Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Magen min

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-07-12, 20:35   #1
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Magen min

slår seg vrang og det ender med oppkast når jeg:
- drikker kaffe
- spiser tomatprodukter; ketchup, tomatpure, pizzasauser etc. Tomater naturell er ok
- gjærbakst, i sær søt
- en god del billige rødviner (har funnet en til 130 kr som magen aksepterer)
- sauekjøtt

Hvorfor gjør den det? Hva er fellesnevneren?

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 01-07-12, 22:38   #2
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Magen min

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

slår seg vrang og det ender med oppkast når jeg:
- drikker kaffe
- spiser tomatprodukter; ketchup, tomatpure, pizzasauser etc. Tomater naturell er ok
- gjærbakst, i sær søt
- en god del billige rødviner (har funnet en til 130 kr som magen aksepterer)
- sauekjøtt

Hvorfor gjør den det? Hva er fellesnevneren?

Kan det være magesår? Jeg vet ikke, men kanskje sjekke det?

God bedring iallefall, høres ikke godt ut det der... Klæm

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-07-12, 06:27   #3
Edla
Medlem
 
Edla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Slattum
Innlegg: 219
Edla er ny på veien

Sv: Magen min

Får du vondt i magen og? Jeg har nemlig pådratt meg en magekatarr og jeg reagerer negativt på de samme tingene som du får trøbbel med... Legen min sa at det ikke var helt uvanlig når man spiser lchf i perioder fordi magen lett kan bli ømfintlig av slik kost.

__________________
Delmål 3: Gå ned til 93kg og ha tatt av totalt 25kg -12/1-12
Delmål 4: 92 og BMI=Overvektig -16/1 -12
Delmål 5: 88kg og totalt vekttap på 30kg





Edla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, lavkarbo med shakes Svar med sitat
Gammel 02-07-12, 07:26   #4
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Magen min

Histamin?

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 02-07-12, 23:02   #5
Marina
Seniormedlem
 
Marina sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 603
Marina har en fantastisk aura rundt segMarina har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Magen min

Garvesyre?!? Det er garvesyre (tannin) i tomatsauser, vin og kaffe iallefall. Mange som blir dårlig av det... Dårlig mage og oppkast er typiske tegn på at du ikke tåler det. Det samme er hodepine, skjelving og kvalme. Det finnes kaffe og vin uten garvesyrer, men det er ofte dyrere. Cemo har f.eks veldig god kaffe som selges på tilbords og lignenede butikker. Mange økologiske vin er uten garvesyre også. Kan være verdt et forsøk iallefall??

__________________




Min journal
Marina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-07-12, 18:06   #6
Fettman
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2012
Innlegg: 34
Fettman er på en erverdig vei

Sv: Magen min

Ketchup er vel en drøss med sukker? Og gjærbakst er vel ikke lavkarbo heller.
Resten kommer vel an på hvor mye du spiser/drikker av det...

Fettman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-07-12, 23:40   #7
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Magen min

Det trenger jo faktisk ikke å være noen fellesnevner i det hele tatt? Kanskje greit å få sjekket fordøyelsessystemet at alt er som det skal være?

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 20-07-12, 21:40   #8
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Magen min

Opprinnelig lagt inn av Fedona, her.

Kan det være magesår? Jeg vet ikke, men kanskje sjekke det?

God bedring iallefall, høres ikke godt ut det der... Klæm

Klæm tebake! Jeg har hatt magesår tidligere så jeg bør vel sjekke det igjen....

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 20-07-12, 21:42   #9
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Magen min

Opprinnelig lagt inn av Edla, her.

Får du vondt i magen og? Jeg har nemlig pådratt meg en magekatarr og jeg reagerer negativt på de samme tingene som du får trøbbel med... Legen min sa at det ikke var helt uvanlig når man spiser lchf i perioder fordi magen lett kan bli ømfintlig av slik kost.

DET kan jeg skrive under på! Magen er blitt mye mer ømfintlig. Dumme magen. Jeg går derfor på Nexium.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 20-07-12, 21:43   #10
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Magen min

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Histamin?

Jeg knasker antihistaminer hver dag.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 20-07-12, 21:45   #11
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Magen min

Opprinnelig lagt inn av MieMari, her.

Garvesyre?!? Det er garvesyre (tannin) i tomatsauser, vin og kaffe iallefall. Mange som blir dårlig av det... Dårlig mage og oppkast er typiske tegn på at du ikke tåler det. Det samme er hodepine, skjelving og kvalme. Det finnes kaffe og vin uten garvesyrer, men det er ofte dyrere. Cemo har f.eks veldig god kaffe som selges på tilbords og lignenede butikker. Mange økologiske vin er uten garvesyre også. Kan være verdt et forsøk iallefall??

Jeg har selv tro på at det er syra som lager trøbbel, ja . Kanskje løsningen er å begynne drikke eplecidereddik igjen?

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 20-07-12, 21:48   #12
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Magen min

Opprinnelig lagt inn av Fettman, her.

Ketchup er vel en drøss med sukker? Og gjærbakst er vel ikke lavkarbo heller.
Resten kommer vel an på hvor mye du spiser/drikker av det...

Ketchup uten sukker er innenfor mine grenser. Gjærbakst kan være lavkarbo; man trenger bare noe gluten i deigen så funker gjæra som fy.
Kaffe blir jeg dårlig av etter bare en munnfull. Det rare er at jeg tåler koffeintabeletter?

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 20-07-12, 21:50   #13
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Magen min

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Det trenger jo faktisk ikke å være noen fellesnevner i det hele tatt? Kanskje greit å få sjekket fordøyelsessystemet at alt er som det skal være?

Det er nok sikkert veldig lurt. Jeg skal snart skifte hubahuba og da kan vel legen ta eukontroll på hele understellet og alle rørsystemer i forbindelse med det?

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 20-07-12, 21:52   #14
Marina
Seniormedlem
 
Marina sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 603
Marina har en fantastisk aura rundt segMarina har en fantastisk aura rundt seg

Re: Sv: Magen min

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Ketchup uten sukker er innenfor mine grenser. Gjærbakst kan være lavkarbo; man trenger bare noe gluten i deigen så funker gjæra som fy.
Kaffe blir jeg dårlig av etter bare en munnfull. Det rare er at jeg tåler koffeintabeletter?

Ingen garvesyre i koffeintabletter. Tror fortsatt at det er det jeg Har du prøvd kaffe fra Cemo? Den er langtidsmodnet og inneholder derfor ikke like mange garvesyrer.

__________________




Min journal
Marina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-07-12, 22:16   #15
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Re: Sv: Magen min

Opprinnelig lagt inn av MieMari, her.

Ingen garvesyre i koffeintabletter. Tror fortsatt at det er det jeg Har du prøvd kaffe fra Cemo? Den er langtidsmodnet og inneholder derfor ikke like mange garvesyrer.

Skal sjekke for jeg liker den første slurken av kaffe! De påfølgende slurkene smaker bare bark....

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vondt i magen avuna Mer enn 30 kg overvekt 10 05-01-12 23:05
Den magen den magen Sjokoholiker Ketolysekuren 12 03-05-11 06:27
Magen min! Sulli Spørsmål og svar 2 04-06-10 21:20
Føler meg så rar i magen. Slankevogna Spørsmål og svar 2 25-05-10 11:50
Plages med magen Sua83 Ketolysekuren 1 21-11-09 10:12


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no