Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Kosttilskudd

Hvetegress, alger etc

Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-01-13, 14:55   #1
BalansertKosthold
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 3
BalansertKosthold er på en erverdig vei

Hvetegress, alger etc

Hei

Hva er deres erfaringer med hvetegress og alger som spirulina og chlorella? Jeg har alltid spist mye grønt, men de siste månedene har jeg pleid å lage en smoothie med hvetegress, spirulina og hempfrø. Mange som skryter av at de merker økning av energinivået. For min del så har jeg faktisk gått ned en del i vekt etter at jeg startet med dette, og jeg føler at energinivået har steget litt (kan jo være en effekt av vekttapet). Tok litt tid før jeg vente meg til smaken av spirulina, men nå synes jeg faktisk det er ok (ikke supergodt selvfølgelig.. )



Vil gjerne høre hvilke erfaringer dere har!


Sist redigert av Nille : 20-02-13 kl 22:41. Årsak: Link fjernet, reklame
BalansertKosthold er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Balansert-med mye grønt Svar med sitat
Gammel 21-01-13, 19:05   #2
synsegulla
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 575
synsegulla har en fantastisk aura rundt segsynsegulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvetegress, alger etc

Det vil jeg også

__________________




Følg min vei ned i vekt på bloggen min synsegulla.wordpress.com
synsegulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse på vei mot paleo Svar med sitat
Gammel 21-01-13, 20:43   #3
j88
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 35
Innlegg: 512
j88 er en juvelj88 er en juvelj88 er en juvel

Sv: Hvetegress, alger etc

Jeg bruker hvetegress og spirulina hver eneste dag, og tar en kur med chorella innimellom. Jeg har brukt det i mange år og jeg er veldig fornøyd, jeg har fått opp vitmannivået, og ergien er helt noe annet enn tidligere, itillegg til at hud å hår ser friskere ut, og all uren hud har blitt borte, og håret er glansfullt.

j88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen Svar med sitat
Gammel 22-01-13, 12:04   #4
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Hvetegress, alger etc

Noen som vet hvor man får kjøpt fersk hvetegress, event hvetegressfrø man kan spire?

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 22-01-13, 19:30   #5
Filifjonka
Medlem
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 320
Filifjonka er en juvelFilifjonka er en juvelFilifjonka er en juvel

Sv: Hvetegress, alger etc

Høyrest skikkeleg vondt ut.

__________________
Filifjonkejournalen
Filifjonka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-11-13, 10:28   #6
FriskogGlad
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvetegress, alger etc

Jeg har hvetegress her, og synes kanskje jeg får litt ekstra energi, men det smaker hestemat, og jeg får nesten brekninger hver gang jeg drikker det. Tips til hvordan man kan kamuflere smaken? Jeg har ikke turt å blande den i smoothien min da jeg regner med det bare ødelegger den. Finnes det en saft eller lignende som kamuflerer den godt?

  Svar med sitat
Gammel 09-11-13, 12:06   #7
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvetegress, alger etc

Tror nok fint du kan blande super greens i smoothie, altså. Har sett massevis av oppskrifter på det. Om du googler "super greens+smoothie" finner du sikkert masse inspirasjon til hvordan du best kan få smaken kamuflert.
Jeg synes jo faktisk det smaker helt ålreit, men virker som om det er noe jeg er ganske alene om.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 09-11-13, 17:59   #8
FriskogGlad
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvetegress, alger etc

En halv teskje i bringebær- og avokadosmoothien min var knapt merkbart. Får øke på gradvis til jeg er oppe i ønsker dose

  Svar med sitat
Gammel 09-11-13, 18:11   #9
j88
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 35
Innlegg: 512
j88 er en juvelj88 er en juvelj88 er en juvel

Sv: Hvetegress, alger etc

Hvetegress smaker ikke veldig godt blandet ut i kun vann, men litt funlightsaft kan hjelpe. Jeg har brukt det mange år, og nå begynner jeg å like smaken til en viss grad. Blander i kun vann men har oppi en god dose med økologisk kanel , dette syns jeg hjelper på smaken. Og det kan være greit å blande i litt lunket vann istedet for helt kaldt

j88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen Svar med sitat
Gammel 09-11-13, 21:49   #10
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hvetegress, alger etc

Blander i saft.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-11-13, 23:22   #11
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hvetegress, alger etc

Jeg mikser og drikker. Hvis man klarer stenge nesen når man spiser eller drikker noe man ikke liker kjenner man null smak.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 10-11-13, 18:11   #12
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvetegress, alger etc

Jeg bestiller hvetegress i dag Spennende

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-11-13, 18:26   #13
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Hvetegress, alger etc

Min erfaring er at det kun koster masse penger og intet annet. Jeg opplevde absolutt ingenting av noe som helst i den perioden jeg prøvde sånn. Annet enn at det smaker gress og alger da

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 10-11-13, 18:28   #14
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hvetegress, alger etc

Jeg har positiv erfaring med Purely Greens Max. Synes de 300 kronenene i måneden er verdt det.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-11-13, 19:40   #15
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvetegress, alger etc

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Min erfaring er at det kun koster masse penger og intet annet. Jeg opplevde absolutt ingenting av noe som helst i den perioden jeg prøvde sånn. Annet enn at det smaker gress og alger da

Uff klut har du prøvd nok, en god periode ? Det var synd

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-11-13, 19:56   #16
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvetegress, alger etc

Jeg responderte også bra på supergreens (var vel en blanding av hvetegress, spirulina og ... kamut?) Men jeg slutta fordi jeg ikke hadde råd til det, men det har jeg forsåvidt nå, så jeg lurer jammen på å begynne igjen. Trenger det nå, som det nærmer seg eksamenstid!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 10-11-13, 20:23   #17
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Hvetegress, alger etc

Opprinnelig lagt inn av senka, her.

Uff klut har du prøvd nok, en god periode ? Det var synd

Ja, jeg prøvde lenge. Føler det var bortkasta penger, akkurat som mye som selges på helsekost er.

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 11-11-13, 14:05   #18
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvetegress, alger etc

I går bestilte jeg hvetegresspulver fra Naturalis.no og er veldig spent
det er min første pakke. Men det er ikke kamut.
Hva er det som er kjempeforskjell mellom de to?
Er det noen som har link fra Iherb om kamutpulver som er god ?
Takker så mye

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-11-13, 14:49   #19
j88
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 35
Innlegg: 512
j88 er en juvelj88 er en juvelj88 er en juvel

Sv: Hvetegress, alger etc

Opprinnelig lagt inn av senka, her.

I går bestilte jeg hvetegresspulver fra Naturalis.no og er veldig spent
det er min første pakke. Men det er ikke kamut.
Hva er det som er kjempeforskjell mellom de to?
Er det noen som har link fra Iherb om kamutpulver som er god ?
Takker så mye

dette er min favoritt http://www.iherb.com/Organic-by-Natu...?ic=1&flt=0000. kan også kjøpes i norske helsekost butikker, men er mye billigere på ihverb. Finnes i både kapsler og pulver.

j88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen Svar med sitat
Gammel 11-11-13, 15:49   #20
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvetegress, alger etc

Opprinnelig lagt inn av j88, her.

dette er min favoritt http://www.iherb.com/Organic-by-Natu...?ic=1&flt=0000. kan også kjøpes i norske helsekost butikker, men er mye billigere på ihverb. Finnes i både kapsler og pulver.

Takk,takk Leste mye positivt om hvetegress Håper at den som jeg
bestilte fra Naturalis.no duger også noe, den er også Organisk
og veldig rimelig pris

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-11-13, 16:30   #21
j88
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 35
Innlegg: 512
j88 er en juvelj88 er en juvelj88 er en juvel

Sv: Hvetegress, alger etc

Opprinnelig lagt inn av senka, her.

Takk,takk Leste mye positivt om hvetegress Håper at den som jeg
bestilte fra Naturalis.no duger også noe, den er også Organisk
og veldig rimelig pris

Ja det er sikkert bra det også, har ingen erfaring med det merket selv. Sverger til pure planet, eller amazing grass fra iherb. De fra amazing grass innholder blanding av flere gress pulvere og ofte også acai eller andre pulvere med antioksidanter. De er gode og lett og blande ut og ikke minst billige.

j88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen Svar med sitat
Gammel 11-11-13, 18:06   #22
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 65
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvetegress, alger etc

Hvetegress, alger, spirulina, chlorella. Det er ganske gresk for meg dette her. Hvorfor er dette så bra? Hvordan er karbohydratinnholdet i disse og hva kan det brukes til?

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-11-13, 01:38   #23
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvetegress, alger etc

Begynte fra i går med hvetegress, en halv ts og kjenner ingenting
Lukter og smaker ikke så ille den Øker snart dose

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar

Emneord
chlorella, energi, hvetegress, spirulina, vekttap


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Chlorella, Spirulina, Kamut/hvetegress? Anitave Kosttilskudd 14 25-01-12 18:57
Hvordan få ned spirulina, chlorella og hvetegress? MAR Kosttilskudd 19 20-09-11 18:40
Spørsmål om hvetegress, spirulina og chlorella Hansen83 Kosttilskudd 2 19-09-11 17:51
Spirulina + hvetegress MissX Generell ernæringsdebatt 1 08-06-11 13:54
Kamut hvetegress ToveH Spørsmål og svar 4 03-11-10 18:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no