Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Forelesning med Jens Veiersted om fettsyrer på youtube

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-03-10, 18:01   #1
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Forelesning med Jens Veiersted om fettsyrer på youtube

Jens Veiersted, han som bearbeidet Bedre Uten Brød til norsk, hadde en forelesning på Medisinfagskolen om fettsyrer som har blitt lagt ut på youtube i fem deler. Jeg synes det var læringsrikt, så kanskje noen andre her også har lyst til å se?

Fettsyrer del 1
Fettsyrer del 2
Fettsyrer del 3
Fettsyrer del 4
Fettsyrer del 5

Foredraget finnes også som pdf her.

Jeg fant dette gjennom bloggen til scartz.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:

Sist redigert av Supera : 01-05-10 kl 15:44. Årsak: La til linken til pdf av foredraget
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 23-03-10, 18:02   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Forelesning med Jens Veiersted om fettsyrer på youtube

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Jeg fant dette gjennom bloggen til en lavkarber. Jeg husker ikke hvilket nick hun har her...

Scartz

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-03-10, 18:05   #3
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Forelesning med Jens Veiersted om fettsyrer på youtube

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Scartz

Takk, da var det oppdatert i innlegget.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 23-03-10, 18:06   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Forelesning med Jens Veiersted om fettsyrer på youtube

fantastisk interessant forelesning forresten!

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-03-10, 18:10   #5
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Forelesning med Jens Veiersted om fettsyrer på youtube

Ja, det var det! Jeg ble sittende å se hele. Greit å kunne pause litt for å tenke over det som har blitt sagt. For jeg har ingen medisinutdannelse, så det er litt tungt stoff for meg. Men absolutt interessant!

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 17:41   #6
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 62
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Forelesning med Jens Veiersted om fettsyrer på youtube

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Jens Veiersted, han som bearbeidet Bedre Uten Brød til norsk, hadde en forelesning på Medisinfagskolen om fettsyrer som har blitt lagt ut på youtube i fem deler. Jeg synes det var læringsrikt, så kanskje noen andre her også har lyst til å se?

Fettsyrer del 1
Fettsyrer del 2
Fettsyrer del 3
Fettsyrer del 4
Fettsyrer del 5

Foredraget finnes også som pdf her.

Jeg fant dette gjennom bloggen til scartz.

Jepp, sett disse og det som noe av det første jeg så da jeg begynte med ketodiett....Åpnet virkelig øynene mine

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 06-05-11, 13:50   #7
GunnerAG
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 7
GunnerAG er på en erverdig vei

Sv: Forelesning med Jens Veiersted om fettsyrer på youtube

Har nettopp fått tips om disse filene gjennom facebooken. Og de er veldig oppklarende angående mange spørsmål som vi går rundt i hodet med

GunnerAG er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-05-11, 16:58   #8
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Forelesning med Jens Veiersted om fettsyrer på youtube

Opprinnelig lagt inn av GunnerAG, her.

Har nettopp fått tips om disse filene gjennom facebooken. Og de er veldig oppklarende angående mange spørsmål som vi går rundt i hodet med

Jepp, absolutt! Selv om en del av infoen var litt vel avansert, men da er det godt man har pauseknapp slik at man kan tenke litt og spole tilbake litt. Jeg hadde for eksempel aldri hørt om eikosanoider før jeg så dette foredraget.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 06-05-11, 23:46   #9
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Forelesning med Jens Veiersted om fettsyrer på youtube

Jeg så disse i går. Kjempeinteressant Legger du de inn i den videosnuttråden også? (Var det ikke du som startet den?)

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 20:19   #10
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Forelesning med Jens Veiersted om fettsyrer på youtube

Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.

Jeg så disse i går. Kjempeinteressant Legger du de inn i den videosnuttråden også? (Var det ikke du som startet den?)

Den ligger i foredragstråden allerede.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 08-05-11, 16:34   #11
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Forelesning med Jens Veiersted om fettsyrer på youtube

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Den ligger i foredragstråden allerede.

Så bra. Fant den ikke igjen i farta

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-03-12, 20:59   #12
Bamsedusken789
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 11
Bamsedusken789 er på en erverdig vei

Sv: Forelesning med Jens Veiersted om fettsyrer på youtube

Takk, jeg har begynt på den andre nå, og de virker veldig gode

__________________
Bamsedusken og Littomaltiverden. Følg oss her.
Bamsedusken789 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 22-03-12, 22:21   #13
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Forelesning med Jens Veiersted om fettsyrer på youtube

hørt hele nå, kjempeinteressant, takk.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 00:16   #14
taraquin
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 291
taraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snill

Sv: Forelesning med Jens Veiersted om fettsyrer på youtube

Flott forelesning, jeg lærte endel nytt der Noe jeg kanskje reagerer litt på er at han påstår at 43% enumettet fett i oksefett er det samme som i olivenolje, nå inneholder vell olivenolje nærmere 80% enumettet. Litt rart at han anbefalte fiskelever og ikke småfisk som sardiner og makrell som omega 3 kilde siden fiskelever akkumulerer mye miljøgifter, mens fete småfisk akkumulerer svært lite i motsetning til f.eks kveite.

taraquin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert-middelshavs-periodisk faste Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen som kjenner til Jens Veierstad? agurken Andre dietter 9 01-12-09 18:25
Youtube-musikktråden Imp Generell diskusjon 16 03-12-08 03:14
Youtube vs touch pad Photobscura Generell diskusjon 10 26-06-08 19:31
GI-forelesning med Fredrik Paulun Charmtassen Generell ernæringsdebatt 9 06-04-08 22:05
Fettsyrer, hormoner og aminosyrer. Fjonken Generell ernæringsdebatt 0 08-06-06 21:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no