Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hvor viktig er vitamintilskudd egentlig?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-12-07, 19:06   #1
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Hvor viktig er vitamintilskudd egentlig?

Jeg har akkurat vært hos legen min og tatt blodprøver. Siden jeg har gått over til lavkarbo, tenkte jeg det var greit.

Alle mulige slags vitamin, kolesterol og leverprøver ble tatt - og resultatet ble høyt kolesterol, og litt lavt på D-vitaminer. Høyt kolesterol har jeg fra før av, og D-vitaminene skjønner jeg jo. Det er vinter, og jeg har ikke spist fisk siden jeg startet i juli. (Er så lei fisk at jeg blir dårlig bare ved tanken).

Alt annet var helt normalt. Jeg spurte om C-vitaminer, og det var også helt normalt. Det er jo litt rart siden jeg ikke har spist frukt eller grønnsaker på snart 6 måneder. Ikke har jeg spist en eneste vitaminpille eller kosttilskudd i denne perioden heller. Spiser Møllers dobbel nå da riktignok, men jeg sitter og lurer på hvor viktig disse vitaminpillene egentlig er?

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-12-07, 21:04   #2
Eilan
Seniormedlem
 
Eilan sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.593
Eilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvor viktig er vitamintilskudd egentlig?

Kanskje ikke så viktige for deg? Jeg fikk magnesiummangel etter 1 uke og gikk i bakken. For meg er de alfa og omega.

__________________
Be still now
Eilan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat, the lavkarbo way Svar med sitat
Gammel 22-12-07, 11:23   #3
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Hvor viktig er vitamintilskudd egentlig?

Jeg levde mine foerste àr pà lavkarbo uten tilskudd i det hele tatt, med fin form. Nà har jeg startet à ta multifiber og kal-mag. Formen er fortsatt fin

Tror vel det er bedre à ta de enn à la det vere

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 23-12-07, 19:29   #4
StineK
Seniormedlem
 
StineK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Utenfor Bergen
Innlegg: 15.451
StineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastisk

Sv: Hvor viktig er vitamintilskudd egentlig?

Opprinnelig lagt inn av Rubens, her.

Jeg spurte om C-vitaminer, og det var også helt normalt. Det er jo litt rart siden jeg ikke har spist frukt eller grønnsaker på snart 6 måneder. Ikke har jeg spist en eneste vitaminpille eller kosttilskudd i denne perioden heller. Spiser Møllers dobbel nå da riktignok, men jeg sitter og lurer på hvor viktig disse vitaminpillene egentlig er?

I følge boken til Litsfeldt - Spis deg sukkerfri - så er det nok vitaminer i kjøtt og fett. Bla. så levde eskimoer før i tiden kun på sel og fisk, og fikk ikke mangelsykdommer av den grunn.

Kostholds-"eksperter" har lett for å si at vi skal spise grønnsaker for å få i oss vitaminer, men glemmer elegant at det også er vitaminer i andre matvarer.

En annen ting er at å spise bare kjøtt og fett kan bli litt ensformig - og litt grønt pynter opp på tallerken og smak.

StineK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-12-07, 20:22   #5
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvor viktig er vitamintilskudd egentlig?

Ja, jeg begynner å lure på om markedsføringen av vitamintilskudd har vært svært vellykket. Kanskje det er viktig om man ikke spiser noe særlig med kjøtt eller animalsk fett.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-12-07, 21:27   #6
Manina
Utforsker
 
Manina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 4.561
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Sv: Hvor viktig er vitamintilskudd egentlig?

Husk at inuitter og andre kjøttetere langt nord spiste en god del mer av dyret enn det vi gjør! Lever, hjerne og annen innmat, for ikke å snakke om innholdet i magesekk, margen i beina, osv... "Den hvite manns syke" viser til europeere/hvite amerikanere som var på besøk hos disse, og som kun levde på harekjøtt de fanget. Altfor magert og lite næringsrikt.
Lever er svært næringsrikt, og jeg har merket god effekt på hjemmelagd leverpostei.

__________________
Maninas metode
Manina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med naturlig mat Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva gjør at vi går ned i vekt egentlig? kstal Spørsmål og svar 20 27-10-07 22:08
Fortsetter man egentlig å gå ned i vekt ? marchus Atkins kosthold 4 07-03-06 08:22
Hva mener han egentlig med "Liberalt" Frozen Induksjonen 11 27-01-05 19:01
Hvem er vi EGENTLIG???? Summer Fysisk og mental helse 4 01-10-04 15:38
hvor mye kremfløte kan jeg egentlig spise? Iset Atkins kosthold 18 24-02-04 20:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no