Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Når fettet forbrennes, blir fettcellen borte eller "krymper" den bare?

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-09-08, 21:44   #1
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Når fettet forbrennes, blir fettcellen borte eller "krymper" den bare?

Alt mulig rart man kan begynne å lure på....
Jeg husker at jeg har lest en plass for lenge siden at når man slanker seg, så krymper fettcellene. Derfor er det lett at de "fylles opp igjen" når man avslutter slankekuren og man er tilbake til det gamle...
Er det det samme på ketose?
Torkil snakker jo om at fettet forbrennes, men er det bare en talemåte?
Jeg merker jo godt på kroppen min at fettet faktisk er blitt borte og fasongen har forandret seg. Tidligere vektnedganger har ikke gitt et slikt resultat, derfor begynte jeg å lure på om det er noen forskjell.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 21:53   #2
nattfrue
Seniormedlem
 
nattfrue sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 740
nattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snill

Sv: Når fettet forbrennes, blir fettcellen borte eller "krymper" den bare?

Såvidt jeg vet, er det slik at fettcellene krymper/tømmes - men det blir ikke færre av dem. Det tror jeg bare kan gjøres medisinsk, fortrinnsvis ved kirurgi. (Intervjuet en plastikkirurg en gang som forklarte dette, men det begynner å bli en stund siden, så jeg husker ikke detaljene.)

__________________
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Min journal
nattfrue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketogen diett med utgangspunkt i Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 22:02   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Når fettet forbrennes, blir fettcellen borte eller "krymper" den bare?

Torkil skriver i den nye boka:
Siterer:
'Etter en slankekur har du kvittet deg med noen kilo fett. Fettcellene er tomme, men de er desverre ikke forsvunnet. De tomme fettcellene vil produsere hormoner som via blodet føres til hjernen der de på en innfløkt måte gir beskjed til vår bevissthet om at vi er sultne'

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 22:09   #4
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: Når fettet forbrennes, blir fettcellen borte eller "krymper" den bare?

Her: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=17384
er det litt mer synsing om dette. (Ikke at Torkil, som Gerd siterer, synser altså!)

Opprinnelig lagt inn av martefie

Jeg har lært, men husker ikke hvor, at damer bare kan få flere fettceller når de er i puberteten og når de er gravide. En god grunn til å ikke legge på seg for mye ila graviditeten.

Syns dette er litt skremmende også. Jeg la temmelig mye på meg i puberteten, tror jeg ...

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 14:38   #5
Zenia
Juniormedlem
 
Zenia sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 43
Innlegg: 42
Zenia har en fantastisk aura rundt segZenia har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Når fettet forbrennes, blir fettcellen borte eller "krymper" den bare?

Det er som Nattfrue sier, eneste måten å bli kvitt fettceller på er å fjerne dem kirurgisk, suge dem ut.
Hypofysen vil alltid huske vår høyeste vekt, og alltid på et vis streve for at vi skal komme tilbake dit. Slemme ...

__________________
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Det handler bare om å ta de riktige valgene
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Zenia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Forvirret Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 14:51   #6
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Når fettet forbrennes, blir fettcellen borte eller "krymper" den bare?

Dette er direkte trist, men er det noen som kan klare å holde de fettcellene på avstand så er det vel vi lavkarbere

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 14:57   #7
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Når fettet forbrennes, blir fettcellen borte eller "krymper" den bare?



Torkil skriver videre:

Siterer:
' Det er et beklagelig faktum at kroppen etter en endt slankekur vil forsøke å få vekten din tilbake til vekten du hadde før slankingen. Enda verre er det at kroppen ved hjelp av sine utallige hormoner vil forsøke å få vekten tilbake til utgangspunktet i flere år etter at du er ferdig med slankekuren. Klarer du imidlertid å holde vekten stabil i noen få år, vil det være en god mulighet for at kroppen vil akseptere sin nye vekt.'

Så da vet vi at "jobben" vår ikke er ferdig med det første

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 15:06   #8
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Når fettet forbrennes, blir fettcellen borte eller "krymper" den bare?

Er igrunn rart å tenke på, for de fleste har jo ikke vært overvektige fra barndommen av, så da skulle det jo logisk sett vært slik at kroppen ønsket å gå tilbake til å være slank i perioden man legger på seg. Vet jo at dette ikke er sant, men for en drømmesituasjon det hadde vært

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 15:07   #9
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Når fettet forbrennes, blir fettcellen borte eller "krymper" den bare?

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.



Torkil skriver videre:

Siterer:
' Det er et beklagelig faktum at kroppen etter en endt slankekur vil forsøke å få vekten din tilbake til vekten du hadde før slankingen. Enda verre er det at kroppen ved hjelp av sine utallige hormoner vil forsøke å få vekten tilbake til utgangspunktet i flere år etter at du er ferdig med slankekuren. Klarer du imidlertid å holde vekten stabil i noen få år, vil det være en god mulighet for at kroppen vil akseptere sin nye vekt.'

Så da vet vi at "jobben" vår ikke er ferdig med det første

Jepp, det er derfor så mange sykelig overvektige ikke lykkes på sikt. 95 % går opp igjen etter ekstreme vekttap. Det er så tragisk.
De sa dette til meg på Aleris også, jeg slipper jo denne problemstillingen som vektoperert (at hormoner og sånt vil øke vekten), men dette er jo ikke løsningen for alle, selvsagt.
Nei, det tar for kroppen å bli fortrolig med sin nye vekt og holde seg der, og det krever som regel mye jobbing.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 15:12   #10
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Når fettet forbrennes, blir fettcellen borte eller "krymper" den bare?

Men Iset, siden du er operert har de da fjernet fettcellene dine? Sikkert ett dumt spørsmål, men trodde liksom ved en slik operasjon at det var tarmene som fikk gjennomgå

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 15:30   #11
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Når fettet forbrennes, blir fettcellen borte eller "krymper" den bare?

De har ikke fjernet fettcellene nei, men de har gjort noe med hormonene i tarmen. Skal se om jeg finner mer info.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 15:32   #12
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Når fettet forbrennes, blir fettcellen borte eller "krymper" den bare?

Men det er tarmen de har kutta sant?
Må det være en sammenheng mellom hormoner og fettceller for at skal motarbeide oss? Tenker siden du ikke kommer til å oppleve dette.....

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 15:49   #13
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Når fettet forbrennes, blir fettcellen borte eller "krymper" den bare?

Jeg leste infoheftet nå og fant ikke det andre jeg sa om hormoner, det de fortalte på sykehuset. Men det stod i heftet jeg linker til over her at man mister de hormonene som styrer sultfølelsen, da man fjerner den delen av tynntarmen der de sitter. Og det stemmer jo, jeg er sjelden sulten lenger, og aldri sulten på samme måte som før.
Det er vel helst der det ligger, men jeg mener bestemt de snakket om et eller annet med hormoner som styrte vekten også. De sa bla. at sykelig fedme er en kronisk sykdom. Ganske interessant, i hvertfall.

Det er tarm og magesekk som er kuttet ja.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 19:36   #14
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Når fettet forbrennes, blir fettcellen borte eller "krymper" den bare?

Veldig interessent faktisk, litt trist å tenke på at når alle kg er borte så begynner den virkelig harde kampen, har jo hele tiden vist om det. Men nå i denne tråden så er det liksom litt mer realiteten siden det står svart på hvitt...

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 20:29   #15
nattfrue
Seniormedlem
 
nattfrue sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 740
nattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snill

Sv: Når fettet forbrennes, blir fettcellen borte eller "krymper" den bare?

Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.

Veldig interessent faktisk, litt trist å tenke på at når alle kg er borte så begynner den virkelig harde kampen, har jo hele tiden vist om det. Men nå i denne tråden så er det liksom litt mer realiteten siden det står svart på hvitt...

Er vel derfor det er så viktig å finne en diett som man trives med, slik at man bare trenger å endre kostholdet littegrann når man er ferdig med selve slankingen. Det er kanskje en forslitt frase, men det er sant likevel: man må legge om hele livsstilen - ikke bare for å slanke seg, men for å holde vekta nede også. Sånn sett så synes jeg fremtiden ser ganske lys ut med Ketolyse: jeg liker jo denne maten så godt at hvis jeg bare får spise litt frukt og kanskje noe fullkornsgreier og en og annen yoghurt i tillegg i fremtiden, så kan jeg fint leve slik (Med enkelte unntak, selvsagt - jeg har virkelig ingen planer om å gå gjennom hele livet og aldri noensinne spise et kakestykke, for eksempel. Men med søtsuget noenlunde under kontroll trenger jeg vel aldri spise halve kaka mer :P)

__________________
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Min journal
nattfrue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketogen diett med utgangspunkt i Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 20:33   #16
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Når fettet forbrennes, blir fettcellen borte eller "krymper" den bare?

Godt sagt. Det er jo sånn det er.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 23:12   #17
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Når fettet forbrennes, blir fettcellen borte eller "krymper" den bare?

Takk for mange interessante svar.

Det at fettcellene forteller hjernen at de må ha påfyll når de krymper var nytt for meg (at det er cellene som gjør det).
Men det er vel en av kroppens overlevelsesmekanismer som slår litt feil ut i dagens samfunn.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 04-09-08, 07:04   #18
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Når fettet forbrennes, blir fettcellen borte eller "krymper" den bare?

Var ikke så svær i ungdommen. Lå å veksla rundt 70--75 Kg heile ungdomsskolen. PS, var ferdig i lengderetning da jeg begynte der.

Uansett, holder jeg matchvekta på Fedonmaten, skal jeg ikke klage.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 04-09-08, 07:56   #19
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Når fettet forbrennes, blir fettcellen borte eller "krymper" den bare?

Jeg tror det også er derfor det kan være litt hardere for oss som alltid har vært overvektige. Jeg har vel ikke vært normalt slank på 27 år, i følge min far var jeg en litt skinny kid som begynte å bli god og rund i to- treårsalderen.
Og jeg vet at kroppen stritter i mot, og sliter med platåer fra en annen verden. Jeg gir ikke opp dog.
Dette var interessant lesning, og satte ting litt i perspektiv for meg.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 04-09-08, 09:00   #20
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Når fettet forbrennes, blir fettcellen borte eller "krymper" den bare?

Sitat:

Er vel derfor det er så viktig å finne en diett som man trives med, slik at man bare trenger å endre kostholdet littegrann når man er ferdig med selve slankingen. Det er kanskje en forslitt frase, men det er sant likevel: man må legge om hele livsstilen - ikke bare for å slanke seg, men for å holde vekta nede også. Sånn sett så synes jeg fremtiden ser ganske lys ut med Ketolyse: jeg liker jo denne maten så godt at hvis jeg bare får spise litt frukt og kanskje noe fullkornsgreier og en og annen yoghurt i tillegg i fremtiden, så kan jeg fint leve slik (Med enkelte unntak, selvsagt - jeg har virkelig ingen planer om å gå gjennom hele livet og aldri noensinne spise et kakestykke, for eksempel. Men med søtsuget noenlunde under kontroll trenger jeg vel aldri spise halve kaka mer :P)

Er helt enig i alt du har skrevet her og har akkurat samme tankegangen, men synes likevel det er trist at overvektige skal oppleve dette etter en hardt slankekur/kostholdsomlegging.
Men eg har ingen problem med å leve lavkarbo resten av livet for jeg synes det er topp

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 04-09-08, 10:31   #21
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Når fettet forbrennes, blir fettcellen borte eller "krymper" den bare?

Skal jeg holde meg på den smale sti resten av livet, og leve Lindbergsg, går det greit nok.
Jeg har fortsatt våte drømmer om meg, et nybakt brød og en pakke smør.
Har desverre brødbakemaskin, så ungene får nybakt hver morgen. Er grusomt å stå opp til den brødlukta, når jeg ikke kan spise det.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 04-09-08, 10:55   #22
SusieBlues
Seniormedlem
 
SusieBlues sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Bislett
Alder: 46
Innlegg: 3.854
SusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressurs

Sv: Når fettet forbrennes, blir fettcellen borte eller "krymper" den bare?

Oj, dette trengte jeg å lese i dag.

For meg en løsningen å virkelig tenke på at jeg har det SÅÅ mye bedre med lavkarbomat og en del trening. Da er kroppen fast og fin og fornøyd.
Jeg VET at jeg opplever magevondt, hodepine, humørsvingninger, oppblåsthet og slapphet hvis jeg spiser karbo og går flere dager uten trening, så jeg må knuse koden som forteller hvorfor jeg likevel velger det innimellom (heldigvis sjeldnere enn før)

__________________
________________


Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15258
SusieBlues er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-09-08, 11:19   #23
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Når fettet forbrennes, blir fettcellen borte eller "krymper" den bare?

Opprinnelig lagt inn av SusieBlues, her.

Jeg VET at jeg opplever magevondt, hodepine, humørsvingninger, oppblåsthet og slapphet hvis jeg spiser karbo og går flere dager uten trening, så jeg må knuse koden som forteller hvorfor jeg likevel velger det innimellom (heldigvis sjeldnere enn før)

Ja, pussig det der, ikke sant.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-09-08, 11:59   #24
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Når fettet forbrennes, blir fettcellen borte eller "krymper" den bare?

Susie, si ifra når du har knust koden.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 04-09-08, 15:27   #25
Paradis-Oscar
Medlem
 
Paradis-Oscar sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 252
Paradis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlys

Sv: Når fettet forbrennes, blir fettcellen borte eller "krymper" den bare?

Men jeg tror vi har en forbannelse her i Norge med den hersens brødmat-tradisjonen, med brød til frokost, lunsj og kvelds - at det liksom blir regnet som det "normale"...

Og den der tror jeg sitter hardt i mange av oss, selv når man har levd på lavkarbo en god stund... Man skal liksom til slutt gå over på såkalt "normal mat" igjen når man er blitt slank, forventes det, fordi det er jo det NORMALE.
Og HVA er så "normal mat" her i Norge? Ja, brød, brød og atter brød, til det tyter ut av ørene...

I Frankrike og Italia f.ek.s spiser de jo "middag" 2-3 ganger om dagen! Og fjerne man pastaen i Italia - som tross alt bare brukes som førsterett (primi piatti) - så står man igjen med et kosthold svært likt det franske: masse kjøtt, fisk og grønnskaker i monnevis. Brødet er bare et tilbehør til maten, en gang i blant, det får aldri spille den store hovedrollen som vi så generøst har gitt det her til lands...

Tenk på all den næringsrike maten de spiser mens vi dytter i oss brød, f.ek.s til lunsj. DET er snakk om tomme kalorier det (som vi lærte om på barneskolen )!

Jeg ser at vi her inne lider av dette også...vi prøver å erstatte det dyrbare brødet som vi er oppvokst med, med lapper, lapper med pålegg, alle brødtypene som lages som erstatning osv...

Og alt dette, bare fordi en eller annen helseminister på 30-tallet en gang sa at brød & melk var den O'store kilden til sunnhet?

Det er jammen ikke lett å være nordmann!

__________________
Poscar = hunnkjønn ;-)
Paradis-Oscar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon & Ren mat Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er det noen som praktiserer "spisedag",eller "karbo-måltid"? Borealis Lavkarbo generelt 4 02-11-10 14:14
Nettkurset på ketolyse.no -noen som har prøvd? "Startpakke" eller "Full pakke"? tonemor Ketolysekuren 1 29-08-08 10:59
Må bare skryte litt av "knekkebrødet" Tette80 Ketolysekuren 0 22-04-07 14:41
"Nikko" eller "Nikken" magnetplate ? Nille Generell diskusjon 5 22-03-06 11:08
Smør blir friskmeldt i dag på "Verdt å vite" janmesi Nyheter / media 11 28-02-06 09:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no