Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Fruktose i krumkaker?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-12-05, 18:15   #1
leenam
Medlem
 
leenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2005
Innlegg: 69
leenam er ny på veien

Fruktose i krumkaker?

Jeg har en oppskrift på krumkaker med fløte, potetmel, egg, hvetemel og sukker. Er det noen som har erstattet sukkeret med fruktose? Vil krumkakene bli for sprø eller vil de brenne lett i jernet?

Jeg laget sist helg forresten "Fedons himmelske ostekake" fra hans bok, med nøttebunn (mandler, nøtter og solsikkefrø) osv, den var virkelig himmelsk - den beste ostekaken jeg har smakt!

leenam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rob Faigin, Enig - Fallon, Skaldeman Svar med sitat
Gammel 07-12-05, 18:52   #2
des65
Seniormedlem
 
des65 sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Langt nord
Alder: 58
Innlegg: 601
des65 er virkelig snilldes65 er virkelig snilldes65 er virkelig snilldes65 er virkelig snill

Sv: Fruktose i krumkaker?

Leste nylig at fruktose ikke egnet seg i kaker som skulle bli sprøe.

__________________
Hilsen des65

1.delmål (under 100) nådd: 20.10.05
2.delmål (under 90) nådd: 23.01.06

3.delmål (under 80) nådd: Skal nåes før 1.juni 2006!!
des65 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg tror jeg... Svar med sitat
Gammel 07-12-05, 19:39   #3
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 58
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Sv: Fruktose i krumkaker?

Opprinnelig lagt inn av leenam

Jeg har en oppskrift på krumkaker med fløte, potetmel, egg, hvetemel og sukker. Er det noen som har erstattet sukkeret med fruktose? Vil krumkakene bli for sprø eller vil de brenne lett i jernet?

Jeg laget sist helg forresten "Fedons himmelske ostekake" fra hans bok, med nøttebunn (mandler, nøtter og solsikkefrø) osv, den var virkelig himmelsk - den beste ostekaken jeg har smakt!

Fedon himmelske er også min favoritt. Den er kjempegod med bærsaus til! Fruktose egner seg vistnok ikke så godt til kromkaker. Men min mor lagde i fjor dem av fruktose i fjor og det gikk ganske bra. Men de blir nok ikke helt som vanlig.

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Artikkel om fruktose... Lennor Dr Lindbergs 17 13-08-05 14:39
Fruktose forvirring Psyclus Generell diskusjon 22 17-04-05 00:21
Fruktose VS Natreen Tiril77 Lavkarbo generelt 14 13-01-05 14:34
Natreen/splenda istedetfor fruktose Zoë Lavkarbo generelt 2 23-10-04 19:26
Spørsmål vedr. Fruktose og Natreen Nooria Generell diskusjon 3 07-05-04 18:38


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no