Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Pølser?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-08-11, 22:26   #1
amsamu
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 6
amsamu er på en erverdig vei

Pølser?

Hei!
Jeg har spist lavkarbomat i 8 uker og det går utrolig bra.
Men lurer på om pølser er noe man kan spise?
Ser det refereses til div merker men er det sånn at noen kan spises og noen kan ikke.Da går jeg utifra at det har med karbo innholdet å gjøre.Hvis ja hvor mange gr. karbo er det høyeste man kan tillate seg?Jeg vil jo ned i vekt og pølser skal ikke ødelegge for det gode arbeidet jeg har gjort til nå med å holde meg kun til lavkarbomat

Håper at noen tar seg tid til å svare

amsamu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo diett Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 22:30   #2
Mellon
Seniormedlem
 
Mellon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Jæren
Innlegg: 925
Mellon har en fantastisk aura rundt segMellon har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Pølser

Noen pølser er helt greie, men sjekk innholde, ikke bare karbene, noen inneholder potetmel mener jeg på. Jeg er ikke så glas i pølser, men spiser idsø sine av og til, de er gode og lovlige, tror jeg... Alt kommer ann på hvor mye man tilater seg av karber, og hva man tåler. Ville været forsiktig med vanlig pølse sånn i starten

__________________



Startvekt
76,7- 15.08.13 Første delmål: 70 kg Endelig mål: 65 kg
Min journal Min mat
Mellon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 23:56   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Pølser?

De fleste holder seg til matvarer med 5 eller færre karber pr 100g om det er mat man spiser i litt mengder, som feks pølser!

Så en tråd i dag om at Rema har tatt inn pølser med så lavt som 0.8karber! I Sverige har de Gøl- pølser feks med lite karber. Tror nok også utvalget varierer litt rundt om i landet, så det kan være lurt å sjekke ut det man har tilgjengelig. Det gjelder jo mye, ikke bare pølser!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 09-08-11, 00:55   #4
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Pølser?

Meny har "jacobs utvalgte". Husker ikke det nøyaktige tallet, men det ligger mellom 0-1 gr. karb pr. 100. Prisen er stiv, men de er veldig gode. Slå til på tilbud, og legg i fryseren

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-08-11, 03:28   #5
slankepia
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 69
slankepia er på en erverdig vei

Sv: Pølser?

Hvor mye er det ca i sånne bensinstasjonspølser da? Var på ferie, og det eneste de hadde var pølser.. hadde ikke ost, skinke eller noe annet som gikk ann å unne seg. spiste da en pølse uten brød. Dette er jo noen dager siden og vekten har ikke gått opp (eller ned) så det gikk jo greit egentlig. Hadde alikevell vært kjekt å vite :-)

slankepia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - forløbli på induksjonen :-) Svar med sitat
Gammel 09-08-11, 03:31   #6
slankepia
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 69
slankepia er på en erverdig vei

Sv: Pølser?

Fant forresten denne linken http://bramat.no/kosthold/tester/296...nneste-polsene

slankepia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - forløbli på induksjonen :-) Svar med sitat
Gammel 09-08-11, 06:24   #7
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Pølser?

Anbefaler søkefunsjonen, da jeg vet det er opptil flere samletråder for slike pølser her på forumet.

Om du ikke får lest innholdsdeklarasjonen eller den er mangelfull, kan du anta at det er 6-7g per 100g, av erfaring er det det i sånn ca 90% av pølsene, både middags-, wiener- og grillpølser.

Spekepølser er selvsagt noe annet og de fleste har ikke noe karber å snakke om (jippi!) Off-topic: leser du at det er litt sukker, f.eks druesukker, i spekepølsa, så pleier det å være kun som et krydder i spekeprosessen, og det er som regel så lite at du kan spise med god samvittighet.

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 09-08-11, 13:09   #8
amsamu
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 6
amsamu er på en erverdig vei

Sv: Pølser?

Tusen takk for svarene
Skal ta meg en handletur og se hva jeg finner

amsamu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo diett Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Pølser snilje Middag 4 28-06-09 22:54
Hva med pølser? Felix Atkins kosthold 16 20-06-09 20:18
Pølser froken Spørsmål og svar 4 04-01-09 23:15
Pølser Kamie Lavkarbo generelt 1 19-08-08 10:49
Pølser Kvark Ketolysekuren 3 20-11-07 15:17


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no