Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Medlem
Medlem siden: Jul 2010
![]() |
Telling av kalorier/fett som er igjen i stekepannaHei! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Telling av kalorier/fett som er igjen i stekepannaSteker jeg et egg i en ss olje så teller jeg med det fettet
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Medlem siden: Jul 2010
![]() |
Sv: Telling av kalorier/fett som er igjen i stekepannaJa jeg regner med alt smøret osv. jeg bruker, og det selv om jeg ikke tømmer panna over maten til slutt. Men det ser ut til at endel trekker fra den væsken som er i panna etter steking, og regner alt som fett. Er ikke det litt pussig? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Telling av kalorier/fett som er igjen i stekepannaDet kommer an på hva jeg lager. I eks kjøttdeig er det en del væske i form av vann som kommee ut fremfor en eks stange kyllinglår
![]() |
![]() |
#5 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2017
![]() ![]() ![]() |
Sv: Telling av kalorier/fett som er igjen i stekepanna
Jeg brukte etterhvert kun meg selv og mine egne data for å finne ut hva som virket. Til å begynne med benyttet jeg den vanlige lavkarbo-malen og de vedtatte sannheter og gikk ned endel kilo inntil det ble bråstopp etter kun 14 kilos nedgang selv om jeg holdt meg strikt til kostholdet og LCHF og jeg var jo langt unna målvekta fortsatt. Da skjønte jeg etterhvert at skulle jeg videre ned så måtte jeg telle kalorier, ingen vei utenom det. Jeg regnet ut hvor mange kalorier mitt BMR var på og la meg godt under det (ca 500-700 kcal i minus hver dag), men jeg har alltid regnet omtrentlig og ikke pinlig nøyaktig (for uansett blir det aldri nøyaktig likevel). Jeg veide meg på samme tid hver dag og så da at plutselig så forsvant kiloene i rask fart og så korrigerte jeg antall kcal ettersom jeg ble lettere og lettere og trengte mindre og mindre kalorier, hele tida på LCHF-kosthold. Så dermed var det mine egne data som opplyste meg om jeg gjorde rett eller ikke og litt ekstra fett i panna var uvesentlig så lenge kiloene forsvant. I tillegg til dette benyttet jeg daglige blodsukkermålinger for å motivere meg, da de målingene hele tida ble bedre og bedre.
![]() |
![]() |
#6 |
Seniormedlem
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Utenfor Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Telling av kalorier/fett som er igjen i stekepannaSlår enten stekefettet over maten - eller kaster det. |
![]() |
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
Trådverktøy | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Tabell/skjema/nettside for oversikt over telling av kalorier/karboer? | Tetra | Spørsmål og svar | 11 | 12-08-14 23:40 |
Hvor mye fett? Og evt. kalorier? | beate | Ketolysekuren | 39 | 05-08-11 00:11 |
Mye kalorier (fett) vs lite kalorier | Sommerglad | Spørsmål og svar | 12 | 22-02-10 14:07 |
For mye fett og kalorier? | smilefjes | Lavkarbo generelt | 2 | 28-04-08 10:03 |
ehh.. hvordan var det med kalorier nå igjen..? | silje | Generell diskusjon | 3 | 07-02-06 13:22 |