Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Magetrøbbel ...

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-07-12, 11:36   #1
Janeymaleney
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: :: Bergen ::
Alder: 41
Innlegg: 141
Janeymaleney er på en erverdig vei

Magetrøbbel ...

Tidligere i uken hadde vi taco til middag. Jeg spiste masse grønnsaker,kjøttdeig,ost,rømme,litt salsa osv. Før det spiste jeg en skål med bringebæris (bringebær,fløte,litt gresk yoghurt og litt splenda)

Rett etter middag fikk jeg voldsomme magesmerter,svettet og følte jeg skulle besvime! Kastet opp alt sammen,og ble bedre ganske rett etterpå.

Nå har jeg akkurat spist frokost. Tre egg med ost og litt fløte,5 små skiver bacon og to tomater. Kjennes ut som det samme skal skje snart...

Er det fløten jeg ikke tåler? Spiste rømmegrøt til frokost dagen etter dette skjedde,ingen problemer. Så det kan vel ikke være fettet? Spiser jeg meg FOR mett?

Noen som har opplevd lignende?

Janeymaleney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert LCHF Svar med sitat
Gammel 28-07-12, 11:59   #2
Janeymaleney
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: :: Bergen ::
Alder: 41
Innlegg: 141
Janeymaleney er på en erverdig vei

Sv: Magetrøbbel...

Ja da skjedde det igjen... Eller,jeg fremprovoserte det for å slippe smerten.

Sist hadde jeg en skikkelig sviende følelse i magen også. Usj,ikke bra dette her.

Janeymaleney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert LCHF Svar med sitat
Gammel 28-07-12, 12:12   #3
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Magetrøbbel...

Det er vanskelig å si hva som er synderen når du "blander" så mange forskjellige matvarer. Et tips kan være å spise så rent som mulig med rene proteinvarer, rene kokte grønnsaker og litt fett (smør, olje) og så prøve deg fram med noe av det du spiste før du ble dårlig etter et par dager der du ser at magen fungerer.

Jeg kan bli alvorlig uggen i magen av jordbær med fløte på feks, men tåler gjerne et par "rene" bær, eller en fløteskvett i sausen....

Du spør om du spiser deg FOR mett - det er det vel bare du som kan svare på? Spis færre matvarer sammen og se hva som skjer

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 02-10-12, 22:27   #4
Janeymaleney
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: :: Bergen ::
Alder: 41
Innlegg: 141
Janeymaleney er på en erverdig vei

Sv: Magetrøbbel ...

Da har jeg kommet frem til at det må være gallesteinsanfall... Skal utredes for det snart (håper jeg) og da tør jeg ikke spise så lavkarbo som jeg ønsker... Og da kommer søtsuget grrr...

__________________


Janeymaleney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert LCHF Svar med sitat
Gammel 02-10-12, 23:04   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Magetrøbbel ...

Gallestein var det første som slo meg, ja!
Du trenger bare kutte litt ned på fett og rå grønnsaker og størrelsen på måltidene, så går det nok mye bedre!
Be fastlegen henvise deg til ultralyd for å finne ut om det ligger steiner i galleblæren din og om operasjon for å fjerne hele skiten er best for deg.

Lykke til fra en som har levd lykkelig uten galleblære i 15 år!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Magetrøbbel BenteR Generell ernæringsdebatt 15 10-07-11 21:46
Magetrøbbel Anarko Spørsmål og svar 1 22-02-11 00:18
magetrøbbel.. Sjokoholiker Spørsmål om matvarer og oppskrifter 11 06-02-11 13:03
Magetrøbbel?? Froskeprinsessen Ketolysekuren 5 27-10-10 22:51
Magetrøbbel Jojodama Ketolysekuren 8 14-12-07 14:41


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no