Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Hva gjør dere med mat i en "krisetilstand"?

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-03-16, 18:06   #1
Descision
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2016
Innlegg: 330
Descision er på en erverdig vei
Unhappy

Hva gjør dere med mat i en "krisetilstand"?

I forbindelse med begravelse må vi reise bort noen dager. Jeg tenker at kosthold får være kosthold, jeg orker ikke å organisere masse rundt denne tragedien. Det er ingen som sier at jeg skal dytte i meg masse raske karbohydrater, men det blir ikke et ketogent kosthold. Jeg tenker at kostholdet er en bagatell i forhold til den krisen vi befinner oss i, samtidig er jeg redd for å ødelegge for mye.

Jeg startet på ketogent/ketolyse 31. januar, og har gått ned 5,4 kg (hvorav 2 kg er de siste dagene nå etter at vi mottok beskjeden).

Noen som har noen tanker her, på hvordan dette kan løses på best mulig måte? Her hjemme går det greit, vi lager jo bare den maten vi vanligvis lager (jeg har bare fått i meg små mengder, har bare hatt vondt i magen og kvalm av sjokk og sorg..). Men det blir verre når vi reiser og tankene er et helt annet sted..
Dette hadde nok vært lettere om vi hadde spist ketogent over en lengre periode, da blir det jo mer "inngrodd" i tankesystemet og man slipper å tenke så mye over hva man putter i munnen.

Hjelp?

Descision er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-03-16, 18:15   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør dere med mat i en "krisetilstand"?

Bare gjør så godt du kan, ikke stress med kostholdet nå.
Så tar du tak i det igjen etterpå. Du trenger ikke starte på nytt, bare fortsette der du slapp

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 06-03-16, 21:13   #3
Minni1
Seniormedlem
 
Minni1 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Telemark
Alder: 52
Innlegg: 1.822
Minni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt likt

Sv: Hva gjør dere med mat i en "krisetilstand"?



Jeg er enig med Gerd.
Gjør så godt du kan uten å stresse med det og så fortsetter du når du er klar igjen.

Jeg hadde det slik rett før jul og jeg hadde ikke sjangs å tenkte kosthold da. Men når sjokket hadde gitt seg seg og begravelsen var over så fortsatte jeg bare å spise slik jeg hadde gjort tidligere.

Minni1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-03-16, 21:23   #4
Descision
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2016
Innlegg: 330
Descision er på en erverdig vei

Sv: Hva gjør dere med mat i en "krisetilstand"?

Jeg er veldig motivert til å fortsette kostholdet, og vil gå for ketogen kost når vi er tilbake hos oss selv igjen og vi har fått hodene over vannet.

Takk for gode ord, og godt at jeg ikke er "dum" som tenker at kostholdet kommer lengre ned på prioriteringslista nå.

Descision er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-03-16, 21:29   #5
Descision
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2016
Innlegg: 330
Descision er på en erverdig vei

Sv: Hva gjør dere med mat i en "krisetilstand"?

Det har gått greit å få rett mat i seg her hjemme, om enn for lite. Men nå når vi drar avgårde hjem til familien min, så får det bli som det blir. Jeg orker ikke å lage mye styr rundt det i denne situasjonen.

Descision er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Har dere noen "gulrot" i enden når dere har nådd målet deres? Helene M Ketolysekuren 40 08-11-10 22:06
"Fett gjør deg mer sulten" - liten artikkel Minaa Artikler 5 09-09-09 01:09
Hva gjør dere for å "sprite opp" produktene? timich Eurodiett 4 21-07-09 20:19
Nå må jeg spørre dere proffer" hva jeg gjør galt nystolen Ketolysekuren 21 06-09-07 16:58
Hva når man gjør "alt riktig" og alikavell ikke går ned i vekt? Lollypop! Ketolysekuren 26 28-08-07 19:29


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no