Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Progesta-krem

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-03-07, 19:47   #1
Frøya
Juniormedlem
 
Frøya sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 42
Innlegg: 38
Frøya har en fantastisk aura rundt segFrøya har en fantastisk aura rundt seg
Unhappy

Progesta-krem

Hei, er nå på 5 måned etter p-pilleslutt etter mensen og er mildest talt stressa. Er det noen som har erfaring med Progesta-krem? Jeg har forstått at progesteron er noe kroppen produserer i forbindelse med eggløsning, og ettersom jeg tydeligvis ikke har EL lurer jeg på om det kan hjelpe å tilføre progesteron til kroppen??

Gynekologen min har gitt med Provera, men jeg er redd denne hormonkuren er så voldsom at den er med på å ødelegge min egen hormonproduksjon enda mer.

Kremen er så dyr at jeg ikke kan kjøpe den uten at jeg vet om den har noensomhelst effekt.

hilsen

F

__________________


Frøya er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-03-07, 19:48   #2
Frøya
Juniormedlem
 
Frøya sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 42
Innlegg: 38
Frøya har en fantastisk aura rundt segFrøya har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Progesta-krem

Huff formulerte meg litt dumt i begynnelsen av tråden. Jeg prøvde å forklare at det er 5. måneder siden jeg sluttet på p-pillen og har enda ikke fått tilbake mensen....

__________________


Frøya er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-03-07, 00:25   #3
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Progesta-krem

Det tar normal litt tid før mensen kommer i gang etter pilleslutt... det sies at man ikke skal forvente å bli gravid før etter 9-18 mnd

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 27-03-07, 01:05   #4
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Progesta-krem

Jeg går på provera. Merker ingen bivirkninger av den.. Eneste at mensen kommer når den skal, noe den absolutt ikke gjør uten...
I forhold til p-pillene jeg gikk på før er provera rene ferien! Nesten ikke menssmerter i forhold heller (alt er relatvit, men....)

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-03-19, 09:19   #5
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Progesta-krem

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg går på provera. Merker ingen bivirkninger av den.. Eneste at mensen kommer når den skal, noe den absolutt ikke gjør uten...
I forhold til p-pillene jeg gikk på før er provera rene ferien! Nesten ikke menssmerter i forhold heller (alt er relatvit, men....)

Dette er et gammelt innlegg, men her må jeg korrigere meg selv i tilfelle noen leser dette. Jeg fikk definitivt bivirkninger! La på meg 30 kg på et halv år, og var superdeprimert! I retrospekt forstår jeg ikke at jeg kom meg gjennom det.
Min gyn sier at hadde hun visst det hun vet nå hadde hun aldri foreskrevet Provera til noen

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Frosne bær med cottage cheese og krem Skorpia Kake/dessert og snacks 7 05-01-13 19:28
Liker dere OREOS? (Sjokoladekjeks fylt med krem) Iset Generell diskusjon 25 09-08-09 14:17
Spm om cottage cheese og krem Benzo Lavkarbo generelt 25 28-10-05 00:01
krem til kakene dingpot Bakst 2 25-11-04 11:31
Frosne bær med cottage cheese og krem Skorpia Kake/dessert og snacks 2 09-02-04 20:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no