Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Bakst

Myke sponplater

Bakst Her finner du, og poster du oppskrifter på lavkarbovenlig bakst, som lavkarbo-brød, pannekaker, vafler, muffins, og andre gode ting du kommer på som kan bakes på et lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-05-04, 00:00   #1
Sandrine
Medlem
 
Sandrine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Innlegg: 52
Sandrine er en juvelSandrine er en juvelSandrine er en juvel

Myke sponplater

100 g Kruskakli (hvetekli)
3 Egg
1/2 ts Salt
1 1/2 dl Vann

Totalt ca 12 karber.

Sett ovnen på ca 200 grader.

Tilsett eggeplommer, salt og vann i kliet.

Stivpisk eggehvitene.

Myk opp kliblandingen med ca 1/3 av eggehvitene før resten vendes forsiktig i.

Bre blandingen utover en langpanne med bakepapir i ca 1 cm tykt lag. (Blir ca en halv langpanne).

Stekes i ca 10 minutter.




Oppbevares i plastboks.



Variasjoner:



Hvis du har eggehviter til overs kan du bruke 1 dl olje i stedet for eggeplommer.



Bytt ut vann med en liten aubergine (200 – 300 g, 3,1 k pr. 100 g) som er kjørt i foodprocessor sammen med kli og eggeplommer. (Det er ikke nødvendig å skrelle den.)


Tilsett nøtter eller ost. Jeg har utallige varianter. Det eneste som er fast er kli, salt og eggehviter.

__________________
Discipline is remembering what you really want...
Sandrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - vedlikehold Svar med sitat
Gammel 23-05-04, 01:22   #2
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Takk!

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 23-05-04, 01:43   #3
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

:fnis: fristende navn. :P

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 23-05-04, 16:41   #4
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Det der må jeg prøve, det må da være en god forbedring fra klipappen.

Dette skal jeg prøve med en gang Selv om jeg egentlig har noe annet å gjøre. Skulle bare ta meg 5 minutter men nå har jeg sitti her en stund.

Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 24-05-04, 18:13   #5
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Vent til dagen etter

Ble ikke imponert over grunnoppskriften da jeg prøvde den i går,den hadde en besk smak av kli,men tok med meg noen på jobben og de smakte mye bedre i dag. De trengte rett og slett å godgjøre seg litt
Tror jeg vil velge en blanding med solsikkefrø og valnøtter neste gang:-)

Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 24-05-04, 18:20   #6
Sandrine
Medlem
 
Sandrine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Innlegg: 52
Sandrine er en juvelSandrine er en juvelSandrine er en juvel

Overskriften min skulle vel tyde på at det ikke er noen kulinarisk opplevelse, men hvis du sammenligner med klipapp (som jeg alltid har kalt sponplater) synes jeg det er en klar forbedring.

Dessuten kan du ikke lage varme ostesmørbrød med klipapp.

__________________
Discipline is remembering what you really want...
Sandrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - vedlikehold Svar med sitat
Gammel 24-05-04, 18:28   #7
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Sandrine

Overskriften min skulle vel tyde på at det ikke er noen kulinarisk opplevelse, men hvis du sammenligner med klipapp (som jeg alltid har kalt sponplater) synes jeg det er en klar forbedring.

Dessuten kan du ikke lage varme ostesmørbrød med klipapp.

Ja men som jeg sa så smakte de bedre når de fikk godgjort seg litt og ja,jeg skal nok prøve noen flere varianter for det var en ypperlig å lettvint måte å lage noe en kan ha under pålegget, for klipappen klarer jeg rett og slett ikke lengre

Så fritt fram for sponplater i alle varianter

__________________
Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no