Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold

Trenger hjelp med Atkins' diett

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-01-09, 08:51   #1
Sneakers
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 6
Sneakers er på en erverdig vei

Trenger hjelp med Atkins' diett

Jeg er helt ny her, noe jeg også er ang dietten atkins. Jeg begynte på dietten på tirsdagen og synets det går ganske bra så langt. Litt vanskelig å telle karbohydrater men... Uansett, det jeg lurte litt på var hvordan dietten er i forhold til atkins bar's. Eller, bar's i det hele tatt slik som nutrilett for eksempel. Er dette helt fy-fy?

Sneakers er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 29-01-09, 12:05   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Trenger hjelp med Atkins' diett

Opprinnelig lagt inn av Sneakers, her.

Eller, bar's i det hele tatt slik som nutrilett for eksempel. Er dette helt fy-fy?

Nutrilett er FY FY! Les på innholdsfortegnelsen på pakka, så ser du fort det.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-01-09, 12:37   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Trenger hjelp med Atkins' diett

Du kan godt spise en ATKINS bar av og til, men ingen andre typer. De er det altfor mye karber i. Min mening (og i henhold til boka) er at du IKKE skal spise barer i det hele tatt de første 14 dagene. Det står riktignok på noen av barene at de "passer for fase 1", men det er det er veldig mange som opplever at vekttapet stanser opp. Det er også mange som får mageknip av dem på grunn av maltitol innholdet. Prøv deg frem for å se hva du og din kropp tåler.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 29-01-09, 22:34   #4
Sneakers
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 6
Sneakers er på en erverdig vei

Sv: Trenger hjelp med Atkins' diett

okei, takk for hjelpen - der kunne jeg fint gått på en stor smell for har faktisk spist det i går og i dag:S
Men pepsi max, regner med at det ikke er greit, men det er jo ingen karbohydrater i det?

Sneakers er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 29-01-09, 23:47   #5
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Trenger hjelp med Atkins' diett

Nei, men det gjør at du spiser mere mat, altså vektnedgangen går saktere. Nå er dette selvfølgelig avhengig av hvor mye pepsi max du drikker, men 1/2 l hver dag er ihvertfall altformye. Såpass kan jeg si. 1/2 - 1 l pr. uke er ok. Eller helst ingenting såklart

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 30-01-09, 00:28   #6
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Trenger hjelp med Atkins' diett

det er nok mange som drikker 1/2 liter pepsi max hver dag (f.eks jeg ....) og går ned i vekt (f.eks jeg...) det er så forskjellig fra person til person hvordan man reagerer på det.

Men det er IKKE sunt og det opprettholder jo behovet for det søte...

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 30-01-09, 01:09   #7
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Trenger hjelp med Atkins diett

Ja jeg sier ikke at du ikke går ned i vekt ved å drikke 1/2 l pepsi max hver dag. Men spørsmålet er; hadde du gått ned raskere uten? Sannsynligvis, ja. Jeg tror virkningen er den samme på alle, men at det er forskjellige nyanser av det. Fordi det er jo ingen tvil, kunstig søtning virker på kroppen som sukker. Altså på insulinet og du blir mere sulten. Sukker har jo den samme virkningen på alle, så da blir det rart om ikke kunstig søtning har det.
Ja det værste er jo alle de kunstige stoffene du får i deg, som ikke finnes noe annet sted enn på ett laboratorium. Kroppen har ikke godt av dette og ihvertfall ikke 1/2 l pr. dag!

Jeg har totalt sluttet med pepsi max for lenge siden grunnet dette. Skal jeg ha cola så drikker jeg kun ekte Cola med sukker, da vet du ihvertfall hva du får i deg. Og for å ikke snakke om den mye bedre smaken! Men jeg drikker ikke mye, max 1 boks i uka og knapt nok det.

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Atkins og start. Trenger hjelp. sjuggerpløm Atkins kosthold 1 18-11-07 23:10
Fedon"diett" eller Atkins diett? haukhe Spørsmål og svar 2 01-11-07 21:40
Trenger råd om hvilken diett - helst en med kosedag upsidaysi Spørsmål og svar 4 01-09-07 11:01
Trenger litt Atkins-hjelp. Fjonken Spørsmål og svar 4 19-02-06 11:54


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no