jeg vet at det er en oppskrift i boka til Fedon, Barn i balanse. Nå har ikke jeg min her, kanskje noen andre vil dele den. Du kan jo prøve å legge ut en tråd.

Opprinnelig lagt inn av arnakristin, her.

Det ligger en del forslag i denne samletråden: Tex Mex-mat

Takk for svarene, det ble lefse med ketolyse mel og fiberhusk. Ble gangske gode å ostesticks. sammen med laksetaco.

__________________
Min journal
tora trollmor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-03-11, 21:03   #510
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Ashley, her.

det kan da være umulig at man går opp 1 kg for å spise kaker 1 dag... eller?

Jeg kan gå opp både to og tre kilo av å spise ett kakestykke eller noen skiver brød jeg. Fordi karbohydrater trekker vann. Men hvis du ikke har problemer med at vannet slipper tregt vil det være borte igjen om et par dager.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-03-11, 22:52   #511
kthnk
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 192
kthnk er ny på veien

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Er veldig glad i egg, i alle varianter, særlig Oopsies m egg og cf. Er også litt kjøttlei for tiden. Dermed blir det mye egg...kokt, stekt og som Oppsies med smør/majones og brie el kjøttpålegg

Er det noe problem og spise veldig mye egg og mindre kjøtt i en periode? Kan man spise for mye egg??

__________________
Kathinka

kthnk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (max 20) Svar med sitat
Gammel 29-03-11, 23:01   #512
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Egg er fullstendig friskmeldt og omtales vel som den perfekte maten sånn sammensetningsmessig.
Så bare spis egg i alle varianter, du!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 29-03-11, 23:21   #513
kthnk
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 192
kthnk er ny på veien

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Egg er fullstendig friskmeldt og omtales vel som den perfekte maten sånn sammensetningsmessig.
Så bare spis egg i alle varianter, du!

jippi

__________________
Kathinka

kthnk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (max 20) Svar med sitat
Gammel 05-04-11, 15:32   #514
Carmeee
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Eidsvoll
Alder: 34
Innlegg: 1
Carmeee er på en erverdig vei
Question

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Hei alle sammen :-) Jeg er helt ny i dette, og skal bake lavkarbo brød. Men så sa det stopp da jeg kom til 0,5 bk creme fraiche.. Hva betyr det??

Takk på forhånd

Carmeee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 05-04-11, 16:02   #515
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Carmeee, her.

Hei alle sammen :-) Jeg er helt ny i dette, og skal bake lavkarbo brød. Men så sa det stopp da jeg kom til 0,5 bk creme fraiche.. Hva betyr det??

Takk på forhånd

bk kan det være boks??

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 23:36   #516
alexsandra
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 284
alexsandra er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

lurer litt her.
Siste gangen jeg var hos ernæringsfysiologen brukte hun en regne måte og fant ut at jeg skulle drikke 1,8 L med vann(eller annet)
Noen som vet hvordan man regner ut det

__________________
start 8.1.2011. bmi 39. (97.4kg)
alexsandra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: nytt forsøk på ketolyse kuren (15.6) Svar med sitat
Gammel 08-04-11, 14:01   #517
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Tror du kan legge deg enda litt høyere enn det. 2-4 liter er vel en grei mengde.

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 08-04-11, 18:46   #518
tora trollmor
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trønderlag
Innlegg: 2.279
tora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likt

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Ketolyse Nettkurs
Er det noen som går eller har gått på dette kurset
Jeg tror jeg må gå på et kurs for å kunne gå ned i vekt, men har lust til å høre om noen har erfaring fra nettkurset.

__________________
Min journal
tora trollmor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-04-11, 20:20   #519
Ashley
Medlem
 
Ashley sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 242
Ashley er ny på veien

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Fikk beskjed av en vennine av meg som er modell (med en smashing kropp, og flateste magen du kan tenke deg) at man aldri bør ha karbs + protein sammen. f.eks hvis du skal ha pølse, skal du aldri spise brødet. vil du ha brødskive, aldri ha ost og proteinpålegg på men f.eks sylteteøy (karber). karber alene og proteiner alene med proteiner.

hun mente at kroppen ikke fordøyer maten så godt når man blander karber med proteiner. kan det være noe i dette? hun har vært superslank hele livet, og mener dette er hennes "hemmelighet". og at alle dietter er basert på dette. kan det stemme?

Ashley er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-04-11, 20:33   #520
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Ashley, her.

Fikk beskjed av en vennine av meg som er modell (med en smashing kropp, og flateste magen du kan tenke deg) at man aldri bør ha karbs + protein sammen. f.eks hvis du skal ha pølse, skal du aldri spise brødet. vil du ha brødskive, aldri ha ost og proteinpålegg på men f.eks sylteteøy (karber). karber alene og proteiner alene med proteiner.

hun mente at kroppen ikke fordøyer maten så godt når man blander karber med proteiner. kan det være noe i dette? hun har vært superslank hele livet, og mener dette er hennes "hemmelighet". og at alle dietter er basert på dette. kan det stemme?

Hva med fett? Spiser ikke venninna di fett? Jeg kjenner mange som har vært slanke hele livet og kan spise hva de vil sammen med hva de vil uten og legge på seg

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 16-04-11, 20:44   #521
Ashley
Medlem
 
Ashley sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 242
Ashley er ny på veien

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Hva med fett? Spiser ikke venninna di fett? Jeg kjenner mange som har vært slanke hele livet og kan spise hva de vil sammen med hva de vil uten og legge på seg

å joda, det gjør hun. hun spiser frityrstekt pomfritt, men da kun pomfritt. ingenting kjøtt til eller noe. hun faster også med juice visse dager for å "rense kroppen". men ellers spiser hun som sagt over. hun spiser alt hun vil, men med kombinasjonen protein sammen med protein og omvendt. aldri protein + karber.

Ashley er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 13:20   #522
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Ashley, her.

Fikk beskjed av en vennine av meg som er modell (med en smashing kropp, og flateste magen du kan tenke deg) at man aldri bør ha karbs + protein sammen. f.eks hvis du skal ha pølse, skal du aldri spise brødet. vil du ha brødskive, aldri ha ost og proteinpålegg på men f.eks sylteteøy (karber). karber alene og proteiner alene med proteiner.

hun mente at kroppen ikke fordøyer maten så godt når man blander karber med proteiner. kan det være noe i dette? hun har vært superslank hele livet, og mener dette er hennes "hemmelighet". og at alle dietter er basert på dette. kan det stemme?

Dette har jeg hørt i fra et par på jobben også, de snakker heftig om det og at man aldri skal spise karber sammen med protein/fett, for det blir bare en "slush" i magen som kroppen ikke kan fordøye. Og spesielt ille er det å spise frukt/bær sammen med andre ting og da lurer jeg alltid å hvorfor de spiser masse tomat (og for den slags skyld andre grønnsaker) til fisken/kjøttet hver eneste lunch?

Har spurt mange ganger hvor de har denne informasjonen fra for jeg kunne tenkt meg å sjekke kildene på det. Det er vissnok en på kontoret, som forøvrig ikke jobber der lengre, som har lest en bok om det. Ingen kan gi meg navnet på denne boka, så hvis noen vet hva det dreier seg om skulle jeg gjerne likt å visst det.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 13:38   #523
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Ashley, her.

å joda, det gjør hun. hun spiser frityrstekt pomfritt, men da kun pomfritt. ingenting kjøtt til eller noe. hun faster også med juice visse dager for å "rense kroppen". men ellers spiser hun som sagt over. hun spiser alt hun vil, men med kombinasjonen protein sammen med protein og omvendt. aldri protein + karber.

Hørtes litt krevende ut Jeg tror jeg har lest om dette i boka til Gillian McKeith (ikke døm meg - jeg var desperat *ler*) - hun snakker om dette tror jeg... jeg skal sjekke litt i bokhylla

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 13:55   #524
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Fant det hos Gillian McKeith:

Matvarer deles i 4 grupper:

Gruppe 1:
Proteiner (kjøtt, fisk, fugl, ost, fisk, egg, melk, nøtter

Gruppe 2:
Karbohydrater (brød, pasta, kornblandinger, kjeks, mel osv)

Gruppe 3:
Ikke-stivelsesholdige karbohydrater (salat, grønnsaker, røtter, frø, urter, krydder, nøtter, frøolje, smør, olivenolje mm)

Gruppe 4:
Frukt

Ikke spis 1+2 i samme måltid. 3 kan spises sammen med 1 ELLER 2. 4 må alltid spises alene, minst 30 minutter før eller etter de andre. Best på tom mage. "Hvis du spiser frukt etter et måltid har den ikke noe sted og gjøre av seg, blir da liggende i kø etter den andre maten som tar lengre tid og fordøye og blir liggende og gjære i tarmen"

La det gå 2 timer før du inntar proteiner etter et karbomåltid. La det gå 3 timer før du spiser karbo etter et proteinmåltid. Proteiner bruker 4 timer på å nå tarmen, karbo går fra munn til tarm på 2 timer.

Kan det være dette venninnen din spiser etter?

Obs - dette er hentet fra Gillian McKeiths Du er hva du spiser bok om noen lurte

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 16:17   #525
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Kan det være dette venninnen din spiser etter?

Obs - dette er hentet fra Gillian McKeiths Du er hva du spiser bok om noen lurte

Takk Nerthus, bra svar som alltid

Herre så avansert midt på en søndag, blir jo sliten bare av å tenke på alt dette her så det er ikke rart at folk som spiser sånn er slanke Eller rettere sagt tenker på å spise sånn, må jo bruke mer tid på planlegging enn spising her jo.

Kan nok være dette hun snakker om, men følger det - not so much. Er som oftest både potitter og brød på tallerken under lunchen og det er spesielt spising av frukt hun pleier å ha foredrag om (vi får sånn fruktkorg på kontoret hver dag). Men da det kom en bolle med 5 kg smågodt () på bordet, som forøvrig forsvant på 2 dager og vi var vel ca 35 stk på jobb de dagene, hørte jeg ikke et pip.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Svar

Emneord
oppbækking


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Pannekaker (og inspirasjon til bruk) dingpot Middag 35 04-01-12 23:46
Påstand Summer Fysisk og mental helse 46 29-04-05 21:36
5 spørsmål, håper på mange svar *Tussi* Ketolysekuren 5 16-04-05 22:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no