Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Flere som har et ganske rolig vekttap?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-01-09, 09:15   #1
wollafruen
Medlem
 
wollafruen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 39
Innlegg: 382
wollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snill

Flere som har et ganske rolig vekttap?

1.2 kg ned på 3 uker kan vel ikke sies å være en pangstart, selv om ned er ned uansett.. Men...Det gikk jo så fint forrige gang! Hvorfor går det tregt nå? Jeg KAN jo dette her! Utgangspunktet denne gangen er 75-76 kg mot 83.5 sist jeg var på ketolysekur. Jeg vil ned ca 10-12 kg til fra der jeg er nå (er 172 cm høy). Er utgangspunktet mitt "for lavt" til at kuren tar ordentlig tak? En typisk dag ser slik ut:

Frokost:
Sjelden,
eller kanskje frokostpannekaker (absolutt IKKE hver dag! hvis jeg spiser frokost er det oftest litt eggerøre og noko attåt...er ikke så sulten om morgenen) + vann og krom/kaliumtabletten

Lunsj:
En eller annen form for blandet salat+olje med kylling eller krydra kjøttdeig, gjerne med osteterninger eller feta + vann og selen/sink-tabletten

Middag:
Karbonader/Kylling/Biff (de to siste gjerne surra i fløte eller litt creme fraiche) med f.eks. blomkålmos/salat/brokkoli- og blomkålgrateng + vann og krom/kaliumtablett

Kvelds:
Kanskje gräddost- og kalkunfilet+salatblad-ruller.

Jeg drikker 4 imsdalflasker med vann om dagen (=2.8 liter), hender jeg pisker en liten klatt med krem om jeg skal "kose meg", men det er så mektig så det blir jo ikke særlige mengder. Jeg bruker brøderstatning av og til, samt en Anton-sjokkis i helga. Men ikke noe av dette, eller det jeg har i menyen jeg spiser nå har "stoppet" meg før.

Håper det løsner litt mer snart..0.4 kg ned pr uke i snitt er akkurat litt for lite syns jeg..

__________________
2018: Ned 5-10 kg etter sykdomsperiode. (Tidligere vekttap: 21 kg i perioden 2007-2010)
wollafruen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo 70-5-25 Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 16:26   #2
Labomba
Seniormedlem
 
Labomba sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Vestfold
Alder: 59
Innlegg: 807
Labomba er en juvelLabomba er en juvelLabomba er en juvel

Sv: Flere som har et ganske rolig vekttap?

Kan desverre ikke hjelpe deg med annet enn ett " Stå på".
Plutselig så løsner det sikkert for oss også!!

Labomba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 18:10   #3
wollafruen
Medlem
 
wollafruen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 39
Innlegg: 382
wollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snill

Sv: Flere som har et ganske rolig vekttap?

Opprinnelig lagt inn av Labomba, her.

Kan desverre ikke hjelpe deg med annet enn ett " Stå på".
Plutselig så løsner det sikkert for oss også!!

Står du "fast" du og?

__________________
2018: Ned 5-10 kg etter sykdomsperiode. (Tidligere vekttap: 21 kg i perioden 2007-2010)
wollafruen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo 70-5-25 Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 18:18   #4
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Flere som har et ganske rolig vekttap?

Jeg har ikke hatt noen braknedgang - selv om jeg selv føler jeg har mange av kriteriene...
Diet sies jo at man gjerne går ned mye hvis man er mye overvektig og ikke har så mange slankekurer bak seg - og det er slik jeg er.
Jeg har tatt av 8 kg på 3 måneder og det er jo ikke så fryktelig mye da.....MEN jeg tar av mer nå enn jeg gjorde i begynnelsen.,
Kunne muligens gått mer ned hadde jeg trent i tillegg til kuren - men det gjør jeg altså ikke....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 18:37   #5
benam
Medlem
 
benam sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 229
benam er på en erverdig vei

Sv: Flere som har et ganske rolig vekttap?

Hei!
Kjenner meg igjen, det går sakte her i gården også. De 3 første kg forsvant som dugg for sola.
Nå har jeg vært i ketose noen dager og vekta rikker seg ikke.
Men som du er inne på; det kan jo være såpass liten overvekt du har(hvis det er det i det hele tatt?) at kanskje kroppen holder tilbake???
Ikke vet jeg, men irriterende er det!




__________________


]
benam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 18:55   #6
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Flere som har et ganske rolig vekttap?

Jepp, går saaaakte/står stille her også. Men stortrives med kostholdet. Får vel bare smøre seg med tålmodighet så løsner det vel etterhvert. Også får vi som har veldig mye overvekt trøste oss med at sakte nedgang betyr at man gir huden sjansen til å følge med på veien

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 19:03   #7
turbokano
Medlem
 
turbokano sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Kristiansand
Alder: 40
Innlegg: 115
turbokano er ny på veien

Sv: Flere som har et ganske rolig vekttap?

går sakt her og,men jeg merker jeg krymper,vekta sier bare ned ca 2kg på 3 uker,men så trener jeg my i tilleg,så kan være noe muskelvekst,må bli litt flinkere til å bruke målebåndet da vekt i seg selv ikke alltid sier så mye.merker vertfall at buksa sitter løsere og genserene blir større:P
kjører akkurat samme runde som jeg gjorde i fjor,og da funket det veldig bra så,bør jo det nå å

turbokano er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 22:38   #8
AnnChristin
Juniormedlem
 
AnnChristin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Nordland
Innlegg: 37
AnnChristin er på en erverdig vei

Sv: Flere som har et ganske rolig vekttap?

Jeg har det akkurat på samme måte.
Holdt på i elleve uker i høst, og kg bare forsvant. Begynte på etter jul, og har hatt total stillstand. Irriterende. Tenkte egentlig at jeg skulle stoppe, så i helga har jeg levd "som normalt". Men i dag er jeg så uvel og ekkel i kroppen, at i morgen er jeg i full gang igjen.
Ikkeno som Ketolyse når kroppen sier ifra

Ikke gi opp, vi løsner vel etter hvert.

Klem AC

__________________


AnnChristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 22:41   #9
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Flere som har et ganske rolig vekttap?

Her har det gått veldig sakte, men veldig sikkert nedover. Jeg synes i grunnen det er greit. Trives med ketolyse.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 22:51   #10
inglan
Juniormedlem
 
inglan sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 32
inglan er på en erverdig vei

Sv: Flere som har et ganske rolig vekttap?

Ja, det går ikke i hurtigtogfart her heller.
Har gått ned ca 5 kilo siden jeg begynte i slutten av november, og de siste 1,5 kiloene forsvant den uka jeg hadde influensa.
Et par små sprekker har det vært, men de varte bare en kveld eller så.

Jeg kan jo nevne at det blir minimalt med trim, så det hjelper ikke heller.
Prøver å ligge unna søtningsstoffer nå om dagen, har alltid drukket mye Pepsi max så jeg lurer på om det kan være en partystopper for meg.

Men selv om det går seint så har jeg tenkt å fortsette.

__________________




inglan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 23:17   #11
safran
Seniormedlem
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 565
safran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snill

Sv: Flere som har et ganske rolig vekttap?

En annen sinke melder seg. Jeg gikk ned de første to ukene, så startet jeg å krype oppover igjen. :sur: Men jeg gir meg ikke, jeg trives jo med kosten.

__________________


Min journal
safran er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Grete Roede/Fedonish Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 23:57   #12
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Flere som har et ganske rolig vekttap?

For det første så har du ikke særlig med overvekt å snakke om, for det andre gjør du det her for andre gang, for det tredje så har du mest sannsynlig ikke lagret så mye vann i kroppen denne gangen som sist.
1,2 kg ned på tre uker er nesten halvkiloen i uka, og det synes jeg ikke du skal klage over

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 00:30   #13
Sulphur
Medlem
 
Sulphur sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Vestfold
Alder: 43
Innlegg: 417
Sulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snill

Sv: Flere som har et ganske rolig vekttap?

Jeg blir litt betatt når Photo er streng.

__________________
Journalen min.


Sulphur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 11:02   #14
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Flere som har et ganske rolig vekttap?

Opprinnelig lagt inn av MysticalSaga, her.

Jeg blir litt betatt når Photo er streng.

Hihihi

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 14:28   #15
Labomba
Seniormedlem
 
Labomba sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Vestfold
Alder: 59
Innlegg: 807
Labomba er en juvelLabomba er en juvelLabomba er en juvel

Sv: Flere som har et ganske rolig vekttap?

Jeg står ikke bare stille, men har gått opp.
Det skal sies at jeg også går på denne kuren for andre gang, og jeg har MØE å ta av. Skal ned 20 kg, fra 76 til 56. Men, vi må bare stå på, dette er virkelig den beste kuren. Gikk ned 8 kilo på 2,5 mnd i fjor, og det var bare himmelsk.
Det gjelder å stå på selv om det står stille en stund. Plutselig bare løsner det lissom.
Så stå på du, så møtes vi til magedanskamp til sommeren

Og du... Bedre sider enn disse tror jeg ikke finnes.

Labomba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 15:02   #16
wollafruen
Medlem
 
wollafruen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 39
Innlegg: 382
wollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snill

Sv: Flere som har et ganske rolig vekttap?

Hehehe...skal høre på Photo og holde det gående

Jeg elsker jo hvordan jeg føler meg når jeg holder meg unna karber, så det er definitivt lett å følge selvom det ikke er den pangstarten jeg kanskje forventet.. Men det gjør ikke noe Skal holde på ca 4-5 mnd til tenker jeg En eller annen form for vektnedgang må det jo være mulig å spore på den tiden. Blir bare spennende å se hvor mye

__________________
2018: Ned 5-10 kg etter sykdomsperiode. (Tidligere vekttap: 21 kg i perioden 2007-2010)
wollafruen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo 70-5-25 Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 21:44   #17
soffagris
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Finnmark
Innlegg: 39
soffagris er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Flere som har et ganske rolig vekttap?

Ja, jeg har også et ganske moderat vekttap. Merker at jeg synes det er greit annenhver dag, og grusomt annenhver dag.

Lagde journal, og har fått noen gode råd. Skal se om det hjelper.

__________________


soffagris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 22:26   #18
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Sv: Flere som har et ganske rolig vekttap?

Jo,takk. Har også et bedagelig tempo denne gangen. Særlig nå i tredje uken,da føk jeg opp igjen. Skal innrømme at det ikke er så enkelt og være like tålmodig alltid

__________________



Justice for Baby P!
magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 22:48   #19
fjanni
Seniormedlem
 
fjanni sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 529
fjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snill

Sv: Flere som har et ganske rolig vekttap?

har det på samme måte som deg. her går ikke "julekiloen" av. sist gikk det fort og greit.. veier omtrent det samme som deg men er noen cm kortere. 2 sånn ca. haha.

fjanni er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/fettfestivalen! Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 00:26   #20
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Flere som har et ganske rolig vekttap?

Grunnen til rolig vektnedgang er fløte og ost. Enkelt og greit. Med en gang du spiser mindre av dette så kommer du til å miste kg raskere. Lykke til!

Hva er Anton-sjokkis?

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 00:57   #21
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Flere som har et ganske rolig vekttap?

Opprinnelig lagt inn av donjuanwannabe, her.


Hva er Anton-sjokkis?

Anthon Berg har en helt ålreit sukkerfri sjokkis. Søta med maltitol, så det gir jo de vanlige festlige bivirkningene

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 02:04   #22
snowqueen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 27
snowqueen er på en erverdig vei

Sv: Flere som har et ganske rolig vekttap?

Er det virkelig sant? Burde jeg kutte ut fløte og ost? Ahh! Det å gå i kjøleskapet og hente meg litt graddost er jo det som får meg til å overleve!!

__________________

snowqueen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 09:40   #23
smil!
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: lørenskog
Innlegg: 354
smil! er ny på veien

Sv: Flere som har et ganske rolig vekttap?

hmmm.. fløte og ost... neimen ikke lett å finne erstatninger for alt fettet som kommer derfra synes jeg da...
men helt klart verdt ett forsøk!!

__________________



min journal
smil! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 10:15   #24
achillea
Medlem
 
achillea sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Jæren
Alder: 51
Innlegg: 155
achillea er ny på veien

Sv: Flere som har et ganske rolig vekttap?

Det går ikke så fort ned her heller.
Fra 1.okt til jul gikk jeg ned 8 kg ganske greit. Hadde 2 uker juleferie på litt mer karbo, men ikke mye mer, noe som endte med at jeg gikk opp 1 kg. Etter nyttår er det tilbake på ketolyse og har bare tatt av 0.5 kg til nå. Er i en fase der det virker som kroppen kjemper hardt i mot videre vekttap. Er litt fustrert, men kjemper videre siden jeg trives greit med kostholdet.

Har gitt meg selv frem til april/mai for å se hvor langt ned jeg kommer. Etter det satser jeg på å øke karbene litt og stablisere vekten. Uansett er jeg kjempefornøyd med vekttapet til nå, men skulle gjerne hatt de siste 5-10 kg.

__________________



Start Ketolyse - 87.1 kg (29/9-08) --- 78.5kg (juni-09), Restart 25/1-10 - 81 kg - nå 78.6 kg (31/03-10)
achillea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 13:33   #25
fjanni
Seniormedlem
 
fjanni sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 529
fjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snill

Sv: Flere som har et ganske rolig vekttap?

Vurderer å ta fløte og ost ut fra kostholdet denne uken. Blir vanskelig men jeg gjør det om jeg må. Sukk.

fjanni er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/fettfestivalen! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vekttap på SB Arildo South Beach 5 08-04-07 16:41
Ny her og ganske fortvilet... mokki Spørsmål og svar 13 26-03-06 16:23


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no