Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Intoleranse for svinekjøtt?

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-03-15, 13:58   #1
AntoniaM
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 110
AntoniaM er ny på veien

Intoleranse for svinekjøtt?

Er det noen som har kjennskap til intoleranse mot svinekjøtt?

Jeg opplever et jeg blir oppblåst og småkvalm etter å ha spist svinekjøtt. Jeg føler ikke at det er så store forskjellen på om jeg spiser magert eller fett svinekjøtt.

Jeg har forsøkt å søke på nettet, men finner ikke veldig mye info. Er interessert i all informasjon.......

Det kan hende "intoleranse" er feil begrep, med problemene oppstår etter at jeg har spist svinekjøtt......

AntoniaM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 30-03-15, 16:26   #2
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Intoleranse for svinekjøtt?

Hva annet spiser du sammen med svinekjøttet?

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 30-03-15, 16:29   #3
Spinnerette
Seniormedlem
 
Spinnerette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Innlegg: 845
Spinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlys

Sv: Intoleranse for svinekjøtt?

Jeg trodde også jeg var blitt mer eller mindre allergisk mot svin og kylling, ble kjempekvalm og uggen etter å ha spist det.. Men fant heller ikke noe om det på nettet, og alle bare så rart på meg når jeg spurte om lignende erfaringer...
Kan fremdeles ikke spise store mengder av kjøtt, men har funnet ut at 1; om kjøttet har vært fryst, er det HELT uaktuelt å spise det, klarer ikke engang smaken, og 2; om det kuttes i mindre biter og tørrstekes skikkelig, og da mener jeg SKIKKELIG, så blir jeg sjelden kvalm.
Beklageligvis, så vet jeg egentlig ingenting om det, bare hvordan jeg har lært meg å deale med det, ettersom det har vært et problem i over ti år nå... Var faktisk vegetarianer i fem år, fordi jeg ble så kvalm av kjøtt

__________________


Spinnerette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, hverdagsvegetarianer. Svar med sitat
Gammel 30-03-15, 16:46   #4
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Intoleranse for svinekjøtt?

Man kan være allergisk: http://forskning.no/mat-allergi-jul/...gisk-mot-kjott selv om dette er sjeldent. Men svinekjøtt i seg selv er jo ikke ukjent å reagere på. Revmatikere blir f.eks oppfordret til å være forsiktig med svinekjøtt.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-03-15, 16:56   #5
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Intoleranse for svinekjøtt?

Jeg blir megadårlig i magen av sauekjøtt, ooog så får jeg "gangsperre" av svinekjøtt. Derfor jeg spiser mye mer fisk enn kjøtt.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 30-03-15, 17:06   #6
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Intoleranse for svinekjøtt?

Gjelder det både for frilandsgris og økologisk drift, og gris fra konvensjonelle bruk? Griser lagrer stresshormoner i kjøttet, og masseproduksjon på store gårder gir stressset gris som vi kan reagere på.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tips til mat for deg med intoleranse Idéfestival Bakst 1 04-10-11 09:30
Matvareallergi/intoleranse og ketose kaffekari Spørsmål og svar 2 23-01-11 23:36
Intoleranse for karbohydrater Donna Ketolysekuren 8 03-04-09 12:43
Meierismør og intoleranse KatjaBlå Generell ernæringsdebatt 0 01-06-08 17:37
Glukose intoleranse Sol-Angelica PCOS og karbohydratkontroll 13 06-08-07 14:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no